![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de wil van de natuur. Mijn (perverse) fantasie denkt daarbij dan ook spontaan aan een groepje boom-neukers die op het moment van opperste genot één worden met moeder aarde, en alzo haar wil aan hun mond zien overgedragen worden. "Wij zijn samen onderweg, halleluja !". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige contradictie die u hieruit meent te moeten halen is dat ik ergens "radikaal" tegen gekant ben en anderzijds overtuigd ben toch niet intolerant te zijn. Toch nog eens herkauwen, mijn beste... Het feit dat ik het homohuwelijk absoluut niet zie zitten, wil niet automatisch zeggen dat ik homoseksuelen het recht ontzeg om een gelukkige en stabiele relatie te ontwikkelen. Zelfs niet om die relatie op één of andere manier geïnstitutionaliseerd te zien (en dus wettelijk beschermd en erkend). Alleen, ik zie het huwelijk niet als de aangewezen formule gelet op het feit dat we hier te maken hebben met een instituut dat in zich een hele culturele, sociale en economische dimensie draagt die m.i. onverenigbaar is met de notie van een homoseksuele relatie. Daar bestaan wel degelijk sterke argumenten voor. Wellicht ware het beter geweest om eens echt "creatief" te zijn en hier een beter én minstens evenwaardig alternatief uit te werken. Toegegeven, het was fout van mij om homosexualiteit een levenskeuze te noemen. Stom, te snel gereageerd... Waarvoor m'n excuses. ![]() In mijn ogen is homoseksualiteit een "natuurlijk fenomeen"; geen ziekte of afwijking... En ik wil niet meedoen aan een "duiding" ervan. Maar je mag er ook niet naast kijken en je moet ook durven/willen erkennen dat er ook consequenties zitten aan een geaardheid (in welke zin dan ook). Eén van die consequenties is dat een homoseksuele relatie nooit kan leiden tot voortplanting (toch niet zonder kunstgrepen, waar ik het moreel ook heel moeilijk mee heb). Da's voor velen wellicht heel jammer, maar het is niet anders. En ja, ik erken ten volle dat een relatie (of die nu homo- of heteroseksueel is) niet exclusief op voortplanting is gericht... en dat is maar gelukkig ook, zeker? Er is iets wat mij in deze discussies telkens op het verkeerde been zet: enerzijds willen holebi's behandeld worden als ieder ander mens, maar anderzijds laten ze toch geen enkele moeite onverlet om zich te differentiëren. Met een zeer domme uitspraak zoals "afwijzen van homohuwelijk is slecht voor de economie" doet ge uw goede zaak (die ik een warm hart toedraag) zeker geen goed. En neem het mij dan maar kwalijk dat ik nog geloof in bepaalde (in uw ogen dan oubollige) waarden. Maar ook daar spelen respect, openheid en verdraagzaamheid mee; velen zijn zich vandaag niet bewust dat dit principes zijn die langs beide kanten snijden.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Jouw conclusie was: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen die twee uitspraken, is het verschil tussen een totaal ongeloofwaardige bewering en een plausibele theorie. Bovendien: als je de eerste reacties eens zou herlezen, zou je zien dat het probleem van die mensen is, dat ze de tekst geïnterpreteerd hebben als zou het homohuwelijk rechtstreeks de economische groei bevorderen. Gezien de titel en de teneur van de tekst, is dat niet verwonderlijk. Als diezelfde mensen zouden terugkomen en de reconstructie van de theorie zouden lezen zoals ik die hierboven gezet heb, ben ik ervan overtuigd dat de grote meerderheid die theorie heel plausibel zou vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor. Als het verschil er niet zou toe doen, zou ik er mijn tijd niet insteken. Maar hier lieten mensen zich zodanig misleiden door de titel en de tendentieuze teneur van de tekst, dat ik het gepast vond om de tekst te hertalen naar de oorspronkelijke theorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Let's see.... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Maar laat ons dat nu nog eventjes in het midden laten en aannemen dat er zo'n gevoel bestaat bij de mensen doordat de Bush administratie zo smooth tewerk gaat naar het buitenland toe. Waarom zou dat creatieve mensen afschrikken om naar de VS te gaan? Ik denk dat andere factoren veel zwaarder doorwegen op migratiebeslissingen.
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder gaat het niet zo zeer over de moeilijkheid om als arbeider een bepaald land binnen te komen, wel over het feit dat de VSA meer en meer wordt aanzien als een gesloten land, nu zelfs toeristen (althans uit bepaalde landen) al een hele procedureslag moeten voeren om de VSA binnen te mogen ... dat weerhoudt creatieve talenten ervan om naar de VSA te gaan, en dat remt de economie van de VSA af, althans volgens Florida. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Factoren die bijdragen tot de negatieve beeldvorming, zijn bijvoorbeeld: de beperkingen inzake stamcelonderzoek, moeilijkheden om aan een visum te raken, geen homohuwelijk mogelijk, en uiteraard nog oneindig veel meer andere factoren, die alle samen het imago van ene land bepalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
|
![]() Citaat:
Zo zijn er bvb. nog altijd mensen die medische wiet gebruiken in de VS, terwijl het zowat overal verboden is. Hier noemt men dat 'grandfathered in'. maw, getrouwde homos mogen getrouwd blijven. De Bush administratie heeft trouwens weinig tot niets te zeggen over het huwelijk. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
klopt dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En zwijg nu een beetje terwijl de grote mensen spreken!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom zou onze vriend Buch die wet niet door de strot van de hom 's kunnen rammen. Ze hebben het homo huwelijk wel door onze strot geramd. Dat HEET democratie Rafke! De meerderheid beslist.
Waar in enkele landen de pedofilie OOK worden toegestaan, is pedofilie daar ook wettelijk toegestaan! Kinderhuwelijken van kinderen onder de 12 jaar zijn in sommige landen ook toegestaan. Het is dan niet omdat gij de pedofiel een verwerpelijke vind, dat deze mens pedofilie verwerpelijk vind. Dus waar eindigd deze decadentie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rekend U zich daar ook bij? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |