Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 19:36   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Inderdaad Eddy, Vlaanderen heeft zich in de 178 meer dan goed hersteld. Terecht iets om trots op te zijn.
Helaas is het aan de rand niet goed gelukt. Pech!
Er enkel nog voor zorgen dat er nu geen gemeenten meer verfransen.
De grenzen liggen waar ze liggen en zullen daar blijven liggen. Ook als de Franstaligen blijven weigeren om de streektaal te leren.
Oud 21 oktober 2007, 19:38   #42
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Dat het de Franstaligen aan fatsoen, hersens én de wil ontbreekt om nederlands te leren als ze elders gaan wonen zal je mij niet horen ontkennen.

En als je dit leest, dan begrijp je waarom zelfs gecultiveerde Franstaligen, die zeer goed NL spreken, vinden dat nogal wat Vlamingen denken dat ze een superieur Germaans ras zijn.

Perfect verwoord in http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...olo_verkiezing
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:39   #43
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
De grenzen liggen waar ze liggen en zullen daar blijven liggen. Ook als de Franstaligen blijven weigeren om de streektaal te leren.

Ik zou eens willen weten wat er zal gebeuren wanneer de Franstaligen in de Rand doodleuk beslissen om voortaan alle gemeenteraden in het Frans te houden?
Oud 21 oktober 2007, 19:43   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als je dit leest, dan begrijp je waarom zelfs gecultiveerde Franstaligen, die zeer goed NL spreken, vinden dat nogal wat Vlamingen denken dat ze een superieur Germaans ras zijn.

Perfect verwoord in http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...olo_verkiezing
Noem mij zo eens een 'gecultiveerde Franstaligen' die zeer goed nederlands spreken die vinden dat nogal wat Vlamingen denken dat ze een superieur Germaans ras zijn.

Jijzelf en Maingain tellen niet mee, hé!
Oud 21 oktober 2007, 19:47   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eens willen weten wat er zal gebeuren wanneer de Franstaligen in de Rand doodleuk beslissen om voortaan alle gemeenteraden in het Frans te houden?
Kijk jij soms vol verwachting uit naar nieuwe grondwetsovertredingen van de franstalige imperialisten in de Vlaamse rand?
Oud 21 oktober 2007, 19:48   #46
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Noem mij zo eens een 'gecultiveerde Franstaligen' die zeer goed nederlands spreken die vinden dat nogal wat Vlamingen denken dat ze een superieur Germaans ras zijn.

Jijzelf en Maingain tellen niet mee, hé!
Ik hoor dat hier heel vaak.

De Vlamingen denken dat zij de "goede leerlingen " zijn en de FR arrogante luie gasten zijn.
Omgekeerd zijn de FR overtuigd van hun gelijk en vinden ze dat de VL kerels zijn die altijd denken dat zij de slimsten en de besten zijn en de FR als "moins de rien" beschouwen.
Oud 21 oktober 2007, 19:49   #47
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk jij soms vol verwachting uit naar nieuwe grondwetsovertredingen van de franstalige imperialisten in de Vlaamse rand?
Ik zou eens willen weten wat er dan zal gebeuren.

het kan toch geen 50 jaar meer zo doorgaan: alle verkozen zijn FR en moeten in de gemeenteraad NL spreken.

Surrealisitisch.
Oud 21 oktober 2007, 19:49   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat hier heel vaak.

De Vlamingen denken dat zij de "goede leerlingen " zijn en de FR arrogante luie gasten zijn.
Omgekeerd zijn de FR overtuigd van hun gelijk en vinden ze dat de VL kerels zijn die altijd denken dat zij de slimsten en de besten zijn en de FR als "moins de rien" beschouwen.
En jij bent een beste leerling uit de klas van de franstaligen, zeker?
Oud 21 oktober 2007, 19:52   #49
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
En jij bent een beste leerling uit de klas van de franstaligen, zeker?
Nee hoor, wanneer ik bij Fr ben, probeer ik hen altijd het standpunt van de VL uit te leggen en bij VL leg ik uit hoe de FR tegen de zaken aan kijken.

Fr-mensen denken dan wel eens dat ik een VL separatist ben en op het forum en daarbuiten in VL, ga ik voor een Belgicist door.

een wreed lot
Oud 21 oktober 2007, 19:57   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eens willen weten wat er dan zal gebeuren.

het kan toch geen 50 jaar meer zo doorgaan: alle verkozen zijn FR en moeten in de gemeenteraad NL spreken.

Surrealisitisch.

Na 40 jaar BHV en het overtreden van wet en grondwet is dat alles behalve surrealitisch.

Wat is er zo surrealistisch aan dat er in Engelse gemeenteraden Engels wordt gesproken, in Spaanse Spaans, in Duitse Duits, in Franse Frans, in Italiaanse Italiaans en in Nederlandse en Vlaamse Nederlands?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 oktober 2007 om 19:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:58   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wanneer ik bij Fr ben, probeer ik hen altijd het standpunt van de VL uit te leggen
Oud 21 oktober 2007, 20:09   #52
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Na 40 jaar BHV en het overtreden van wet en grondwet is dat alles behalve surrealitisch.

Wat is er zo surrealistisch aan dat er in Engelse gemeenteraden Engels wordt gesproken, in Spaanse Spaans, in Duitse Duits, in Franse Frans, in Italiaanse Italiaans en in Nederlandse en Vlaamse Nederlands?
15 Fransen die de gemeenteraad van een Engels dorpje uitmaken en allemaal Eng met een Fr accent spreken (of omgekeerd: Fr-dorp met allemaal Engelsen, wat gezien de huidige toestand wel tot de mogelijkheden behoort).

de wereld zou er allo-allo gewijs naar komen kijken.

Nog nooit op gemeenteraad in Rand keweest, maar iek kan me voorstel zij met expres de Vlaams raar uitspreek om ridiculiteit situatie aan kaak te stel en nog eens ferm te lach.
Oud 21 oktober 2007, 20:37   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
15 Fransen die de gemeenteraad van een Engels dorpje uitmaken en allemaal Eng met een Fr accent spreken (of omgekeerd: Fr-dorp met allemaal Engelsen, wat gezien de huidige toestand wel tot de mogelijkheden behoort).

de wereld zou er allo-allo gewijs naar komen kijken.

Nog nooit op gemeenteraad in Rand keweest, maar iek kan me voorstel zij met expres de Vlaams raar uitspreek om ridiculiteit situatie aan kaak te stel en nog eens ferm te lach.
Wat kij u foorstel ies nast de question.
Oud 22 oktober 2007, 15:11   #54
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
knuppeltje, *knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

vl-nationalistjes hebben dit wel meer. overtuigd van hun eigen gelijk, onverzettelijke koppigheid die resulteert in niet willen luisteren en maar blijven zeverev en zagen en zeuren over dat onverwerkte verleden van de vlaampjes...

tel daar een uiterst triestig conservatief lichtjes xenofoob wereldbeeld bij en je hebt een staalkaart van de gemiddelde vlaam-nationalist....

jij hebt NIET de wijsheid in pacht... 35% is indertussen al voorstander van een federale kieskring... ik vind dit significant veel voor een streek waar het vlaam-nationalisme langs alle kanten door je strot geramd wordt: BDW, YLT, FDW, LDD,... allemaal willen ze meer bevoegdheden voor de vlamen...

ewel... ik ben voorstander van een herfederalisering... gedaan met die absurde bevoegdheidsverdelingen, gedaan met het belachelijke kiessysteem, gedaan met al dat communautair gekissebis...

edoch, zoniet voor knuppeltje... zij heeft al die frustraties uit het verleden als vlaam nog altijd niet verwerkt...

Laatst gewijzigd door Akira : 22 oktober 2007 om 16:46.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:30   #55
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
knuppeltje, *knip*

vl-nationalistjes hebben dit wel meer. overtuigd van hun eigen gelijk, onverzettelijke koppigheid die resulteert in niet willen luisteren en maar blijven zeverev en zagen en zeuren over dat onverwerkte verleden van de vlaampjes...

tel daar een uiterst triestig conservatief lichtjes xenofoob wereldbeeld bij en je hebt een staalkaart van de gemiddelde vlaam-nationalist....

jij hebt NIET de wijsheid in pacht... 35% is indertussen al voorstander van een federale kieskring... ik vind dit significant veel voor een streek waar het vlaam-nationalisme langs alle kanten door je strot geramd wordt: BDW, YLT, FDW, LDD,... allemaal willen ze meer bevoegdheden voor de vlamen...

ewel... ik ben voorstander van een herfederalisering... gedaan met die absurde bevoegdheidsverdelingen, gedaan met het belachelijke kiessysteem, gedaan met al dat communautair gekissebis...

edoch, zoniet voor knuppeltje... zij heeft al die frustraties uit het verleden als vlaam nog altijd niet verwerkt...
Man jij hebt toch echt geen voeling met de werkelijkheid... Het enige wat België nog min of meer samenhoudt, is het feit dat er een aantal bevoegdheden geregionaliseerd zijn. Breng die terug op het federale niveau en België is binnen de tien jaar gesplitst. Daarom dat ik het altijd raar gevonden heb dat belgiscisten tegen een verdere regionalisering zijn...Dit is namelijk het enige redmiddel voor België.

Laatst gewijzigd door Akira : 22 oktober 2007 om 16:47.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:31   #56
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
knuppeltje, *knip*

Speel anders op de man (hier: vrouw) in plaats van inhoudelijk te reageren.

Laatst gewijzigd door Akira : 22 oktober 2007 om 16:47.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:50   #57
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Speel anders op de man (hier: vrouw) in plaats van inhoudelijk te reageren.
zou knuppel dan eens inhoudelijk kunnen reageren, aub?

ik geloof niet in het argument dat Het enige wat België nog min of meer samenhoudt, het feit dat er een aantal bevoegdheden geregionaliseerd zijn is.

mijn mening? een federale kieskring is niet meer dan logisch...
je kiest een federaal parlement, met een federale regering en een federale premier... zou het dan niet logisch zijn dat zij die voor het federale niveau opkomen ook federaal kunnen verkozen worden? kan iemand mij de logica achter provinciale kieskringen voor federale verkiezingen eens uitleggen?

als ik als belg het eens ben met de mening van de belg didier reynders vind ik dat ik op de belg didier reynders moet kunnen stemmen voor het federale niveau... ongeacht het feit of ik vlaam of waal of brusseleir ben.

enne... ik stel eigenlijk enkel vast dat de gemiddelde vlaams-nationalist reageert vanuit een soort van onverwerkte frustratie tegenover de waalse of franstalige boeman... niks mis mee, maar daarom moet ik dat spelleke nog niet meespelen *zucht*

psst. de scheldbuien van vlaams-nationalisten tov belgicisten zijn anders ook niet mis te verstaan

Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 oktober 2007 om 15:52.
Oud 22 oktober 2007, 15:58   #58
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht
Man jij hebt toch echt geen voeling met de werkelijkheid... Het enige wat België nog min of meer samenhoudt, is het feit dat er een aantal bevoegdheden geregionaliseerd zijn. Breng die terug op het federale niveau en België is binnen de tien jaar gesplitst. Daarom dat ik het altijd raar gevonden heb dat belgiscisten tegen een verdere regionalisering zijn...Dit is namelijk het enige redmiddel voor België.
en jij hebt wel voeling met die zogenaamde werkelijkheid?
jouw aanvoelen is niet subjectief geinspireerd vanuit je eigen al dan niet separatistische gedachtengoed ( of ben jij een van die mensen die belgie wenst samen te houden door het verder op te splisten?)?

kan jij me eens uitleggen waar jij uit afleidt dat het enige wat België nog min of meer samenhoudt, het feit dat er een aantal bevoegdheden geregionaliseerd zijn is.

want ik stel vast dat de regeringsvorming nu al 140 dagen gegijzeld wordt door twee extremistjes die niet meer dan een paar % van de kiezers vertegenwoordigen, ttz BDW en monsieur Maingain...

de CD&V (de vlaamse vleugel uitgezonderd... misschien), VLD, MR, cDH en in beperkte mate FDF lijken immers wel gewonnen voor de ideeen van Reynders... of sien het toch als een opstapje naar een akkoord.

en die paar % echt extreme vlaams-nationalistjes roepen natuurlijk om het hardst... maar wat vertegenwoordigen ze nu echt?

Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 oktober 2007 om 16:00.
Oud 22 oktober 2007, 15:59   #59
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat kij u foorstel ies nast de question.
@ vrijevlaming: vindt u dit een wel onderbouwde reactie met inhoud?

of is dit de reactie van iemand die niet inhoudelijk wenst te reageren en zich er dan maar vanaf maakt met een mislukt mopje?
Oud 22 oktober 2007, 16:04   #60
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
nog zo eentje... onverzettelijkheid en overtuigd van het eigen grote gelijk... geen enkele aanzet tot debat... geen enkele opening om te begrijpen wat de andere wilt zeggen...

ps. mijn mening? is net nu zo moeilijk voor beide partijen om elkaars taal te respecteren? franstaligen die geen nederlands kunnen? zo zijn er inderdaad genoeg. maar ik ken ook voldoende vlamen die geen letter frans kunnen en die in de ardennen consequent nederlands spreken, of zich er zelfs in het engels vanaf maken... of die heel het kot bijeen brullen als ze in een restaurant in brussel in gbrekkig nederlands geholpen worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be