![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedankt voor uw overtuigende argumentatie.
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop dat ik je gelijk zal moeten geven, na 177 jaar voetmat te zijn geweest is dit niets te vroeg zou ik zeggen.
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
We kunnen dus elke partij en onderhandelaar wel een zogenaamde 'verborgen agenda' toedichten. Is het NVA dan zo belangrijk dat alleen hier met een spontane 'uitspraak uit het verleden' wordt rekening gehouden. Of zou die wens ook steeds meer leven bij de Vlamingen zelf, als ze ervaren dat in België zelfs de grondwettelijke bepalingen niet gelden voor een Franstalige elite van 'onbekwamen om de taal van hun gewest te leren'. Chinezen en andere vreemdelingen moeten zich hier inburgeren door in de eerste plaats de taal eigen te maken, maar onze Franstalige Bourgeoisie mag zich zonder enig respect verooloven om hun faciliteiten te misbruiken en ons de illegale les te leren. Waarom geven zowel de Franstalige als Vlaamse Radiozenders ons geen objectieve berichtgeving over taalgrens, ééntalige gewesten en de geschiedenis van hun ontstaan. De taalgrens is uitgetekend door Franstaligen en het zijn ook de Franstalige politici die een tweetalig België hebben geweigerd en Vlamingen hebben gedwongen tot ééntalige gewesten om te vermijden dat Vlamingen in Wallonië enige faciliteiten zouden bekomen. De fasciliteiten in de Rand rond Brussel waren 'uitdovend' en dus voorlopig om die rijke Franstalige elite de kans te gunnen om de Nederlandse taal van hun woonplaats eigen te maken. Dan is het BHV-arrest van het Grondwettelijk Hof toch eenvoudig uit te voeren... Hebben de Paarse Vlaamse Politici ook niet onverwijld de bevoegdheid gesplist voor Waalse wapenleveringen aan Nepal of de Francorchampswet gestemd, net als akkoord gegaan met onvoorwaardelijke nieuwe geldstromen naar het Franstalig Onderwijs en dit zonder enige compensatie. Als voor Franstalige politici achter enkele tienduizenden taalgenoten staan in hun verweer tegen een Grondwettelijk arrest, zodat er geen geldige verkiezingen meer kunnen doorgaan in België, wie heeft dan de 'verborgen agenda' van splitsing van het land ? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij hebt rare opvattingen over wat dat al dan niet een politieke boodschap is. Ik denk dat jij er goed zou aan doen je eigen woordenboek te gaan publiceren. Concurrentie voor van Dale, Nederlands handwoordenboek.
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nee, er zijn degelijke debaters die NIET mijn standpunt hebben, maar met wie ik graag het debat aanga. Maar alleen maar verzuurde opmerkingen maken noem ik geen debat, dat is gewoon tijdverlies.
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom ? Omdat ik jouw opvatting niet deel ??
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommigen vragen er gewoon naar
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
O ja? Waar dan? Door een andere mening te hebben?
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oh maar, t'is niet omdat die partij dat nastreeft, dat het er ooit zal van komen.
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die foto van pietje lijkt wel op een duiveltje, alleen horentjes bij denken, dus is het normaal dat hij aan het zwemmen is zoals een duivel in een wijwatervat. Hij tracht je doen te geloven dat het water van beneden naar boven loopt.
|
|
|
|
|
#52 |
|
Minister-President
|
De vraag was : mag de radio oproepen tot eenheid??
Volgens mij moeten die onpartijdig zijn, of beter boven ALLE partijen staan en zich buiten de politiek getinte programma's niet inlaten met politiek. |
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is niks partijdig aan een officieel Belgisch (Nederlandstalig) radiostation, dat de eenheid van België nastreeft.
|
|
#54 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteraard, want separatisme wil het land enkel kapotmaken.
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar moet klacht tegen neergelegd worden, en daar zou normaliter een veroordeling uit moeten komen.
Pietje zevert hier maar een beetje, doch zo'n publisiteit over dat onderwerp is wel degelijk en zwaar "politiek getint". Pietje zal in gelijkaardige omstandigheden in een ander land, dat nogal rechts geöriënteerd zou zijn, wel anders piepen. Want dat zou het zeker niet mogen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar blijkbaar was dat de enige manier om de spa-sten uit de armen van helikopter-fabrikanten te houden. we mochten kiezen: ofwel klopten ze geld uit onze zakken ofwel was het smeergeld. En ze hebben dan zelf maar in onze plaats voor de eerste optie gekozen (makkelijker) Dus als ge hier nu over gaat bleiren, dan weet ge waar ge moet zijn. Got it? Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2007 om 19:26. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
|
|
|