Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 01:17   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ik vind het ook een schande dat er nog steeds lui rondlopen die gekleed in witte puntmutsen schreeuwen dat joden en negers dienen opgehangen te worden.
Iedereen die dit niet alleen schreeuwt, maar ook nog maar denkt is een schande ...

... maar die twee professoren schreeuwen niets van die aard

Niet dat ik verschiet van jouw reactie
Oud 12 november 2007, 01:21   #42
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent Antisemiet als u systematisch de aanhangers van het Jodendom afschildert als "baarlijke duivels" en verantwoordelijk acht voor alle leed in de wereld.

U bent Antizionist als u het eerste bevestigd maar het formuleerd onder de noemer dat de staat Israël onwettig is en discrimineerd.

Conclusie: Antizionisme is gewoon een propere gekuiste vorm van "antisemitisme".
Niet juist ...

Websters 3de New International Dictionary herdrukt in 2002 geeft een nieuwe betekenis aan Antisemietisme wat niet gewijzigd was sinds 1956
Citaat:
Anti-Semitism:
(1)
hostility toward Jews as a religious or racial minority group, often accompanied by social, political or economic discrimination
(2)
opposition to Zionism
(3)sympathy for the opponents of Israël

Oud 12 november 2007, 01:26   #43
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest dat niet zo zijn zou Israël niet bevolkt worden door hoofdzakelijk Joden men beste...
Kleine nota ...

1948

De overdracht vindt plaats op 15 mei

De Joden gaan ten gevolge resolutie 181 van 6% naar 57% terwijl de Arabieren van 94% naar 43% gaan

800.000 Arabieren, met de afslachting in Deir Yassin in gedachten, vluchten in paniek. Ze vragen hulp aan de buurstaten maar deze willen niet betrokken geraken in een conflict met Israël dat beschikt over recente militaire technologie

Na deze actie bezitten de Joden 78% van Palestina tegenover de 57% illegaal gekregen van de VN en ervoor eigenlijk maar 6% bezaten

Laatst gewijzigd door Gun : 12 november 2007 om 01:26.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:28   #44
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antizionisme en Antisemitisme zijn synoniemen weet je wel. Blijkbaar moeilijk te begrijpen. Volgende keer maak ik er een tekening bij hoor...
DOEN!
Oud 12 november 2007, 01:53   #45
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Kleine nota ...

1948

De overdracht vindt plaats op 15 mei

De Joden gaan ten gevolge resolutie 181 van 6% naar 57% terwijl de Arabieren van 94% naar 43% gaan

800.000 Arabieren, met de afslachting in Deir Yassin in gedachten, vluchten in paniek. Ze vragen hulp aan de buurstaten maar deze willen niet betrokken geraken in een conflict met Israël dat beschikt over recente militaire technologie

Na deze actie bezitten de Joden 78% van Palestina tegenover de 57% illegaal gekregen van de VN en ervoor eigenlijk maar 6% bezaten
Je bent aan het goochelen met cijfers. Die beroemde 57% waar je het over hebt bestaat voor een groot deel uit negev-woestijn. En aangezien de bevolking 32% uitmaakte is dat opzich wel een eerlijke verdeling. Ook als je bedenkt dat de Joden voor het plan hebben gestemd waar Jerusalem neutraal en omsingeld was. Deze VN-resolutie is geaccepteerd door de joden en geweldadig verworpen door de arabieren die vervolgens met man en macht zijn binnengevallen. Zonder succes echter.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:58   #46
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Je bent aan het goochelen met cijfers. Die beroemde 57% waar je het over hebt bestaat voor een groot deel uit negev-woestijn. En aangezien de bevolking 32% uitmaakte is dat opzich wel een eerlijke verdeling. Ook als je bedenkt dat de Joden voor het plan hebben gestemd waar Jerusalem neutraal en omsingeld was. Deze VN-resolutie is geaccepteerd door de joden en geweldadig verworpen door de arabieren die vervolgens met man en macht zijn binnengevallen. Zonder succes echter.
Hoe zou je zelf zijn?

Da's net alsof je tegen een boer zou zeggen dat je zijn halve oogst komt halen maar dat hij niet ongerust moet zijn, hij mag de andere helft houden.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 november 2007 om 01:58.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 02:01   #47
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn?

Da's net alsof je tegen een boer zou zeggen dat je zijn halve oogst komt halen maar dat hij niet ongerust moet zijn, hij mag de andere helft houden.

Je doet net alsof er ooit een rechtmatig Palestina is geweest. Het land is nooit eigendom van hen geweest, hoogstens van Transjordanië(en als je het breder ziet als Brits mandaatgebied). Daarom hadden de joden die er woonden net zoveel rechten op als de palestijnen.
Oud 12 november 2007, 02:08   #48
Heftruck

Standaard

Citaat:
Je doet net alsof er ooit een rechtmatig Palestina is geweest. Het land is nooit eigendom van hen geweest, hoogstens van Transjordanië(en als je het breder ziet als Brits mandaatgebied). Daarom hadden de joden die er woonden net zoveel rechten op als de palestijnen.
In mijn opvattingen is "het land" eigendom van de mensen die er wonen. Op die manier heb ik dan ook niets tegen joden die zich vestigen op een stuk niemandsland en dat uitbouwen (m.a.w. ik geef niet om "nationale grenzen"). Maar wanneer men heelder bevolkingsgroepen op de vlucht doet slaan, sjah, daar heb ik wel problemen mee..

Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 november 2007 om 02:08.
Oud 12 november 2007, 02:12   #49
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In mijn opvattingen is "het land" eigendom van de mensen die er wonen. Op die manier heb ik dan ook niets tegen joden die zich vestigen op een stuk niemandsland en dat uitbouwen (m.a.w. ik geef niet om "nationale grenzen"). Maar wanneer men heelder bevolkingsgroepen op de vlucht doet slaan, sjah, daar heb ik wel problemen mee..

Het mandaatplan heeft niks met op de vlucht slaan te maken. Het was namelijk afgesproken dat als men dat wou, ze eenvoudigweg konden blijven zitten waar ze zaten. Of dat nou in Israël of in Palestina was. Israël zou echter veel heterogener worden dan Palestina. Als mensen op de vlucht zouden zijn geslagen, was dat enkel hun eigen keuze.
Oud 12 november 2007, 02:25   #50
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het mandaatplan heeft niks met op de vlucht slaan te maken. Het was namelijk afgesproken dat als men dat wou, ze eenvoudigweg konden blijven zitten waar ze zaten. Of dat nou in Israël of in Palestina was. Israël zou echter veel heterogener worden dan Palestina. Als mensen op de vlucht zouden zijn geslagen, was dat enkel hun eigen keuze.
Nu moet ik zeggen dat ik vrij ongeletterd ben in het onderwerp, maar ik blijf problemen hebben met de creatie van een staat en dus het opleggen van een nieuwe autoriteit aan mensen die er reeds wonen, ongeacht van het politiek orgaan dewelke die beslissing maakt.
Oud 12 november 2007, 02:31   #51
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu moet ik zeggen dat ik vrij ongeletterd ben in het onderwerp, maar ik blijf problemen hebben met de creatie van een staat en dus het opleggen van een nieuwe autoriteit aan mensen die er reeds wonen, ongeacht van het politiek orgaan dewelke die beslissing maakt.

Het probleem is dan dat staten vormen onmogelijk wordt. Je krijgt immers een soort lappendeken van landen waar op kleine stukjes land bepaalde bevolkingsgroepen wonen. Het vormen van een staat is in die zin natuurlijk omdat het alternatief onhoudbaar is. Zie bijvoorbeeld ook de rare vorm van het mandaatgebied. En probeer dat eens te fragmenteren. Staatsvorming is in die zin een minder kwaad.
Oud 12 november 2007, 03:05   #52
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Toch enkele vraagjes aan de zionisten.

Waarom heeft Palestina geen recht op een eigen staat? Waarom worden Palestijnen constant gediscrimineerd in Israël? Waarom blijven de Israëliërs elke mogelijkheid benutten om hun grondgebied uit te breiden...?

Btw zijn vragen geen statements.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 03:20   #53
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het probleem is dan dat staten vormen onmogelijk wordt.Je krijgt immers een soort lappendeken van landen waar op kleine stukjes land bepaalde bevolkingsgroepen wonen. Het vormen van een staat is in die zin natuurlijk omdat het alternatief onhoudbaar is. Zie bijvoorbeeld ook de rare vorm van het mandaatgebied. En probeer dat eens te fragmenteren. Staatsvorming is in die zin een minder kwaad.
De bedoeling is dan ook geen staten te vormen.

Waarom zou een lappendeken trouwens problemen opleveren?
Oud 12 november 2007, 14:59   #54
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Toch enkele vraagjes aan de zionisten.

Waarom heeft Palestina geen recht op een eigen staat? Waarom worden Palestijnen constant gediscrimineerd in Israël? Waarom blijven de Israëliërs elke mogelijkheid benutten om hun grondgebied uit te breiden...?

Btw zijn vragen geen statements.
Ik ben geen Zionist maar ik zal toch proberen je vragen te beantwoorden: Waarom heeft Palestina geen recht op een eigen staat? Dat hebben ze zeker, maar de vraag is met welke grenzen. Er wonen veel joden in de westbank en het zou niet eerlijk zijn als zij zouden moeten verhuizen omdat de palestijnen sommige stukken van hun land claimen. Ik kan zo het kaartje even niet vinden: Als ik die kan vinden dan zal ik die wel posten Waarom worden Palestijnen constant gediscrimineerd in Israël? De vraag is: Gebeurt dat eigenlijk wel, en gebeurd het dan niet andersom? Kunnen de joden veilig door de westbank reizen en kunnen palestijnen veilig door Israël reizen? Het antwoord is dat palestijnen in Israël het veel beter hebben dan Israëlis in de West-bank. Immers, Israëlis moeten constant bewaakt worden terwijl Palestijnen overal veilig zijn. Ook kan je als Palestijn heus wel een baan krijgen in Israël maar andersom is dat ontdenkbaar. Waarom blijven de Israëliërs elke mogelijkheid benutten om hun grondgebied uit te breiden...? Omdat zij de stukken opeisen waar ze wonen, en dat is hun volste recht. Er zijn een heleboel nederzettingen op de westbank en die mensen hebben toch het recht om bij Israël te horen? (nogmaals, het kaartje volgt). Hebbes:

Laatst gewijzigd door Daimanta : 12 november 2007 om 15:05.
Oud 12 november 2007, 17:36   #55
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Zionist maar ik zal toch proberen je vragen te beantwoorden: Waarom heeft Palestina geen recht op een eigen staat? Dat hebben ze zeker, maar de vraag is met welke grenzen. Er wonen veel joden in de westbank en het zou niet eerlijk zijn als zij zouden moeten verhuizen omdat de palestijnen sommige stukken van hun land claimen. Ik kan zo het kaartje even niet vinden: Als ik die kan vinden dan zal ik die wel posten Waarom worden Palestijnen constant gediscrimineerd in Israël? De vraag is: Gebeurt dat eigenlijk wel, en gebeurd het dan niet andersom? Kunnen de joden veilig door de westbank reizen en kunnen palestijnen veilig door Israël reizen? Het antwoord is dat palestijnen in Israël het veel beter hebben dan Israëlis in de West-bank. Immers, Israëlis moeten constant bewaakt worden terwijl Palestijnen overal veilig zijn. Ook kan je als Palestijn heus wel een baan krijgen in Israël maar andersom is dat ontdenkbaar. Waarom blijven de Israëliërs elke mogelijkheid benutten om hun grondgebied uit te breiden...? Omdat zij de stukken opeisen waar ze wonen, en dat is hun volste recht. Er zijn een heleboel nederzettingen op de westbank en die mensen hebben toch het recht om bij Israël te horen? (nogmaals, het kaartje volgt). Hebbes:
EERLIJK?

U weet toch dat deze post kop nog staart raakt ...

Waarom schrijft u dit terwijl in 1948 de grootste bevolkingsgroep Arabieren waren

Wil u hiermee zeggen dat Molenbeek, Borgerhout eigenlijk Marrokaanse gebied is en Brasschaat Nederlands omdat er zoveel Marrokanen/Nederlanders wonen?

Ik vrees dat het zinloos is hierover met u in discussie te gaan, u hebt trouwens nog geen kaas gegeten van het Israëlisch-Palestijns conflict

Laatst gewijzigd door Gun : 12 november 2007 om 17:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 17:55   #56
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
EERLIJK?

U weet toch dat deze post kop nog staart raakt ...

Waarom schrijft u dit terwijl in 1948 de grootste bevolkingsgroep Arabieren waren

Wil u hiermee zeggen dat Molenbeek, Borgerhout eigenlijk Marrokaanse gebied is en Brasschaat Nederlands omdat er zoveel Marrokanen/Nederlanders wonen?

Ik vrees dat het zinloos is hierover met u in discussie te gaan, u hebt trouwens nog geen kaas gegeten van het Israëlisch-Palestijns conflict
En of ik kaas heb gegeten van het Israëlisch-Palestijnse conflict. Ik heb er zelfs een tentamen over gedaan. Het gebruiken van ad hominems maakt uw zaak er niet veel sterker op. U bent namelijk nog niet een keer serieus op mijn beweringen ingegaan itt bv Heftruck.
Oud 12 november 2007, 18:22   #57
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En of ik kaas heb gegeten van het Israëlisch-Palestijnse conflict. Ik heb er zelfs een tentamen over gedaan. Het gebruiken van ad hominems maakt uw zaak er niet veel sterker op. U bent namelijk nog niet een keer serieus op mijn beweringen ingegaan itt bv Heftruck.
geef dan een voorbeeld en formuleer een antwoord op mijn vraag

Oud 12 november 2007, 19:11   #58
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
geef dan een voorbeeld en formuleer een antwoord op mijn vraag

Dan beantwoord ik uw vraag met nog een vraag. Vind u dat de palestijnen de westbank mogen hebben omdat er zoveel palestijnen wonen?
Oud 12 november 2007, 21:50   #59
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Er word toch wat af geknoeit in de media....
Hier Reuter betrapt op van alles te manipuleren.
http://www.aish.com/movies/JP/PhotoFraud.asp
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:21   #60
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Allé andere zionisten, ik wil jullie horen!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be