![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De rechtbank heeft het grijpen naar de keel inderdaad niet als uitlokking aanvaard, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is. En de vermindering van straf heeft niet alleen te maken met zijn blanco strafblad, maar ook met zijn jonge leeftijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reactie (ze zijn met zes) is er een van beginnen schelden en tikken uitdelen. Ge ziet dat de tikken erger worden en veranderen in slagen. Ge verweert u en...(het gevolg kent ge) En dat allemaal omdat ge vroeg om wat rustiger te zijn????? En als ge zelf ooit de bus of tram neemt, weet ge dat 99 % zelfs niet meer durft reageren op dergelijke jongeren/amokmakers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het was GEEN UITLOKKING volgens de rechtbank! Bijgevolg mag je gewoon iedereen doodkloppen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En nogmaals: het valt op geen enkele manier goed te praten wat hij heeft gedaan, maar de straf is helemaal niet zo mild (de schadevergoedingen al eens gezien?). Ik zie echt niet in wat het wie dan ook zou opbrengen om hem nu 2 jaar effectief te geven. Daarmee komt het slachtoffer niet terug én bovendien zal het de dader ook niets bijbrengen dat zijn huidige straf niet doet (tenzij slechte dingen, waar de maatschappij dus ook niets mee gebaat is). Hij is blijkbaar een regelmatige leerling én werkt in de vakanties. Zo kan hij alvast beginnen met de schadevergoedingen te betalen. Zijn straf met uitstel is trouwens ook onder voorwaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het nu één dan wel meerdere schoppen waren .... doet dit ertoe? Tenzij U vindt dat bij een schietpartij vijf niet goed gemikte kogels erger zouden zijn dan welgeteld één scherpschot. Maar kom, daar ga ik niet meer over. Wat ik echter zéér interessant vindt is de werkelijke UITZONDERLIJKE attitude van de dader! - hij gaat naar SCHOOL!!! Hoe is het mogelijk! Dat alleen al verdient minstens vijf jaar strafvermindering. - hij werkt tijdens de vakantieperiodes!!!! Hoezo? niet gediscrimineerd dus? Hoe is d�*t mogelijk! moeten we daar nu strafvermeerdering of strafvermindering voor geven? - terugbetalingen? Binnen een aantal weken is het sinterklaas! Ik wed dat Redouanneke evenveel gaat terugbetalen als jij onder uw schouw krijgt. Redouanneke zit volgens mij al een hele tijd bij nonkel Driss in Rabat hoor! Hoe zou je zelf zijn? Heel uw leven gaan afdragen voor één sjotteke? Raar toch: Redouan S. - meerderjarig - veroordeeld. Zou die misschien een ander kleurtje hebben dan Hans VAN THEMSCHE - meerderjarig, maar al wereldwijd bekend met stamboom en al VOORDAT er nog maar een vonnis werd uitgesproken. Hoe leuk is het toch om allemaal gelijke belgen voor de wet te zijn nietwaar? Zouden we misschien niet mogen weten wie Mr. S. is voordat hij Paravion richting moederland vertrekt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Mag deze Vlaming ook meedoen?
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar jij je nog druk over maakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eerlijk gezegd vind ik het al raar dat iemand die bij de keel gegrepen wordt niet het recht heeft zich te verdedigen.... Die demoor greep die jongen bij de keel , hij verweert zich, wat onrechtstreeks die man zijn dood tot gevolg heeft.....
Ja pech zeg ik dan, er is een verschil tussen vragen om het stiller aan te doen en iemand naar de keel te grijpen... dat het geen uitlokking is neemt voor mij niet weg dat hij die jongen naar de keel greep....... Eerlijk moest iemand mij naar de keel grijpen voor welke reden dan ook dan vecht ik ook terug... maar jah wie ben ik eh en neen ik spreek hun gedrag niet goed.... maar zijn gedrag ook niet als ik de andere reacties hier lees mag ik wanneer jullie lawaai maken op een bus ongestraft uwe nek vastgrijpen en als ik zie dat gij gaat slaan lossen en claimen dat ik al losgelaten had voor gij mij sloeg..... wa nen hoop gezever |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Hij zal in ieder geval gedurende zijn hele leven mogen afbetalen voor de schadevergoeding. Als hij effectieve gevangenisstraf krijgt, zal dit alleen maar voor een vertraging van die afbetaling zorgen. Hij moet zijn opleiding onderbreken, kan gedurende die straf niet meer werken (hij kan natuurlijk wel werken in de gevangenis, maar met de vergoeding die daar tegenover staat, zal hij niet ver komen) én zal daarna moeilijk een job vinden. Bovendien zal hij nog eens in contact gekomen zijn met dingen waar je beter niet mee in contact komt. Het is mij dus een raadsel wat een effectieve gevangenisstraf de maatschappij zou kunnen opbrengen. Voor mij horen overigens enkel mensen in de gevangenis thuis die een gevaar zijn voor de maatschappij (en nee, ik beschouw de dader niet als een gevaar... hij had een blanco strafregister en er was geen sprake van opzet). Voor de anderen zijn andere straffen veel geschikter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik echter zéér interessant vindt is de werkelijke UITZONDERLIJKE attitude van de dader! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens weten we al lang wie Mr. S. is, beste Circe, daar heeft de VB-crimineel Debie al voor gezorgd. Naam en toenaam van alle verdachten in de zaak heeft hij bekend gemaakt. Ook degenen die achteraf totaal onschuldig bleken. Leuk toch hé die eerlijke rechtspraak waar het VB voor staat? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, vanaf nu mag je op de bus alles! zes maanden effektief als je erbij eentje doodslaat (wel opletten dat het een witte is, een bruine zal wel levenslang worden of zo).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de vier anderen zeiden "iek heb nieks gedaan"! Ook just! Citaat:
Verder vind ik dat we diene bak gewoon moeten afschaffen. Kost veel en niemand wordt er beter van! Citaat:
Citaat:
Uiteraard is voor U een wit slachtoffer minder waard dan een bruinkleurig, maar dat wisten we al langer. raar dat je geen enkele posting wenst te besteden aan die Turkse zussen waarvan er één werd vermoord en de andere als bij wonder enkel werd gewond toen hun broer zijn "eer" wou opeisen. Misschien geraak je daarvan wat in de war? Allemaal even bruin? oeis... Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 15:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ow ja daar is z'n familie vet mee Edina... er wordt geen kloten meer rekening gehouden met de autochtonen.. heb je een kleurke dan is't in orde hé dan doe je wat je wil.. en valt er af en toe ies een slachtoffer maar och er zijn toch genoeg WITTE HONDEN hé... heb wel een voorstel om Reduan een gepaste straf te geven... iets met een boordsteen en een combat !
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |