Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 14:55   #41
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Natuurlijk. Wallonië heeft ook zijn inkomen. Het zou het bij een onafhankelijkheid wel zwaar krijgen omdat veel van het inkomen via Vlaanderen komt... Daarom ben ik ook voorstender van een degelijke hulpregeling bij scheiding.
idd, hulpverlening zou er eigenlijk zowiezo moeten komen, zelfs in een confederatie

maw, die transfers afschaffen en vervangen door hulpverlening, gekoppeld aan duidelijke eisen en verwachtingen, met dito gevolgen indien deze niet gehaald worden.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 14 oktober 2007 om 14:57.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:21   #42
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
en wanneer heeft iemand te veel ? iemand die de juiste partijkaart niet heeft ?
Dat zal afhangen van diegenen die er de nodige wetten zullen voor maken he. Ik kan hier wel wat voorstellen, maar die voorstellen geraken niet verder dan dit forum. Net als al ons gelul hier.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:26   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Wallonië heeft ook zijn inkomen. Het zou het bij een onafhankelijkheid wel zwaar krijgen omdat veel van het inkomen via Vlaanderen komt... Daarom ben ik ook voorstender van een degelijke hulpregeling bij scheiding.
Dus na onafhankelijkheid blijven we onvoorwaardelijk geld in de Walen steken. Onvoorwaardelijk zeg ik want de knecht zal de meester nu eenmaal niet de wetten stellen.

Als er voorwaarden bij betrokken zijn zal de Waal u netjes vertellen waar u dat geld mag steken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:28   #44
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dus na onafhankelijkheid blijven we onvoorwaardelijk geld in de Walen steken. Onvoorwaardelijk zeg ik want de knecht zal de meester nu eenmaal niet de wetten stellen.

Als er voorwaarden bij betrokken zijn zal de Waal u netjes vertellen waar u dat geld mag steken.
JIJ zegt onvoorwaardelijk. Talrijke posts van mij zeggen duidelijk wat anders...

.
Oud 14 oktober 2007, 15:31   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ zegt onvoorwaardelijk. Talrijke posts van mij zeggen duidelijk wat anders...
Dan luistert u niet naar wat ik zeg. Ik zeg u dat de Walen uw steun gekoppeld aan voorwaarden niet eens moeten hebben.

Verschaeve
Oud 14 oktober 2007, 15:35   #46
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan luistert u niet naar wat ik zeg. Ik zeg u dat de Walen uw steun gekoppeld aan voorwaarden niet eens moeten hebben.
Ze gaan dat nergens anders krijgen hoor...

.
Oud 14 oktober 2007, 15:37   #47
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Kan de politiek ons dwingen met allerlei nieuwe belastingen op deze gronden om deze dan toch op de markt te brengen, is ook een goede vraag?

Zijn wij niet meer vrij van onze spaarcenten te beleggen zoals wij dat willen, beperkt of onbeperkt in de tijd?
Wel, geval per geval zou moeten bekeken worden. Maar er bestaan zoveel misbruiken dat de overheid regulerend moeten kunnen optreden. Ik heb het bv over huisjesmelkers die hun krotten voor veel geld verhuren aan sukkelaars. Of grondspeculanten die hun eigendommen laten verkrotten tot ze in elkaar stuiken of moeten afgebroken worden. Daarop blijven die gronden, dikwijls in het midden van het stadscentrum gelegen, decennialang braak liggen, in de hoop dat, als ze lang genoeg wachten, die grondprijs genoeg in waarde zal zijn toegenomen om het dan voor veel geld weer van de hand te doen. Die grondprijzen blijven door die tactiek wel verder omhoog rijzen waardoor ze onbetaalbaar worden voor Janmetdepet. Ondertussen zitten de bewoners wel tientallen jaren met alle gevolgen van krotten en braakliggende terreinen.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 14 oktober 2007 om 15:39.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:41   #48
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
NOG prettiger zou zijn om iedereen hier in dit kleine Vlaanderen een maximum aan bouwgrond toe te staan. Iedereen die meer dan 5000m² heeft, wordt verplicht de overschot te verkopen aan door de staat bepaalde prijzen...
Ze zouden in Schilde en omstreken er een paar zeer zure gezichten bijkrijgen

Wij kunnen misschien beginnen met de kamervoorzitter deze die graag op paarden zit.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:41   #49
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan dat nergens anders krijgen hoor...
Zeker, dat weet ik en ook de Walen weten dat. Niettemin zal de voormalige heer van de voormalige lijfeigene geen voorwaarden accepteren.

Verschaeve
Oud 14 oktober 2007, 15:43   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij kunnen misschien beginnen met de kamervoorzitter deze die graag op paarden zit.
ex kamervoorzitter dan?
Zou idd geen slecht idee zijjn he, maar tja, ik ben maar kanonnenvlees he... welke partij gaat HAAR rijken bestraffen.. en ZICHZELF, want al die ministers, die wonen niet op een klein flatje he...

.
Oud 14 oktober 2007, 15:48   #51
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als zij hun gronden nog in bezit hebben kunnen wij misschien overgaan tot een lening en de gronden in borg nemen.

Banken werken toch ook zo.
Niet alleen het loon is belangrijk, ook eigendomen en hoe meer hoe beter voor hen, nietwaar?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:05   #52
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Laken staat er ook nog een klein stulpje met wat serres rond....
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:37   #53
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
natuurlijk, verplichten te verkopen die handel.
zal ze leren op hun lui gat te liggen speculeren terwijl duizenden jongeren geen woning kunnen betalen.
desnoods onteigenen en volzetten met sociale woningen.
Is het een links thema of een rechts.
Ik stel voor dat de staat de bouwgronden aankoopt aan de huidige prijs,om ze dan te verkopen aan dumpingprijzen,eens zien of ze dan nog zo gewillig zullen zijn.
Zelf zal de overheid dat niet willen natuurlijk,maar ze willen wel dat de eigenaars het verlies maken.
Veel te veel wetten,veel te veel regeltjes,veel te veel bemoeienis maken dat wij afglijden naar de status van vazallen van de overheid.
Oud 15 oktober 2007, 08:04   #54
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen nergens beginnen... Trouwens de vlaamse ardennen is niet meer goed om te bouwen, het nieuws niet gehoord?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be