![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
was er een grote "volksverhuizing" niet alleen van Antwerpse en Nederlandstalige Brabanders naar het Noorden van Nederland en naar de Duitse Hanzesteden, maar ook de franstalige Zuidnederlanders van protestantse belijdenis weken uit naar Nederland en verder Zuid-Afrika enz.. De industrialisatie van Wallonië en de bevolkingsexplosie in Vlaanderen (Antwerpen /Limburg..) veroorzaakte vanaf ca. 1835 ook een volksverhuizing richting Wallonië (vooral Henegouwen).. grote Nederlandstalige kolonies leefden oa. in La Louvière nog in de jaren voor WO I met een rijk traditioneel cultuurleven (rederijkerskamers edm) - de "peur" voor een "flamandisation" bij eminente Waalse Politici komt hier uit voort, dus Van Severen's idee over een hernederlandsing van Groot-Dietsland was niet helemaal uit de lucht gegrepen; De omvorming van een België van een land met een in wezen gemengde taalbevolking ttz. met talrijke "taaleilanden" in een voor het overige homogeen taalgewest, naar een staat met grosso modo slechts 2 homogene taalgebieden is in feite een fascinerend gegeven & iets waar de officiële historie eigenlijk niet veel van zegt. Het is slechts toevallig dat men op documenten stuit die dit gegeven onomstotelijk bewijzen. Helemaal onbegrijpelijk is de mutilatiedrang van de "officiële" Vlaamse Beweging die onze "Lebensraum" onnodig wensen te verkleinen...
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Een dwangbuis kan een oplossing zijn.
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer je geschiedenis : "een volk - één taal - één koning"
Het Nederlandstalige deel van het koninkrijk der Belgen was toen zeer belgicistisch & men was ervan overtuigd dat men de afgedwaalde franstaligen tot het ware Nederlandstalige geloof kon bekeren - "Waals" was toch een soort Nederlands dialect ?
![]() |
#45 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VBer - nazi vlaams nationalisme - primitief vlaams belang vrouw - kinderkweekmachine aan de haard vlaams belang oraginisatie - crimineel en veroordeeld ouderen - kostenfactor van de vergrijzing ouderen - verzuurde zageventen de standaard - vlaams katholieke parochiekrant ik begin te snappen waarom jij zo van die veralgemenende lijstjes zo leuk vindt... ![]() ![]() mischien met het verschil dat ik niet geheel meen wat ik in dit lijstje schreef omdat ik niet in generalisaties geloof, en jij ...?
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het heeft even geduurd, maar nu weten jullie eindelijk waar die hand altijd bleef:
![]() (originele schilderij)
![]() |
![]() |
#47 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
heel subtiel trouwens ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Alles voor het goede doel hè...
![]() Het laat ook zien waarom de schilder beweerde dat hij een schilderij had gemaakt van Napoleon die over de alpen trekt.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 november 2007 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 november 2007 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ché heeft nooit mensen laten folteren of fusillleren in zijn kampen. Stalin was de man die geen mens wou laten sterven. Buiten een paar twintigduizendtal. Of misschien die twintig miljoen die de geschiedeniswetenschappers weten te vinden. Maar blijf die man ophemelen... je teert amper op 20 miljoen lijken. je bent een monster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
*Rik Van Cauwelaert is geen bron Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 november 2007 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben C2C niet... ik heb wel andere bronnen dan de knack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenisboeken??? Staat daarin al hoe de VS en de USSR beiden wreedheden over Duitsland hebben gedropt dacht ik... maar iets minder hoe de USSR dat deden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() En de geschiedenisboeken, van 't school ofwa, daar wordt over de gruwel van Dresden of de atoombommen nauwelijks gesproken hoor, of 't moest zijn da da op een dikke 2 jaar tijd zwaar veranderd is. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 november 2007 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Stalin was geen dictator, maar wel een geslepen machtspoliticus. Hij was de Robespierre van zijn tijd, en hij heeft inderdaad de linkse oppositie geëlimineerd door verbanning of executie. Om een dictator te zijn, moest hij ook de complete statelijke apparaten in zijn bezit hebben. Dat had hij niet, in alle gevallen was hij gebonden aan de Opperste Raad en het Centraal Uitvoerend Comité. 20 miljoen, dat getal behoort meer en meer tot de fabels van de Koude Oorlog, men is ondertussen al begonnen aan gedegen veldwerk in de archieven. Laten we stellen dat het aantal zal draaien rond 500.000 tot 1 miljoen. Dat is in verhouding met de Franse Revolutie niet zo opmerkelijk. Ik ken weinig mensen die dan om die reden hysterisch gaan doen over pakweg de Girondijnse contrarevolutionairen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 november 2007 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dresden werd amper besproken bij ons... en dat is zonde. Zo'n massamoord zou evenzeer moeten worden besproken als de holocaust en de Nukes op hiroshima en nagasaki. Atoombommen of brandbommen op een grote stad... het is evenzeer een holocaust. Joden ondergedoken in Dresden werder niet gespaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |