![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
CD&V en NVA zullen het, als het toch tot een regeerakkoord zou komen, heel zeker niet simpel krijgen samen met 2 x blauw. Ik zou in hun plaats er nog maar eens heel goed over nadenken alvorens met dat addergebroed in zee te gaan. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat wel enorm storend is inderdaad het gekonkelfoes en geinsinueer van stoorzenders als Degucht. Dit moet biezonder storend zijn voor Somers en co ,vooral gezien Degucht nu eenmaal een machtsfactor is die hij niet in "zijn hok" kan jagen. Gezien de huidige kiese situatie raakt iedere uiting uitvergroot en op den duur moet dat dan weer openbaar "genuanceerd" worden."taktiek" moet aan de onderhandelingstafel en TESAMEN gevoerd worden,niet buitenom in de pers tussen partners die verondersteld zijn hun GEMEENSCHAPPELIJKE doeleinden na te streven. Het is niet de tijd om omtrent BHV slapjes te worden of te doen alsof er iets af kan. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Gouverneur
|
Daarom ook dat de Belgicisten in de media, zeker de V(B)RT, De Gucht bijna dagelijks opvoeren, kan hij terzelfde tijd kartel CD&V/N-VA een beetje judassen.
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met dat soort individuen in een regering stappen is niet geheel zonder gevaar. Tijdens hun vorige regeerperiode hebben ze (zie probleem BHV) ook al aangetoond dat ze, wanneer het er op aankomt, de Vlamingen de rug toe keren en hun verkiezingsbeloften weg cijferen voor de wil van hun Waalse soortgenoten. Hun blabla aan de onderhandelingstafel maakt op mij niet de minste indruk. Daar waar ze nu de illusie wekken op één en de zelfde lijn te zitten met CD&V en NVA, dat is wat als strategie moet beschouwd worden. Als het straks op regeren aan komt, vertrouw ik ze van geen kanten want daar zal het het gezicht en de stem van Degucht zijn dat tezien en te horen is. Schijnheilig achterbaks addergebroed. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
Hoe zit het met de ex-VU'ers in de VLD? Schuilt er nog enige vlaamsvoelendheid in bijv. iemand als Bart Somers? Ik heb hem ooit "De Blauwvoet" zien zingen totdat hij letterlijk de tranen in de ogen kreeg. Blijft daar dan echt niks meer van over, vraag ik mij soms af.
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nu is hij bij de VLD. Het enige dat daar moet gebeuren is je in bochten draaien om aan de macht te zijn. Herinner u de stoere taal van De Gught rond het migrantenstemrecht op niveau van de gemeenteraadsverkiezingen? |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik zou er toch niet te dicht bij aanschurken of anders zeg je over enkele jaren : ooit nog vlaams kartel stemmer godbetert.
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Mooie analyse van Ruud Goossens in de Morgen van 3.11.07 over het opportunistisch aanschurken van de VLD bij de Vlaamse positie van het kartel.
Citaat:
|
|
|
|