![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan er geen mannelijke maagden, denk je?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop het voor hen; wie wil er nu in Allahsnaam 70 schoonmoeders?
![]()
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() lees eerst eens het partijprograma van de NSDAP, en vergelijkdat met koran-boekske. Zult rap zien dat u dikke zever vertelt. Maar dat gebeurt wel meer, zelfs als u soms grappig uit de hoek komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens niet de enige die tot deze conclusie is gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Ik heb zelf een goede homo-moslimvriend (voor alle duidelijkheid: ik ben hetero en dit is een gewone maat, ik heb er geen seksuele relatie mee !) en die vertelde mij dat hij 'in zijn cultuur' de keuze heeft uit drie mogelijkheden: ofwel de homoseksuele gevoelens verdringen en afzweren, dit doet bijna niemand natuurlijk. Ofwel er voor uitkomen, waardoor je vrijwel zeker door je familie en allochtone vrienden verstoten wordt (in België) of gruwelijk wordt terechtgesteld (bijvoorbeeld in Iran). De meesten kiezen echter voor de 'derde weg', waaronder hijzelf ook: Naar de buitenwereld toe de brave en trouwe heteroman uithangen en stiekem er tal van homoseksuele contacten op nahouden. Hij geeft toe dat dit laf is, maar vertelde mij dat hij zijn familie niet ten schande wil maken en misschien zou ik in zijn benepen situatie hetzelfde doen. Zolang alles stiekem en in het geniep gebeurt, hecht men aan deze 'afwijking' niet te veel belang, als men voor de buitenwereld maar braaf getrouwd is en kinderen heeft/krijgt.
Zo wist mijn vriend te vertellen dat hij een nonkel heeft waarvan de hele familie weet dat hij homoseksueel is, maar zolang hij niets openlijk toegeeft is er niets aan de hand ... Die bewuste nonkel gaat verder nog al veel op verdachte nachtelijke uren op wandel naar uitgaansgelegenheden die voor bepaalde diensten gekend zijn ... Zulke hypocrisie is niet alleen specifiek eigen aan de islam, maar aan (strenge) godsdienstpraktijken in het algemeen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat 'verkeerde' zoons uit stenge katholieke families naar kloosters werden gestuurd om daar tussen de gebeden, de soep en de patatten met elkaar op bijzondere wijze bezig te zijn. Ik heb eens een reportage over een nog actief Vlaams klooster gezien, en homo's die ik ken zeiden (en zij hebben er vaak een speciaal aanvoelen voor) dat minstens de hellft van de paters naar het homoseksuele neigden. Ben je nu echt zo naief te geloven, moest daar niks gebeuren? Bij moslims net hetzelfde, alleen heeft het strenge geloof daar een nog breder draagvlak en is homoseksualiteit nog meer gehuld in geheimdoenerij. |
![]() |
![]() |