![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 november 2007 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisteren weer een perfecte illustratie van het feit dat moslimvrouwen zich helemaal niet onderdrukt voelen.
Leyers in Turkije: een vrouw moet het seculiere Turkije ontvluchten omdat ze wil kunnen studeren met haar hoofddoek aan. Ze verhuist daarom naar Wenen omdat het dragen van een hoofdoek daat toegelaten is in publieke gebouwen! In de vorige afleveringen ook volop vrouwen te zien die zich perfect voelen bij de hoofddoek en er geen enkel probleem mee hebben tweede of derde vrouw te zijn. Goed dat Leyers eens de werkelijkheid laat zien aan de Vlaamse boerkes.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Maar gij moogt als seculiere blanke wel moslimvrouwen gaan bevrijden? Beetje dubbele moraal, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Indien 2 tienjarigen een "verkenningspelletje" spelen, zal daar juridisch natuurlijk niet tegen opgetreden worden. Maar jij beweerde dus in jouw posting dat een "9 jarig meisje sex mag hebben met een -16-jarige" (dus bv een jongen van 15 jaar oud) ? Waar ligt dan volgens jou de grens van wat de wet aanvaardt ? Een 15 jarige mag een 9-jarige penetreren ? Dan mag deze 15-jarige ook een 7-jarige penetreren ? En een 5-jarige ? En een 3-jarige ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(intellectueel masturberen welteverstaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Alle voor "controversiële" uitspraken zijn zeer goed onderbouwd door zowel wetenschappelijk onderzoek als door documentalisten. Maar u neemt wellicht nooit de tijd of de moeite om eens een andere visie te horen. U blijft in uw kleine van de werkelijkheid afgesloten universum. Vandaar de shock die u ervaart wanneer u eens iets hoort dat rechtstreeks uit de werkelijkheid komt. Wanneer een team van 's wereld's belangrijkste psychiaters zegt dat vrouwen in het Westen worden geterroriseerd door permanente sexualisering, dan zeg ik dat niet, maar zij. Ik verbind daar kritische vragen aan, die u blijkbaar zo lastig vindt, dat ge ze liever absurd vindt dan ze te laten inwerken op uw kleine wereldbeeld. Eigenlijk is dat uw probleem. Niet het mijne.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Pure zwakte: het eigen wereldbeeld niet durven openkraken. Kleine menskes.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
|
![]() Kijk, dat is nu typisch. Omdat ge de kritische kwesties niet aankunt, verdraait ge ze maar snel. Hoe lullig. Maar ik zal de moeite doen om uw krampachtige geknoei een beetje te verlichten. Voor uw eigen goed.
Citaat:
Maar dat is dus te complex voor u. Citaat:
Maar dat zegt ge er niet bij, want dat is te complex voor u. Citaat:
Bovendien moet ge eens dringend de basisknepen van de retorica leren kennen. Overdrijving en ironie zijn zeer bekende, nogal basale technieken om een discours aan te scherpen en een discussie op gang te brengen. Maar dat ontgaat u duidelijk compleet. Tikje autistisch misschien? Tikje traag? Citaat:
Maar ik stel voor dat ge niet meer deelneemt aan discussies die ik opstart. Want ge verpests ze. Ge hebt hier nu al drie bladzijden liggen zeveren over mijn insteek. En ge hebt geen enkele bijdrage geven aan de inhoud ervan, die gaat over interculturaliteit, mimese en alteriteit en de white man's burden. Maar ook dat ontgaat u allemaal. Salut dus, gij zijt echt mijn tijd niet waard. Ik hou van diepgaande en humoristische discussies. Niet van de saaiheid van de leegte waar gij voor staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij mag ophoepelen, en u meenemen.Wat een onzin weer zeg, C2C! Net terwijl bijna alle veroordeelde, en vrije , pooiers arabieren of noordafrikanen zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Ynneb zegt klopt wel, dat zijn feiten, wie eraan twijfelt kan via internet die informatie zelf opzoeken, de wet zegt inderdaad dat 18 de minimale leeftijd is en onder de veertien als verkrachting wordt beshcouwd , zelfs met toestemming .
Maar nu naar de positie van vrouwen binnen islam en in het Westen. Het verschil is zelfbeschikkingsrecht, vrouwen binnen islam hebben dit in zeer beperkte mate. -Hun vrijheid wordt bepaald door de man, eerst door hun vader en later door de echtgenoot. Westerse vrouwen bepalen hun vrijheid zelf, om de doodsimpele reden dat niet een religie maar de wet hen die vrijheden geeft, wie dit niet wil zien heeft een bord voor zijn hoofd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gij dat dúrft zeggen, dat citaat. De Russen zullen u graag bezig horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Solzjenitsyn had zijn gevangenisstraf uitgezeten en was levend en wel in staat zijn talrijke geschriften te maken. Ik zie het probleem dan ook niet, tenzij je gekant bent tegen gevangenisstraffen als ethisch probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. intellectueel hoogstaand 2. waarheidssuggererend 3. nastrevenswaardig conclusie: ik ga niet beledigen dus ik zwijg.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 18 november 2007 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |