Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2007, 15:45   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je vergist je schromelijk. Het is zo, en dat is door deklucht bevestigd, dat de verkiezingen geldig zijn als het halfrond dat zo beslist. Je hebt dus geen punt daar.

Ook zijn de verkiezingen NIET onwettig verklaard, maar heeft de rechter de rechtsonzekerheid van de burgers aangeklaagd. Geen letter van zijn vonnis zegt dat de verkiezingen onwettig zouden zijn.

BHV kan niet door het VB geregeld worden. Het is een probleem dat op de tafel ligt bij de onderhandelingen en daar zal opgelost worden, OF door de comissie BiZa en het parlement.

Is er dan niet één burger te vinden, die een beetje centen heeft, en die de klacht kan neerleggen tegen die electronische verkiezingen? tegen ons hele kiessysteem? IK heb géén centen om een eindeloos proces te voeren tegen overbetaalde advokaten van de staat. Ik denk dat het niet zo eenvoudig en zwart/wit is zoals jij hier graag voorstelt.

De vraag bloijft voor het VB : waarom doen ze er niks aan? Zij hebben de macht en de centen om iets aan die situatie te doen. Zijn er hier VB-partijleden die daar iets van weten waarom dat niet gebeurt, of als daar wél wat aan gedaan wordt, er ons daar wat kunnen over berichten?

We zijn hier niet in de USA, dus is die vergelijking zeker niet van toepassing. Feit is dat papieren stemmen kunnen herteld worden, computerstemmen niet, en dat die EIGENLIJK ONWETTIG zijn!
ik ben voor electronische verkiezingen, want precies omdat ik altijd moet gaan tellen begin ik hier op het forum te posten, en ijver ik voor SMS-voting. Zodat de Belgische verkiezingen zonder stemburo's en zonder telburo's kunnen georganiseerd worden. 9M belgen hebben een GSM, dus quasi iedereen kan gaan stemmen vanuit zijn zetel. En precies de huidige verkiezingen zijn allemaal verkeerd, want door de manier van tellen heb je geen kruiscontrole tussen het aantal voorkeursstemmen en de stemmen in het algemeen.
De laatste verkiezing hadden we twee stembrieven gemist, en ik heb gewoon de kruiscontrole doen kloppen. En dat doet elke stemburovoorzitter volgens mij, want ik ga niet zitten tellen tot putje in de nacht.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 20:10   #42
bk232214
Gouverneur

Standaard geen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Gisteren op de RTBF naar het programma over de verwevenheid tussen politiek en Electrabel gekeken.
Was een bewerking van het programma dat een tijdje geleden ook op Canvas (panorama) te zien was.

Mijn zoon had ook gekeken en zei: dat zal wel voor politieke beoeoring zorgen.

Ik dacht: de politiek heeft ervoor gezorgd dat de mensen zich liever met BHV enz.. bezighouden ipv van te protesteren tegen de hoge prijzen van gas en elektriek.

Toegegeven er zijn communautaire problemen, maar ik krijg de indruk dat de "zakkenvullers" dat bewust cultiveren want intussen houdt de bevolking zich niet bezig met zaken die er echt om doen.
Geen zever B.H.V splitsen en zo vlug mogelijk, en niet beginnen over iets anders te lullen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 20:14   #43
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Geen zever B.H.V splitsen en zo vlug mogelijk, en niet beginnen over iets anders te lullen
Waarom?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 20:33   #44
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Waarom?
Aandelen bij Electrabel waarschijnlijk
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be