Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 10:29   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hier komt het, kort en krachtig gezegd, op neer.
een optimist zou ook kunnen denken dat YL toch nog toegevingen verwacht vd tegenpartij ... of de vaststelling dat t fini is van de tegenpartij wil laten komen ...
Anna List is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:30   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de nul-nota van informateur Reynders,
de eerste mislukte formatiepoging van Leterme,
de afgang van ontmijner Dehaene,
het absoluut non-resultaat van explorateur Van Rompuy

Citaat:
België is onbestuurbaar

Amen.
Oud 24 oktober 2007, 10:32   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een optimist zou ook kunnen denken dat YL toch nog toegevingen verwacht vd tegenpartij ... of de vaststelling dat t fini is van de tegenpartij wil laten komen ...
Dat soort 'optimisten' noem ik partijslaafjes.
Oud 24 oktober 2007, 10:33   #44
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in een democratie is het de kiezer die beslist en inschat of kiesbeloftes loze dromen zijn dan wel haalbare kaart

blijkbaar vinden heel veel Vlamingen de eisen van CD&V/N-VA realistisch genoeg om voor te stemmen (en ongeveer een even groot gedeelte van de Vlamingen wil ook nog een eind verder gaan)

tijd om dus de democratische conclusie te trekken : verderzetting van België wordt met elke verkiezing meer weggestemd.
Beste Anna-List, ik wist dat leterme ging voor een grote staatshervorming tout-court. Ik kende enkel een paar grote lijnen waaronder het punt werkgelegenheid, dat mij het meeste interesseerde. Toen ik navraag deed om meer details, kon of wilde die men mij niet geven.Hoe kan ik dan eisen waarvan ik de inhoud niet ken realistisch vinden?
speurneus is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:38   #45
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Beste Anna-List, ik wist dat leterme ging voor een grote staatshervorming tout-court. Ik kende enkel een paar grote lijnen waaronder het punt werkgelegenheid, dat mij het meeste interesseerde. Toen ik navraag deed om meer details, kon of wilde die men mij niet geven.Hoe kan ik dan eisen waarvan ik de inhoud niet ken realistisch vinden?
Het lijkt er in elk geval op dat Leterme onvoldoende voorbereid in de ring is gestapt. Met het oog op het premierschap had hij in de voorafgaande maanden in alle stilte kunnen werken aan een uitgebreide nota, in het verlengde van zijn verkiezingsprogramma, maar met de nodige constructieve voorstellen om de Franstaligen te overtuigen.
Superlux is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:41   #46
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Als je niet kunt waarmaken wat je je kiezers beloofd hebt ben je,
- ofwel een slecht onderhandelaar;
- ofwel heb je je beloften slecht ingeschat;
m.a.w. de kans dat Leterme in bij de onbekwamen geangschikt wordt vergroot met de dag,...
U zal met beter argumenten moeten komen vooraleer ik iemand onbekwaam verklaar, ik herhaal, wie kan dit wel oplossen zonder stevig op de buik te gaan voor de Franstaligen en zowat alle gelegitimeerde Vlaamse eisen naar de prullenbak te verwijzen?

U verwijt de man dat hij geen politieke zelfmoord wil plegen.
Ovidius is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:45   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Het lijkt er in elk geval op dat Leterme onvoldoende voorbereid in de ring is gestapt. Met het oog op het premierschap had hij in de voorafgaande maanden in alle stilte kunnen werken aan een uitgebreide nota, in het verlengde van zijn verkiezingsprogramma, maar met de nodige constructieve voorstellen om de Franstaligen te overtuigen.
Niemand kan de Franstaligen van wat dan ook overtuigen behalve van wat ze toch al in hun eigen kop hebben zitten. Zelfs Dehaene en Van Rompuy konden dat niet.
Ze zien nu eenmaal enkel zware toegevingen van Vlaamse kant en het inslikken van zowat alle Vlaamse verkiezingsbeloften als 'constructieve voorstellen'.
Oud 24 oktober 2007, 10:45   #48
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
...
maar of dat ook de algemene teneur zal zijn van wat er leeft bij de bevolking, of wat de bevolking zal worden voorgehouden, is weer een ander verhaal.
De Vlamingen zullen zich vooral het 'NON' van de Franstaligen herinneren bij een mislukking en het oordeel zal hard zijn.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 24 oktober 2007 om 10:52.
Ovidius is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:45   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als je je vooringenomenheid even opzijzet, kan je zien dat Leterme die stelling nog steeds verdedigt. een grote staatshervorming ... en daar heeft hij ook een mandaat voor gekregen

uiteraard kan je geen complete details geven VOOR een onderhandeling, hoewel de doelstellingen duidelijk waren (de vijf resoluties, venbela etc)
trouwens die 5 resoluties heeft YL al laten vallen als vertrekbasis ... als toegeving kan dat tellen ...

t is nu afwachten tot de 'overkant' terug naar de realiteit wil keren ... geduld
Anna List is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:46   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

wat een mooi eufemisme
Anna List is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:56   #51
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dit land zal niet meer bestuurbaar zijn zonder dat de Vlamingen zich voor de zoveelste maal laten vernederen... En dat terwijl de Vlamingen veruit de grootste, belangrijkste groep is (en die dan nog voor enorme transferts instaat)...

Men moet het maar kunnen... En dan komen de Vlamingen* nog over als extremisten...

(*) uitgezonderd de BV's natuurlijk
Chipie is offline  
Oud 24 oktober 2007, 11:04   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
De Vlamingen zullen zich vooral het 'NON' van de Franstaligen herinneren bij een mislukking en het oordeel zal hard zijn.
De politiek bewuste Vlamingen toch.
De overigen zullen zich in hoofdzaak herinneren wat door de 'Vlaamse' media levendig wordt gehouden.
Oud 24 oktober 2007, 11:10   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dit land zal niet meer bestuurbaar zijn zonder dat de Vlamingen zich voor de zoveelste maal laten vernederen... En dat terwijl de Vlamingen veruit de grootste, belangrijkste groep is (en die dan nog voor enorme transferts instaat)...

Men moet het maar kunnen... En dan komen de Vlamingen* nog over als extremisten...

(*) uitgezonderd de BV's natuurlijk
Dit land zal nooit meer 'goed' bestuurbaar zijn. Ook niet door Vlaamse toegevingen. Het land zal hoogstens nog wat langer bestuurd worden zoals elke crypto dictatuur bestuurd wordt: slecht.
Oud 24 oktober 2007, 11:11   #54
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De politiek bewuste Vlamingen toch.
...
Die groep bewuste Vlamingen is dan toch enorm gegroeid sinds 10 juni.

Citaat:
...
De overigen zullen zich in hoofdzaak herinneren wat door de 'Vlaamse' media levendig wordt gehouden.
Zoals het lijk van Reynders van vandaag ook zal helpen om de Vlamingen nog bewuster te maken.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=96838
Ovidius is offline  
Oud 24 oktober 2007, 11:22   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Die groep bewuste Vlamingen is dan toch enorm gegroeid sinds 10 juni.

Zoals het lijk van Reynders van vandaag ook zal helpen om de Vlamingen nog bewuster te maken.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=96838
En de communautaire cake moet nog aangesneden worden....

Hopelijk is het gebak veel te hard gerezen, te lang gebakken, en worden de taaie plakjes flinterdun gesneden. En dan maar vechten voor het dikste schijfje....

Hoe langer het duurt, hoe meer lijken er ondertussen uit de kast vallen en hoe onverdraaglijker de Belgische lijkgeur wordt....
Oud 24 oktober 2007, 11:32   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Toegegeven, als deze tweede onderhandelingsronde mislukt, is dit zeker en vast niet alleen maar in de schoenen van Leterme te schuiven. Maar... het is toch zonneklaar dat de pers - en niet alleen de Franstalige - nu al stiekem de messen scherpt om af te rekenen met "Mr. 800.000 volt" (of waren dat stemmen?). Als paars een ding duidelijk heeft gemaakt, dan is het wel dat perceptie een mes is dat aan twee kanten snijdt. Dus ja, je hebt gelijk dat een mislukking niet enkel kan worden toegeschreven aan Leterme, maar of dat ook de algemene teneur zal zijn van wat er leeft bij de bevolking, of wat de bevolking zal worden voorgehouden, is weer een ander verhaal.
Laat ik u alvast zeggen dat er in Vlaanderen niet met de vinger gewezen wordt naar Leterme, maar wel naar "de Walen". Leg uw oor maar eens te luisteren. Niemand minder dan Decroo gaf dit trouwens toe in "Mise au Point". En als een belgicist van het formaat als Decroo dat al zegt, betekent dat wel iets...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 24 oktober 2007, 11:35   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk om te dansen moet je met twee zijn. Maar dat bot "non" komt er toch alleen maar omdat je de haalbaarheid van je eisen verkeerd hebt ingeschat.Bij de vorige staatshervormingen waren er maanden voor de verkiezingen reeds paritaire werkgroepen samengesteld die de haalbaarheid van de potentiele eisen moest onderzoeken en bijsturen. Dit is bij mijn weten deze keer niet gebeurt.
Iedere eis van de Franstaligen werd al op voorhand met "non" onthaald. "Non" aan een kleine staatshervorming, "non" aan een grote staatshervorming, "non" aan om het even welke staatshervorming.

Het probleem zit er niet in dat men het eisenpakket niet goed weet in te schatten, maar gewoon dat er aan Franstalige als Vlaamse kant totaal verschillende referentiekaders en dus doelen bestaan.

Paritaire werkgroepen? Welke dan wel? Toch niet de Costa, waar er hoegenaamd niets bereikt werd...
Oud 24 oktober 2007, 11:37   #58
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laat ik u alvast zeggen dat er in Vlaanderen niet met de vinger gewezen wordt naar Leterme, maar wel naar "de Walen". Leg uw oor maar eens te luisteren. Niemand minder dan Decroo gaf dit trouwens toe in "Mise au Point". En als een belgicist van het formaat als Decroo dat al zegt, betekent dat wel iets...
Dat vang ik ook wel op uit mijn omgeving inderdaad. Als het getuigt van 'onbekwaamheid' om niet plat op de buik te gaan voor enkele ministerposten dan mag Leterme gerust 'onbekwaam' zijn wat mij betreft.

Al vind ik dat Leterme teveel geduld heeft met de Franstaligen. Het is overduidelijk dat er geen land mee te bezeilen is en toch onderhandelen ze verder over zaken die ze makkelijk onderhandeld krijgen....

Als dat te lang duurt en het springt alsnog af kan dat wel aan Leterme gaan verweten worden denk ik...
DenKempenzoon is offline  
Oud 24 oktober 2007, 11:37   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom steeds dat eenrichtingsverkeer? Waarom moeten de Vlamingen steeds de Franstaligen overtuigen? En blijkt dat er dus geen wederkerigheid blijkbaar nodig is?
Oud 24 oktober 2007, 11:39   #60
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom steeds dat eenrichtingsverkeer? Waarom moeten de Vlamingen steeds de Franstaligen overtuigen? En blijkt dat er dus geen wederkerigheid blijkbaar nodig is?
Inderdaad, laat de Franstaligen ons eens eerst overtuigen van het 'nut' en de goeie aanwending van de miljardentransfers.....
DenKempenzoon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be