![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Nachtwerk is gezond...je hebt geen last van ozonconcentratie door de hittegolven in de zomer
![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 2 december 2007 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is 's nachts onder een lamp zitten helemaal niet ongezond omdat er daar andere factoren meespelen dan bij nachtwerk. Men kan dat pas weten eens met het onderzocht heeft. Men onthoudt zich dan natuurlijk van conclusies daarover te trekken. Maar jij niet, natuurlijk, jij trekt het lekker door. Daarmee vergeet je ook even dat de relatie tussen melatonineproductie en kanker helemaal niet duidelijk is.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.sjweh.fi/download.php?abs...152&file_nro=1
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() media en wetenschap, het is nooit een goeie combinatie geweest: de studie waarover de beginpost gaat dateert van 2001, het krantenartikel van nov 2007.
Ik vind dat schandalig. Ik vraag me af wat die journalisten daar Lancet Oncologies van 2001 zitten lezen. In 2013 gaan ze die van 2007 eens doornemen?
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ooit bij stil gestaan dat er mensen zijn die noodgedwongen hard moeten werken ? De vergelijking tussen werken en roken is zo mogelijk nog onzinniger. Een genotmiddel vergelijken met werken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Ik hou me meestal tot wat er staat. De verklaring die ze ervoor hadden was duidelijk. Er wordt daarin niet gesproken over het gedrag dat de personen tijdens die blootstelling aan "kunstmatig licht tijdens de nacht" stellen. Dat artikel insinueert ook duidelijkheid over de relatie tussen melatonine en de vorming van tumoren. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 december 2007 om 15:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Ik zie het verschil niet, mensen die snachts werken (niet stilzitten), werken ook onder lampen.
Laatst gewijzigd door alberto : 2 december 2007 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht altijd dat nachtwerk "emanciperend" was...
![]()
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() of het kankerverwekkend is weet ik niet.
Wat wel waar is is het feit dan onze flexibele uurrooster en veranderlijke shiften alles behalve gezond zijn voor de bioklok van een mens. Dan spreken we nog niet over gezinsleven en elke vorm van hobbies en andere sociale activiteiten die je kan vergeten.
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het bioritme is het wel belastender, maar als je er naar leeft gaat het toch redelijk vlot. Het sociale leven daar pas je in de loop van de tijd ook naar aan, je ontwikkeld een ander soort van leven, maar zeker geen slechter. Morgen ga ik met ons madam winkelen, lekker rustig, laat de dagjesmensen in het weekend maar aanschuiven, ik heb alle ruimte. Laatst gewijzigd door alberto : 2 december 2007 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat ik eigenlijk nooit begrepen heb, dat is dat de nachtwerkers het moesten stellen met een vergoeding van 25%, terwijl de zaterdag en zondagwerkers, ook tijdens dagshift, recht hadden op dubbele pree (tenminste daar waar ik werkte).
Voor mij mochten de nachtwerkers gerust 100% hebben en de zaterdag en zondagwerkers 25%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger werkte ik in de de carrosserie en daar zaten geen vensters in. Dus in de winterperiode kwam ik aan in het donker en ging weg in het donker en overdag zaten we onder de lampen te werken.
Wel ik voelde dat. Ik weet niet wat ik voelde, of miste maar ik weet wel dat ik toch nog eens aan een dokter wist te vragen of dat wel gezond was zo ganse dagen onder dat kunstlicht zitten. Mensen die in de nacht werken en mogelijk de dag zelf gewoon doorslapen, hebben dat zelfde probleem. Dat is niet hetzelfde als wie onder kunstlicht werkt of zit aan het raam waar het daglicht ook binnen valt. 6 maand in een bunker zitten zal allicht ook niet zo aan te raden zijn. Toch zullen de meesten er gezond en wel uitkomen.
![]() |
#55 |
|
![]() wietplanten die echt zonlicht gezien hebben kan je ook niet vergelijken met die brol die ze onder lampen kweken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd en wat de natuur u te zeggen heeft kan je enkel onderdanig aanvaarden.
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja...alhoewel. In combinatie met wat whisky en dergelijke kan het gênante momenten opleveren. Maar soit...werken en wiet gaan niet samen net zoals whisky en werken ook niet samen gaan. In feite gaat er bitter weinig samen met werken. Behalve een brooddoos.
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwaliteitsproducten boven alles. Het is van wie streeft voor recht op niet werken dat je het moet horen, of weten. Leuvense wiet stinkt, dertig jaar geleden toch.
|
![]() |
![]() |