Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 11:32   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is zoals in de sport, sommige wetenschappers weten niet wanneer ze moeten ophouden. Zijn uitspraken zijn gewoon bespottelijk. Geen enkele studie heeft genetische eigenschappen als een bepalende factor voor de waargenomen verschillen kunnen aantonen. Om nog maar te zwijgen van het dubieuze van het toepassen van door westerlingen opgestelde intellegentietests op andere culturen.
Ja Edina, jij weet het nu dus blijkbaar ook al beter dan een Nobelprijs winnaar. Wanneer mogen we jou op het hoogste schavotje verwachten voor uw studie die aantoont dat er geen genetische verschillen bestaan tussen de verschillende rassen?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:39   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over intelligentie, beste Circe. Iets dat nauwelijks objectief meetbaar is. Zeker niet over culturele grenzen heen. Wat is intelligentie? Waarom je er dus vanalles anders bijsleurt, is me een raadsel. Overigens spelen ook bij de zaken die jij noemt, omgevingsfactoren een rol. Nature-nurture, weet je wel...
Intelligentie is wel degelijk objectief meetbaar. Iemand is nu eenmaal slim, of iemand is nu eenmaal dom. Van een ezel maak je geen racepaard weet je wel. Je kan wel degelijk alle omgevingsfactoren uitschakelen en in rekening brengen in een bepaald model, weet je wel. Ik veronderstel dat onze Nobelprijswinnaar wel zo verstandig geweest is om dat te doen.

Ik weet niet of het waar is of niet, daarvoor ken ik er te weinig van, maar ik sluit de mogelijkheid alvast niet uit. Dat doe jij dus duidelijk wel zonder ook maar enige kennis van zaken en dat is lachwekkend Edina. En je doet dit alweer enkel en alleen omwille van het feit dat het de zwarte medemens is die die mindere intelligentie wordt toegeschreven.

Dat zwarten spieren hebben die hen toelaten om sneller te lopen is de logica zelve, maar dat de blanke slimmer kan zijn dan de zwarte, is ondenkbaar en klinklare onzin. Laat me niet lachen Edina. Je politieke correctheid neemt nu wel heel belachelijke vormen aan.
Oud 18 oktober 2007, 11:39   #43
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja Edina, jij weet het nu dus blijkbaar ook al beter dan een Nobelprijs winnaar. Wanneer mogen we jou op het hoogste schavotje verwachten voor uw studie die aantoont dat er geen genetische verschillen bestaan tussen de verschillende rassen?
LOL! De nobelprijswinnaar heeft geen studie die aantoont dat er GENETISCHE verschillen bestaan tussen blanken en zwarten. Dat is nu net het punt. Als er trouwens al van menselijke rassen kan gesproken worden, dan bestaat er overigens niet één zwart ras. Toch ongelooflijk hoe mensen elke zin voor kritiek laten varen wanneer sommige mensen uitspraken doen...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:43   #44
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
LOL! De nobelprijswinnaar heeft geen studie die aantoont dat er GENETISCHE verschillen bestaan tussen blanken en zwarten. Dat is nu net het punt. Als er trouwens al van menselijke rassen kan gesproken worden, dan bestaat er overigens niet één zwart ras. Toch ongelooflijk hoe mensen elke zin voor kritiek laten varen wanneer sommige mensen uitspraken doen...
Er is te weinig onderzoek naar gedaan om een definitieve uitspraak te doen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:43   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik heb wel kritiek hoor. Ik zeg zelfs dat ik de waarheid niet ken. Maar jij kent die waarheid duidelijk wel. Vandaar vraag ik me af wanneer dat jij je nobelprijs in ontvangst gaat nemen voor je studie in verband met de gelijkheid van alle rassen op deze planeet.

Toch ongelooflijk dat sommigen alles als larie afdoen als het niet politiek correct is, zelfs al hebben ze geen enkele kennis van zaken.
Oud 18 oktober 2007, 11:43   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intelligentie is wel degelijk objectief meetbaar. Iemand is nu eenmaal slim, of iemand is nu eenmaal dom. Van een ezel maak je geen racepaard weet je wel. Je kan wel degelijk alle omgevingsfactoren uitschakelen en in rekening brengen in een bepaald model, weet je wel. Ik veronderstel dat onze Nobelprijswinnaar wel zo verstandig geweest is om dat te doen.
LOL! Dit wordt echt belachelijk. Iemand is nu eenmaal slim, of iemand is nu eenmaal dom en dat noem jij objectief meetbaar? Definieer intelligentie, beste fox. En kom nu niet af met intelligentietests aub... Want daarin alleen al bestaat er enorm veel variatie.

Je uitspraak dat men wel degelijk alle omgevingsfactoren kan uitsluiten is zo mogelijk nog belachelijker, omdat men niet eens weet wat die omgevingsfactoren nu allemaal precies zijn. Wetenschap is duidelijk aan jou niet besteed...

En nee, Watson heeft geen studie gedaan, maar een boek geschreven waarin hij o.a. die welbepaalde uitspraak doet op basis van andere studies die helemaal niet tot zijn conclusie kwamen
Oud 18 oktober 2007, 11:46   #47
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL! Dit wordt echt belachelijk. Iemand is nu eenmaal slim, of iemand is nu eenmaal dom en dat noem jij objectief meetbaar? Definieer intelligentie, beste fox.
wie het snelst kan hoofdrekenen is de slimste.
dat weet toch iedereen?

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:46   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik heb wel kritiek hoor. Ik zeg zelfs dat ik de waarheid niet ken. Maar jij kent die waarheid duidelijk wel. Vandaar vraag ik me af wanneer dat jij je nobelprijs in ontvangst gaat nemen voor je studie in verband met de gelijkheid van alle rassen op deze planeet.

Toch ongelooflijk dat sommigen alles als larie afdoen als het niet politiek correct is, zelfs al hebben ze geen enkele kennis van zaken.
Ik heb nergens gesproken over gelijkheid, want dat bestaat per definitie niet. Iedereen is uniek. Leer eens lezen wat er staat en niet wat je ervan maakt. Over de genetische invloed van intelligentie is nauwelijks iets gekend. Zijn uitspraken zijn dus ongefundeerd. Daar gaat het om.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 oktober 2007 om 11:49.
Oud 18 oktober 2007, 11:54   #49
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie het snelst kan hoofdrekenen is de slimste.
dat weet toch iedereen?

Er bestaan heel veel wiskundigen die totaal niet kunnen hoofdrekenen. Als ik mij niet vergis, was het Hilbert die een simpele vermenigvuldiging uitvoerde via modulostelsels omdat hij het echt niet anders kon.

Ooit vroeg hij aan zijn studenten hoeveel 6x7 was. De studenten wilden met hem lachen, en zeiden dat het in het interval 40-43 ligt.
41 en 43 zijn uitgesloten, zei hij. Niet ontbindbaar in priemfactoren. Is het 40 of 42? Komaan jongens zeg het, het kunnen toch niet allebei zijn?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:19   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL! Dit wordt echt belachelijk. Iemand is nu eenmaal slim, of iemand is nu eenmaal dom en dat noem jij objectief meetbaar? Definieer intelligentie, beste fox. En kom nu niet af met intelligentietests aub... Want daarin alleen al bestaat er enorm veel variatie.

Je uitspraak dat men wel degelijk alle omgevingsfactoren kan uitsluiten is zo mogelijk nog belachelijker, omdat men niet eens weet wat die omgevingsfactoren nu allemaal precies zijn. Wetenschap is duidelijk aan jou niet besteed...

En nee, Watson heeft geen studie gedaan, maar een boek geschreven waarin hij o.a. die welbepaalde uitspraak doet op basis van andere studies die helemaal niet tot zijn conclusie kwamen
Mijn conclusie alvast:

Edina is héél slim
dus Edina is een zwarte afrikaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:31   #51
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Negers zijn wel goed in hardlopen en ritme, dat moeten we toch ook erkennen vind ik.
Oud 18 oktober 2007, 12:33   #52
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zoals iemand tegen u zegt 'ik vind u dom, maar wel gelijkwaardig hoor'. zoiets maakt u echt blij met uw gelijkwaardigheid.
Gelijkwaardigheid betreft een aantal rechten die fundamenteel zijn voor je mens-zijn: fysieke integriteit, vrijheid van overtuiging (binnen beweeglijke grenzen), toegang tot (in onze cultuur) levensnoodzakelijke goederen (voedsel, drank, een dak boven het hoofd) en diensten (waaronder gezondheidszorg en onderwijs), een billijke rechtspraak, etc.

Het recht om slim of ten minste niet dom te worden genoemd lijkt me niet bijster fundamenteel. Natuurlijk is het niet leuk om dom of lelijk te worden genoemd, en getuigen zulke uitspraken van weinig mededogen, maar dat neemt niet weg dat we in zulke categorieën denken en het mij menselijk gezien onmogelijk lijkt daarvan af te zien.

Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat de alombejubelde volksmens geen genie is, en normaal gezien zal ik hem dat niet in het gezicht zeggen (redenerend dat hij dat zelf ook wel inziet), maar als hij van zichzelf begint te denken dat hij er wél één is, is de tijd aangebroken om hem met zijn beide voeten weer op de grond te zetten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:36   #53
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem niet. Wat is het verschil tussen "Vrouwen zijn intelligenter dan mannen" en Blanken zijn intelligenter dan zwarten"? Waarom is er over het ene een rel en wordt het ander aanvaard?
Er is geen manier waarop je beide ooit betrouwbaar en valiede kan meten, dus hou je zulke uitspraken/gedachten ook beter voor jezelf, daarom.
Oud 18 oktober 2007, 12:38   #54
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat de alombejubelde volksmens geen genie is, en normaal gezien zal ik hem dat niet in het gezicht zeggen (redenerend dat hij dat zelf ook wel inziet), maar als hij van zichzelf begint te denken dat hij er wél één is, is de tijd aangebroken om hem met zijn beide voeten weer op de grond te zetten.
Het probleem is dat 90% van de wereld zichzelf geniaal vindt en denkt de oplossingen voor de wereldproblematiek te kennen terwijl dit absoluut niet zo is.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:46   #55
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Negers zijn wel goed in hardlopen en ritme, dat moeten we toch ook erkennen vind ik.
Ze schijnen ook groter geschapen te zijn.
Oud 18 oktober 2007, 12:48   #56
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het probleem is dat 90% van de wereld zichzelf geniaal vindt en denkt de oplossingen voor de wereldproblematiek te kennen terwijl dit absoluut niet zo is.
Volkomen mee eens. Niemand weet zelfs precies wat 'de wereldproblematiek' is waarover je het hebt.
Oud 18 oktober 2007, 12:48   #57
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ze schijnen ook groter geschapen te zijn.
Het schijnt. Maar persoonlijk heb ik dit nog niet (willen) vaststellen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:36   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het schijnt. Maar persoonlijk heb ik dit nog niet (willen) vaststellen.
Dit is niet correct.

In aanslag heeft de blanke kaukasische man de grootste.

In ruststand daarentegen hebben zwarte afrikanen de grootste, maar er komt dus niet al teveel volume meer bij.

Er staan verschillende studies daarover online, maar als ik erop klik krijg ik weer maanden reclame voor penisverlengingen in mijn mail, en ik heb er zelfs gene.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:44   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is niet correct.

In aanslag heeft de blanke kaukasische man de grootste.

In ruststand daarentegen hebben zwarte afrikanen de grootste, maar er komt dus niet al teveel volume meer bij.

Er staan verschillende studies daarover online, maar als ik erop klik krijg ik weer maanden reclame voor penisverlengingen in mijn mail, en ik heb er zelfs gene.
Daarom dat ze je de reklame sturen, ze willen je helpen om een man te worden. Minder hoofdpijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:25   #60
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Idd. Wel kleine nuance hier: het is correct dat er niet één zwart ras bestaat, maar meerdere. Een Hutu of Baku (Pygmee) zal niet snel een lange-afstand winnen. Dat is meestal weggelegd voor volkeren uit landen zoals Kenia en Ethiopië.

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 oktober 2007 om 14:25.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be