Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 19:13   #41
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.be/0/3814/

En graag een bron voor uw bewering dat het Vlaams Belang aanschurkt bij de "neo-cons", meneer Eichmann.
Aangenomen maar daar gaat VB dan wel voorbij aan het feit dat de Joodse staat grofweg Palestijns land annexeert en men het oorspronkelijke volk het onmogelijk maakt om hun eigen staat verder te ontwikkelen, noch neemt men daar stelling tegenin. Hoe zou dat komen? Kwestie van de Amerikaanse (pro-Israël) connecties niet tegen de haren in te strijken? Hun Joodse achterban/financiers niet voor het hoofd te stoten? Dat ze de pap veel van over de oceaan halen staat uiteraard nergens officieel te lezen maar feit blijft dat VB geregeld wel eens gaan spieken aan de andere kant van 't water. Als ik me niet vergis zijn ze begin van 't jaar zelfs eens naar ginder geweest voor inspiratie op te doen bij allerhande conservatieve organisaties. Grootste inspirator van dit alles is wellicht de man van madam Colen...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 19:19   #42
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Blijkbaar wil het maar niet vlotten in de thuishaven van Vanhecke, en dat is nu al jaren zo...
What a good day for you...als hij maar kan zagen en klagen en kappen op het VB dan is zijn dagske goed.
Elk zijn hobby zekers?
Oud 14 november 2007, 19:24   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Aangenomen maar daar gaat VB dan wel voorbij aan het feit dat de Joodse staat grofweg Palestijns land annexeert en men het oorspronkelijke volk het onmogelijk maakt om hun eigen staat verder te ontwikkelen, noch neemt men daar stelling tegenin. Hoe zou dat komen?
Ook ik vind dat de staat Israël in de eerste plaats niet had moeten opgericht worden, maar het is nu eenmaal de realiteit, we kunnen die joden niet zomaar van de aardbol wegvagen. De erkenning van een Palestijnse staat is een stap in de goede richting, maar ook de joden verdienen hun eigen staat. Idealiter zou deze ergens gesitueerd zijn in de Verenigde Staten, maar dat is op dit moment nogal moeilijk te verwezenlijken.

Citaat:
Kwestie van de Amerikaanse (pro-Israël) connecties niet tegen de haren in te strijken? Hun Joodse achterban/financiers niet voor het hoofd te stoten?
Eum, hebt u een bron voor deze toch wel ongeloofwaardige beweringen?

Citaat:
Dat ze de pap veel van over de oceaan halen staat uiteraard nergens officieel te lezen maar feit blijft dat VB geregeld wel eens gaan spieken aan de andere kant van 't water. Als ik me niet vergis zijn ze begin van 't jaar zelfs eens naar ginder geweest voor inspiratie op te doen bij allerhande conservatieve organisaties. Grootste inspirator van dit alles is wellicht de man van madam Colen...
Ja lap, nu krijgen we dat weer. Het Vlaams Belang ging op bezoek bij paleo-conservatieven als Patrick Buchanan, een man die zelf veel kritiek heeft op het buitenlands Israëlbeleid van de VS.

Ik vraag me af hoe het toch komt dat links-nationalisten voortdurend kortsluiting krijgen wanneer het over het VB gaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 20:04   #44
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stardust Bekijk bericht
What a good day for you...als hij maar kan zagen en klagen en kappen op het VB dan is zijn dagske goed.
Elk zijn hobby zekers?

2 Dan moet je de tegenpartij eens horen, hilarisch
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 20:46   #45
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Bwa, samengeteld is dit de score van het Blok voor de verkiezingen van het Vlaams parlement. Ge weet wel, toen ze nog zwaaiden met dat miljoen kiezers. Inderdaad, zoals u zegt een verschuiving. Wacht nog maar efkens, dat verschuiven zal uitlopen op een lawine bij de samenstelling van de volgende kieslijsten. Gebrek aan openheid en inspraak(dictatuur) en vriendjespolitiek (lees o.m. het naar voor schuiven van hun hoeren) wreekt zich. Voor mij niet gelaten. In dat opzicht is de komst van LDD welkom.
Wie zijn dan die "hoeren" ?
Oud 14 november 2007, 22:22   #46
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Loyaliteit is een loos begrip geworden...
Idd.

Ze kunnen zich niet meer vinden in onze standpunten?Die zijn nog altijd dezelfe dus ik vraag mij af waar ze dat in godsnaam halen?
De extreme kant opgegaan na de verkiezingen?Hoezo?
We doen altijd toch zoals we altijd al hebben gedaan?Opkomen voor vlaanderen en de vlamingen,vreemdelingenproblematiek enz.....

Achja,nooit plezant als er mensen vertrekken om zo'n domme en flauwe redenen maar langs de ene kant vind ik het goed dat ze weg zijn.Met mensen die niet meer gemotiveerd zijn en die denken bij een boelzoek partij als JM het beter te kunnen vinden,ze doen maar.
Hoeveel zitten er ondertussen al niet bij LDD die een volledig ander gedacht hebben over tal van zaken?Das niet meer te tellen en dat zal vroeg of laat wel nog vonken geven.
Er zit op die manier volgens mij geen lijn in die partij en het zou mij dus alsook niet verwonderen dat we nog hilarische zaken zullen te horen krijgen.De ene zal het zo zeggen en de andere zal iets totaal anders beweren,ik zie het al voor mij .

De meeste mensen die bij het vb zijn die zijn voor een onfhankelijk vlaanderen.Voorzover ik weet of het zou al moeten zijn dat ik mij echt zo vergis;is de partij LDD niet voor een onafhankelijk vlaanderen.Dusja,de conclusie is dan vlug gemaakt voor mij als je dan naar zo'n partij gaat.
Eerst bv meer dan 7j lang zeggen van dit en dat en die standpunten van bv een juul hannes ofzo zitten verdedigen ivm geldtransfers naar wallonie en dan nadien bij een andere partij gaan en opeens wat anders gaan verkondigen,tis echt te gek voor woorden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 22:25   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe het toch komt dat links-nationalisten voortdurend kortsluiting krijgen wanneer het over het VB gaat.
bwa, kortsluiting. Bij mij gewoon ergernis, vooral over de hypocrisie bij de partij, het ontbreken van een economisch alternatief (lees: het goedkeuren van het liberaal regime), etc.

En Eichmann is geen linksnationalist peis ik, hij is wel rechtser hoor
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 06:50   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
"Waar het hart van vol is..."
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 08:46   #49
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Geen spek voor uw bek jongen, die zijn voor zonnekoning Louis XIV en zijn slippendragers...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 12:14   #50
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ach ja, ik heb het altijd al gezegd, al dat liberaal tuig dat ze een tijd terug binnengehaald hebben gaat allemaal overlopen naar LDD, zelfs een mentaal gehandicapte zag dat aankomen, enkel de partijleiding zelf niet... Wanneer ga jij je kandidatuur stellen Lucien?
Dat heeft er allemaal niets mee te maken, Dorine Demeulemeester was vroeger vakbondsmilitante, de enige persoon in de afdeling met enige bekwaamheid. De andere gewone leden die meegaan naar LDD zijn steuntrekkers of het scheelt niet veel. Wat zouden die nu in het verleden of in de toekomst liberalen zijn ? Met ideologie heeft dat allemaal niets te maken.

Kortom, zoiets is puur rancune tegenover het Vlaams Belang, omdat je bij elke lijstvorming nu eenmaal mensen hebt die uit de boot vallen en dan op wraak belust zijn. Dedecker heeft dit commercieel goed bekeken en pikt daarop in, als politieke commerçant. Hij probeert net hetzelfde bij alle andere partijen, waardoor hij met een samenraapsel van ex-VB'ers, ex-VLD'ers en ex-SP-A'ers naar de volgende verkiezingen zal gaan. Zoiets lukt alleen tijdelijk omdat het een hype en Dedecker enig charisma heeft, maar dat kan onmogelijk blijven duren.

Ik ben er eigenlijk vrij gerust in als Vlaams Belanger hoor. Dergelijke momentopnames zaaien hoogstens wat onrust, niet meer.
Oud 15 november 2007, 12:31   #51
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Eén opvallende vaststelling wel: ze houden allemaal mooi hun mandaat dat de Vlaams Belang-kiezer ze in 2006 (dus goed en wel een jaar eerder) of de gemeenteraadsfractie ze gegeven heeft.

Een goed begin van een grote politieke carrière bij de beleidspartij die LDD duidelijk van nature is.

Of vergis ik me?
Dat zal naast rancune wel een bijkomende gedachte zijn, maar er zullen er velen van een kale kermis terugkeren. Hoeveel zeteltjes zal Dedecker dan wel veroveren de komende jaren ? Alleszins niet genoeg om elke opportunist tevreden te stellen. De bomen groeien nu ook niet tot in de hemel, voor geen enkele partij en ook niet voor LDD.
Domme mensen eigenlijk, die zomaar in die hype meestappen. Maar domheid en trouweloosheid zijn dan ook alomtegenwoordig.
Oud 15 november 2007, 13:54   #52
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook ik vind dat de staat Israël in de eerste plaats niet had moeten opgericht worden, maar het is nu eenmaal de realiteit, we kunnen die joden niet zomaar van de aardbol wegvagen. De erkenning van een Palestijnse staat is een stap in de goede richting, maar ook de joden verdienen hun eigen staat. Idealiter zou deze ergens gesitueerd zijn in de Verenigde Staten, maar dat is op dit moment nogal moeilijk te verwezenlijken.

Eum, hebt u een bron voor deze toch wel ongeloofwaardige beweringen?

Ja lap, nu krijgen we dat weer. Het Vlaams Belang ging op bezoek bij paleo-conservatieven als Patrick Buchanan, een man die zelf veel kritiek heeft op het buitenlands Israëlbeleid van de VS.

Dat Israël nooit had mogen bestaan is een feit. Dat Israël beter zou gesitueerd zijn in de VSA zelfs nog meer. Maar dat we er nu maar moeten mee leven ga ik niet bepaald mee akkoord. Het is vooral de onwil van de Internationale gemeenschap om er niets aan te doen die aan de basis van het probleem ligt, vind ik. Israël mag doen wat het wil, bijna nooit komt er kritiek vanuit die hoek (en vanuit Amerika al helemaal niet natuurlijk...). Het is uiteraard onrealistisch om Israël zomaar van de kaart te vegen natuurlijk maar een beetje consequent handelen en Israël terugfluiten zou niet misplaatst zijn. Ik ken andere landen die veel minder scheve schaatsen moeten rijden voor er een bezettingsmacht neerstrijkt...

Dat het VB en de Joodse gemeenschap in Vlaanderen dikke vriendjes zijn en elkaars rug wassen was voor zover ik weet toch een publiek geheim, niet?

Ik weet de exacte invulling van hun programma niet toen ze in de VSA waren maar het gaat dan ook om meer dan pro of contra Israël beleid uiteraard. Maar goed, mij boeit het eigenlijk niet. Ik ben al jaren afgestapt om VB te zien als de Grote Redder van Vlaanderen dus.
En nee, mijn beste, ik heb mss best wel een aantal "linkse" ideeën verstopt zitten maar om mij te betitelen als een links-nationalist is toch wel een brug te ver.
Oud 15 november 2007, 13:57   #53
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Dat heeft er allemaal niets mee te maken, Dorine Demeulemeester was vroeger vakbondsmilitante, de enige persoon in de afdeling met enige bekwaamheid. De andere gewone leden die meegaan naar LDD zijn steuntrekkers of het scheelt niet veel. Wat zouden die nu in het verleden of in de toekomst liberalen zijn ? Met ideologie heeft dat allemaal niets te maken.

Kortom, zoiets is puur rancune tegenover het Vlaams Belang, omdat je bij elke lijstvorming nu eenmaal mensen hebt die uit de boot vallen en dan op wraak belust zijn. Dedecker heeft dit commercieel goed bekeken en pikt daarop in, als politieke commerçant. Hij probeert net hetzelfde bij alle andere partijen, waardoor hij met een samenraapsel van ex-VB'ers, ex-VLD'ers en ex-SP-A'ers naar de volgende verkiezingen zal gaan. Zoiets lukt alleen tijdelijk omdat het een hype en Dedecker enig charisma heeft, maar dat kan onmogelijk blijven duren.

Ik ben er eigenlijk vrij gerust in als Vlaams Belanger hoor. Dergelijke momentopnames zaaien hoogstens wat onrust, niet meer.
Feit blijft dat het VB de laatste jaren een bende schorriemorrie heeft binnengehaald waarvan je zo al kon zeggen: die blijven sowieso niet. Zoals die Verstrepen bijvoorbeeld, man man...
Oud 15 november 2007, 14:06   #54
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Israël nooit had mogen bestaan is een feit. Dat Israël beter zou gesitueerd zijn in de VSA zelfs nog meer. Maar dat we er nu maar moeten mee leven ga ik niet bepaald mee akkoord. Het is vooral de onwil van de Internationale gemeenschap om er niets aan te doen die aan de basis van het probleem ligt, vind ik. Israël mag doen wat het wil, bijna nooit komt er kritiek vanuit die hoek (en vanuit Amerika al helemaal niet natuurlijk...). Het is uiteraard onrealistisch om Israël zomaar van de kaart te vegen natuurlijk maar een beetje consequent handelen en Israël terugfluiten zou niet misplaatst zijn. Ik ken andere landen die veel minder scheve schaatsen moeten rijden voor er een bezettingsmacht neerstrijkt...

Dat het VB en de Joodse gemeenschap in Vlaanderen dikke vriendjes zijn en elkaars rug wassen was voor zover ik weet toch een publiek geheim, niet?

Ik weet de exacte invulling van hun programma niet toen ze in de VSA waren maar het gaat dan ook om meer dan pro of contra Israël beleid uiteraard. Maar goed, mij boeit het eigenlijk niet. Ik ben al jaren afgestapt om VB te zien als de Grote Redder van Vlaanderen dus.
En nee, mijn beste, ik heb mss best wel een aantal "linkse" ideeën verstopt zitten maar om mij te betitelen als een links-nationalist is toch wel een brug te ver.
Er komt genoeg kritiek op Israël, misschien lees je er over. Je hoeft er de eigen pers maar op na te lezen.
Had Israël in de VS opgericht moeten worden? Daar waren ooit plannen voor, spijtig dat het niet is doorgegaan. Het had de wereld heel veel miserie bespaard. Maar vergeet niet dat Israël voor de Joden heilige grond is.
En werd bij de eerste besprekingen rond de staat Israël niet half Transjordanië aan de Palestijnen beloofd? Hebben ze dat niet resoluut geweigerd? Wat zou er van het strookje grond dat Israël nu is, geworden zijn zonder de Joden? Het zou een stuk woestijn zijn. De Palestijnen zijn beter af met de Joden in Israël dat met de Palestijnen in Palestina.

<extra> soit, off topic, eigenlijk.

Laatst gewijzigd door backfire : 15 november 2007 om 14:07.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 14:07   #55
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat het VB de laatste jaren een bende schorriemorrie heeft binnengehaald waarvan je zo al kon zeggen: die blijven sowieso niet. Zoals die Verstrepen bijvoorbeeld, man man...
Het VB dankt zijn succes aan de kopmannen, briljante politici die gezorgd hebben voor de verkiezingsuccessen.

Als er dan verkiezingen zijn en je wordt gediaboliseerd, heb je twee mogelijkheden :
1. je dient op bepaalde plaatsen geen lijsten in en laat de voor het grijpen liggende mandaten aan de vijandige partijen. Bovendien krijg je de stempel 'zwak' omdat je zogezegd geen kandidaten vindt
2. je dient lijsten in om de voor het grijpen liggende mandaten binnen de partij te houden en bent minder kritisch voor de bekwaamheid van de kandidaten

Waar waren al die grote ideologen en hooggediplomeerden toen de kieslijsten voor de gemeenteraad moesten opgesteld worden ? Ik zal het u zeggen : bang voor hun job, hun gezin of gewoon geen interesse. En ik kan die in veel gevallen ook geen volledig ongelijk geven.

Maar dan moet je nadien ook niet komen klagen over de kwaliteit van de mandatarissen. In de omstandigheden waarin het Vlaams Belang moet werken kan je geen perfectie verlangen.

Iedereen die tegenwoordig een politieke partij op zijn maat wenst... ook dat is een uitwas van het Amerikaans individualisme... een doordenkertje om eens héél diep over na te denken misschien.
Oud 15 november 2007, 14:39   #56
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Er komt genoeg kritiek op Israël, misschien lees je er over. Je hoeft er de eigen pers maar op na te lezen.
Had Israël in de VS opgericht moeten worden? Daar waren ooit plannen voor, spijtig dat het niet is doorgegaan. Het had de wereld heel veel miserie bespaard. Maar vergeet niet dat Israël voor de Joden heilige grond is.
En werd bij de eerste besprekingen rond de staat Israël niet half Transjordanië aan de Palestijnen beloofd? Hebben ze dat niet resoluut geweigerd? Wat zou er van het strookje grond dat Israël nu is, geworden zijn zonder de Joden? Het zou een stuk woestijn zijn. De Palestijnen zijn beter af met de Joden in Israël dat met de Palestijnen in Palestina.

<extra> soit, off topic, eigenlijk.
Ik had het wel degelijk over de Internationale Gemeenschap, niet wat er in de pers van geschreven wordt. Tenslotte wat trekt Israël zich aan wat buitenlandse kranten schrijven. Het gaat hem mij over een duidelijk signaal van die Internationale Gemeenschap, die hen duidelijk maakt wanneer ze over de schreef gaan en dan maar sancties moet trefffen wanneer ze niet luisteren. Ik neem maar een stom voorbeeld: er wordt altijd gevit en gezaagd over dit of dat land dat een vermeende nucleaire reactor bouwt maar er wordt evengoed "vergeten" (lees de ogen dichtgedaan) dat Israël zelf een nucleaire mogendheid is.
Zou jij genoegen nemen als Di Rupo en co opeens met militaire macht Vlaanderen binnenwalsen en bezetten en dan zeggen " luister, ik ben de slechtste nog niet, de Vlamingen mogen zich gerust gaan vestigen in West-Vlaanderen, de rest wordt Wallonië"?
En dat de Joden van een stuk woestijn een "beschaving" hebben gemaakt heeft meer te maken met het feit dat dezelfde Internationale Gemeenschap die al jaren geblinddoekt naar Israël kijkt, grote steun heeft verleend om dit mogelijk te maken. Dit is toch mijn opinie tenminste.
Oud 15 november 2007, 14:44   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Beste heer Deckers

Hopelijk leidt dit tot een sterkere ideologische partij met opnieuw een radicaal profiel. Men kan de partij alleen maar redden door een radicale koerswijziging met onder meer een andere naam en een ander logo. Onder meer moet de partij opnieuw meer naar de arbeiderswijken en opkomen voor een solidaristisch economisch programma.

Er zal zowieso een periode zijn van wat mindere resultaten, maar op termijn is er dan wel een mogelijkheid dat de partij er opnieuw staat.

Een groot ideologisch congres dringt zich wel op vind ik.
Aan die kant van het ideologische spectrum valt geen zak meer electoraal te halen. De nadruk zou moeten gezet worden op een donkerblauwe koers. Kijk maar naar het succes van LDD bij de jongste verkiezingen. Achter die koers zit toekomst. Achter een solidaristische niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 14:48   #58
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Het VB dankt zijn succes aan de kopmannen, briljante politici die gezorgd hebben voor de verkiezingsuccessen.

Iedereen die tegenwoordig een politieke partij op zijn maat wenst... ook dat is een uitwas van het Amerikaans individualisme... een doordenkertje om eens héél diep over na te denken misschien.
Dat de top van het VB briljant is, kan niet onkent worden gezien zij jaren op quasi louter populisme de partij heeft doen groeien qua kiespotentieel, waar toch een zekere vorm van genialiteit in te bespeuren valt. Schrijnender vind ik echter dat het eigenlijk pas sinds vorig jaar (of was het 2 jaar terug) is dat de partij eigenlijk eens is gaan beginnen nadenken over een iet of wat socio-economisch aspect van zijn programma.

En geloof me, het gaat er me niet om dat ik mijn eigen partijtje wil die 100% mijn standpunten zou verkondigen, het gaat er hem mij meer om dat de weg die VB heeft ingeslaan voor mij niet meer voldoende is om daar zelfs nog maar 50% achter te staan. De eerste partij die opkomt met een nationalistisch programma, een constructief remigratiebeleid, geen liberale quatsch verkoopt en sterke sociale accenten legt krijgt volmondig mijn stem. Sterker nog, ik maak me dan zelfs lid.
Oud 15 november 2007, 15:02   #59
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Aan die kant van het ideologische spectrum valt geen zak meer electoraal te halen. De nadruk zou moeten gezet worden op een donkerblauwe koers. Kijk maar naar het succes van LDD bij de jongste verkiezingen. Achter die koers zit toekomst. Achter een solidaristische niet.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet durven stellen. LDD is in wezen niet meer dan Open-VLD met een "fuck-it-all" mentaliteit en een groot populist aan het roer. Meer van hetzelfde met andere woorden. Ik denk dat er vooral nood is aan een nieuwe wind door het politieke landschap in België. Het zijn altijd dezelfde politieke partijen die aan de macht komen en tevens iedere keer dezelfde politieke partijen die het volk in de ballen snijdt en in opspraak komen wegens onregelmatigheden of tekortkomingen. Een solidaristische partij zou daarin een welkome afwisseling zijn denk ik.
Oud 15 november 2007, 15:08   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou ik eerlijk gezegd niet durven stellen. LDD is in wezen niet meer dan Open-VLD met een "fuck-it-all" mentaliteit en een groot populist aan het roer. Meer van hetzelfde met andere woorden.
Het is wel iets meer dat dat. LDD heeft gekozen voor een veel liberaler economisch programma dan de VLD. De LDD is over het algemeen ook rechtser en richt zich vooral tegen de meer politiek correcte koers van Verhofstadt en co.

Citaat:
Ik denk dat er vooral nood is aan een nieuwe wind door het politieke landschap in België. Het zijn altijd dezelfde politieke partijen die aan de macht komen en tevens iedere keer dezelfde politieke partijen die het volk in de ballen snijdt en in opspraak komen wegens onregelmatigheden of tekortkomingen. Een solidaristische partij zou daarin een welkome afwisseling zijn denk ik.
Dat kan je ook zeggen van een nieuwe libertarische of groenlinkse partij ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be