![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik sluit me aan bij de groeiende massa hier: 'Reynders for PM'
Op zich heb ik geen bezwaar tegen een federale kieskring, maar dan logisch en democratisch: ieder kamerlid zo laten verkiezen én niet vooraf de taalverdeling vastleggen, ook vallen de alarmbellen e.a. weg. Je mag van mij proberen de Franstalige politici er van te overtuigen... Het huidige voorstel van federale kieskring is bijna uitsluitend bedoeld om Franstalige/Fransdolle koppen te tellen in Vlaanderen. De kans is reëel dat men de Vlamingen in Wallonië zal trachten af te houden voor Vlamingen te stemmen. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
We gaan moeten blijven herverkiezingen houden tot dat ze eruit liggen. Let maar op volgende week komt er een njet en dan kan de beteuterde Leterme weer naar de koning tjokkelen met zijn staart tussen zijn benen. Hij is gewoonweg te vlaams en te weinig belgisch om dit land te leiden. Enkel Reynders of Verhofstadt hebben de nodige charisma maar te weinig stemmen. Dus blijven kiezen |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Superstaaf: als je gewoon alles terug wil federalizeren, moet je wel �*lles federalizeren.
Dan moeten de waals leerkrachten hun loon terugbrengen tot het niveau van de vlaamse leerkrachten, dan moeten de kontroles op werkloosheid gelijkgemaakt worden, de flitspalen evenredig verdeeld worden... kortom ALLES moet dan terug federaal op één niveau worden geregeld. Gedaan met de transfers. Als je in een huwelijk zit moeten beide partners bezuinigen en niet manlief die het geld binnenbrengt slechts alle 10 jaar een nieuw kostuumpke kunnen kopen omdat madam "non" elk seizoen vijf nieuwe tailleurkes van Chanel wil aankopen. En als madam haar tailleurkes niet kan missen, dat wordt het tijd voor een propere scheiding waar madam zoveel tailleurkes kan kopen als ze wil, zolang ze er zelf maar voor betaalt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
U bent uw geloofwaardigheid al kwijt nog voor u uw mond geopend hebt. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Anderzijds, en ik heb het hier nog al eens gezegd.
Als de federale zetelverdeling 40/60 is zodat een franstalige zetel nu vb. 4000 stemmen kost en een Vlaamse zetel 6000 (met dank aan dingeske de groote staatsman), dan mag van mij élke franstalige die in vlaanderen woont op een franse zetel stemmen hoor. Het enige wat er dan gebeurt is dat een franstalige zetel misschien 5000 stemmen gaat kosten... want meer dan 40 krijgen ze toch niet! maar zoals ik ook reeds zei: volgens mij volg ik hier een foute redenering want het k�*n toch niet dat geen enkele vlaamse politieker d�*t nog niet heeft uitgevonden en Circe wel? Uiteraard geldt dit dan enkel voor federale verkiezingen. Als je in Vlaanderen woont kies je bij de Vlaamse verkiezingen enkel op de Vlaamse lijsten. Allez, ik MOET dat toch zo doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2007 om 20:05. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar als het hen uitkomt houden de Walen daar absoluut geen rekening mee. Of heeft de Waalse Metaalvakbond zich niet afgescheurd van de Vlaamse misschien? Je kan het navragen bij Mia de Vits, zij weet er alles over. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Een partij die mijn land wil laten verdwijnen als een bruistablet is volgens mij echter een gevaarlijke bedreiging voor mijn vaderland. Mijn familiestamboom loopt terug tot in 1452 en ik ben niet bereid mijn vaderland in de handen te laten van mensen die niet het beste van zichzelf geven om het te besturen. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
BTW : waarom zouden wij een teken geven dat we België willen behouden, als we dat eigenlijk NIET willen?
|
|
|
|
#49 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik leg verder uit waarom (niet). Citaat:
Ik zie geen enkel probleem om in verschillende steden en regio's verschillende afspraken te maken. Citaat:
Citaat:
W.m.b. volledige afschaffing van verplichte solidariteit, ook binnen de Vlaamse regio. Citaat:
Ik mag er niet aan denken om als man in het kader van het gelijkschakelingsprincipe verplicht te worden om tampons te gebruiken. Ook heb ik er geen probleem mee wanneer mijn wederhelft meer verdient dan ikzelf. Ik kan best verdragen dat zij Cola Light drinkt aan 9 €/bak terwijl ik al tevreden ben met een whiskeytje van 7€/cl We kunnen daarentegen probleemloos in hetzelfde bed slapen, op dezelfde matras, badend in hetzelfde licht onder dezelfde maxi-spiegels. Evengoed kan het in België geregeld worden dat sommige zaken gemeenschappelijk bedisseld worden, en andere dan weer elk naar eigen inzicht en behoeften. 't Is b.v. niet omdat Antwerpen een havenschepen heeft dat Arlon er ook een moet hebben. Een ombudsman voor Ardeense vleeswaren, zal totaal overbodig zijn in Aalst, maar misschien nuttig in Barvaux. Je merkt het, als je de huwelijksvergelijking correct maakt, dan is ze toepasbaar op de hele natie zonder resoluut ofwel alles ofwel niks te federaliseren zij het regionaliseren. Gewoon redelijk en logisch blijven. Dank u.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 oktober 2007 om 20:47. |
|||||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zeker niet als u de essentie van het Belgicisme zo mooi illustreert: de francofone Anschluss-agressie is perfect in overeenstemming met het Belgisch concept; defensie daartegen is echter "niet vaderlandschlievend". Bedankt om dit zo kernachtig te uit te leggen, 19de eeuws taalgebruik incluis. Hadden we maar meer Belgicisten van uw type. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 oktober 2007 om 20:51. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat maakt zes extra stemmen voor JanPieter, en acht voor mij. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwei Reichen Zwei Völker Ein Führer! REYNDERS FOR PREMIER ![]()
|
|
|
|
#55 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
De democratische wil van het volk noemt men dat. Daarenboven vindt ik taalgrenzen behoorlijk gekke lijntjes zonder enig nut. Maar ze zijn wel de bron van veel ongeluk en twist dus ... Laatst gewijzigd door janPieter : 22 oktober 2007 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tjonge, wat zouden uw voorouders uit 1452 daar wel niet van denken? |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#58 |
|
Europees Commissaris
|
Jawadde, d�*t kan tellen. Het zou dus best kunnen dat één of meerdere van je voorvaders de "goedendag" gehanteerd hebben in Kortrijk. Het zou me niet verwonderen...
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
BTW : geen enkele gemeente heeft die macht om zulk een beslissing te nemen. Machten liggen in lagen. Enkel de toplaag kan lijntjes trekken en veranderen... Al ios men in een gemeente 100% voor, het zal niks aan hun realiteit veranderen : Vlaamse gemeenten liggen in Vlaanderen en zullen dat blijven doen. Of denk je dat sint joost zomaar kan beslissen om bij marokko aan te sluiten?
|
|
|
|
#60 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik zie het in elk geval helemaal zitten die nieuwe verkiezingen |
|
|