Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2007, 19:53   #41
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Erfenis uit het Ancien Regime: de koning is de vertegenwoordiger van God op aarde.
Daar komt het inderdaad op neer.

"Te Deum" ter ere van de koning. Het is duidelijk wie hier met "Deum" bedoeld wordt. En dat is niet God...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:57   #42
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik oordeelde op de tekst.
Tekst & titel waren inderdaad wat verwarrend, mijn excuses.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:57   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik krijg spontaan zin om de Vlaamse Leeuw op die trappen te gaan zingen.
D�*t werd ooit, op mijn aanstoken, gedaan in Leuven toen de geFlipte langoor een eredoctoraat kreeg. Het was echter niet op de trappen van de katedraal maar er vlak langs. We werden daar achter een dranghekken onder controle gehouden door de 'presidentiële wacht'. We mochten daar enkel komen staan als we geen 'verboden' pampletten omhoog staken en hebben luidkeels de Vlaamse leeuw gezongen toen Flip, statig zoals het een toekomstige Worst betaamt, de trappen afdaalde. En reken maar dat hij het gemerkt heeft! Veel beter zelfs dan een bordje met 'België barst' op! Je had hem verschrikt onze kant moeten zien uitkijken!

En neen, er stond geen enkele VB-er bij. Die stonden allemaal bijeen �*chter de kerk, met nog een andere ezel.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2007 om 20:00.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:58   #44
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Kunt u even verklaren wat u belachelijk vindt?

Vindt u het misschien ook belachelijk dat de koning vereerd moet worden met een eucharistieviering zoals in de middeleeuwen?
ik vind het belachelijk dat een troep gefrustreerde studenten denkt zoden aan de dijk te zetten door wat te roepen op de fluppe.

Ik persoonlijk heb er niets op tegen dat de koning een mis voor hem houdt. Tenslotte kan ik ook een mis aanvragen voor mijn overleden grootvader. En de mensen die daar wel iets op tegen hebben, zouden beter ijveren voor wetgeving die dat verbiedt in plaats van hersenloos met wat papiertjes te zwaaien.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:59   #45
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Je moet trouwens eens naar het gezicht van flipper kijken op de opnamen. Je ziet zo de angst op zijn gezicht.
Die man beseft als geen ander dat zijn kansen op het koningsschap minimaal zijn. Daarvoor zal het landje veel te snel zijn laatste adem uitblazen.
Oud 15 november 2007, 20:00   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
D�*t werd ooit, op mijn aanstoken, gedaan in Leuven toen de geFlipte langoor een eredoctoraat kreeg. Het was echter niet op de trappen van de katedraal maar er vlak langs. We werden daar achter een dranghekken onder controle gehouden door de 'presidentiële wacht'. We mochten daar enkel komen staan als we geen 'verboden' pampletten omhoog staken en hebben luidkeels de Vlaamse leeuw gezongen toen Flip, statig zoals het een toekomstige betaamt, de trappen afdaalde. En reken maar dat hij het gemerkt heeft! Veel beter zelfs dan een bordje met 'België barst' op! Je had hem verschrikt onze kant moeten zien uitkijken!

En neen, er stond geen enkele VB-er bij. Die stonden allemaal bijeen �*chter de kerk, met nog een andere ezel.
Flupke moest tevreden zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:00   #47
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
ik vind het belachelijk dat een troep gefrustreerde studenten denkt zoden aan de dijk te zetten door wat te roepen op de fluppe.

Ik persoonlijk heb er niets op tegen dat de koning een mis voor hem houdt. Tenslotte kan ik ook een mis aanvragen voor mijn overleden grootvader. En de mensen die daar wel iets op tegen hebben, zouden beter ijveren voor wetgeving die dat verbiedt in plaats van hersenloos met wat papiertjes te zwaaien.
Hersenloos? Belachelijk?

Is het uiten van je mening belachelijk? Is protesteren tegen een ondemocratisch instituut zoals de monarchie hersenloos?

Je hebt een vreemde kijk op het leven, moet ik zeggen.
Oud 15 november 2007, 20:01   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een mis voor het zielenheil van je overleden grootvader houden is iets anders dan een mis om jezelf te verheerlijken in plaats van God.
Oud 15 november 2007, 20:01   #49
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt u het misschien ook belachelijk dat de koning vereerd moet worden met een eucharistieviering zoals in de middeleeuwen?
Met een gekroond staatshoofd, die legitiem verkozen is door het volk en waarop het volk ook geregeld zijn vertrouwen met in uitspreken, ben ik daar zelfs voorstander van. (zie topics over het Dietse Keizerrijk).

Dit alles heeft dus te maken met toch een beetje elementaire democratie in een staat waar een volk niet wordt onderdrukt.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 november 2007 om 20:02.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:02   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als le roi overleden is heb ik er ook niks op tegen dat hij een mis voor zichzelf laat houden, hoor.
Oud 15 november 2007, 20:02   #51
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het uiten van je mening belachelijk? Is protesteren tegen een ondemocratisch instituut zoals de monarchie hersenloos?
neen.
maar er zijn verschillende manieren om je mening te uiten. Als ik in mijn adamspak door stad gent wandel terwijl er op mijn borstkas staat geschreven België Barst, dan is dat belachelijk en hersenloos, hoewel dat mijn mening is en misschien zelfs een goed punt.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:02   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vond hun actie ook belachelijk. Dat ze tegen België zijn heeft er niets te maken. Ik geloof ook niet meer in België maar ik zie me niet "Belgique crève" gaan schreeuwen, zoals ze het deden.
Oud 15 november 2007, 20:03   #53
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik vond hun actie ook belachelijk. Dat ze tegen België zijn heeft er niets te maken. Ik geloof ook niet meer in België maar ik zie me niet "Belgique crève" gaan schreeuwen, zoals ze het deden.
Als je je mening niet uit wordt ze niet gehoord...
Oud 15 november 2007, 20:04   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hersenloos? Belachelijk?

Je hebt een vreemde kijk op het leven, moet ik zeggen.
Ze doen het op een groffe en onbeschofte manier. Is dat Vlaams-Nationalisme?
Oud 15 november 2007, 20:04   #55
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er kwam maar één madam in beeld die voor tien schreeuwde: 'Leve België!'
En die pakken ze niet op, als België Barst roept wel. Waar is de logica??
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:04   #56
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En bent u nu fier dat uw kornuiten een relgieuze dienst hebt onderbroken?

Niet dat ik zo voor eender welke religie ben, maar godsdienstige ceremonies respecteer ik.
kende de hooligans van pakweg den beerschot?
awel die hebben nog een hoger ontwikkeld normenbesef dan dat marginaal geboefte van het NSV.
niemand hoeft dan ook enige waarde te hechten aan de standpunten, noch de acties van dat zielig hoopje prut.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:04   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met een gekroond staatshoofd, die legitiem verkozen is door het volk en waarop het volk ook geregeld zijn vertrouwen moet in uitspreken, ben ik daar zelfs voorstander van. (zie topics over het Dietse Keizerrijk).

Dit alles heeft dus te maken met toch een beetje elementaire democratie in een staat waar een volk niet wordt onderdrukt.
Dan pas heeft het staatshoofd het recht om zegening te vragen aan de God Zijne Almachtige Vader.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 november 2007 om 20:05.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:04   #58
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen.
maar er zijn verschillende manieren om je mening te uiten. Als ik in mijn adamspak door stad gent wandel terwijl er op mijn borstkas staat geschreven België Barst, dan is dat belachelijk en hersenloos, hoewel dat mijn mening is en misschien zelfs een goed punt.
De media berichten nu eenmaal niet graag over meningen over Vlaamse onafhankelijkheid. Genuanceerde berichtgeving daarover is al helemaal ver te zoeken.

In dit land kan je maar één ding doen als separatist om gehoord te worden door het propaganda apparaat van het régime, en dat is gebruik maken van een schok-effect, zodat ze niet anders kunnen dan er (kort) over te berichten.
Oud 15 november 2007, 20:06   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Flupke moest tevreden zijn.
Ik vind dat eigenlijk ook. Maar zo zag hij er niet uit. En hij heeft ons ook niet bedankt?
Oud 15 november 2007, 20:07   #60
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dan pas heeft het staatshoofd het recht om zegening te vragen aan de God Zijne Almachtige Vader.
Voor mij is het staatshoofd de vertegenwoordiger van het volk, niet de vertegenwoordiger van God op aarde. Tenzij je natuurlijk in het Vaticaan woont.

Ik heb er geen probleem mee als het staatshoofd de zegen van God vraagt of als hij God wil loven.
Dit Te Deum is echter een viering ter ere van het staatshoofd zelf, niet ter ere van God.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be