![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De belastingsdruk is irrelevant aangezien het om een nettoloon gaat in de discussie. (BTW / importheffingen wel, maar die zijn constant gebleven.) Je kan er gewoon niet omheen dat Europa op dit ogenblik een zeer sterke economie met een zeer sterke munt heeft. Het is dan ook heel vreemd dat er zo zwaar geklaagd wordt.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens van Amerika met zijn zwakke dollar is dat wel goed bekeken, veel export op die manier. We zijn daar zo een beetje jaloers op.
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Die boom is niet voelbaar in het loonzakje, maar wel rechtsreeks in de uitgaven die ge doet.
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Dat is niet goed bekeken, dat is gevolg van een fiscaal wanbeleid voor en tijdens de oorlogsjaren voor de VS.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me jaren geleden, de amerikaanse soldaten in Duitsland en betaald in dollars waren rijke burgers (militairen). Ik denk dat het nu arme sloebers zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' is misschien het moment om wat harleys te importeren?
Of bestel optie's te doen?
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens het nut van een grote wagen als je alleenstaande bent? Je koopt toch een wagen overeenkomstig je gezinssituatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woonde gelukkig thuis. En had geen wagen. Een brommertje is dan genoeg (en ja, ik ging zelfs werken in de haven van Antwerpen daarmee- vanuit Willebroek) Wat ik deed met mijn geld. Mijn ouders helpen. Een moeder met kanker en een vader die zijn eigenlijke job niet meer kan doen, wegens een kapotgewerkte rug. Gegarandeerd dat elke frank toen welkom was. Het is echt niet moeilijk om zelfs met €3000 per maand en niks doen niet toe te komen. Een beetje pech is alles wat nodig was
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat veel mensen hier een grote fout maken.
Met een inkomen van 1500€ kan je idd in heel Europa overleven als alleenstaande. Maar eens je daar een gezin met kinderen van moet onderhouden, wel dan loop je met je lop tegen de muur. In Belgie reken men zelfs bij de ocmw's dat je als alleenstaande 400€ per maand moet overhouden na betalen van alle rekeningen om te kunnen leven en daarna nog eens 150€ per persoon die er bij komt, anders moet je in armoede leven. En de fout die gemaakt word in de vergelijking, is het kindergeld. Hier krijgt men nog een rredelijke kindertoeslag, in de meeste andere europese landen is dat soms zelfs nog geen 1/4 van wat men hier krijgt en moet men dus wel een hoger inkomen hebben om te kunnen overleven. We spreken dan nog niet over een leven hebben, enkel over een mogelijkheid om in de westerse jungel te kunnen overleven zoals de armen in afrika overleven in hun jungel. Als je een behoorlijk leven wil kunnen leiden, wel dan heb je al snel een inkomensoverschot van 1500€ nodig en daar nog eens 500€ per kind extra in het gezin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dus maar te zeggen dat men heel voorzichtig moet zijn met die prijzen: de ene stad is de andere niet, en er zijn merkelijke huurprijsverschillen naargelang de regio.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is nooit onze gezinsfilosofie geweest. Al jaren koken we in een oude keuken van meer dan dertig jaar. De vorige eigenaars hebben indertijd de keuken vernieuwd en die ook goed onderhouden. Natuurlijk is alles sterk gedateerd, maar ach, het daar bereide eten smaakt er niet minder om. Als ik veel jonge koppels evenwel hoor, dan kan een dergelijke keuken geen genade vinden in hun ogen. En ja, dan ga je eigenlijk investeren in uiterlijkheden. Ieder zijn heug en meug natuurlijk, maar aan een dergelijk, volgens ons, verkwistend bestedingspatroon doen wij niet mee. Liever zorgen we ervoor dat er geld besteed wordt aan de opvoeding van de kinderen, want, in tegenstelling tot wat u schrijft, ik vind het kindergeld in België helemaal niet zo denderend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ons kindergeld is dus nog één van de hoogste in europa, onze noorderburen krijgen het bedrag dat wij per maand ontvangen slechts per kwartaal. Wat je dus al direct doet nadenken over de hogere netto lonen voor de gezinshoofden. In een gezin met 3 kinderen gaat het dan immers al snel over een verschil van meer dan 1000€ per kwartaal aan gezinsinkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij hadden voor 1 kind 74euro per maand, in nederland hebben ze 150euro voor drie maand. Echter hebben zij daar ook allerhande kortingen, zoals kinderkortingen, huurtoeslagen, en nog van dat fraais, en hun inkomen wordt veel minder zwaar belast. Ik heb dat samen met een Nederlandse collega eens uitgerekend en zij hebben maandelijks op die manier veel meer te spenderen dan wij ![]() |
|
![]() |
![]() |