Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Moet de partij haar verzet staken, zodat er een regering kan worden gevormd?
Ja 8 15,09%
Neen 45 84,91%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 november 2007, 20:57   #41
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Blijkbaar volgens Tim Pauwels op Terzake zou Leterme een andere tekst hebben voorgelegd aan de partijen dan diegene die ze samen met het kartel hadden opgemaakt.

Op RTBF vroegen ze zich vanavond ook af of Leterme er niet beter mee zou stoppen.

Van een alternatief was geen sprake, maar eigenlijk is het ook mijn mening, alhoewel in het korte interview met de RTBF leterme zei dat ook de Vlamingen moesten akkoord gaan: dan toch misschien nog een beetje Vlaams reflex??
Er nu mee stoppen, enkele dagen alles op een rijtje zetten, nieuwe onderhandelingen vanaf nul beginnen. Na 208 dagen allemaal de pers te woord staan omdat we het europees rekord hebben gebroken en dan eventueel een regering die toch na twee maanden of maximum na de volgende regionale verkiezingen valt of gewoon niet meer bestaat.
Hashiwokakero is offline  
Oud 27 november 2007, 20:58   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Poll De Standaard

Regeringsvorming

De communautaire nota van formateur Yves Leterme is eigenlijk rond. Vier partijen stemden in met de voorlopige inhoud, alleen kartelpartner N-VA ligt nog dwars.
Ligt er voldoende op tafel om met een regering van start te gaan?
Nee 70,98%

Ja 29,02%

[Aantal stemmen : 6313]

BRON

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 november 2007 om 21:00.
Chipie is offline  
Oud 27 november 2007, 21:15   #43
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat N-VA zal moeten barsten. Een scenario zoals dit zag toch iedereen aankomen (N-VA die veel te radicaal is voor de CD&V en dus nooit akkoord kan gaan met de milde hervorming die de CD&V nu toch wel wil)..

Lachen dat ze met ons doen in het buitenland! Benieuwd wat Libération morgen brengt (complete editie over België)
Oud 27 november 2007, 21:17   #44
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Ik ben van mening dat N-VA zal moeten barsten. Een scenario zoals dit zag toch iedereen aankomen (N-VA die veel te radicaal is voor de CD&V en dus nooit akkoord kan gaan met de milde hervorming die de CD&V nu toch wel wil)..

Lachen dat ze met ons doen in het buitenland! Benieuwd wat Libération morgen brengt (complete editie over België)
een slim diertje doet hier zijn intrede.
straatrue is offline  
Oud 27 november 2007, 21:19   #45
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
een slim diertje doet hier zijn intrede.
Mijn goede vriend de amoebe komt misschien ook nog

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 27 november 2007 om 21:20.
Pantoffeldiertje is offline  
Oud 27 november 2007, 21:19   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat ze met ons lachen in het buitenland, kan me geen fluit schelen.
Maar dat ze in gans Wallonië en Bruxelles gieren van het lachen, met die huidige menu, dat stoort me mateloos.

Verder ben ik ook niet akkoord met je mening dat het kartel op voorhand onwerkbaar zou zijn.
Het volstaat dat de cd en v iets of wat rekening houdt met hun kiesbeloften, het volstaat dat Leterme zich zijn uitspraken (zie elders op dit forum) een beetje herinnert, opdat het kartel perfekt zijn doel zal bereiken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 november 2007, 21:26   #47
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar dat ze in gans Wallonië en Bruxelles gieren van het lachen, met die huidige menu, dat stoort me mateloos.

Verder ben ik ook niet akkoord met je mening dat het kartel op voorhand onwerkbaar zou zijn.
Het volstaat dat de cd en v iets of wat rekening houdt met hun kiesbeloften, het volstaat dat Leterme zich zijn uitspraken (zie elders op dit forum) een beetje herinnert, opdat het kartel perfekt zijn doel zal bereiken.
Tja, de media kan misschien genegeerd worden maar iemand als Sarkozy die zich al af en toe bemoeit moet toch wel serieus genomen worden.

Ik denk dat we nu wel zien dat dit niet volstaat. De CD&V zit in een kartel met de N-VA, dus de 1 zijn kiesbeloften zijn ook de ander's. Wat wil zeggen dat Leterme die kiesbeloften dus eigenlijk afzwakt. Die harde woorden over splitsing, 5 minuutjes politieke moed etc. voor de verkiezingen klinken toch heel anders dan de bochten waarin het kartel zich nu wringt.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 27 november 2007 om 21:27.
Oud 27 november 2007, 21:27   #48
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik heb even het raam opengezet en... ik hoor niets.
Geen vuurwerk of vreugdegezangen.
straatrue is offline  
Oud 27 november 2007, 21:41   #49
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik heb even het raam opengezet en... ik hoor niets.
Geen vuurwerk of vreugdegezangen.
Als binnen afzienbare tijd België gesplitst is, moet je hetzelfde eens doen. Huilen en weegeklaag krijg jij dan, en aan mijn venster zal er feestgedruis klinken!
En dan wil ik nog eens de buitenlandse pers horen... vooral na enkele maanden als ze in het zuiden echt beginnen door te krijgen hoe slecht ze er eigenlijk voorstaan, en ze daar alle politici beginnen af te schieten die nu NON zeggen en daardoor de splitsing in de hand hebben gewerkt.

.
Eddy B is offline  
Oud 27 november 2007, 21:44   #50
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als binnen afzienbare tijd België gesplitst is, moet je hetzelfde eens doen. Huilen en weegeklaag krijg jij dan, en aan mijn venster zal er feestgedruis klinken!
En dan wil ik nog eens de buitenlandse pers horen... vooral na enkele maanden als ze in het zuiden echt beginnen door te krijgen hoe slecht ze er eigenlijk voorstaan, en ze daar alle politici beginnen af te schieten die nu NON zeggen en daardoor de splitsing in de hand hebben gewerkt.
Het lijken mij toch eerder Vlaamse partijen die splitsingen in de hand werken..

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 27 november 2007 om 21:44.
Oud 27 november 2007, 21:49   #51
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijken mij toch eerder Vlaamse partijen die splitsingen in de hand werken..

Het zijn niet de Vlamingen die niet willen buigen op welk punt dan ook.
Oud 27 november 2007, 21:49   #52
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dan zullen de Vlamingen nog meer voor egoïsten worden versleten in het buitenland. Zelf stinkend rijk zijn en een armlastig land achterlaten aan hun achterdeur.

Veel meer dan 30 sec duurt een bericht meestal niet over een item in het buitenland.
Dus enkel quote: Vlaanderen is stinkend rijk en laat armlastig Wallonië stikken; met wat beelden om het contrast duidelijk te maken.
straatrue is offline  
Oud 27 november 2007, 21:51   #53
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zullen de Vlamingen nog meer voor egoïsten worden versleten in het buitenland. Zelf stinkend rijk zijn en een armlastig land achterlaten aan hun achterdeur.

Veel meer dan 30 sec duurt een bericht meestal niet over een item in het buitenland.
Dus enkel quote: Vlaanderen is stinkend rijk en laat armlastig Wallonië stikken; met wat beelden om het contrast duidelijk te maken.
Er gaan heus geen regeringen contracten laten liggen omwille van dat, regeringen en bedrijven denken meestal maar aan één ding, money. Ja als Vlaming zal je misschien eens een negatief commentaar krijgen op reis (in het worst case scenario) maar dan heb je nog eens een goede reden om iemand in mekaar te timmeren eh!
Hashiwokakero is offline  
Oud 27 november 2007, 21:52   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze krant gaat bijna praktisch volledig af op verklaringen van onze Franstalige journalisten … en op een bijdrage van Yves de smet van Vlaanderen die waarschijnlijk opnieuw tegen de Vlamingen zal gericht zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 november 2007 om 21:53.
Chipie is offline  
Oud 27 november 2007, 21:54   #55
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Er gaan heus geen regeringen contracten laten liggen omwille van dat, regeringen en bedrijven denken meestal maar aan één ding, money. Ja als Vlaming zal je misschien eens een negatief commentaar krijgen op reis (in het worst case scenario) maar dan heb je nog eens een goede reden om iemand in mekaar te timmeren eh!
Vandaag op RTBF nieuws: Demotte nodigt Amerikaanse investeerders uit:

Amerikaans investeerder zegt: indien een investeerder twijfelt tussen Ned, FRankr en België (of deelstaten ervan) kan politieke situatie bepalend zijn.
straatrue is offline  
Oud 27 november 2007, 21:54   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan aan de Brugsepoort in Gent ook snel even een filmpje draaien en het verkopen als 'de armoede van Wallonië', hoor.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2007, 21:55   #57
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag op RTBF nieuws: Demotte nodigt Amerikaanse investeerders uit:

Amerikaans investeerder zegt: indien een investeerder twijfelt tussen Ned, FRankr en België (of deelstaten ervan) kan politieke situatie bepalend zijn.
NU wel, we zitten in een enorm onstabiel land, maar dit is BELGIE eh, bedankt om er nog een reden bij te geven waarom we België moeten splitsen.
Hashiwokakero is offline  
Oud 27 november 2007, 21:56   #58
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
NU wel, we zitten in een enorm onstabiel land, maar dit is BELGIE eh, bedankt om er nog een reden bij te geven waarom we België moeten splitsen.
Investeerders houden ook niet van een land met negatief imago en door troubels in de rand rond Brussel zal voor zekere tijd onstabiel zijn.
straatrue is offline  
Oud 27 november 2007, 21:57   #59
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Investeerders houden ook niet van een land met negatief imago en door troubels in de rand rond Brussel zal voor zekere tijd onstabiel zijn.
Liever de korte pijn dan een ellendig lang afzien, het komt nooit meer goed met België, hoelang ze het kunstmatig in leven houden is natuurlijk de vraag.
Hashiwokakero is offline  
Oud 27 november 2007, 21:58   #60
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Demotte sprak wel Engels , dus Frans DE wereldtaal!!!!!???

En de directeur van Libération sprak goed Nederlands, dus een fluttaaltje???
omaplop is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be