Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 17:01   #41
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Tiens? Dat rakettenschild gaat er toch komen tegen raketten die AMERIKA zouden kunnen bereiken?
Nee, laat die maar weg, we zullen wel zelf instaan voor onze defensie. Wij hebben ook een oorlogsindustrie die een financiele injectie kan gebruiken. Dat hoeft echt niet zo te zijn dat europa zijn centen aan de USA gaat doneren!
De oorlogsindustrie in Europa is EEEEVIL en gaat in tegen elke vorm van linkspredicaatlogischclassiekfilosofischcultureelr elatieve normen en waarden.
Europa is niet langer van staat om haar te verdedigen, dus.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 17:02   #42
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Vandaag niet denk ik, maar als u die mannen rustig laat knutselen aan hun raketten, zou dat wel eens kunnen komen, één of andere slechte dag, denkt u niet ? Kleine kwalen verergeren als men ze niet behandelt.Iran heeft geld, en kan zonder problemen wetenschappers en technici betalen om zulke systemen op poten te zetten.En genoeg agressiviteit en fanatisme om zulke wapens te gebruiken ook, vrees ik.
Het is onbevestigd, maar hier en daar lekt de informatie dat China heel veel technologie aan Iran verkoopt.

En ik bedoel niet primitieve Silkworm-raketten.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 25 oktober 2007 om 17:02.
Oud 25 oktober 2007, 17:02   #43
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Europa moet niet alleen nauwer samenwerken met de VS, maar ook met de rest van de Vrije Wereld, zoals Australië, Japan, ...

De Eeuw van bekrompenheid waarin iedereen zijn eigen vlag aanbad is wat mij betreft voorbij.

Vrije wereld? Waar ziet u dan wel vrijheid? Het enige dat je hebt is de vrijheid om te produceren en te consumeren. Wij zijn geen "westerse" immigratielanden zoals de USA, Canada en Australië.

"Wat sommigen vrijheid noemen, blijkt niets anders te zijn dan nieuwe vormen van slavernij" zei Ernst Jünger ooit. Hij had overschot van gelijk.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 17:11   #44
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Vrije wereld? Waar ziet u dan wel vrijheid? Het enige dat je hebt is de vrijheid om te produceren en te consumeren. Wij zijn geen "westerse" immigratielanden zoals de USA, Canada en Australië.

"Wat sommigen vrijheid noemen, blijkt niets anders te zijn dan nieuwe vormen van slavernij" zei Ernst Jünger ooit. Hij had overschot van gelijk.
Wat is dan vrijheid?
Oud 25 oktober 2007, 17:48   #45
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vrije wereld? Waar ziet u dan wel vrijheid? Het enige dat je hebt is de vrijheid om te produceren en te consumeren.
De vrijheid om te produceren en te consumeren is waarschijnlijk de belangrijkste vrijheid. Een mens kan niet leven zonder te produceren en te consumeren.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:25   #46
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De vrijheid om te produceren en te consumeren is waarschijnlijk de belangrijkste vrijheid.
Dus een totalitaire staat die economisch echter vrij is, is een perfect vrije staat? Viva Pinochet?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:28   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik wil echt wel eens Pinochet onderzoeken. Ik snap dat niet. Veel economische vrijheid en tóch totalitair.

Nu goed. Vrijheid van produceren en consumeren is, in essentie, idd énorm belangrijk. Alles begint daar. Als je dát niet mag, dan heb je - maar al te vaak - een probleem. Maar het is natuurlijk niet het enige.

Ik wil ook anale apenseks in beestige cafés kunnen hebben, als ik daar geld voor op tafel kan leggen. Viva victoria vrijheid ofzoiets!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:41   #48
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De vrijheid om te produceren en te consumeren is waarschijnlijk de belangrijkste vrijheid. Een mens kan niet leven zonder te produceren en te consumeren.
Ook dat is geen vrijheid.Vb, Je koopt een huis, een auto, een tv van de nieuwste generatie, een moto. Dit moet alles betaald worden en het kost je 20 jaar om dit te realiseren als je geluk hebt.Gedurende die 20 jaar heb je niet de vrijheid om te zeggen,...morgen ga ik niet werken,geen goesting. Consumeren is vandaag veelal dwangmatig geworden door de "boekskes" die je afschilderen als niet hip als je bepaalde "trendy" kleding niet draagt of geen I-pod hebt of dergelijke.Vrijheid is dus een heel relatief begrip.Je hebt pas een zekere vrijheid als je niet dwangmatig het nieuwste van het nieuwste wil, geen schulden hebt en als interim werkt.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 11:20   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik bouw alvast ne schuilkelder, want nu Amerika weer op oorlogspad is voel ik mij toch niet meer veilig. Dat grut blijft maar uitdagen. Dat blijft maar imaginaire dreigingen verzinnen, zodat ze nog waar worden ook. Ongelooflijk.

Maar nu ik er aan denk: wij hebben in onzen hof nog nen atoomschuilkelder! Van toen de Amerikanen ons kwamen lastigvallen met hun kernraketten.

We hebben dit al eens meegemaakt. Amerika bestrijdt het goede, en wij krijgen het kwade in onzen hof.
Terreurbestrijding is geen oorlogspad, je verwisseld 2 totaal verschillende dingen. Slaat nergens op.
Is terreurbestrijding ook al slecht tegenwoordig, terroristen moeten beschermd worden ofzo?

Laatst gewijzigd door illwill : 26 oktober 2007 om 11:21.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 11:21   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels

Hij wil gewoon zijn militairen in Europa kunnen houden en heeft daar een nieuwe reden voor nodig.
Nu de USSR en het warschaupact weg zijn, heeft hij geen enkel reden om zijn militairen in Europa te houden en europa nog langer te bezetten, dus moet hij voor een nieuw gevaar zorgen dat hem redenen geeft om zijn militairen hier te houden en Europa te blijven bezetten.
Europa is helemaal niet bezet, waar haal je die onzin toch.
Oud 26 oktober 2007, 11:24   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat zeggen ze bij Al-Qaida en andere moslimextremisten ook elke dag. Zonder Bush waren ze nooit zo groot in het Midden-Oosten als nu.Ik zie niet in hoe een rakettenschild zelfmoordenaars gaat tegenhouden... Ik zie echter wel hoe de radarinstallaties van dat rakettenschild met gemak Rusland kunnen bestrijken.Nope
Dus ze zijn gewoon voor terreur en het gaat hen niet perce over Bush, nu zijn ze blij en gelukkig omdat ze zoveel aanhangers hebben die ze anders niet hadden gehad, en ze hebben een uitvlucht dus om mensen zomaar op te blazen.
Oud 26 oktober 2007, 11:27   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, Iran heeft nooit een ander land aangevallen, bezet en het volk uitgemoord.

Amerika heeft dat sinds 1950 al minstens tien keer gedaan, om de vijf jaar. Het is ook het enige land dat ooit effectief kernbommen op onschuldige burgers heeft gedropt. Bovendien heeft het al eens een miljoen Iraniërs vermoord, dus Iran mag zich wel wat verdedigen in de toekomst.

Amerika heeft miljoenen moorden op zijn geweten. Iran nul.

Geen enkel rationeel mens kan anders dan concluderen dat Amerika de vijand van het leven en de vrede is, en dat Iran tot nog toe geen vlieg heeft kwaadgedaan.

Wie die eenvoudige waarheid niet aankan of wil verzwijgen, kan niet deelnemen aan dit soort debat.
Gaan we de geschiedenis er weer bijhalen van mensen die nu niet meer aan de macht zijn of bestaan?
Is Duitsland dan nog steeds een gevaar voor een nieuwe inval? Is Duitsland nog steeds een land dat joden wil vergassen?
Oud 26 oktober 2007, 11:29   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat bindt ons dan wel met de VS? Waarom zouden we niet meer samenwerken met Rusland? Veel intellectuelen (vooral in Frankrijk en Duitsland) hebben al gepleit voor een heroriëntatie naar Eurazië, weg van het barbaarse Amerika.

Rusland is geopolitiek veel belangrijker en we zouden veel machtiger staan mochten we met onze vrienden daar samen aan één touw trekken. Dat zou toelaten de heksenketel in het Middenoosten en Centraal-Azië op te lossen; dat zou onze energieveiligheid garanderen; dat zou onze toegang tot en relaties met China versterken, enzovoort. Niks dan voordelen.

Onze alliantie met Amerika maakt ons kwetsbaar en associeert ons met het meest moorddadige en militaristische land van de wereld.

Rusland bij de EU. Dat is de toekomst. Dan is het gedaan met het terroristische, moordlustige Amerika.
Ga effe in Rusland wonen voor je dergelijke onzin spuit.
Oud 26 oktober 2007, 11:30   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke vrijheid heb jij niet dan?
Wat zou jij willen doen dat je nu niet mag?

Laatst gewijzigd door illwill : 26 oktober 2007 om 11:30.
Oud 26 oktober 2007, 12:28   #55
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat bindt ons dan wel met de VS? Waarom zouden we niet meer samenwerken met Rusland? Veel intellectuelen (vooral in Frankrijk en Duitsland) hebben al gepleit voor een heroriëntatie naar Eurazië, weg van het barbaarse Amerika.

Rusland is geopolitiek veel belangrijker en we zouden veel machtiger staan mochten we met onze vrienden daar samen aan één touw trekken. Dat zou toelaten de heksenketel in het Middenoosten en Centraal-Azië op te lossen; dat zou onze energieveiligheid garanderen; dat zou onze toegang tot en relaties met China versterken, enzovoort. Niks dan voordelen.

Onze alliantie met Amerika maakt ons kwetsbaar en associeert ons met het meest moorddadige en militaristische land van de wereld.

Ik zou de ellende in Rusland niet minimaliseren want er is veel armoede en mensenrechten zo goed als onbestaande.De idee op zich is niet slecht, maar in hoeverre zou je Putin een betrouwbare partner willen noemen?

Rusland bij de EU. Dat is de toekomst. Dan is het gedaan met het terroristische, moordlustige Amerika.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 12:43   #56
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Bush wil snel raketschild in Europa
Bush heeft niet zo lang meer te gaan. Adieu.
En bondgenoot Kaczynski is al verslagen door Europeaan Tusk in Polen. Good riddance.
Alleen nog de Tsjechen als idioten over. Hoe lang nog?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 13:03   #57
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, Iran heeft nooit een ander land aangevallen, bezet en het volk uitgemoord.

Amerika heeft dat sinds 1950 al minstens tien keer gedaan, om de vijf jaar. Het is ook het enige land dat ooit effectief kernbommen op onschuldige burgers heeft gedropt. Bovendien heeft het al eens een miljoen Iraniërs vermoord, dus Iran mag zich wel wat verdedigen in de toekomst.

Amerika heeft miljoenen moorden op zijn geweten. Iran nul.

Geen enkel rationeel mens kan anders dan concluderen dat Amerika de vijand van het leven en de vrede is, en dat Iran tot nog toe geen vlieg heeft kwaadgedaan.

Wie die eenvoudige waarheid niet aankan of wil verzwijgen, kan niet deelnemen aan dit soort debat.
Juist. Want het waren de Iraniërs (alla, de Perzen toen) die ons hebben bevrijd van de Duitsers, niet waar? Of nee, het waren inderdaad die vijanden van het leven en de vrede die hier ongegeneerd en ongevraagd hun terreurbewind kwamen opleggen? Sindsdien heeft onze samenleving niets dan miserie gekend! Overal waar democratie opdook, hebben de VS dat in de kiem gesmoord. Dankzij die klootzakken kunnen we nu niet genieten van dat prachtige communisme, dat niets dan voorspoed heeft gebracht.

Geen enkele waarheid is eenvoudig. Uw vergelijking VS-Iran getuigt echter wel van eenvoud. Héél véél eenvoud. Haal hier geen ratio bij, alsjeblieft. Je beledigt een hele hoop mensen.
Oud 26 oktober 2007, 13:07   #58
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Juist. Want het waren de Iraniërs (alla, de Perzen toen) die ons hebben bevrijd van de Duitsers, niet waar?
Dat was de Sovjetunie, slechts door de enorme druk op het Oostfront zijn de geallieerden erin geslaagd om West-Europa binnen te vallen (en dat was dan nog grotendeels uit angst dat de rode vlag binnen een paar jaar boven Parijs zou wapperen).
Citaat:
Overal waar democratie opdook, hebben de VS dat in de kiem gesmoord.
Godzijdank steunt de VS enkel democratische regimes zoals Saudië-Arabië, hebben ze nooit steun gegeven aan regimes zoals Pinochet en hebben ze altijd de seculiere democratie in Iran geholpen door figuren zoals Mossadeq te steunen
Citaat:
Geen enkele waarheid is eenvoudig. Uw vergelijking VS-Iran getuigt echter wel van eenvoud. Héél véél eenvoud.
Een goeie die het zegt...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 13:08   #59
migrantenjong
Banneling

Standaard

De VS is niet goed, maar ze is beter dan Derkaregimes.
Oud 26 oktober 2007, 13:09   #60
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik wil echt wel eens Pinochet onderzoeken. Ik snap dat niet. Veel economische vrijheid en tóch totalitair.

Nu goed. Vrijheid van produceren en consumeren is, in essentie, idd énorm belangrijk. Alles begint daar. Als je dát niet mag, dan heb je - maar al te vaak - een probleem. Maar het is natuurlijk niet het enige.

Ik wil ook anale apenseks in beestige cafés kunnen hebben, als ik daar geld voor op tafel kan leggen. Viva victoria vrijheid ofzoiets!

Shit! wie doet dan wat bij wie? Jij beent de aap om omgekeerd?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be