Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 13:59   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd hoe het er nu op de scholen bij de jonge mensen aan toegaat en hoe leerkrachten daarop reageren.
In het officiëel onderwijs gaat dat wel kalm, voor zover ik weet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2007 om 14:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:02   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Och, de geschiedenis herhaalt zich altijd. En ik geloof dat elke generatie zijn underdogs en zijn oorlogen heeft.
Oud 11 november 2007, 14:04   #43
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Vlamingen denken dus dat Walen er altijd op uit zijn om Vlamingen te kloten en Walen gaan er (oa in uw voorbeeld) vanuit dat de Vlamingen de Walen proberen te kloten?

Dat toont mooi aan dat de verhoudingen dusdanig slecht zijn dat men toch serieuze vraagtekens moet gaan zetten bij de huidige samenwerking.
Juist. Ik geloof dat de Walen en de Vlamingen als bevolking er niet op uit zijn om elkaar te kloten, maar dat het de verschillende regeringen zijn, die elkaar de loef af willen steken. Vandaar dat ik het beter vind dat er wat meer afstand komt, zodat beide volkeren elkaar wat meer het licht in de ogen kunnen gunnen.
Oud 11 november 2007, 14:04   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In het officiëel onderwijs gaat dat wel kalm, voor zover ik weet.
en in het niet-officieel onderwijs?

Wordt daar ook filosofie gedoceerd trouwens?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:09   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bent U een zoon van een Vlaming?
twee Vlaamse grootvaders met frontstrepen in WO1
Oud 11 november 2007, 14:11   #46
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist. Ik geloof dat de Walen en de Vlamingen als bevolking er niet op uit zijn om elkaar te kloten, maar dat het de verschillende regeringen zijn, die elkaar de loef af willen steken. Vandaar dat ik het beter vind dat er wat meer afstand komt, zodat beide volkeren elkaar wat meer het licht in de ogen kunnen gunnen.
Wel ik heb nog nooit gehoord dat een WL zei: de VL willen ons kl*ten; maar ik heb wel al van VL gehoord dat de WL er enkel op uit zijn om van de VL te profiteren en hen te kl*ten.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:13   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik heb nog nooit gehoord dat een WL zei: de VL willen ons kl*ten; maar ik heb wel al van VL gehoord dat de WL er enkel op uit zijn om van de VL te profiteren en hen te kl*ten.
erg toch he. Zie maar dat ge er zo rap mogelijk vanaf zijt. Succes ermee. En dat meen ik.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2007 om 14:13.
Oud 11 november 2007, 14:14   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heu, ik denk dat er evengoed Walen zijn, die Vlamingen haten, maar dat is de point niet. Feit is dat Wallonië Vlaanderen nergens van kan beschuldigen, want Vlaanderen betaalt een groot stuk van de Waalse sociale zekerheid, die ze anders niet bolgewerkt zouden krijgen.

Dus het zou unfair zijn van Walen op te zeggen dat Vlamingen hen kloten. Omgekeerd vind ik het ook verkeerd, vermits ik er niet van uitga dat Wallonië Vlaanderen kloot. Het wil alleen zijn grenzen verleggen, ten koste van Vlaanderen en Vlaanderen hoeft niet aan alle Waalse grillen toegeven. Dat is geen kloterij, dat is gewoon de realiteit.
Oud 11 november 2007, 14:15   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Minder nog de regeringen (die willen houden wat ze hebben zonder al te veel golven te veroorzaken) dan de opiniemakers in de media(die willen publiek) en vooral de kleinere partijen en de ambitieuze backbenchers in diverse grote partjen.
Oud 11 november 2007, 14:22   #50
Boadicea

Standaard

Citaat:
Minder nog de regeringen (die willen houden wat ze hebben zonder al te veel golven te veroorzaken) dan de opiniemakers in de media(die willen publiek) en vooral de kleinere partijen en de ambitieuze backbenchers in diverse grote partjen.
Inderdaad: ons land is een riool van politieke chaos aan het worden en iedereen steekt de zwarte piet door naar een ander. Zo blijven we bezig. Orde in de chaos eisen, is blijkbaar teveel gevraagd. Het is duidelijk dat elke partij in dit land alle macht voor zich wenst, ook in het andere landsgedeelte, met alle gevolgen vandien.

Nee, zolang de Wetstraat 16 een kiekeskot blijft, waar de hanen het hoogst probeert te kraaien tegen elkaar op, geraken we geen stap vooruit. In ieder geval: als Vlaamsgezinde separatiste ben ik zeker niet tegen de Waalse bevolking, maar eerder tegen machtsgeile Waalse politici, die hun klok ook over Vlaanderen willen luiden.
Oud 11 november 2007, 15:07   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Boa,
Denk je écht dat de machtsgeile Vlaamse politici een haar beter zijn?
Integendeel...
Maar wat hier gebeurde is niet zo ingewikkeld: Leterme voerde jarenlang comfortabel oppositie vanuit de Vlaamse regering, met een antiwaalse slogantaal, sloot een alliantie met extremisten om macht te verwerven, was onhandig tijdens het begin van de formatie (trapte oa op enkele oude CVP-tenen) en nù hebben die extremisten hem in hun greep:
zonder hen heeft hij geen macht.
Mèt hen kan hij het ook niet.
Nu eisen ze van Leterme dat CD&V, VLD, CdH en MR de garantie zouden geven dat SPa en PS hen zullen steunen: onoplosbaar voor Leterme en Reynders. Maingain stelt ook eisen aan het MR en die kunnen die uiteraard ook niet inwilligen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 november 2007 om 15:11.
Oud 11 november 2007, 15:08   #52
born2bewild
Banneling

Standaard

FDF is overbodig voor een regering. Even melden toch.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2007 om 15:09.
Oud 11 november 2007, 15:11   #53
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter een goede buur dan een slechte huisgenoot.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:12   #54
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Boa,
Denk je écht dat de machtsgeile Vlaamse politici een haar beter zijn?
Integendeel...
Maar wat hier gebeurde is niet zo ingewikkeld: Leterme voerde jarenlang comfortabel oppositie vanuit de Vlaamse regering, sloot een alliantie met extremisten om macht te verwerven en nù hebben die extremisten hem in hun greep:
zonder hen heeft hij geen macht.
Mèt hen kan hij het ook niet.
Nu eisen ze van Leterme dat CD&V, VLD, CdH en MR de garantie zouden geven dat SPa en PS hen zullen steunen: onoplosbaar voor Leterme en Reynders. Maingain stelt ook eisen aan het MR en die kunnen die uiteraard ook niet inwilligen.
Sinds wanneer is de N-VA extremistisch? Ze hebben duidelijke standpunten, komen daar ook voor uit, maar ze zijn deze onderhandelingen niet begonnen met als doel de Vlaamse onafhankelijkheid. Nee ze willen samenwerken en compromissen sluiten. Maar een compromis moet wel evenwichtig zijn. En dat is blijkbaar iets dat de Franstalige onderhandelaars niet willen begrijpen.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:23   #55
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Sinds wanneer is de N-VA extremistisch? Ze hebben duidelijke standpunten, komen daar ook voor uit, maar ze zijn deze onderhandelingen niet begonnen met als doel de Vlaamse onafhankelijkheid. Nee ze willen samenwerken en compromissen sluiten. Maar een compromis moet wel evenwichtig zijn. En dat is blijkbaar iets dat de Franstalige onderhandelaars niet willen begrijpen.
ale vooruit...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:26   #56
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ziet er naar uit dat u de parlementaire democratie wil afschaffen. Een geleide democratie op zijn Birmaans, misschien?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:29   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jep ik krijg spontaan zin in een burgeroorlog. Dan krijgt België een gepast einde. Totaal surrealistisch.

Hoe ga ik ooit mijn kleinkinderen kunnen overtuigen dat België echt bestaan heeft?
Oud 11 november 2007, 15:30   #58
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad de W zijn iets minder subtiel dan te denken dat de Vl hen enkel willen kloten : ils sont devenus tous fachos et nazis ....
Oud 11 november 2007, 15:31   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het ziet er naar uit dat u de parlementaire democratie wil afschaffen. Een geleide democratie op zijn Birmaans, misschien?
De parlementaire democratie afschaffen is zeker hetgeen ik niet wil!
Oud 11 november 2007, 15:33   #60
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De parlementaire democratie afschaffen is zeker hetgeen ik niet wil!
u wil dat wel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be