![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van mij mag een manager die goed werkt en verantwoordelijkheid heeft gerust veel verdienen. Maar het moet wel een beetje in proportie blijven. Als een manager op één jaar verdient waarvoor een arbeider/bediende in datzelfde bedrijf bijna een heel leven moet werken, is er iets serieus mis. Trouwens, naar mijn ervaring zijn onbetaalde/niet-recupereerbare overuren ook voor bedienden geen uitzondering, en niet alleen in KMO's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom moet dat? Waarom zou je ambitie moeten hebben?
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Werken in pyjama moet verboden worden! Zet het in hetzelfde wetsvoorstel als het afschaffen van de paardemolen en den dierentuin.
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als de partner dan nog in Newfoundland woont, zit je met een half uur verschil er bovenop.... Maar eigenlijk is dat niets terzakedoende, nietwaar. ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eens dat van de grond, kunnen zij iedereen laten overuren doen, zonder die te betalen en zelf met hun pyjama in het zwembad drijven... euh werken dus. Patron spelen dus, want het is toch allemaal zooooo gemakkelijk nietwaar. Ik denk ook soms, waarom heeft die en die, zo'n groot huis en dikke auto en moet ik het veel minder doen? De plus en de minus bij mekaar: Ik rijd ook met een vrachtwagen en doe onvoldoende betaalde overuren, maar ik parkeer dat ding 's avonds en rijd naar huis, zonder wakker te liggen over productieproblemen, onderhoudsproblemen en wat al meer. Kijk rustig naar TV, geen kat die mij stoort en slaap daarna gerust in om 's morgens 'weer af te zien' van het harde werk, waarbij de enige zorg is, de vrachtwagen te besturen en de lading ter plaatse te krijgen. (mijn wegen niet vergelijken met de mierennesten in Europa, want dat noem ik ook niet meer rijden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben benieuwd naar de argumentatie van iemand die vindt dat het moét. Maar het komt er precies niet. Ik ervaar zelf weinig ambitie om hogerop te geraken. Het was er ooit, maar gaandeweg heb ik mijn prioriteiten toch wel elders geraakt, bij zaken die me belangrijker lijken. Ik behoud natuurlijk wel ambitie, in de zin van 'ambitie om zo weinig mogelijk te werken voor voldoende geld om mee te doen wat ik wil, in een job die ik echt graag doe, en goed te zijn in de job die ik doe'. Dat lukt me momenteel goed, ik werk parttime, verdeeld over 2 heel toffe jobs, en hou tijd over voor de andere dingen die ik belangrijk vind. Momenteel is het een beetje meer-dan-fulltime omdat job 2 nogal veel voorbereiding vereist, maar volgend academiejaar komt dat allemaal in orde ![]() Ik heb nooit in mijn pyjama gewerkt om de goeie reden dat ik eigenlijk geen pyjama heb, maar ik heb vroeger wel vaak genoeg tot een stuk in de nacht gewerkt, of gaan werken terwijl je eigen verlof had, of maar een klein deel van je verlof opnemen omdat je geen tijd vindt om verlof te nemen,... Maar de wereld gaat echt niet stoppen met draaien als diegene die in hun pyjama werken daarmee stoppen. Integendeel. Uiteindelijk is het grootste deel van dat pyjama-werk voortgestuwd door concurrentie. Verlaag de standaarden van die concurrentie, en we zullen echt niet allemaal een hongerdood sterven. En dan zullen die pyjama-werkers misschien doen met die pyjama waarvoor hij bedoelt is, nl. om uit te trekken als je in bed gaat om je partner wat liefde te geven ![]() Je begrijpt natuurlijk dat ik pyjama symbolisch gebruik; het maakt geen ruk uit of je nu werkt in maatpak, trainingsoutfit, of pyjama.
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je in crisissituaties komt, waar mogelijk alle producten uit de markt terug getrokken moeten worden, dan moet je geen uren wachten, laat staan dat je wel een dag of twee kan wachten, en dan is et alle hens aan dek; zelfs op zondagnamiddag en zelfs in pyjama. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat men enkel volledig geluk kan bereiken als men iets doet, het goed doet, en niet omkijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij, het is vandaag de dag niet te overleven in het transport, met oostblokkers die onder de tarieven gaan, brandstof die nu 45fr de liter kost en almaar meer vignetten, taxen en wat meer, tel daarbij ook maar de extra regeltjes en je komt tot de conclusie dat het niet meer te trekken valt. Als ik hier een paar miljoen had liggen begon ik er direct aan, het is niet dat ik risico of werk schuw, integendeel. Maar de staat wil wel extra ondernemers omdat zij de motor zijn van de economie, zolang het maar geen truckers zijn. Dat rijdt de wegen kapot en zorgt voor extra files... Dat krijgt ge natuurlijk als bijna de volledige economie op distributie en logistiek loopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, loyale plichtsbewuste managers en CEO's hebben ook meer bewegingsvrijheid dan wie moet prikken en uurtjes kloppen. Van wat die tijdens hun beperkte vrije tijd ook doen ligt de grote baas niet wakker. Is dat een probleem? ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Je MAG gaan werken in pak met de wekker om 5u30. Maar er is niemand die u verplicht. In dit land heb je alle vrijheid om te jobhoppen
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als ze op een ander meer kunnen verdienen zijn ze rapper weg dan ze gekomen zijn. en ik klop ook elke vrijdag overuren, soms tot zeven uur of langer. en ik lig daarbij niet in een ergonomische lederen zetel te protten gelijk meneer de manager. |
|
![]() |
![]() |