![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
19 MAART 2007. - Wet tot wijziging van de artikelen 1, 35 en 39 van de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der <dieren> teneinde de strafmaat te verhogen in geval van dierenmishandeling en seks met <dieren> te verbieden ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. De Kamers hebben aangenomen en Wij bekrachtigen hetgeen volgt : Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 78 van de Grondwet. Art. 2. Artikel 1 van de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren wordt vervangen als volgt : « Art. 1. - Niemand mag, uitgezonderd bij overmacht, handelingen plegen die niet door deze wet zijn voorzien en waardoor een dier zonder noodzaak omkomt of zonder noodzaak een verminking, een letsel, of pijn ondergaat. » Art. 3. In artikel 35 van de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren, gewijzigd door de wetten van 26 maart 1993, 4 mei 1995 en 23 juni 2004, worden de volgende wijzigingen aangebracht : A) het 1° wordt opgeheven; B) er wordt een 9° ingevoegd, luidende : « 9° seksuele betrekkingen heeft met dieren. » C) het artikel wordt aangevuld met het volgende lid : « Onverminderd de toepassing, in voorkomend geval, van strengere straffen bepaald bij het Strafwetboek, wordt gestraft met gevangenisstraf van één maand tot zes maanden en met geldboete van 26 euro tot 1.000,00 euro of met een van die straffen alleen, hij die, uitgezonderd bij overmacht, handelingen pleegt die niet door deze wet zijn voorzien en waardoor een dier zonder noodzaak omkomt of zonder noodzaak een verminking, een letsel of pijn ondergaat; ». Art. 4. Artikel 39 van de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren, gewijzigd bij de wet van 4 mei 1995, wordt vervangen als volgt : « Art. 39. - § 1. Bij herhaling binnen drie jaar na de vorige veroordeling wegens één der misdrijven bepaald bij de artikelen 35, eerste lid, en 36, worden de gevangenisstraffen en de geldboetes verdubbeld. § 2. Bij herhaling binnen drie jaar na de vorige veroordeling wegens een misdrijf bepaald bij artikel 35, tweede lid, wordt het maximum van de gevangenisstraf verhoogd tot één jaar en wordt de geldboete verdubbeld. § 3. De rechtbank kan daarenboven in die gevallen de sluiting bevelen van de inrichting waar de misdrijven werden gepleegd, definitief of voor een termijn van twee maanden tot vijf jaar. » Kondigen deze wet af, bevelen dat zij met 's Lands zegel zal worden bekleed en door het Belgisch Staatsblad zal worden bekendgemaakt. Gegeven te Brussel, 19 maart 2007. ALBERT Van Koningswege : De Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, R. DEMOTTE Met 's Lands zegel gezegeld : De Minister van Justitie, Mevr. L. ONKELINX
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan jij onomstotelijk bewijzen dat een komkommer geen gevoelens heeft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() What the fuck heeft in Godsnaam het homo zijn met dieren te maken ???
Ieder die een dier op een correcte manier behandeld is volgens mij geschikt om dieren te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Homofilie en zoofilie zijn twee uiteenliggende begrippen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe geen mug kwaad, maar als ik ze een mep verkoop is het soms moeilijk de kracht in te schatten.
Laatst gewijzigd door Rudy : 19 oktober 2007 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen, homo's mogen geen kinderen adopteren.
Als je al ziet wat ze met hun honden doen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Dat kan enkel een komkommer weten.
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Heu, twee komkommers en een blik Whiskas. Mijn poes heeft honger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd weet ik niet in hoeverre komkommers een bewustzijn hebben, en of die dat ja of nee leuk vinden om als bio-dilbo gebruikt te worden. Vraag het ze eens. Mischien antwoorden ze wel: "blijf van mijn lijf, smerige teef! Schaam u"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Veel beter dan kwamkwammers
![]() |
![]() |
![]() |