Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 20:02   #41
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn beste Chipie,

Het komt mij zekers niet toe om de positie van de heer Renders toe te lichten. Desalniettemin, de heer Renders is geen vakbondsleider, doch voorzitter van het ACW. Aan het hoofd van het hoofd van ACV staat de heer Cortebeeck.

Het ACV een vakbond noemen is overigens hachelijk. Van een vakbond verwachtte ik toch minstens dat die opkomen zou om het stakingsrecht te verdedigen, zoals bijvoorbeeld het ABVV-ACOD Spoor dit nu vrijdag wel doet. Het ACV koos er immers voor "de oranje-blauwe onderhandelingen over de minimum dienstverlening bij de NMBS een kans te geven".

Wanneer de heren Renders en Cortebeeck communiqués de wereld insturen om waakzaam te zijn betreffende het nakende regeer akkoord, veroorzaakt dit bij mij, buiten een gaaprefleks, nougatbollen.

Dit belet evenwel niet dat het ACW, de feitelijke verliezer van de voorbije nationale verkiezingen zal blijken te zijn. Het ACW realiseert dit echter nog niet, maar begint toch enige nattigheid te voelen.

Ik ben er echter gerust in dat het ACW-ACV wel een über-kaloterig antwoord op hun existentieel probleem zullen weten te verzinnen. Bijvoorbeeld : "Inge Vervotte heeft zwaar doorgewogen op de regeringsonderhandelingen en zal als nieuw minister van arbeid en tewerkstelling de belangen van de ACW-ACV leden weten te behartigen".

Go Inge!
virmiljoen

Deze morgen op het Radio 1 nieuws : "Inge Vervotte versterkt het regeringsonderhandelings team".

Feind hört mit,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 21:59   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde betere Tsjip,

De dag dat links zich zorgen zal maken over het waardeoordeel dat De Standaard lezers uitspreken over ABVV akties, moet voor Peter Vermeersch wel het summun inhouden van zijn lezersverruiming pogingen.

Voorlopig onthou ik dat 2641 Standaard lezers een uitgesproken opinie ventileerden op DS.

De opinie van die 2461 DS lezers doet vanzelfsprekend geen kneit af van het feit dat de nakende rooms-blauwe regering aan het stakingsrecht morrelt. Wat had U dan wel gedacht?

virmiljoen (ca. 1600 keer representatiever dan DS)

Rooms-blauw staat inderdaad voor vakbonden met meer verantwoordelijkheid en begrip voor anderen, die getroffen worden door acties buiten elke proporite (en meestal nog wild) en waarvan de zwaksten meestal de grootste slachtoffers zijn...
Maar ja, bij zulke acties telt enkel de solidariteit van de eigen (meestal rode) zak...

Hopelijk slaagt rooms-blauw er ook in deze organisaties - als blijk van erkentelijkheid - rechtspersoonlijkheid te geven...

Chipie
Liefhebber van katten in zakken... Niet van zakken in zakken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 00:57   #43
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Zijn er zaterdagmorgen akties gepland door de sossen bij de NMBS? Hopelijk niet of ik raak niet thuis tenzij de sociale 'viermiljoen' mij een lift geeft. Oh wacht, hij vindt het normaal dat ik, als onschuldige, gestraft word.

Laatst gewijzigd door longhorn : 26 oktober 2007 om 01:00.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be