Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 19:07   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Volgens mij is dat ook gerechtvaardigd: er vielen 2 doden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Dus het is volgens jou gerechtvaardigd dat er dagenlang zware rellen zijn omdat twee klerelijertjes zonder helm op een gestolen crossmotor zaten en op een politiewagen botsten?

De achterlijkheid ten top.
Of het kl***jes zijn of niet weet ik niet, weet jij niet.
Ik las wél alle dagen de Franse pers erover en nergens werd of wordt gesproken over "gestolen", "misdadig", over een misdrijf van de twee slachtoffers, enkel het niet-dragen van een valhelm.. Niet gekend bij justitie of politie.
Ik zag de foto van het wrak van de politieauto: voorzijde ongeveer volledig vernield. Die politiewagen reed schijnbaar niet aan 50/u en gebruikte geen sirene. Volgens wat ik las patrouilleerden ze, waren ze niet in interventie.

Erger: Na het ongeluk duurde het een dikke 10' voor er hulp was en al die tijd werd door die flikken geen hulp verleend aan de slachtoffers, las ik. Ze werden dan ook in verdenking gesteld wregens niet verlenen van hulp aan personen in nood.
Toen de ambulance kwam was het te laat: wéér eens twee doden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2007 om 19:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 19:31   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(...)Erger: Na het ongeluk duurde het een dikke 10' voor er hulp was en al die tijd werd door die flikken geen hulp verleend aan de slachtoffers, las ik. Ze werden dan ook in verdenking gesteld wregens niet verlenen van hulp aan personen in nood.
Toen de ambulance kwam was het te laat: wéér eens twee doden.
de agenten zetten het op een lopen na het ongeval, ik denk dat dat iets wel zeggen over die buurt...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 20:26   #43
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Géén melding van gestolen brommer in de FR media: dat zei enkel de VRT.
Ik keek op:
Libération
Le Monde
Le Figaro
Le Parisien
A2
TF1
TF1
Europe

De Franse media spreken van niet-dragen van helm en onbekend bij politie en gerecht.

De twee agenten worden in verdenking gesteld van niet-hulpverlenen aan persoon in nood. (schijnbaar voorlopig maar)

Ik loop rond op de markt en bemerk dat in het kraampke van filosoof geen gestolen bromfiets blijkt voor te komen. Toen keerde ik mij om want voor de rest verkocht hij brol.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 20:30   #44
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie zegt dat die flikken niks fout gedaan hebben?
U?
Dus u beweert dat het ging om een opzettelijke aanrijding? Hoe weet u dat? Of wenst u dat?
Oud 27 november 2007, 20:49   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus u beweert dat het ging om een opzettelijke aanrijding? Hoe weet u dat? Of wenst u dat?
Niet een aanrijding maar een achtervolging ofzo. Zullen we het ooit echt weten? Uzelf waarschijnlijk wel...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 20:50   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Opzettellijke aanrijding of accidentele is in het hoofd van de bestuurder, dus dat zeal nooit geweten worden tenzij hijzelf erover spreekt...
Zou deze er ook aan gestorven zijn zo het dezelfde flikken waren? Ik betwijfel het:
http://youtube.com/watch?v=5eZuBzum-as
Oud 27 november 2007, 21:19   #47
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het maakt niet uit of het een al dan nt opzettelijke aanrijding was.
die rellen zijn nt te goed te praten noch te minimaliseren.

die hebben toch een intern comite dat zulke zaken onderzoekt ?

uitroken die banlieus, en de opgepakte vreemdelingen ( franse nationaliteit of nt ) terugsturen mét familie, vrienden, kennisssen, buurtwoners.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 21:20   #48
filosoof
Banneling

Standaard

beelden als deze illustreren het gedrag van de Franse flics:

http://youtube.com/watch?v=Pd43mkbkZAk

http://youtube.com/watch?v=8nJWYuu7Wd0

http://youtube.com/watch?v=8n9G4MQJR2Y
http://youtube.com/watch?v=ScF-0Vw9coA

http://youtube.com/watch?v=YuEz0TYBWZQ

http://youtube.com/watch?v=1LON79biQ_4

vergeet niet dat maar weinig mensen rondlopen met een camera, dat deze filmpjes dus maar het topje van de ijsberg zijn...
Oud 27 november 2007, 21:58   #49
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
beelden als deze illustreren het gedrag van de Franse flics:

http://youtube.com/watch?v=Pd43mkbkZAk

http://youtube.com/watch?v=8nJWYuu7Wd0

http://youtube.com/watch?v=8n9G4MQJR2Y
http://youtube.com/watch?v=ScF-0Vw9coA

http://youtube.com/watch?v=YuEz0TYBWZQ

http://youtube.com/watch?v=1LON79biQ_4

vergeet niet dat maar weinig mensen rondlopen met een camera, dat deze filmpjes dus maar het topje van de ijsberg zijn...
in het eerste filmpje word tuig goed aangepakt zoals ze nu bij die rellers moeten doen

bij filmpje 2 zie je een doorsnee training met een politiehond dat ik elke dag zie als ik uit me werk kom

bij filmpje 3 zie ik gelijk noord afrikanen in hun slachtoffer rol kruipen, verwacht ook niks anders van dat tuig

bij filmpje 4 zie ik een crimineeltje vast worden gehouden, vind jij dat al erg ? mietje

bij filmpje 5 heeft de cameraman zo te zien last van epilepsie of hij verveelde zich omdat er niks gebeurde
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 01:16   #50
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Kärcheriser ce racaille. Dialoog is goed en moet altijd de eerste stap zijn, maar met die 'jongeren' is geen dialoog mogelijk.
Oud 28 november 2007, 01:44   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, achteraf bleek het om een verkeersongeluk te gaan volgens de politie. Shit happens.

Maar volgens filosoof is het best wel gerechtvaardigd dat politiekantoren in de fik worden gestoken en auto's en vensters en vitrines in de typhus worden geslagen, en de straten onveilig?
Waar schrijf ik dat?
Ik rectifiëerde de verkeerde versie betreffende "gestolen moto".
Hier zette ik de links naar de voornaamste Franse media erover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501

Tot nader order betreft het jongeren die in aanrijding kwamen met een politie-auto en eraan dood gingen: erg genoeg. Géén dieven dus.
(dat werd ook beweerd voor de twee doden in 2005, en bleek ook verkeerd)

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 01:53.
Oud 28 november 2007, 10:07   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Volgens mij is dat ook gerechtvaardigd: er vielen 2 doden.
Ben je al eens naar een psychiater geweest? Dringend nodig...
Er vallen dagelijks doden in het verkeer door of niet door hun eigen schuld.
Alleen als het om allochtonen gaat moet de stad in de fik worden gestoken?

Hoorde deze morgen op de radio dat er in Parijs dagelijks een tiental auto's in de fik worden gestoken. Dat noemen ze daar nu "een rustige nacht". De vorige nacht was een "relatief rustige nacht". Er werden maar twintig auto's in de fik gestoken. Voor mijn part mogen ze ook eens twintig van die agressieve rioolratten in aktie door hun kop schieten en laten we dat dan ook maar een "relatief rustige nacht"noemen...
Ik gooi er hier nog eventjes een lezersbrief bovenop met wat héél veel mensen denken over die toestanden, het schorremorrie en hun supporters niet inbegrepen, uiteraard:
Het is oorlog rond Parijs.
Mogelijk binnen kort of morgen in Brussel en de rand? Terugkeer van een nachtmerrie . Kan het uitblijven van een regering en het machts vacuum ernstige gevolgen hebben in de orde handhaving en de stabiliteit van het land en de veiligheid van de bevolking? Twee jaar nadat een wekenlange stadsguerrilla Frankrijk teisterde, branden de Parijse voorsteden opnieuw. Toen zondagavond twee allochtone jongeren zich met een gestolen motorvoertuig te pletter reden tegen een politiewagen, gingen de poppen aan het dansen. De ware toedracht van de feiten speelt daarbij uiteraard geen rol, want in de Franse voorsteden geldt de politie – als zichtbare vertegenwoordiger van de Franse staat – immers als vijand ‘par excellence’. Reeds twee nachten leveren de Franse ordediensten slag met niets ontziende vreemdelingenbendes. De beelden van brandende voertuigen, geplunderde woningen, vernielde overheidsgebouwen en gewonde politieagenten en brandweerlieden (dat waren er alleen al de voorbije nacht een tachtigtal), doen onwillekeurig terugdenken aan de zware rellen in de herfst van 2005. Het enige verschil met twee jaar geleden is dat het er zo mogelijk nog brutaler aan toegaat en door het janhagel ondertussen zelfs met scherp op de politie geschoten werd. De politievakbond ‘Synergie’ luidde reeds de alarmklok en waarschuwde ervoor dat van de Franse politieagenten niet kan verwacht worden dat ze het optreden van de “gewapende stadsguerrilla” lijdzaam zullen blijven ondergaan. Als deze etnische straatterreur opnieuw één iets duidelijk maakt, dan is het wel het failliet van de multiculturele maatschappij. De beelden van de regelrechte stadsguerrilla ogen sensationeel en halen het nieuws, maar tonen slechts het topje van de ijsberg. Ze zijn slechts het zichtbare gedeelte van de prijs die Europa betaalt voor drie decennia massale immigratie. Het is niet de eerste keer dat de Franse voorsteden het toneel zijn van zware vreemdelingenrellen. En het zal zeker niet de laatste keer zijn. Het is tijd om de ogen te openen en beslissingen te treffen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 10:17   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfiete Bekijk bericht
We moeten inderdaad het in brand steken, vandalisme enzoverder niet in de doofpot steken dat kan niet!

maar zoals sommige hierboven vermelden: moslims terug sturen vanwaar ze komen
Is dit niet fel overdreven om dit te stellen?
Ze hebben alvast al het nodige gedaan sinds er hier een pak rondlopen om de mensen met dergelijke ideëen op te zadelen! En zoals altijd zijn de "goede" het slachtoffer van de "slechte" in hun eigen groep! Iedere Duitsers was destijds echt geen moordende nazi maar wanneer de bommen naar beneden kwamen vielen ze op iedereen! Feit is en blijft dat sommige gemeenschappen zo goed als niets doen om het krapuul in hun rangen mores te leren, en dan krijg je dergelijke reacties. 100% normaal.
Oud 28 november 2007, 10:39   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar schrijf ik dat?
Ik rectifiëerde de verkeerde versie betreffende "gestolen moto".
Hier zette ik de links naar de voornaamste Franse media erover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501

Tot nader order betreft het jongeren die in aanrijding kwamen met een politie-auto en eraan dood gingen: erg genoeg. Géén dieven dus.
(dat werd ook beweerd voor de twee doden in 2005, en bleek ook verkeerd)
Wat jij zit nu al de ganse tijd te zeveren over het feit of die moto al dan niet gestolen was!Het feit dat er ondertussen auto's en gebouwen in brand werden gestoken, toebehorende aan burgers en belastingbetalers die die hele vreemde reutemeteut met hun centen moeten onderhouden, dat er tientallen agenten gewond en ernstig gewond werden enz enz, daar heb je het niet over? Is dat "gestolen zijn" het belangrijkste in het verhaal??? Ze zijn toch zelf tegen die politieauto aangevlamd, droegen geen helm, hadden waarschijnlijk geen verzekering enzenz! Wat anders een spijtig dodelijk ongeval is is nu weer wereldnieuws omdat je lievelingetjes van vreemdelingen erbij betrokken zijn?
Hopelijk doet Sarkozy wat hij destijds heeft beloofd!
De pest moet je bestrijden of je gaat er aan ten onder, al jouw filosofische wijsheden ten spijt.
Oud 28 november 2007, 12:05   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfiete Bekijk bericht
We moeten inderdaad het in brand steken, vandalisme enzoverder niet in de doofpot steken dat kan niet!

maar zoals sommige hierboven vermelden: moslims terug sturen vanwaar ze komen
Is dit niet fel overdreven om dit te stellen?
Degene die niet in frankrijk geboren zijn moeten terug en de anderen moeten vastgezet worden en gedwongen laten werken voor het betalen van de schade.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 12:06   #56
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Mensen zoals filosoof zullen altijd klaarstaan om ons er op te wijzen dat het echec van de multiculturele samenleving in de eerste plaats aan ons zelf te wijten is. Wie herinnert zich nog dat opiniestukje dat Hilde Sabbe schreef in HLN nav de eerste golf van massale rellen in Parijs. Hilde Sabbe stelde toen o.m. dat die jongeren vrijheidsstrijders zijn. Wie dat niet inzag was ziende blind. Geert Van Istendael opperde dat het feit dat vele van die jongeren geen baan hadden de oorzaak van het probleem is.

Het orderwoord voor het falen van de multiculturele samenleving is altijd "racisme". Waarom vinden die jongeren geen baan? Dat komt door racisme. Waarom worstelen die jongeren zich door hun schooltijd. Dat komt door racisme. Waarom slaan die jongeren door en vernielen ze auto's? Dat is hun reactie op racisme. Om deze gedachtengang te formaliseren hebben we nu ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding opgericht.

De culpabilisering van de autochtone bevolking is daarmee ingezet. Bij alle interacties tussen autochtonen en allochtonen hangt er altijd ergens een zweem van geladen racisme en is het steeds op eieren lopen. Altijd uitkijken wat je zegt en altijd een zekere krampachtigheid daarbij die men wil verdoezelen met wat zenuwachtig aandoende humor. De rol van slachtoffer is iets waar allochtonen graag gebruik van maken. Het ontslaat je meteen van elke vorm van verantwoordelijkheid en het verbergt je eigen falen en tekortkomingen. Vooral iemand met een criminele ingesteldheid weet dit meesterlijk te bespelen want als er iets is wat een crimineel kenmerkt dan is het wel een volslagen gebrek aan verantwoordelijkheidszin.

Zijn alle allochtonen daarmee nu criminelen? Neen, natuurlijk niet. Het betreft slechts een kleine maar hardnekkige minderheid. Spijtig genoeg geniet deze minderheid wel een groot aanzien bij jongeren uit de groep van allochtonen. En elke vorm van begrip of goedpraterij wordt door hen aanzien als een toegeving, een feit dat de "normale" maatschappij zich stilaan terugtrekt en geen antwoord heeft op hun gewelddadige excessen. We kunnen er ook niet omheen dat deze grootschalige rellen steeds plaatsvinden in Frankrijk, het land in Europa dat de grootste populatie van islamieten herbergt. Komt dit doordat de levensomstandigheden in Frankrijk slechter zijn dan de rest van Europa of de grotere concentratie van islamieten?

Geef die jongeren toch een baan! Alle problemen zullen verdwijnen! Een simpele oplossing voor een complex probleem. Veel islamitische jongeren zien enkel de praktische (financiële) voordelen van de Europese samenleving. We kunnen er ook niet omheen dat bij de allochtonen evengoed racisme aanwezig is. Of liever een xenofobe reactie op het Europees libertarisme. Europese vrouwen zijn hoeren, goed om je eens mee te amuseren maar als we trouwen willen we een serieus meiske. Europese waarden en normen zijn soft n voor mietjes. En hoe meer we allochtone jongeren gaan knuffelen uit begrip en schaamtegevoel, hoe meer ze ons gaan zien als een bende losers die aan een apologetisch complex lijden.

Hier is meer aan de gang dan een al dan niet gestolen motorfiets en een aanrijding met dodelijke afloop. Elke dag kan een (relatief) futiel gegeven aanleiding geven tot een uitbarsting die in se een cultuurstrijd is.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 28 november 2007 om 12:07.
Oud 28 november 2007, 12:09   #57
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de politie niet bij machte is om dat negroïde en ander allochtoon gespuis de baas te kunnen.

Als Sarkozy een groot leider wil zijn dan moet hij nu het leger inzetten tegen dat gespuis, desnoods ondersteund door Apache gevechtshelikopters om de straten op te kuisen.

Daarna moet een razzia gehouden worden in de banlieus waar de vreemdelingen in kwestie en hun familie onmiddelijk Frankrijk uit gezwierd worden.

Maar dat zal er nooit van komen. Dit is het verschil tussen een burgerlijk rechtse regering en een nationaal solidaristisch bewind.
De politei zou dit heel makelijk kunnen oplossen maar het zijn de politiekers die niet sterk genoeg in hun schoenen staan om de criminelen op gepaste wijze te straffen. Deze jongeren terechtwijzen en terug op straat zetten zal niet helpen, dat bewijst men al jaren.
Hoeveel mensen zijn al opgepakt die met de rellen te maken hebben, hoeveel hebben nu een straf gekregen? 4...tja, dat is veel te weinig en geen enkele van hen moet opdraaien voor de schade.
Oud 28 november 2007, 12:13   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opzettellijke aanrijding of accidentele is in het hoofd van de bestuurder, dus dat zeal nooit geweten worden tenzij hijzelf erover spreekt...
Zou deze er ook aan gestorven zijn zo het dezelfde flikken waren? Ik betwijfel het:
http://youtube.com/watch?v=5eZuBzum-as
De vorige keer waren het 2 criminelen die in een stroomkabine kropen, geen schuld kan gelegt worden aan anderen en toen brak men het kot ook af.
Oud 28 november 2007, 12:16   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat jij zit nu al de ganse tijd te zeveren over het feit of die moto al dan niet gestolen was!Het feit dat er ondertussen auto's en gebouwen in brand werden gestoken, toebehorende aan burgers en belastingbetalers die die hele vreemde reutemeteut met hun centen moeten onderhouden, dat er tientallen agenten gewond en ernstig gewond werden enz enz, daar heb je het niet over? Is dat "gestolen zijn" het belangrijkste in het verhaal??? Ze zijn toch zelf tegen die politieauto aangevlamd, droegen geen helm, hadden waarschijnlijk geen verzekering enzenz! Wat anders een spijtig dodelijk ongeval is is nu weer wereldnieuws omdat je lievelingetjes van vreemdelingen erbij betrokken zijn?
Hopelijk doet Sarkozy wat hij destijds heeft beloofd!
De pest moet je bestrijden of je gaat er aan ten onder, al jouw filosofische wijsheden ten spijt.
Ik hoop dat de fransen ooit het recht in eigen handen gaan nemen.
Een wapen kopen en indien de kans zich grijpt...enkelen neermaaien en dan net als zij doen...niemand iets gezien...geen getuigen...geen vragen...
Oud 28 november 2007, 13:34   #60
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Kärcheriser ce racaille. Dialoog is goed en moet altijd de eerste stap zijn, maar met die 'jongeren' is geen dialoog mogelijk.
Tsja, als je wijkagenten vervangt door relflikken maak je dialoog inderdaad onmogelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be