![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door zijn "historische" stemming wordt BHV de eerstvolgende jaren zeker niet gesplitst. Nochtans zei hij: geen regering zonder B splitssplits HV |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het VB wordt "veroordeeld" omdat ze enkele uitspraken deden die ze beter niet deden. Sommigen kunnen zich nogal makkelijk laten verleiden tot uitspraken die NIET nodig zijn, maar toch veel schade berokkenen. Een voorbeeld was Annemans, nochtans mijn favoriet, die het per sé laag wou brengen na de naamsverandering... "foot in mouth" noemt men zoiets. Zijn uitspraak heeft geen enkele stem opgebracht maar er waarschijnlijk veel gekost, en gaf de anderen nog maar eens het excuus hen in het verdomhoekje te plaatsen, waar ze met een schone lei hadden kunnen beginnen. Toch zijn ze de enige partij die echt voor de Vlaamse onafhankelijkheid gaan. Als het dus deze keer nog niet zo ver komt, gaat mijn stem de volgende ronde toch weer naar hen.
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aanzet tot de splitsing is gegeven, en ze zal er komen. Er kan namelijk géén nieuwe verkiezing worden uitgeschreven zonder dat dat voorstel wet wordt. Je moet MIJ en de andere forumers eens vertellen HOE je VOOR de vorming van een regering, die wet in het staatsblad gaat krijgen. Het is duidelijk dat Bartje NOOIT bedoelde dat eerst die wet er moest staan en dat er dan maar eerst een regering zou gevormd worden, maar dat er getekende overeenkomsten tussen de partijen zouden zijn die die wet garanderen.
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooi tot vlak voor de Vlaamse onafhankelijkheid, dan is het wel welletjes geweest met dat Burkiaans gedoe.
![]() Vlaanderen heeft geen nood aan een verderfelijk socio-economisch systeem als in de JewSA. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 november 2007 om 10:06. |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Géén regering ZONDER. WIE wil België behouden? Noordelijk steeds minder en zelfs zuidelijk gaan meer stemmen op om niet in hetzelfde land te wonen als die gehate Vlamingen. (Wat denken die nu wél zeg : Vlaanderen ééntalig maken? DAT kan toch niet!) Vlaanderen wint zowiezo. Of staatshervorming, of staatsvorming... ze staan voor een splijtende keuze!
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ze vroeger dingen verkondigd hebben die mss niet door de beugel konden kan ik aannemen. Dat ze sommige van die dingen mss nog steeds in hun achterhoofd met zich meedragen is mogelijk. Maar moet je een partij beoordelen op vermoedens die je over hen hebt of op hun recente standpunten. Het lijkt me vanzelfsprekend het laatste. In dat geval zie ik een partij als een ander. Een partij waarvan de tegenstander (spa) zegt 90% van hun programma uitgevoerd te hebben in antwerpen. Een partij wiens programma en uitspraken versterkt terug te vinden zijn bij, jawel: "de huidige president van Frankrijk". Een partij waarvan het programma maar een flauw afkooksel blijkt te zijn van zaken die in Denemarken ondertussen reeële politiek geworden zijn. Ik kan het dus echt niet begrijpen als men in de media de zoveelste aanval inzet op het belang. Ik heb waardering voor iedere partij die de scheefgegroeide situatie die België is probeert te corrigeren. Als ik zie hoeveel hindernissen er nu ook voor De Wever opgeworpen worden begrijp ik des te meer dat er voor bepaalde stanpunten blijkbaar bij bepaalde groepen geen plaats is. Een stok moet dan, met alle middelen, gezocht en gevonden worden. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als het VB als volwaardige partij wordt aanvaard, zijn er anderen die uit de boot gaan vallen bij regeringsvorming, nietwaar? Want je hebt nu eenmaal maar 50% +1 van de zetels nodig om een regering/schepencollege te maken. Als je het cordon wegneemt, zijn er op vele plaatsen partijen die uit de boot gaan vallen, maar die nu zeker zijn van hun medezeggenschap, ook al vertegenwoordigen ze in veel mindere mate de stem van de kiezer. Zo eenvoudig is dat : macht houden zoveel je kan. De redenen spelen geen rol!
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is er wel een groot verschil tussen enerzijds de belofte uitspreken "geen regering zonder staatshervorming" en "geen regerings zonder garanties tot een staatshervorming". Iedereen weet hoe het op het Belgische niveau aan toegaat: beloftes, waarborgen, dure eden, verkiezingsbeloftes en mooie wollige praat wordt niet zelden heel vlug vergeten. Verhofdstadt beloofde indertijd ook dat er nagedacht ging worden over een staatshervorming. Iedereen weet hoe het vergaan is met Costa! En deze commentaar staat trouwens los van iedere partijpolitieke inslag! |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diezelfde VdK schreef enkele weken terug in een editoriaal dat het eeuwige "non" van de Franstaligen een zware hypotheek vormt op iedere te vormen regering en op de goede verstandhouding tussen Noorden en Zuiden. Indien het immobilisme blijft, zal de splitsing er gewoon aankomen, of men dat nu wil of niet. Spanningen, problemen... onder de mat vegen en doen alsof ze niet meer bestaan, doet ze niet verdwijnen. Integendeel, ze blijven etteren, ze brengen meer spanning mee tot op een bepaald moment dat de zaak gewoon barst.
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gaat u dan samen met BDW, zoals hij zegt, Belgie stap voor stap afbreken samen met de Walen? Gelooft u dat werkelijk? Laatst gewijzigd door HAMC : 11 november 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Laten we BDW afrekenen op het resultaat. Geef hem enkele jaren ....
Ik wil de blokkers binnen een paar jaar eens horen na de splitsing BHV en een confederaal Belgie ... |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik wil die splitsing nog eerst zien, zonder prijs uiteraard, en dat confederale Belgique. Ook zonder er een schandelijke prijs voor te hebben betaald. En liefst geen nepconfedratie zoals het federalisme een nepfederalisme was. En gebleven is.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 november 2007 om 13:33. |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. |
|
![]() |