Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2007, 02:16   #41
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik weet het niet echt of er nu onmiddellijk zou moeten bestraft worden. Zijn de daders ondertussenal niet lang dood en begraven ? Moet de Kerk worden bestraft voor het leed, de brandstapels, uit het verleden ?
Nee, de daders zijn allang dood. De nazi-beulen sterven ook gelukkig uit. Daar gaat het dus al lang niet meer over.

Het gaat over vandaag, over hoe wij met dat verleden omgaan. Ik zeg: men mag geen enkele holocaust aanbidden en dat men alle wrede episodes die overal ter wereld en doorheen de geschiedenis voorkwamen, op een gelijkaardige manier moet beschrijven en erover onderwijzen.

-Ze ontkennen moet strafbaar zijn (negationisme-wet).
-Eén specifieke episode idealiseren om wat voor agenda dan ook moet evenzeer strafbaar zijn ('relativerings-wet').

Nu moet ge toch ongeveer snappen wat ik bedoel. Nie?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 02:28   #42
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

De voornaamste reden waarom de Holocaust zo steeds wordt herdacht is het schuldbesef. Niet enkel schuldbesef bij de Duitsers. En niet enkel bij de machthebbers van andere landen. Ook bij de gewone Europese burger, de Belg, de dorpsgenoot, de buurman of de klasgenoot van de jood. Die hadden ook boter op het hoofd.
De vraag is alleen: waarom is er zoveel minder schuldbesef rond ons duistere koloniale verleden? Dat heeft zeker zoveel slachtoffers geëist. Is het misschien omdat het daar om zwarten gaat?

Een holocaust op blanke Joden is verschrikkelijk, een holocaust op bosnegers is minder erg?

Ik heb dat altijd heel vreemd gevonden. Net zoals tijdens het nazi-regime werden in Congo actief mensen tot slaaf gedwongen en uitgeperst tot de dood erop volgde, door een kleine groep mensen die dat vanuit hun ideologische visie volledig normaal vonden. (In dat geval was de ideologie het liberaal kapitalisme).

Citaat:
Terzijde: Is het standpunt van de RKK inzake het condoomgebruik niet een van de grootste aanleidingen tot verspreiding van aids ?
Kijk, ik ben daar al lang over. De Kerk heeft het recht absurde voorstellen te doen. Iedereen heeft dat recht. Een kapitalist moet zijn waanzinnige wereldbeeld ook mogen verkopen. Moet allemaal kunnen.

Het komt erop aan dat er voldoende Verlichte mensen moeten zijn die de Rede verspreiden, tégen de waanzin van al deze irrationele agendas.

De vraag is: waarom zijn Afrikanen zo religieus? Waarom hebben ze inmiddels hun eigen atheïstische Verlichting doorgemaakt, zodat ze de onzin van de Kerk niet langer zouden pikken? Dat is de vraag.

Ik geloof sterk dat de Afrikanen de toekomst in handen hebben, en dat met de onwaarschijnlijk snelle economische en modernistische ontwikkelingen op dat continent ook een rationalisatieproces zal gepaard gaan.

Volgens mij zal tegen 2100 Afrika even ontkerkelijkt, vrij en rationeel zijn dan Europa vandaag.

Citaat:
En wat binnen enkele decennia, als het klimaat z'n tol zal eisen ? Nog meer honger, dorst en burgeroorlogen. Wie of wat moeten we dan bestraffen.
Ik ben tegen paniekschepping. Het klimaatprobleem is op te lossen. Zij die dat vandaag weigeren te doen, moeten inderdaad met terugwerkende kracht berecht worden.

De actoren van de Rede - de wetenschap en het internationaal klimaatpanel - hebben nu voldoende wetenschappelijk bewijs geleverd over wat ons te wachten staat. De politici die nu weigeren in te grijpen moeten later voor hun daden verantwoordelijk worden gehouden.

Als zij dood zijn, moeten hun nakomelingen maar boeten (zoals men dat in Noord-Korea doet: met terugwerkende kracht, en lateraal, in de familiepoel - dat is een zeer effectief afschrikkingsmiddel).
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 08:32   #43
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
GVDBs discours is dan ook ijzersterk. Schrijft ook steengoede boeken.
Ik ben wel fan van hem, zijn cursus is ook een aanrader.
IJzersterk gebaseerd op feiten naar zijn hand zetten en sjoemelen met bronnen zoals bewezen wordt.
Julius Streicher was daar ook goed in om over Goebbels nog niet te beginnen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 12:04   #44
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik vind trouwens dat er naast de negationisme-wet ook een andere wet mag komen.

Een wet die zegt dat iedereen die weigert het universele en steeds weerkerende kwade in de mens te erkennen, gestraft moet worden.

We kunnen dat organiseren hé. Scholen die weigeren een overzicht van genocides te geven aan hun leerlingen, moeten bestraft worden. Scholen die bepaalde genocides bewust verzwijgen, moeten bestraft worden. Da's een kwestie van curricula en controle.

Moeten zeker aan bod komen:

-de genocide op 10 miljoen Congolezen
Lever mij eens het bewijs van deze stelling?
Ga je beweren dat Belgen 10 miljoen congolezen vermoord hebben?
Wat is je informatiebron? Neem me niet kwalijk maar ik ben heel skeptisch van natuur.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 13:31   #45
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over vandaag, over hoe wij met dat verleden omgaan. Ik zeg: men mag geen enkele holocaust aanbidden en dat men alle wrede episodes die overal ter wereld en doorheen de geschiedenis voorkwamen, op een gelijkaardige manier moet beschrijven en erover onderwijzen.

-Ze ontkennen moet strafbaar zijn (negationisme-wet).
-Eén specifieke episode idealiseren om wat voor agenda dan ook moet evenzeer strafbaar zijn ('relativerings-wet').
D�*t zou het einde van het landpikkend zionisme betekenen....

Citaat:
Daar gaat het dus al lang niet meer over.
Neen, het ging en gaat nog steeds om de zionistische "uiverkoren" slachtofferrol uit te melken om zoveel mogelijk geld af te troggelen van europa en Palestijnen te verdrijven, hun land in te pikken en oorlogen uit te lokken ten behoeve van de zionistische staat
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 13:46   #46
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

(zelfcensuur)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 28 oktober 2007 om 13:50.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 13:48   #47
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
IJzersterk gebaseerd op feiten naar zijn hand zetten en sjoemelen met bronnen zoals bewezen wordt.
Julius Streicher was daar ook goed in om over Goebbels nog niet te beginnen.
Ik zie geen fraude met bewijzen, eerder een discussie over enkele data. Best mooi die hyperbool die rechtstreeks naar Streicher leidt.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 oktober 2007 om 13:48.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 13:50   #48
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat heeft die Schacht eigenlijk met Joden? Knallt ab die Frau, die gottverdammte Judensau!
Disco Führer
http://www.youtube.com/watch?v=CMsaMGWPfHo
http://www.youtube.com/watch?v=dvwCuQ4bX7U

o//

Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 oktober 2007 om 13:52.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 17:15   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu moet ge toch ongeveer snappen wat ik bedoel. Nie?
'k Begrijp wel wat je bedoelt. Vergeet vooral niet dat die agenda ook kan bestaan uit het permanent bewustmaken van de jeugd, van een cyclus die kan leiden tot massamoorden. De Holocaust heeft bewezen dat iedereen, zelfs je beste vriend, tot alles in staat is uit eigenbelang. Snap je nu ook wat ik bedoel ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 18:42   #50
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Begrijp wel wat je bedoelt. Vergeet vooral niet dat die agenda ook kan bestaan uit het permanent bewustmaken van de jeugd, van een cyclus die kan leiden tot massamoorden. De Holocaust heeft bewezen dat iedereen, zelfs je beste vriend, tot alles in staat is uit eigenbelang. Snap je nu ook wat ik bedoel ?
Waarvoor dient het geheugen? Om niet in de ontkenning te vallen.
Kijk naar wat de Turken doen: om te bewijzen dat ze niet aan de Armeniërs hun genocide hebben gewerkt, slaan ze in Brussel Armeense cafés in elkaar.
Zo gaat dat.

Zolang het ontkent wordt, wordt het VOORTGEZET. Ook hier. Ook met het antisemitisme.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 18:49   #51
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het gevaar ligt, denk ik vooral in "kuddegeest", de bereidheid van massa's om zich te laten mennen en indoctrineren. Voer rituelen/procedures in en men zal alles als "normaal" accepteren, tot desnoods kannibalisme aan toe; de oude film "soylent green" bevat een macabere, voorspellende waarschuwing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
Oud 28 oktober 2007, 20:41   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het gevaar ligt, denk ik vooral in "kuddegeest", de bereidheid van massa's om zich te laten mennen en indoctrineren. Voer rituelen/procedures in en men zal alles als "normaal" accepteren, tot desnoods kannibalisme aan toe; de oude film "soylent green" bevat een macabere, voorspellende waarschuwing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
Mee eens voor wat de kuddegeest betreft. Je kan je wel afvragen of velen niet anderen de dood zouden injagen om te overleven of hun kroost een levenskans te geven. In tegenstelling tot lokale administraties en diensten, zoals de politie in antwerpen tijdens WO2, die flagrant collaboreren met de vijand.

"Soylent green" heb ik destijds enkele malen gezien. Een film die tot nadenken stemt. Maar niet past binnen deze context. De film gaat over perfecte euthanasie ten gevolge van overbevolking waarbij de doden industrieel worden verwerkt tot voedsel voor de overlevenden. Griezelig maar niet onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 oktober 2007 om 20:41.
Oud 28 oktober 2007, 20:47   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Waarvoor dient het geheugen? Om niet in de ontkenning te vallen.
Kijk naar wat de Turken doen: om te bewijzen dat ze niet aan de Armeniërs hun genocide hebben gewerkt, slaan ze in Brussel Armeense cafés in elkaar.
Zo gaat dat.

Zolang het ontkent wordt, wordt het VOORTGEZET. Ook hier. Ook met het antisemitisme.
Effe goed opletten Polly. De incidenten in Brussel zijn het gevolg van de conflicten tussen Turken en Koerden. De Armeniërs zitten er eo goed als voor niets tussen behalve dat toevallig tijdens een accident de parcours een Armeens etablissement eraan moest geloven. Zegt veel over de kennis van zaken bij de Turkse agressors. Triestig.
Oud 28 oktober 2007, 21:09   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mee eens voor wat de kuddegeest betreft. Je kan je wel afvragen of velen niet anderen de dood zouden injagen om te overleven of hun kroost een levenskans te geven. In tegenstelling tot lokale administraties en diensten, zoals de politie in antwerpen tijdens WO2, die flagrant collaboreren met de vijand.

"Soylent green" heb ik destijds enkele malen gezien. Een film die tot nadenken stemt. Maar niet past binnen deze context. De film gaat over perfecte euthanasie ten gevolge van overbevolking waarbij de doden industrieel worden verwerkt tot voedsel voor de overlevenden. Griezelig maar niet onwaarschijnlijk.
Ik bedoel niet, hoewel ook griezelig genoeg, het "kleinschalig" gebeuren (ieder-voor-zich) maar meer de "culturele" massa-dressuur, opvoeding/normen-en-waarden waarvan in die oude film enige extra staaltjes werden ten beste gegeven maar die je wellicht over het hoofd zag omdat ze voor jou minder een herkenbare hoofdlijn vormden.

Met een dergelijk manipulatie-beleid kun je willekeurige groepen tot "vijand" bestempelen en bijvoorbeeld vervroegd tot voedsel promoveren .....
====

Ik kwam over Nazi-Duitsland hardnekkige verhalen tegen over verwerking van mensenvet tot zeep en huid tot lampekappen, kan echter niet achterhalen of dit waarheid is of variant-SF.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 oktober 2007 om 21:11.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 18:03   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niet, hoewel ook griezelig genoeg, het "kleinschalig" gebeuren (ieder-voor-zich) maar meer de "culturele" massa-dressuur, opvoeding/normen-en-waarden waarvan in die oude film enige extra staaltjes werden ten beste gegeven maar die je wellicht over het hoofd zag omdat ze voor jou minder een herkenbare hoofdlijn vormden.

Met een dergelijk manipulatie-beleid kun je willekeurige groepen tot "vijand" bestempelen en bijvoorbeeld vervroegd tot voedsel promoveren .....
====

Ik kwam over Nazi-Duitsland hardnekkige verhalen tegen over verwerking van mensenvet tot zeep en huid tot lampekappen, kan echter niet achterhalen of dit waarheid is of variant-SF.
Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde. Mensengroepen worden gereduceerd tot louter levende wezens, Hitler had het over ongedierte, die, zoals je opmerkt, hoogstens nog enkel goed zouden zijn voor de zeepindustrie, of van wie de haren de perfecte vulling zijn voor hoofdkussens.

Ik ben momenteel een boek aan het lezen over de morele verantwoordelijkheid en het 'schuldbesef' bij de katholieke kerk. Overduidelijk de grootste boosdoener waar niet-religieuze beulen zich achter hebben verschuild. Een penibele kweste waarmee we nog niet in het reine zijn.

Inzake de film. Het is al een tijd geleden. En misschien is mij toen wel wat ontsnapt. Ik herinner mij de buldozer die massa's manifestanten opschepte om tot voedsel te worden verwerkt. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet.
Oud 29 oktober 2007, 18:15   #56
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde. Mensengroepen worden gereduceerd tot louter levende wezens, Hitler had het over ongedierte, die, zoals je opmerkt, hoogstens nog enkel goed zouden zijn voor de zeepindustrie, of van wie de haren de perfecte vulling zijn voor hoofdkussens.

Ik ben momenteel een boek aan het lezen over de morele verantwoordelijkheid en het 'schuldbesef' bij de katholieke kerk. Overduidelijk de grootste boosdoener waar niet-religieuze beulen zich achter hebben verschuild. Een penibele kweste waarmee we nog niet in het reine zijn.

Inzake de film. Het is al een tijd geleden. En misschien is mij toen wel wat ontsnapt. Ik herinner mij de buldozer die massa's manifestanten opschepte om tot voedsel te worden verwerkt. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet.
Er was een staats-systeem, met iets godsdienst-vervangends enzo. Er bestonden ook niet-geregistreerde mensen, zeg maar "illegalen" die meest als een soort slaven fungeerden voor welgestelden; bij officiëel aantreffen werden die geïnventariseerd als "meubilair". Echt wel veel uitgekookte dingen.
Oud 29 oktober 2007, 19:05   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was een staats-systeem, met iets godsdienst-vervangends enzo. Er bestonden ook niet-geregistreerde mensen, zeg maar "illegalen" die meest als een soort slaven fungeerden voor welgestelden; bij officiëel aantreffen werden die geïnventariseerd als "meubilair". Echt wel veel uitgekookte dingen.
Een reden temeer om de film nog eens te herbezien. Tx voor de tip Willem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be