Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Welke landen moet de VSA nog allemaal binnenvallen?
Pakistan 10 27,78%
Noord-Korea 14 38,89%
Zimbabwe 14 38,89%
Libië 7 19,44%
Algerije 7 19,44%
Jordanië 7 19,44%
Saudië-Arabië 11 30,56%
Iran 15 41,67%
Wit-Rusland 11 30,56%
Marokko 8 22,22%
Syrië 10 27,78%
Egypte 8 22,22%
Nepal 7 19,44%
China 11 30,56%
België 22 61,11%
Kongo 12 33,33%
Venezuela 12 33,33%
Turkije 9 25,00%
Andorra 9 25,00%
Monaco 12 33,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 20:34   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Allemaal!
Allemaal Zeg Ik U!!!!

Attack!!!!
Pak ze , Medor!!! oops, Bush!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 20:35   #42
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ipv landen binnenvallen zou de VS/CIA beter een paar leiders uitschakelen. Is goedkoper in dollars en mensenlevens. Voor het ogenblik lijkt Mugabe een goeie kandidaat.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 20:39   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ipv landen binnenvallen zou de VS/CIA beter een paar leiders uitschakelen. Is goedkoper in dollars en mensenlevens. Voor het ogenblik lijkt Mugabe een goeie kandidaat.
Dat hadden ze in Irak met Saddam: "He is a bastard, but he is our bastard"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 21:46   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allemaal. tegelijk. Dan krijgen ze eens deftig op hun bakkes, iets wat ze toch wel verdienen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 22:55   #45
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik heb medelijden met de soldaten die in Irak een verkeerde oorlog moeten gaan uitvechten

Laatst gewijzigd door toccata : 19 april 2008 om 22:55.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:21   #46
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moreel juist om zich te bemoeien met de politiek in andere landen?
Als dat een politiek is van hun eigen burgers uitmoorden of laten verhongeren dan mogen zij zich daar inderdaad mee bemoeien.
Liever dat dan zoals de EU aan de kanten te staan en dreigen met een boze brief of uitspraak waar niemand naar luistert.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 08:09   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat hadden ze in Irak met Saddam: "He is a bastard, but he is our bastard"
Dan hebt/had U waarschijnlijk problemen met de communistische vrijheidsstrijders...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 08:14   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dan hebt/had U waarschijnlijk problemen met de communistische vrijheidsstrijders...
"communistische vrijheidsstrijders" deze strijden tenminsten nog voor iets,ik moet deze waarden erkentelijk zijn
Oud 20 april 2008, 09:16   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
"communistische vrijheidsstrijders" deze strijden tenminsten nog voor iets,ik moet deze waarden erkentelijk zijn

De commies toeteren dat niemand het recht heeft de regels in een andere land te bepalen...

Voor de rest dweept dat met figuren, die steeds met geweld de regels elders proberen aan te passen... Denk maar eens aan hun afgod... dhe heer Che Guevara...
(wat zat die o.a. in de Congo te doen? )

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 april 2008 om 09:16.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 13:02   #50
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik heb medelijden met de soldaten die in Irak een verkeerde oorlog moeten gaan uitvechten
²
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 14:35   #51
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Als de vraag zou zijn: door welk land moet de VSA eens binnengevallen worden, is het antwoord: allemaal.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 14:42   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:13   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
²
3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:23   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Als de vraag zou zijn: door welk land moet de VSA eens binnengevallen worden, is het antwoord: allemaal.
Ik richt mijn antwoord aan jou, maar eigenlijk is het bedoeld aan iedereen hier die droomt van "imperial overstretch" en zich doorgaans tegelijk een "koopkracht, jobs, sociale zekerheid, welvaart" imagootje aanmeet.

Als de VS ten onder gaan, dan zal Europa dat zeker geweten hebben. De VS zijn een flinke afzetmarkt voor Europa en datzelfde Europa kan zich economisch niet veroorloven dat dat gebeurt. Of het moet zijn dat je als welvaartfreak weer mensen in het straatbeeld wil zien verschijnen met een bordje "Will ... for food", waarbij je die drie puntjes zelf mag invullen.

En neen, ik spreek hiermee de Bush clan (of ik moet ik zeggen de Wolfowitz/Cheney ramp, waarbij Bush toch maar een handpop is) niet goed en die oorlog in Irak heeft nooit of te nimmer mijn steun gehad. De oorlog in Afghanistan had tig meer degelijke argumenten (steun aan AQ door Taliban) dan die in Irak.

Blijft wel het feit dat de VS snel weg moeten uit Irak of ze gaan eraan ten onder. En dan is Europa geruineerd en voor het beetje aan economie dat nog overblijft volledig overgeleverd aan de grillen van China dat zich vandaag al volop in Europese bedrijven aan het inkopen is. Ik weet niet wat u denkt, maar ik bedank voor dat plaatje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 april 2008 om 16:24.
Oud 20 april 2008, 16:36   #55
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Syrië en een inval in Palestina zou ook wel eens mogen.

Syrië vormt geen enkele bedreiging voor ons en is integendeel een VOORBEELD voor de Arabische wereld. Syrië wordt bestuurd door de Ba'athpartij, deze is sociaal-nationalistisch én TEGEN ISLAMFUNDAMENTALISME!!! U aapt gewoon die domme rechtse yanks na door zoiets uit te kramen. Syrië is antizionistisch (elk normaal denkend mens keurt Israël af) én dat is de ware reden waarom de neocons in de USA zo graag fulmineren tegen Syrië.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:37   #56
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht

Ze mogen beginnen met het elimineren van alle aanwezigen op de neocon-congressen in hun eigen achterlijk land.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:47   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ze mogen beginnen met het elimineren van alle aanwezigen op de neocon-congressen in hun eigen achterlijk land.
Dat hebben de kiezers grotendeels al gedaan tijdens de laatste verkiezingen en zullen het wellicht nogmaals doen in november.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 16:48   #58
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik richt mijn antwoord aan jou, maar eigenlijk is het bedoeld aan iedereen hier die droomt van "imperial overstretch" en zich doorgaans tegelijk een "koopkracht, jobs, sociale zekerheid, welvaart" imagootje aanmeet.

Als de VS ten onder gaan, dan zal Europa dat zeker geweten hebben. De VS zijn een flinke afzetmarkt voor Europa en datzelfde Europa kan zich economisch niet veroorloven dat dat gebeurt. Of het moet zijn dat je als welvaartfreak weer mensen in het straatbeeld wil zien verschijnen met een bordje "Will ... for food", waarbij je die drie puntjes zelf mag invullen.

En neen, ik spreek hiermee de Bush clan (of ik moet ik zeggen de Wolfowitz/Cheney ramp, waarbij Bush toch maar een handpop is) niet goed en die oorlog in Irak heeft nooit of te nimmer mijn steun gehad. De oorlog in Afghanistan had tig meer degelijke argumenten (steun aan AQ door Taliban) dan die in Irak.

Blijft wel het feit dat de VS snel weg moeten uit Irak of ze gaan eraan ten onder. En dan is Europa geruineerd en voor het beetje aan economie dat nog overblijft volledig overgeleverd aan de grillen van China dat zich vandaag al volop in Europese bedrijven aan het inkopen is. Ik weet niet wat u denkt, maar ik bedank voor dat plaatje.
Iedereen met twee hersencellen bedankt voor dat plaatje. De vraag is of er een ander plaatje mogelijk is. Dat toekomstscenario valt niet af te wenden met een of andere maatregel als terugtrekking uit Irak om de "imperial overstretch" (onzinnige term, overigens) tegen te gaan. Alsof daarmee alle publieke en private schulden in de VS zijn terugbetaald, liquiditeiten overblijven om rendabele investeringen te doen, de huizenprijzen opnieuw te doen stijgen, het begrotingstekort opgelost,... De crisis is structureel, systemisch, fundamenteel en bovenal kapitalistisch. Al de rest is quatsch

(tussen haakjes: wie minstens zo zwaar als Europa zal te lijden hebben onder de crisis is China)
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 17:08   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
Iedereen met twee hersencellen bedankt voor dat plaatje. De vraag is of er een ander plaatje mogelijk is. Dat toekomstscenario valt niet af te wenden met een of andere maatregel als terugtrekking uit Irak om de "imperial overstretch" (onzinnige term, overigens) tegen te gaan. Alsof daarmee alle publieke en private schulden in de VS zijn terugbetaald, liquiditeiten overblijven om rendabele investeringen te doen, de huizenprijzen opnieuw te doen stijgen, het begrotingstekort opgelost,... De crisis is structureel, systemisch, fundamenteel en bovenal kapitalistisch. Al de rest is quatsch

(tussen haakjes: wie minstens zo zwaar als Europa zal te lijden hebben onder de crisis is China)
De VS zijn in mijn ogen nog te redden. Maar dan moeten ze snel uit Irak weg en hun schulden aanzuiveren. Moeilijke opdracht. Ik hoop dat Hillary dat kan. McCain dweept met "we americans cannot go back" ideetjes en obama drijft op de goodwill van hollywood en MTV en moet niks voorstellen.

China zal inderdaad ook klappen krijgen als de VS ineen stuiken, maar zullen arbeid en tegenwoordig ook engineering goedkoper kunnen aanbieden dan Europa. En in Europa waren we als laatste redding zo wat gericht op de zwaar op zijn inkomsten belaste ingenieur of andere met kennis die men in China nog net niet heeft.

Nee, echt, ik kan de val van de VS niet toejuichen en ik zal dat niet doen. Maakt niet dat dat clubje warmongers daar snel van de macht moet worden weggestemd. Een scenario dat door progressief America moeilijker wordt want door de titanenstrijd tussen Hillary en Obama wordt het steeds aannemelijker dat McCain uiteindelijk president wordt.

Ach ja... mijn twee centjes eh...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 april 2008, 17:10   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
Iedereen met twee hersencellen bedankt voor dat plaatje.
Op dat punt zijn we het tenminste eens. Nu moet je mij eens vertellen hoe Europa geen solden-kraam wordt als de VS vallen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be