Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 13:40   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus: racistische Demoor had het geweld TOCH NIET uitgelokt, maar omdat de dader zo braaf was en wonder boven wonder nog geen strafblad had kunnen bemachtigen krijgt hij nu dus een LAGERE straf!
De rechtbank heeft het grijpen naar de keel inderdaad niet als uitlokking aanvaard, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is. En de vermindering van straf heeft niet alleen te maken met zijn blanco strafblad, maar ook met zijn jonge leeftijd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:50   #42
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Edina, 2 jaar met uitstel en wat schadevergoeding, dat krijg je in een normaal land voor iemand PER ONGELUK overhoop te rijden...laat staan voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. En als dat zo in de wet staat DAN TREKT DE WET OP NIKS!! en wordt het tijd dat een mensenleven weer eens naar werkelijke waarde wordt geschat. Ik ben trouwens eens benieuw wat de som zal zijn als schadevergoeding. 't Is goed mogelijk dat het bedrag hoger ligt als je aan 200 per uur op een verlaten snelweg geflitst wordt, die zijn natuurlijk ook makkelijker en zonder risico "te pakken en veroordelen" zonder dat er van discriminatie en racisme sprake is.
Natuurlijk wordt deze straf voorzien in onze rechtspraak of denk je nu echt dat rechters zomaar kunnen doen wat ze willen? Hij heeft - zoals ik in mijn vorige post al zei - strafvermindering gekregen voor zijn blanco strafblad en zijn jeugdige leeftijd. Daar is niets abnormaals aan, dat wordt altijd in rekening gebracht. Door de dader een paar jaar in de cel te steken, komt Demoor echt niet terug hoor. En het brengt eigenlijk niemand iets op. De schadevergoedingen zijn trouwens niet mis:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
De weduwe van Demoor kreeg 226.527 euro toegekend, zijn dochter 15.000 euro, zijn zoon 7.500 euro en zijn schoonmoeder 2.249 euro. Aan de NMBS, de werkgever van het slachtoffer, moet hij 69.274 euro betalen.
Oud 14 november 2007, 13:50   #43
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De rechtbank heeft het grijpen naar de keel inderdaad niet als uitlokking aanvaard, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is. En de vermindering van straf heeft niet alleen te maken met zijn blanco strafblad, maar ook met zijn jonge leeftijd.
Edina, kunt ge u dat voorstellen? Ge zit op de bus en achter u maakt een bende jongeren kabaal. Ge moet dat elke dag horen en vandaag -ge voelt u niet zo goed, of ge hebt slecht geslapen- kunt ge er niet zo goed tegen. Ge vraagt aan die jongeren of ze het wat rustiger kunnen doen.
De reactie (ze zijn met zes) is er een van beginnen schelden en tikken uitdelen. Ge ziet dat de tikken erger worden en veranderen in slagen. Ge verweert u en...(het gevolg kent ge)
En dat allemaal omdat ge vroeg om wat rustiger te zijn?????

En als ge zelf ooit de bus of tram neemt, weet ge dat 99 % zelfs niet meer durft reageren op dergelijke jongeren/amokmakers.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:52   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar zeg ik dat het niet gebeurd is? Waart gij erbij? De meningen lopen daarover uiteen.

het was GEEN UITLOKKING volgens de rechtbank!

Bijgevolg mag je gewoon iedereen doodkloppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:01   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
even volledig zijn hé Edina: één schop waarbij de dader zich eerst optrok aan de staanpaal om zo met méér kracht het slachtoffer in het gezicht of de borststreek te kunnen raken. Dat doe je niet bepaald "automatisch"
Ik ben blij dat je tenminste ondertussen al hebt aanvaard dat het om één schop ging. Nog niet zo lang geleden beweerde je nog bij hoog en bij laag dat ze met 6 op hem hadden zitten kloppen en schoppen. Die schop was idd duidelijk niet mals, maar daarmee wordt het nog geen doodslag of moord.

En nogmaals: het valt op geen enkele manier goed te praten wat hij heeft gedaan, maar de straf is helemaal niet zo mild (de schadevergoedingen al eens gezien?). Ik zie echt niet in wat het wie dan ook zou opbrengen om hem nu 2 jaar effectief te geven. Daarmee komt het slachtoffer niet terug én bovendien zal het de dader ook niets bijbrengen dat zijn huidige straf niet doet (tenzij slechte dingen, waar de maatschappij dus ook niets mee gebaat is). Hij is blijkbaar een regelmatige leerling én werkt in de vakanties. Zo kan hij alvast beginnen met de schadevergoedingen te betalen. Zijn straf met uitstel is trouwens ook onder voorwaarden.
Oud 14 november 2007, 14:08   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Edina, kunt ge u dat voorstellen? Ge zit op de bus en achter u maakt een bende jongeren kabaal. Ge moet dat elke dag horen en vandaag -ge voelt u niet zo goed, of ge hebt slecht geslapen- kunt ge er niet zo goed tegen. Ge vraagt aan die jongeren of ze het wat rustiger kunnen doen.
De reactie (ze zijn met zes) is er een van beginnen schelden en tikken uitdelen. Ge ziet dat de tikken erger worden en veranderen in slagen. Ge verweert u en...(het gevolg kent ge)
En dat allemaal omdat ge vroeg om wat rustiger te zijn?????
Dat is helemaal niet wat er gebeurd is, beste sn00py. De reactie op de vraag om stiller te zijn, was het slachtoffer uitlachen. Onsympathiek weliswaar, maar geen gewelddaad en typisch puberaal gedrag. Ze zijn helemaal niet beginnen met tikken en slagen. De slag en de schop (van elk welgeteld één) zijn er gekomen nadat Demoor de nu veroordeelde dader bij de keel greep. Vier van de zes oorspronkelijke verdachten hebben geen vinger naar Demoor uitgestoken.

Citaat:
En als ge zelf ooit de bus of tram neemt, weet ge dat 99 % zelfs niet meer durft reageren op dergelijke jongeren/amokmakers.
Ik ga elke dag met de bus naar het werk, beste sn00py. Op een "risicolijn" dan nog wel, dus je hoeft mij echt niet te vertellen hoe het er aan toe gaat. Kabaal maken is iets dat nagenoeg alle jongeren doen. Dat is soms idd vervelend, maar daarom ga ik die personen nog niet bij de keel grijpen.
Oud 14 november 2007, 14:09   #47
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wordt deze straf voorzien in onze rechtspraak of denk je nu echt dat rechters zomaar kunnen doen wat ze willen? Hij heeft - zoals ik in mijn vorige post al zei - strafvermindering gekregen voor zijn blanco strafblad en zijn jeugdige leeftijd. Daar is niets abnormaals aan, dat wordt altijd in rekening gebracht. Door de dader een paar jaar in de cel te steken, komt Demoor echt niet terug hoor. En het brengt eigenlijk niemand iets op. De schadevergoedingen zijn trouwens niet mis:
Door strafvermindering te geven schrik je mogelijke kandidaat doodschoppers ook niet af. Door ze los te laten met een minimum aan straf zet je de deur open voor een mij. waar dit gedoogd wordt. Waar een mensenleven niets meer waard is. Als de cijfers betreffende de schadevergoeding kloppen zijn ze inderdaad nogal hoog naar absolute waarde maar ik vraag me dan meteen af waar de dader het geld zal halen om dat effectief te vergoeden. Indien niet komt hij er dus bijzonder goedkoop vanaf om iemand (indirect) de dood in te schoppen. Dat gaat alvast mijn gevoel voor "faire behandeling van misdadigers" ver te boven en ik vrees met mij nog vele anderen.....
Oud 14 november 2007, 14:10   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je tenminste ondertussen al hebt aanvaard dat het om één schop ging. Nog niet zo lang geleden beweerde je nog bij hoog en bij laag dat ze met 6 op hem hadden zitten kloppen en schoppen. Die schop was idd duidelijk niet mals, maar daarmee wordt het nog geen doodslag of moord.

En nogmaals: het valt op geen enkele manier goed te praten wat hij heeft gedaan, maar de straf is helemaal niet zo mild (de schadevergoedingen al eens gezien?). Ik zie echt niet in wat het wie dan ook zou opbrengen om hem nu 2 jaar effectief te geven. Daarmee komt het slachtoffer niet terug én bovendien zal het de dader ook niets bijbrengen dat zijn huidige straf niet doet (tenzij slechte dingen, waar de maatschappij dus ook niets mee gebaat is). Hij is blijkbaar een regelmatige leerling én werkt in de vakanties. Zo kan hij alvast beginnen met de schadevergoedingen te betalen. Zijn straf met uitstel is trouwens ook onder voorwaarden.
och maar Edina meiske toch, ik zou niet dùrven om nog iets in twijfel te trekken wat jij bij hoog en laag beweert. Zeker niet nadat het vonnis netjes in de kranten vermeld werd. En d�*�*r staat dus weldegelijk in dat niet met zekerheid kan gesteld worden dat hij de dader bij de keel greep.

Of het nu één dan wel meerdere schoppen waren .... doet dit ertoe? Tenzij U vindt dat bij een schietpartij vijf niet goed gemikte kogels erger zouden zijn dan welgeteld één scherpschot. Maar kom, daar ga ik niet meer over.

Wat ik echter zéér interessant vindt is de werkelijke UITZONDERLIJKE attitude van de dader!

- hij gaat naar SCHOOL!!! Hoe is het mogelijk! Dat alleen al verdient minstens vijf jaar strafvermindering.
- hij werkt tijdens de vakantieperiodes!!!! Hoezo? niet gediscrimineerd dus? Hoe is d�*t mogelijk! moeten we daar nu strafvermeerdering of strafvermindering voor geven?

- terugbetalingen? Binnen een aantal weken is het sinterklaas! Ik wed dat Redouanneke evenveel gaat terugbetalen als jij onder uw schouw krijgt. Redouanneke zit volgens mij al een hele tijd bij nonkel Driss in Rabat hoor! Hoe zou je zelf zijn? Heel uw leven gaan afdragen voor één sjotteke?

Raar toch: Redouan S. - meerderjarig - veroordeeld.

Zou die misschien een ander kleurtje hebben dan Hans VAN THEMSCHE - meerderjarig, maar al wereldwijd bekend met stamboom en al VOORDAT er nog maar een vonnis werd uitgesproken.

Hoe leuk is het toch om allemaal gelijke belgen voor de wet te zijn nietwaar?

Zouden we misschien niet mogen weten wie Mr. S. is voordat hij Paravion richting moederland vertrekt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 14:11.
Oud 14 november 2007, 14:23   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar zeg ik dat het niet gebeurd is? Waart gij erbij? De meningen lopen daarover uiteen.

het was GEEN UITLOKKING volgens de rechtbank!
Je bent weeral slecht geïnformeerd. Over het feit dat Demoor de dader heeft vastgegrepen bestaat helemaal geen twijfel hoor. Dat is duidelijk gebleken in de rechtbank. Wat wel klopt is dat de rechtbank dat vastgrijpen niet als uitlokking aanvaard om de eenvoudige reden dat de schop is gegeven nadat Demoor hem al terug had losgelaten.

Citaat:
Bijgevolg mag je gewoon iedereen doodkloppen.
Zucht! Nee, je mag niemand doodkloppen. Daarom ook dat de dader veroordeeld werd tot 2 jaar met uitstel (en voorwaarden) en dat hij schadevergoedingen moet betalen.
Oud 14 november 2007, 14:34   #50
dont believe da hype
Vreemdeling

dont believe da hype's schermafbeelding

Standaard

Mag deze Vlaming ook meedoen?
Oud 14 november 2007, 14:36   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent weeral slecht geïnformeerd. Over het feit dat Demoor de dader heeft vastgegrepen bestaat helemaal geen twijfel hoor. Dat is duidelijk gebleken in de rechtbank. Wat wel klopt is dat de rechtbank dat vastgrijpen niet als uitlokking aanvaard om de eenvoudige reden dat de schop is gegeven nadat Demoor hem al terug had losgelaten.
volgens de ene "had hij hem vast bij de schouder" volgens de andere niet volgens nog ene had hij allang gelost voordat hij de trap kreeg en volgens nog een verklaring moet het "wurgen" helemaal niet zo wreed geweest zijn wegens amper blauw plekske.
Ik weet niet waar jij je nog druk over maakt.

Citaat:
Zucht! Nee, je mag niemand doodkloppen. Daarom ook dat de dader veroordeeld werd tot 2 jaar met uitstel (en voorwaarden) en dat hij schadevergoedingen moet betalen.
Just!
Citaat:
Hij dient zich wel aan een aantal voorwaarden te houden. Zo moet hij gedurende 30 uur een opleiding 'slachtoffer in beeld' volgen, of iets gelijkwaardig, en moet hij de burgerlijke partijen fikse schadevergoedingen betalen.
en wat nu nog het leukste nieuws van alles is: hij BEGINT een beetje spijt te krijgen!!!! Waar moeten we d�*t inkaderen?

Citaat:
Het hof hield bij de strafmaat rekening met de ernst van de feiten, het blanco strafregister van de beklaagde, zijn zeer jonge leeftijd, zijn persoonlijkheid en zijn beginnend spijtinzicht. Het hof besloot dat een straf met uitstel het meest gepast was om zijn reclassering niet in het gedrang te brengen. De jongeman heeft zich immers herpakt: hij is een regelmatig leerling en werkte tijdens de vakantieperiode als uitzendkracht.
't was toch zo ne braven jongen! Net zoals dat braaf jongetje Mohammedje X. waarbij Patrick Mombaerts toevallig tegen die zijn ijzeren stokske was aangelopen.

Oud 14 november 2007, 14:39   #52
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Eerlijk gezegd vind ik het al raar dat iemand die bij de keel gegrepen wordt niet het recht heeft zich te verdedigen.... Die demoor greep die jongen bij de keel , hij verweert zich, wat onrechtstreeks die man zijn dood tot gevolg heeft.....
Ja pech zeg ik dan, er is een verschil tussen vragen om het stiller aan te doen en iemand naar de keel te grijpen...
dat het geen uitlokking is neemt voor mij niet weg dat hij die jongen naar de keel greep.......
Eerlijk moest iemand mij naar de keel grijpen voor welke reden dan ook dan vecht ik ook terug...

maar jah wie ben ik eh

en neen ik spreek hun gedrag niet goed.... maar zijn gedrag ook niet

als ik de andere reacties hier lees mag ik wanneer jullie lawaai maken op een bus ongestraft uwe nek vastgrijpen en als ik zie dat gij gaat slaan lossen en claimen dat ik al losgelaten had voor gij mij sloeg..... wa nen hoop gezever
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:41   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Door strafvermindering te geven schrik je mogelijke kandidaat doodschoppers ook niet af. Door ze los te laten met een minimum aan straf zet je de deur open voor een mij. waar dit gedoogd wordt. Waar een mensenleven niets meer waard is. Als de cijfers betreffende de schadevergoeding kloppen zijn ze inderdaad nogal hoog naar absolute waarde maar ik vraag me dan meteen af waar de dader het geld zal halen om dat effectief te vergoeden. Indien niet komt hij er dus bijzonder goedkoop vanaf om iemand (indirect) de dood in te schoppen. Dat gaat alvast mijn gevoel voor "faire behandeling van misdadigers" ver te boven en ik vrees met mij nog vele anderen.....
Afschrikken? Dat is niet de bedoeling van een straf hier hoor! Zelfs de doodstraf schrikt niet af, dat blijkt voldoende in de landen waar de doodstraf nog wordt toegepast. Denk je nu echt dat deze straf mensen

Hij zal in ieder geval gedurende zijn hele leven mogen afbetalen voor de schadevergoeding. Als hij effectieve gevangenisstraf krijgt, zal dit alleen maar voor een vertraging van die afbetaling zorgen. Hij moet zijn opleiding onderbreken, kan gedurende die straf niet meer werken (hij kan natuurlijk wel werken in de gevangenis, maar met de vergoeding die daar tegenover staat, zal hij niet ver komen) én zal daarna moeilijk een job vinden. Bovendien zal hij nog eens in contact gekomen zijn met dingen waar je beter niet mee in contact komt. Het is mij dus een raadsel wat een effectieve gevangenisstraf de maatschappij zou kunnen opbrengen. Voor mij horen overigens enkel mensen in de gevangenis thuis die een gevaar zijn voor de maatschappij (en nee, ik beschouw de dader niet als een gevaar... hij had een blanco strafregister en er was geen sprake van opzet). Voor de anderen zijn andere straffen veel geschikter.
Oud 14 november 2007, 14:53   #54
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechtspraak blijft toch moeilijk voor sommigen. Itt wat hier gesuggereerd wordt is het helemaal niet OK wat de dader gedaan heeft. Daarom dat hij ook veroordeeld werd. Twee jaar met uitstel en het betalen van schadevergoedingen aan de vrouw en dochter van het slachtoffer. Rekening houdend met zijn voorhechtenis, is dit dus alles behalve een lichte straf.

Het probleem van deze treurige zaak is dat men de zaak initieel heeft opgeblazen tot proporties die het niet had, waardoor de dader al bij voorbaat veroordeeld was voor moord. Toen de werkelijke proporties van de hele zaak aan het licht kwamen, bleek echter duidelijk dat er zelfs van doodslag geen sprake was, maar dat het ging om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en meer precies om één vuistslag en één schop. En dit nadat het slachtoffer de dader bij de keel had gegrepen. De dader had bovendien een blanco strafblad, ook al werd er her en der beweerd dat dit niet het geval was. En de dader was ook geen bokser. Dat was één van de andere oorspronkelijke verdachten, die - zoals achteraf bleek - geen vinger naar het slachtoffer had uitgestoken. Maar jammer genoeg hebben sommigen het nogal moeilijk om zich bij de feiten te houden. Ze baseren zich liever op "geruchten".
De werkelijke proportie van deze laffe en walgelijke gewelddaad is dat Guido Demoor nog steeds zo dood als een pier is Edina.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:54   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och maar Edina meiske toch, ik zou niet dùrven om nog iets in twijfel te trekken wat jij bij hoog en laag beweert. Zeker niet nadat het vonnis netjes in de kranten vermeld werd. En d�*�*r staat dus weldegelijk in dat niet met zekerheid kan gesteld worden dat hij de dader bij de keel greep.
Vreemd, in alle kranten die ik heb gelezen, staat iets anders. Heb je ook een bron voor dat vonnis waarin staat dat niet met zekerheid kan gesteld worden dat hij de dader bij de keel greep?

Citaat:
Of het nu één dan wel meerdere schoppen waren .... doet dit ertoe? Tenzij U vindt dat bij een schietpartij vijf niet goed gemikte kogels erger zouden zijn dan welgeteld één scherpschot. Maar kom, daar ga ik niet meer over.
Je vergelijking met een schietpartij is zonder meer idioot, want daar zal altijd gelden dat er van opzet en dus (poging tot) doodslag sprake is. Je kennis van rechtspraak is bedroevend. En ja, het doet idd terzake dat het maar één slag en één schop was waarbij slechts 2 personen betrokken waren. Want dat is wel wat anders dan door 6 mensen in elkaar geslagen worden tot je dood blijft liggen.

Wat ik echter zéér interessant vindt is de werkelijke UITZONDERLIJKE attitude van de dader!

Citaat:
- hij gaat naar SCHOOL!!! Hoe is het mogelijk! Dat alleen al verdient minstens vijf jaar strafvermindering.
- hij werkt tijdens de vakantieperiodes!!!! Hoezo? niet gediscrimineerd dus? Hoe is d�*t mogelijk! moeten we daar nu strafvermeerdering of strafvermindering voor geven?
Ik hoop dat je beseft dat je je hier hopeloos belachelijk maakt. Iedere rechter zal bij zijn uitspraken rekening houden met de toestand waarin de dader zich bevindt. Het is je waarschijnlijk ontgaan dat niet iedere 19-jarige nog school loopt. En dat niet elke negentienjarige die school loopt daarnaast nog eens werkt ook. Het is veel beter natuurlijk om daar helemaal geen rekening mee te houden en hem maar gewoon de bak in te draaien met misschien als resultaat dat je daarna met een ongeschoolde persoon zit die geen werk kan vinden. Daar is onze maatschappij absoluut mee gediend!

Citaat:
- terugbetalingen? Binnen een aantal weken is het sinterklaas! Ik wed dat Redouanneke evenveel gaat terugbetalen als jij onder uw schouw krijgt. Redouanneke zit volgens mij al een hele tijd bij nonkel Driss in Rabat hoor! Hoe zou je zelf zijn? Heel uw leven gaan afdragen voor één sjotteke?
Niets dan loze speculaties voortspruitend uit je xenofobe brein. Geen reactie waar dus.

Citaat:
Raar toch: Redouan S. - meerderjarig - veroordeeld.

Zou die misschien een ander kleurtje hebben dan Hans VAN THEMSCHE - meerderjarig, maar al wereldwijd bekend met stamboom en al VOORDAT er nog maar een vonnis werd uitgesproken.

Hoe leuk is het toch om allemaal gelijke belgen voor de wet te zijn nietwaar?

Zouden we misschien niet mogen weten wie Mr. S. is voordat hij Paravion richting moederland vertrekt?
Ik vond al dat het lang duurde voor de held van extreem-rechts ter sprake kwam. Dat jij nog steeds niet doorhebt dat er een wereld van verschil is tussen slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en moord, is jouw probleem. Ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen die niet willen bijleren.

Overigens weten we al lang wie Mr. S. is, beste Circe, daar heeft de VB-crimineel Debie al voor gezorgd. Naam en toenaam van alle verdachten in de zaak heeft hij bekend gemaakt. Ook degenen die achteraf totaal onschuldig bleken. Leuk toch hé die eerlijke rechtspraak waar het VB voor staat?
Oud 14 november 2007, 14:57   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik het al raar dat iemand die bij de keel gegrepen wordt niet het recht heeft zich te verdedigen.... Die demoor greep die jongen bij de keel , hij verweert zich, wat onrechtstreeks die man zijn dood tot gevolg heeft.....
Ja pech zeg ik dan, er is een verschil tussen vragen om het stiller aan te doen en iemand naar de keel te grijpen...
dat het geen uitlokking is neemt voor mij niet weg dat hij die jongen naar de keel greep.......
Eerlijk moest iemand mij naar de keel grijpen voor welke reden dan ook dan vecht ik ook terug...

maar jah wie ben ik eh

en neen ik spreek hun gedrag niet goed.... maar zijn gedrag ook niet

als ik de andere reacties hier lees mag ik wanneer jullie lawaai maken op een bus ongestraft uwe nek vastgrijpen en als ik zie dat gij gaat slaan lossen en claimen dat ik al losgelaten had voor gij mij sloeg..... wa nen hoop gezever
ho maar hij heeft het slachtoffer ook wel eerst een vuistslag gegeven hoor, niet enkel maar één welgemikte sjot vanop de zitbank en de staanpaal.

En ja, vanaf nu mag je op de bus alles! zes maanden effektief als je erbij eentje doodslaat (wel opletten dat het een witte is, een bruine zal wel levenslang worden of zo).

Oud 14 november 2007, 15:02   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, in alle kranten die ik heb gelezen, staat iets anders. Heb je ook een bron voor dat vonnis waarin staat dat niet met zekerheid kan gesteld worden dat hij de dader bij de keel greep?
juridische pagina GVA meen ik

Citaat:
Je vergelijking met een schietpartij is zonder meer idioot, want daar zal altijd gelden dat er van opzet en dus (poging tot) doodslag sprake is. Je kennis van rechtspraak is bedroevend. En ja, het doet idd terzake dat het maar één slag en één schop was waarbij slechts 2 personen betrokken waren. Want dat is wel wat anders dan door 6 mensen in elkaar geslagen worden tot je dood blijft liggen.
OK! je moordt dus enkel met opzet als je schiet! goed zo, weer iets bijgeleerd.
En de vier anderen zeiden "iek heb nieks gedaan"! Ook just!

Citaat:
Ik hoop dat je beseft dat je je hier hopeloos belachelijk maakt. Iedere rechter zal bij zijn uitspraken rekening houden met de toestand waarin de dader zich bevindt. Het is je waarschijnlijk ontgaan dat niet iedere 19-jarige nog school loopt. En dat niet elke negentienjarige die school loopt daarnaast nog eens werkt ook. Het is veel beter natuurlijk om daar helemaal geen rekening mee te houden en hem maar gewoon de bak in te draaien met misschien als resultaat dat je daarna met een ongeschoolde persoon zit die geen werk kan vinden. Daar is onze maatschappij absoluut mee gediend!
Nogmaals: het is niet omdat iemand tot zijn 23 ste in de middelbare school zit en in het verlof studentenjobs doet dat dit als hallucinant voorbeeld meot dienen. (behalve als je marokkaan bent misschien?)
Verder vind ik dat we diene bak gewoon moeten afschaffen. Kost veel en niemand wordt er beter van!

Citaat:
Niets dan loze speculaties voortspruitend uit je xenofobe brein. Geen reactie waar dus.
toch wel! aanklacht wegens je persoonlijke belediging.

Citaat:
Ik vond al dat het lang duurde voor de held van extreem-rechts ter sprake kwam. Dat jij nog steeds niet doorhebt dat er een wereld van verschil is tussen slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en moord, is jouw probleem. Ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen die niet willen bijleren
Toch blijf ik me afvragen waarom de ene witte verdachte van voor een proces met naam en toenaam mag vermeld worden en een bruine verdachte tot zelfs n�* de schuldigverklaring nog moet beschermd worden.
Uiteraard is voor U een wit slachtoffer minder waard dan een bruinkleurig, maar dat wisten we al langer.

raar dat je geen enkele posting wenst te besteden aan die Turkse zussen waarvan er één werd vermoord en de andere als bij wonder enkel werd gewond toen hun broer zijn "eer" wou opeisen.
Misschien geraak je daarvan wat in de war? Allemaal even bruin? oeis...

Citaat:
Overigens weten we al lang wie Mr. S. is, beste Circe, daar heeft de VB-crimineel Debie al voor gezorgd. Naam en toenaam van alle verdachten in de zaak heeft hij bekend gemaakt. Ook degenen die achteraf totaal onschuldig bleken. Leuk toch hé die eerlijke rechtspraak waar het VB voor staat?
tja, wat voor de ene geldt mag volgens jou niet voor de andere gelden. Toch niet kleurenblind zie ik.

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 15:06.
Oud 14 november 2007, 15:05   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ho maar hij heeft het slachtoffer ook wel eerst een vuistslag gegeven hoor, niet enkel maar één welgemikte sjot vanop de zitbank en de staanpaal.
Weeral slecht geïnformeerd! Die vuistslag kwam van een andere (de minderjarige).
Oud 14 november 2007, 15:16   #59
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ow ja daar is z'n familie vet mee Edina... er wordt geen kloten meer rekening gehouden met de autochtonen.. heb je een kleurke dan is't in orde hé dan doe je wat je wil.. en valt er af en toe ies een slachtoffer maar och er zijn toch genoeg WITTE HONDEN hé... heb wel een voorstel om Reduan een gepaste straf te geven... iets met een boordsteen en een combat !
Oud 14 november 2007, 15:19   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees: "de jury/rechtbank acht Demoor niet schuldig aan uitlokking, maar ik vind toch dat hij schuldig is"...

Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be