![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vraagje: Waarom moeten er grenzen zijn binnen een land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Waarmee je mijn vraag, die betrekking heeft op het heden, nog nie echt beantwoord hebt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nu wel...
hahahahahahahahaha hilarisch clubje wel positief dat ze niet echt vandalenstreken uithalen! Best wel leuke acties ![]() ![]() ![]() ![]() ook die fdfers zijn hilarisch! Zebben wel gelijk dat ze gaan moeten betalen maar das niet erg he tis voort vlaamse doel ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, ze wilden voor 1830 al geen Nederlands leren, toen niet en nu niet. Ik zie ook geen enkele zin meer om nog veel aan die grens te wijzigen die de 'overkant' wou. Laat het me zo zeggen: hoeveel Franstalige kranten lees je? Hoeveel keer kijk je naar het nieuws op RTBF of RTL? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Zou een TAK 'er voor LDD stemmen of verdelen die hun stemmen onder NVA en VB ? Zien zij LDD als Vlaams Nationalistisch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als alle vlamingen de Franstalige gazetten zouden gaan lezen dan peins ik dat vb en n-va nu zo ongeveer de absolute meerderheid zouden behaald hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() meen ik dat men klein moet beginnen. Misschien groeit daaruit wel een knappe Vlaamsche politieke voorman die belgie van de kaart schildert.
Daar wachten we al 175 jaar op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Société de Propagande wallonne (een belangrijke vroege "voorloper" van de Waalse Beweging) is ontstaan in... Elsene. Het eerste "Waals congres" vond in 1890 plaats te... Brussel. Blijkbaar is de dubbelzinnige houding van veel Waalse bewegers (haat-liefde) pas later ontstaan, bij de opkomst van wat ik het "industrieel walligantisme" zou noemen. Deze beweging voor de "verdediging der Franstaligen" heeft zich steeds doorgezet in Vlaanderen, in het bijzonder in Brussel, in alliantie met de geestesgenoten in Wallonië (waar die, om demografische redenen, uiteraard sterker was). In het stadium van de invoering van de tweetaligheid, was de reactie nog essentieel nog "heel-Belgisch" (al was het regionalisme in Wallonië reeds in opkomst). Vandaar dat ik het had over een "Belgische reactie" en niet over "Waalse reactie": het Belgische kader bleef het referentiepunt. Sta vrij me te corrigeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf lees ik van thuis uit (wel, grootouders' thuis uit) al zolang ik kan lezen Le Soir. De toon is vaak gewoon wraakroepend.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn er grenzen binnen Duitsland, waarom zijn er grenzen binnen de VS, waarom zijn er grenzen binnen Zwitserland? Omdat die nodig zijn om deze landen te doen functioneren. En die grenzen functioneren omdat ze gerespecteerd worden. Basel Stadt probeert aan Basel Land geen gemeentes te ontfutselen, Washington DC aanvaardt dat de voorsteden in Virginia en Maryland niet onder haar vallen. in België is die grens er ook. En ze is nodig, zo blijkt steeds weer. En het is nodig dat die grens eindelijk ook eens gerespecteerd wordt. Of mag het Frans van jou onbeperkt verder Vlaanderen koloniseren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Te dicht bij de boxen gestaan in de dancing in't weekend?
![]() ![]()
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik als enige de indruk dat "LS" een flutkrant voor kinderen is?
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dat doet onrecht aan die krant, die ook wel z'n journalistieke kwaliteiten heeft. Maar uit de communautaire berichtgeving blijkt gewoon een zeer duidelijke vooringenomenheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tenzij een bevolkingsgroep die grens en de bijbehorende taalwetten in twijfel trekt. |
|
![]() |
![]() |