![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik leis na de Flanders Today gazet, en joa, ik vuul m'n aage na mier Flemish.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hem om de gemeenschapelijke publieke cultuur, in Nietzsche's tijd was een krant nu eenmaal het belangrijkste onderdeel van de publieke cultuur. Vandaag is er nog een heleboel bijgekomen(TV, internet,...) Waarom zullen links-liberale intellectuelen van West-Vlaanderen tot Limburg De Morgen lezen terwijl links-liberalen in Nederland eerder De Volkrant lezen? Waarom doen centrum(-rechtse) intellectuelen in hetzelfde gebied hetzelfde met De Standaard? Waarom lezen "lager-opgeleiden" in,van West-Vlaanderen tot Limburg, Het Laatste Nieuws? Terwijl dezelfde categorie mensen 5 km over de Vlaamse grens eerder De Telegraaf(NL) of La Derniere Heure(WAL) lezen? Hetzelfde verhaaltje kan maken met TV-Zenders. Of kijk naar de schrijvers: Herman Brusselmans, Tom Lanoye, Pieter Aspe hebben alle drie een zeer verschillend publiek/schrijfstijl. Maar toch bevinden de meeste van hun lezers zich in één en hetzelfde gebied(zijnde Vlaanderen).
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(edit) Misschien heb ik je verkeerd begrepen en is het net dat wat je bedoelde ![]() Anderzijds lijkt het er wel op dat de populaire cultuur in Vlaanderen en Nederland steeds verder uit elkaar groeit. Vroeger werd bv. de Nederlandse televisie druk bekeken in Vlaanderen. Ook was het een tijdje geleden bon-ton om in Vlaanderen het NRC Handelsblad te lezen... Laatst gewijzigd door Johan217 : 18 oktober 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen. ^^
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() ik kies mij een ander volk !
![]() heb je niet van terug hé een abonnement op een andere gazet en t is gefixt ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 oktober 2007 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik ben oprecht gefascineerd door nationalisme, niet alleen door Vlaamsnationalisme maar ook het chauvinisme in Frankrijk bvb. Vooral omdat ik die gevoelens zelf niet ken. Ik begrijp het niet maar tracht het wel te begrijpen...Het klinkt nogal lullig, een beroepsafwijking, maar ik denk eerder in biologische termen na over mensen, niet in termen van volkeren of volksidentiteit. Misschien heb ik mijn "volk" nog niet gevonden
![]()
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk in termen van 'mensen zijn mensen en associeren zich met wie ze willen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() "Vlaanderen" is geen volk, het is het heiligste "land" ter wereld !
Laatst gewijzigd door Hans1 : 18 oktober 2007 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn gedurende 178 jaar een volk geworden, gemaakt door de omstandigheden die "belgie" heten, en niet in het minst noemen we ons allemaal Vlamingen omdat de rest van de wereld dat doet! Wie zijn wij om te contesteren hoe de rest van de wereld ons bekijkt? Wij zijn Vlamingen want wij zijn "les sales flamins" voor de franstaligen. ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
|