![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Vreemdeling
|
![]() Lieve Stefanie en anderen,
Citaat:
Kan iemand mij helpen please ? Gegeven: Robert Stevaert zegt dus: er zijn minder boetes door de flitspalen. Rechter zegt: we kunnen de boete-vloed niet aan. Het referentiepunt zal belangrijk zijn zeker ? Minder boetes dan wanneer ? Zonder flitspalen heb je mobiele patrouilles die flitsen ? En die flitsten meer (want er zijn minder boetes) dan de palen ? De patrouilles moeten dan verdwenen zijn, want anders waren er nooit minder boetes van gekomen ? Als er minder boetes zijn door meer flitspalen, hoe brengen die dan op ? Ik begrijp dat wanneer de flitspalen in het bos van Buggenhout, of op de tank-tracks in Leopoldsburg, of op het strand van Blankenberge staan, je het filmrolletje alleen moet vervangen omdat de versheidsdatum verstreken is. Ik herinner me ook dat R.S. in zijn glorietijd als minister stelde dat meer boetes eigenlijk duurder uitkomen voor de schatkist, dat het dus een soort van sponsoring was van de overheid, en dat de 'consument' slechts een deeltje betaalt van de effectieve kost (Radio 1 - Groot Gelijk, ten tijde van de lieve jonge dame die momenteel de Zevende Dag co-presenteert) In mijn kinderlijke goedgelovigheid ging ik ervan uit dat boetes een niet te versmaden bron van inkomsten voor de overheid waren. BLijkbaar is de personeelskost echter zo groot dat zelfs een paal die staat te flitsen niet opbrengt ? Deze middag kwam ook de intelligente, vloeiend Frans-sprekende volwassen minister Anciaux, zijn vriend verdedigen, stellende dat de uitspraken van de rechter op een zeer slecht moment kwamen. Er komt meer personeel bij in Dendermonde, maar jammer genoeg is dat zijn bevoegdheid niet, iemand anders moet het aankondigen. Wiskunde wiskunde... ik had beter moeten opletten, en hetzelfde voor alle andere vakken waarschijnlijk. Helpt iemand eventjes ? eeuwig dankbaar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en zo gaat dat bij het Blok: de éne maand gebruiken ze die flik om aan te tonen wat voor een wanbeleid er in Antwerpen heerst, een maand later zit hij ind e partij
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Seba, ik snap u niet. De kritiek die het Vlaams blok inderdaad had, ging over het knuffelbeleid. Het is voor bekwame politieagenten zeer frustrerend dat daders meteen weer vrij rondlopen. Die mensen zien daar veelplegers. Een ander punt is de rechten van de verdachten. Politiemensen willen hun werk doen en als ze dan "niet tot het bot kunnen gaan" wegens de rechten van de verdachte, dan kan dat frustrerend zijn én als die verdachte inderdaad de dader was, dan leidt dat tot onveiligheid. Dit laatste punt ligt natuurlijk moeilijk, want in een rechtstaat zijn de rechten van de verdediging wel degelijk belangrijk. Wel is het zo dat het voor die mensen moeilijk werken is. Of doelde je soms op kritiek van het Vlaams blok waar ik niets over gehoord heb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
rainman, uiteraard wel. Bij dé partij van de harde aanpak voor criminaliteit lijken ze echter iets mildere toelatingsvoorwaarden te hanteren
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Forget CGKR... Direct naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De ondervraagde komt er slecht uit, dan schelden we op de journalist en ontslaan we hem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Is d�*t wat we te verwachten hebben als het zwartblok aan de macht zou komen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt duidelijk het interview niet gezien Filosoof. Het was ronduit beschamend. Hoe kan je overtuigend overkomen, of overkomen tout court, als je 3 nanoseconden antwoordtijd krijgt, en in die 3 nanoseconden dan nog eens 15 keer onderbroken wordt door de journaliste die kost wat kost haar gast haar woorden in de mond wou leggen. Ik vroeg me af waarom ze een interview afnam, mits ze de antwoorden al klaar had. Het was niet meer dan een typische VRT opvoering van politiek correct demoniseren. Het soort journalistiek dat de mensen meer en meer begint te ergeren : ze kunnen sommigen nog voor idioten nemen - u bij voorbeeld want u slikt het als koek, net als het typische politiek correct maar vooral verdwaasde kiesvee, maar niet iedereen. Toen ik even later wegzapte en in een ander programma terecht kwam dat ging over vrije meningsuiting en persvrijheid, werd het GEKAKEL van Annemie Peeters, want een zichzelf respecterend journalist zou die rode egotripperij nooit een interview noemen, met de grond gelijk gemaakt. Blijkbaar was ik niet de enige alerte kijker geweest, die wegzapte van het rode Peeters-gekakel. Blijven indommelen Filosoof ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Barki, Als regelmatige D7eD kijker geef ik grif toe dat VB'ers disproportioneel weinig in de uitzendingen aanwezig zijn. Maar ik denk - concreet ivm de uitzending van vanmorgen - dat hier ook wel een réden voor is. Ik heb Annemans eigenlijk geen enkel standpunt horen innemen over de thema's de aangeraakt werden.. en zeg niet dat hij geen tijd had om te antwoorden,w ant hij hééft wel geantwoord, hij zei nl telkens "dat het VB dat aan de macht véél beter zou doen".. dan hebik hem méérmaals horen zeggen. Zóveel tijd had hij dus wel. De vraag die Annemieke dus naliet te stellen was: "Hóé zou het VB het dan beter doen?" Ik ken na het interview van vanmorgen het VB standpunt ivm de flitspalen dus nog steeds niet he? En dit is geen toeval. Mr Annemans is niet onnozel. Hij weet ook van zodra hij een concreet standpunt inneemt dat hij stemmen verliest. Dat is juist het voordeel van een zweeppartij te zijn. Je kan altijd wel zeggen dat je het beter kan, maar je moet het niet bewijzen. Langdurig werkelozen idem. Annemieke heeft dit zeer actuele thema terecht aangehaald, maar Annemans heeft géén antwoord gegeven. In het geval van de flitspalen heeft hij misschien wél iets gezegd, maar wééral géen alternatief gegeven. Het laatset thema de Ring v A'pen daar heeft hij wél iets over gezegd. Hij zei dat met het VB aan de macht deze werken meer verspreid zouden gebeuren. Ok, da's een interessant uitgangspunt. Maar zegt hij er ook bij dat met dan ipv één jaar veel miserie, véle jaren een beetje miserie zal hebben? Alsof het spreiden van die werken het probleem ineens helemaal zou oplossen. Enfin, 't is iets waarover in tenminste te debatteren valt. Dan kon van zijn andere 'standpunten' niet zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Ik heb het gemist deze morgen maar ga straks zeker naar de ingekorte versie kijken. Hopelijk krijg ik Annemans zijn drie nanoseconden nog te zien. Doet me wat terugdenken aan die aflevering toen Dedecker mocht plaatsnemen in de coulisse en in zijn schamele vijf minuten dat hij aan het woord mocht komen voortdurend werd onderbroken door hetzelde trutje van dienst. Waarom zet men deze personen niet mee aan tafel? Is hun mening dan minderwaardig volgens de rode rakkers van de VRT of doen ze dit bewust?
![]()
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||