Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 22:58   #41
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
CONCLUSIE
De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.
Maar hoe je dat nou allemaal concludeerd uit die paar regels die je vantevoren noemt...
Natuurlijk heeft die man van meerdere godsdiensten geleend, maar alleen dat het woord voor god gelijk is gebleven is daar nogal pover bewijs voor.
Oud 27 november 2007, 23:00   #42
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
In mijn ogen een veeeeeeeeeeeeeeeel betere:

En de bijbehorende site:

http://www.truthbeknown.com

Toon overduidelijk dat "jezus' het 'licht van de wereld' den ZON is!

Pin d'Ar
O, nou wordt het wel grappig, want dan zijn Jezus en Mohammed als zon en maan dus tegenpolen, en dan kan je als aanhanger van Jezus dus ook overtuigd zijn dat alles wat jij goed doet zij precies fout doen.
Oud 28 november 2007, 00:12   #43
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Maar kom, sluit je ogen maar verder
Zal ik doen
Het spijt me hoor, maar ik ben al te oud om nog door volksgeloof beïnvloed te worden.
Ik begrijp het wel hoor, hoe het blinde geloof zich manifesteert in een opgroeiend kind, en ik weet dat het beledigend overkomt als je daar kritiek op krijgt.
Maar voor mij, een volwassen persoon zonder religieuze achtergrond, komt het allemaal lachwekkend over.
Oud 28 november 2007, 00:12   #44
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
The Crescent Moon

Is it a symbol of Islam?

The crescent moon and star is an internationally-recognized symbol of the faith of Islam. The symbol is featured on the flags of several Muslim countries, and is even part of the official emblem for the International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies. The Christians have the cross, the Jews have the star of David, and the Muslims have the crescent moon, right? What is the history behind the crescent moon symbol? What does it symbolize or mean? How and when did it become associated with the faith of Islam? Is it a valid symbol for the faith?

The crescent moon and star symbol actually pre-dates Islam by several thousand years. Information on the origins of the symbol are difficult to ascertain, but most sources agree that these ancient celestial symbols were in use by the peoples of Central Asia and Siberia in their worship of sun, moon, and sky gods. There are also reports that the crescent moon and star were used to represent the Carthaginian goddess Tanit or the Greek goddess Diana. The city of Byzantium (later known as Constantinople and Istanbul) adopted the crescent moon as its symbol. According to some reports, they chose it in honor of the goddess Diana. Others indicate that it dates back to a battle in which the Romans defeated the Goths on the first day of a lunar month. In any event, the crescent moon was featured on the city's flag even before the birth of Christ.

The early Muslim community did not really have a symbol. During the time of the Prophet Muhammad (peace be upon him), Islamic armies and caravans flew simple solid-colored flags (generally black, green, or white) for identification purposes. In later generations, the Muslim leaders continued to use a simple black, white, or green flag with no markings, writing, or symbolism on it.

It wasn't until the Ottoman Empire that the crescent moon and star became affiliated with the Muslim world. When the Turks conquered Constantinople (Istanbul) in 1453, they adopted the city's existing flag and symbol. Legend holds that the founder of the Ottoman Empire, Osman, had a dream in which the crescent moon stretched from one end of the earth to the other. Taking this as a good omen, he chose to keep the crescent and make it the symbol of his dynasty. There is speculation that the five points on the star represent the five pillars of Islam, but this is pure conjecture. The five points were not standard on the Ottoman flags, and as you will see on the following page, it is still not standard on flags used in the Muslim world today.

For hundreds of years, the Ottoman Empire ruled over the Muslim world. After centuries of battle with Christian Europe, it is understandable how the symbols of this empire became linked in people's minds with the faith of Islam as a whole.
Based on this history, many Muslims reject using the crescent moon as a symbol of Islam. The faith of Islam has historically had no symbol, and many refuse to accept what is essentially an ancient pagan icon. It is certainly not in uniform use among Muslims.

Bron: http://islam.about.com/od/history/a/crescent_moon.htm

Trouwens, je gaat op basis van symbolen toch ook niet beweren dat joden 'de ster van David' en christenen 'het kruis' aanbidden?!
Goed dan, zelfs als dat maansymbool geen voorloper is van de islam (mijn excuses), wilt dat nog steeds niet zeggen dat het beeld van Allah niet gebaseerd is op een eerdere maangod en doet dat bijgevolg ook die implicaties niet teniet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 00:32   #45
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, je gaat op basis van symbolen toch ook niet beweren dat joden 'de ster van David' en christenen 'het kruis' aanbidden?!
De vraag blijft waar het symbool vandaan komt.
Oud 28 november 2007, 00:48   #46
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Goed dan, zelfs als dat maansymbool geen voorloper is van de islam (mijn excuses), wilt dat nog steeds niet zeggen dat het beeld van Allah niet gebaseerd is op een eerdere maangod en doet dat bijgevolg ook die implicaties niet teniet.
Wat heeft deze eerdere maangod dan gemeen met Allah (uit de koran)?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 00:51   #47
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft deze eerdere maangod dan gemeen met Allah (uit de koran)?
Onredelijkheid?
Oud 28 november 2007, 01:14   #48
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Onredelijkheid?
is dat niet precies wat je van een god moet verwachten ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 01:24   #49
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
is dat niet precies wat je van een god moet verwachten ?
het is iig niet wat ik van een god verwacht
Oud 28 november 2007, 15:56   #50
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Diegenen die de moslims op dit forum menen te moeten terechtwijzen omdat zij "slechts" een maangod zouden aanbidden, hebben kennelijk niet de moeite gedaan om mijn eerste posting in deze draad even door te nemen. Ik citeer eventjes de kern van mijn betoog, maar laat niets jullie verhinderen om de hele bijdrage te lezen. (Zo verschrikkelijk lang is ze nu ook weer niet, en mijn tekst is tenminste origineel; géén knip&plakwerk van één of andere (al dan niet obscure) website.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Mocht historisch onderzoek sterke aanwijzigingen geven dat de koraanse Allah het relict is van een pre-islamitische maangod, dan durf ik daar als katholiek tegenover stellen dat ook de katholieke Kerk door bepaalde strikte protestantse groepen als heidens wordt afgeschilderd. Immers, ook de Kerk heeft in de loop der eeuwen over mening heidens heidendom een christelijk sausje gegoten. Vele katholieke bedevaartsoorden vinden hun oorsprong in het heidendom.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:28   #51
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Kun je dat met hystorische bewijzen annhalen ?

Ps: je spreekt hier alsof rome niet heeft bestaan , maw de eigenaar van het huis weet best wel wat in zijn huis staat !
Oud 28 november 2007, 16:36   #52
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Diegenen die de moslims op dit forum menen te moeten terechtwijzen omdat zij "slechts" een maangod zouden aanbidden, hebben kennelijk niet de moeite gedaan om mijn eerste posting in deze draad even door te nemen. Ik citeer eventjes de kern van mijn betoog, maar laat niets jullie verhinderen om de hele bijdrage te lezen. (Zo verschrikkelijk lang is ze nu ook weer niet, en mijn tekst is tenminste origineel; géén knip&plakwerk van één of andere (al dan niet obscure) website.
Je hebt best gelijk, daaro heb ik in de draad een hintje gegeven als; wie heeft de ka3ba (de zwarte kubus in mekka) gebouwd ?

Maw, de hajj, (bedevaart), bijna de hele heidense religie is op abrahamitische tradities gebaseerd, dat wil ook niet zeggen dat abraham de maangod als oppergod aanbad, (daarom ook de eerste referenties van de verzen uit de koran van het citaat die naar dit verhaal verwijst),.
Maw, de islaam of de basis religie van de islaam bestond als maar werd door heidense innovaties als een religie van afgoddienaren geworden,.
Daarom ook de komst van mo7ammed die deze traditie in eer herstelde !

Ps; mo7ammed sas stamt zich ook af (bloedlijn) van ismael zoon van abraham, maw de islaam is een famillie van de andere monotheistische godsdiensten en geen religie van afgoddienaren !!
Oud 28 november 2007, 17:19   #53
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O, nou wordt het wel grappig, want dan zijn Jezus en Mohammed als zon en maan dus tegenpolen, en dan kan je als aanhanger van Jezus dus ook overtuigd zijn dat alles wat jij goed doet zij precies fout doen.
Da's dus absoluut niet wat ik zeg!

Nuff Said

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 20:24   #54
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
De maangod werd Al-Ilah genoemd, d.w.z. "De God", en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel "Allah" als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod. Prof. Coon zegt verder: "Evenzo werd onder Mohammeds voogdijschap, de relatief anonieme Ilah: Al-Ilah, De God of Allah, het Opperste Wezen".
Zomaar een detail dat me volledig was ontgaan, maar me nu plots weer voor de geest komt.

Christenen noemen God elk in hun taal: de Duitsers spreken van "Gott", de Fransen van "Dieu", de Russen van "Bog", de Spanjaarden van "Dios"...

... en Arabische christenen - jaja, die bestaan écht nog - spreken van... "Allah". En dat deden die lang voordat de islam ontstond.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 14:03   #55
Gargamel
Banneling

Standaard

Er zijn er toch nog die de naam Abdallah hebben.Wat ook niet logisch is,want afbeeldingen van mohammed zijn verboden...Al hun jongeren die de naam Mohammed dragen.Dat is geen afbeelding,maar dan een persoon met de naam.Zo kan je in Antwerpen en Brussel en Mechelen,een stelende Mohammed,verkrachttende Mohammed's of Moordende Mohammed's aan het werk zien.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 21:48   #56
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Er zijn er toch nog die de naam Abdallah hebben.Wat ook niet logisch is,want afbeeldingen van mohammed zijn verboden...Al hun jongeren die de naam Mohammed dragen.Dat is geen afbeelding,maar dan een persoon met de naam.Zo kan je in Antwerpen en Brussel en Mechelen,een stelende Mohammed,verkrachttende Mohammed's of Moordende Mohammed's aan het werk zien.
Mo7ammed is zelfs een merknaam geworden bij de grote multi-nationals zoals martin-lockhead enz...
Oud 30 november 2007, 07:20   #57
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Mo7ammed is zelfs een merknaam geworden bij de grote multi-nationals zoals martin-lockhead enz...
Da's wel echt om te lachen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be