![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. gelijkheid tussen talen heeft betrekking op heel wat meer dan een gelijkaardig woordje voor 'bord' of 'kruiwagen'. mij maak je niet wijs dat fries meer op frans lijkt dan westvlaams op limburgs, die beide dialecten van dezelfde taal zijn. en zoals je zelf al zei: talen evolueren. een aspect van die evolutie is het uitsterven van dialecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons 2 afsluiten met: en het opnemen van nieuwe woorden, klanken uit vreemde talen. Ik wil u wijs maken dat Fries en onze kustdialecten (tot Calais) meer vervlochten zijn met elkaar dan met limburgs dat voor mijn part halfduits klinkt.
U mag uwen identiteit laten afhangen van uw taal. Bij mij hangt dat af van de manier waarop ik over de wereld denk, in welke taal dat gebeurt speelt zoveel geen rol.