Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 23:31   #41
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, BLID en GAIA rulen !!!!!

lang leve de beestjes !!!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 23:31   #42
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
jappen

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 09:33   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Hoe test men of een schaap depressief is??
Naar 't schijnt kunnen ze dan niet meer lachen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 10:59   #44
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
BLID is een vzw die - net zoals Gaia - tegen rituele slachtingen is. Zij voeren daar ook ieder jaar campagne rond en proberen een verbod op onverdoofd slachten erdoor te krijgen.

Maar dat is niet voldoende voor Circe (correcter is dat ze het waarschijnlijk niet eens wist, al zal ze dat natuurlijk nooit toegeven)! Dierenwelzijnsorganisaties mogen van haar uitsluitend bezig zijn met ritueel slachten om geloofwaardig te zijn.

Doe eens iets aan je islam-obsessie. Het is zielig en ongezond.

En oh ja, lees de richtlijnen mbt auteursrecht eens.
Ik sluit me hier bij aan. Hoewel die organisaties wel eens wat meer mogen hameren op de rituele slachtingen. Ze moeten leren prioriteiten leggen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 11:02   #45
Dycore
Banneling

Standaard

Weet je wat ik vreemd vind Circe. Waarom ben jij tegen rituele slachtingen als je toch niets om een dier geeft?
Oud 28 november 2007, 11:06   #46
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat was ook mijn eerste conclusie. Je zou dus idd denken dat die dieren in de stallekes te weinig aandacht krijgen. Maar dan klopt er iets niet.

Trouwens, hoe weet je of een dier depressief is: Te veel werk, slechte ervaring, slechte vrienden, te weinig ontplooiingsmogelijkheden, de hemel die te weinig toekomstperspectieven biedt, zelfs na halal slachting ?

Weet je. Ik vind het allemaal zever om niks. Maatschappelijke relevantie below zero.
Hoe weet je of een dier depressief is? Als het op een plaats staat waar het niet behoort bv. Als het recht voor zich uitstaart en op niets meer reageert. Als het geen wil om te leven meer heeft. Mensen die nooit in contact komen met dieren, of daar de moeite niet toe nemen, die zullen daar idd nooit iets van merken. Die zijn te druk bezig met hun eigen pleziertjes.
Oud 28 november 2007, 12:27   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, ik ben niet depressief en zou wel eens als wolf verkleed in schapenpakje die halalsluikslachters die de lieve schaapjes doen verdwijnen, willen opwachten.
Wetende dat ze zich soms vergrijpen aan die schapen voor de slachting zou ik dat toch niet doen hoor!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 12:45   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Weet je wat ik vreemd vind Circe. Waarom ben jij tegen rituele slachtingen als je toch niets om een dier geeft?
Probeer eerst even je eigen ongegronde voor-onderstellingen uit je vraag te halen, dan kan ik misschien antwoord geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 november 2007, 12:46   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet je of een dier depressief is? Als het op een plaats staat waar het niet behoort bv. Als het recht voor zich uitstaart en op niets meer reageert. Als het geen wil om te leven meer heeft. Mensen die nooit in contact komen met dieren, of daar de moeite niet toe nemen, die zullen daar idd nooit iets van merken. Die zijn te druk bezig met hun eigen pleziertjes.
Het is me al opgevallen dat zowel koeien in de wei als schaapjes bij den schaapherder zich gewoonlijk bezighouden met scrabble of voetballen! juist!

Mijn poezen daarentegen zijn meer geïnteresseerd in de Wild Life programma's van NGC alwaar ze de gnoes kunnen observeren die aan hun dagelijks spoorzoekspel bezig zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 28 november 2007 om 12:58.
Oud 28 november 2007, 12:53   #50
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is me al opgevallen dat zowel koeien in de wei als schaapjes bij den schaapherder zich gewoonlijk bezighouden met scrabble of voetballen! juist!
Zwak hoor.
Oud 28 november 2007, 12:59   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwak hoor.
Hoezo? knipogen die schapen dan nooit naar jou? Dat is toch omdat ze net een nieuw scrabblewoord hebben gevonden zeker?

Oud 28 november 2007, 13:16   #52
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

En toch, ik durf te stellen dat ik aan zowel een kip als een schaap kan zien of er iets loos is. Wie dagelijks met zijn dieren bezig is kent hun gedragingen en individuele karakters waardoor je al snel opmerkt als er iets scheelt. En inderdaad, een droevig schaapje kan je op het oog zien, ze zonderen zich wat af, geen interesse voor eten....Van redelijk wat van onze kippen herken ik zelfs het gekakel...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:19   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez, en ze gaan dus depressief worden door vijf dagen naar feestvierende brulapen te zitten kijken zeker?

Oud 28 november 2007, 14:30   #54
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo? knipogen die schapen dan nooit naar jou? Dat is toch omdat ze net een nieuw scrabblewoord hebben gevonden zeker?
Die is ietsje beter. Maar blijft zwak.
Oud 28 november 2007, 15:43   #55
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wetende dat ze zich soms vergrijpen aan die schapen voor de slachting zou ik dat toch niet doen hoor!
Heu, een kuisheidsgordel kan een handiger wapen zijn dan een bommengordel, in bepaalde omstandigheden. Een model voorzien van stalen pinnen moet deugd doen (voor de tegenpartij, als die pinnen naar buiten gericht zijn)

Laatst gewijzigd door Boadicea : 28 november 2007 om 15:44.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:45   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat was ook mijn eerste conclusie. Je zou dus idd denken dat die dieren in de stallekes te weinig aandacht krijgen. Maar dan klopt er iets niet.
Ik denk dat je een slecht idee hebt over waar die dieren behoefte aan hebben. "Aandacht" is dat alvast niet (tenzij je daaronder verstaat aandacht voor hun behoeftes...).

Citaat:
Trouwens, hoe weet je of een dier depressief is: Te veel werk, slechte ervaring, slechte vrienden, te weinig ontplooiingsmogelijkheden, de hemel die te weinig toekomstperspectieven biedt, zelfs na halal slachting ?
Ik vrees dat je niet veel kaas hebt gegeten van ethologie. Abnormaal gedrag (zoals stereotiep of apathisch gedrag) is heel makkelijk herkennen hoor...

Citaat:
Weet je. Ik vind het allemaal zever om niks. Maatschappelijke relevantie below zero.
Oh, maar ik vind het ook alles behalve een prioriteit hoor... maar vind het nu niet echt onlogisch dat dierenorganisaties zich daarmee bezig houden. Dierenwelzijn is tenslotte hun thema. Maar natuurlijk heeft dit weinig of geen maatschappelijke relevantie.

De enige reden waarom ik op deze topic reageerde was de totaal idiote richting die Circe met haar islam-obsessie aan dit hele bericht gaf... een bericht dat overigens in de media enkel de "bizarre nieuwtjes" in het HLN haalde. Iets dat we natuurlijk allemaal hadden geweten indien Circe een link naar het artikel had geplaatst zoals het auteursrecht vraagt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:48   #57
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat je niet veel kaas hebt gegeten van ethologie. Abnormaal gedrag (zoals stereotiep of apathisch gedrag) is heel makkelijk herkennen hoor...
En daarom is het beest depressief? Voor hetzelfde geld is hij over zijn oren verliefd maar gewoon super verlegen.
Oud 28 november 2007, 16:49   #58
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
jappen
²
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:50   #59
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
²
³
Oud 28 november 2007, 21:22   #60
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Enfin, binnenkort kunnen de veeartsen Prozac voorschrijven aan die schapen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be