![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vond de werken van Zacharia stichin indrukwekkend, en de theorie die zeer dichtbij de verhalen van adam en eva staat !
Alhoewel ik niet akkoord gaat over sommige beweringen van hem.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 december 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ze werden volgens Lincoln naar hier gecatapulteerd, rechtstreeks van uit den atelier van den allah? En dan natuurlijk eerst klein-getoverd in om dat mini-ka'aba-ruimtetuigje te kunnen zitten.
Zoiets? Heb je het deurtje al gevonden Lincoln?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2007 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Maar in het Oude Testament staat eigenlijk ongeveer hetzelfde.
Genesis 6:1-4: "Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden (geweldenaars) uit het verre verleden". Er zijn verschillende suggesties gedaan over wie die zonen van God waren, en waarom de kinderen die zij hadden met de dochters van de mensen uitgroeiden tot een ras van giganten (het hier gebruikte woord ‘Nephilim’ lijkt op giganten of reuzen te duiden). Waren de goden in Genesis Kosmonauten? Von Däniken is niet veraf. Laatst gewijzigd door system : 4 december 2007 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() De ka3ba opzich (de kubus vormige huis) bestond niet, het werd pas gebouwd door adam in een lange vormige rechthoekige pilaar als symbool van verbondenheid tussen adam (de mensheid) als de schepper.
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik denk dat het zelfs met de huidige regering in saoudie arabie het onmogelijk is om zoiets op gang in bedenking te laten zetten, laat staan dat te realizeren !
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
De evolutie theorie zegt ook niet dat de mens van een aap is of dat een mens een apen was, wel wordt er in de theorie gezegd dat er "een link" bestaat tussen de mens en de aapvormige creaturen en daar geloof ik ook in !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 december 2007 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Kolonialistische trekjes ?
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
In de koran staat "neergedaald", hoe ,dat weet ik niet en kan ook niemand weten, wel we weten wel dat de steen met hem is neergedaald als een meteoriet ,. En dat laatste kan wetenschappelijk bewezen worden ! Ps: opzich is materie en waterstof één van de belangerijkste bouwstenen van het hele universum en niet enkel de bouwsteen waaruit adam heeft ontstaan !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 december 2007 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Dus, als ik het goed begrijp: nadat Adam uit het paradijs was gejaagd, gaf hij zich over aan de bouwkunst. Want in het paradijs zelf had hij alles wat zijn hart verlangde zo herinner ik het mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() U denkt het te weten. Wat nog niet wil zeggen d�*t u het weet. Volgens mij weet u nog steeds niet veel als u nog letterlijk in Adam en Eva gelooft. Niemand weet dit. Hoe wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Deze versie van Genesis is eigenlijk veel accurater:
Citaat:
Letterlijke interpretatie is ook enkel wenselijk wanneer er betere wetenschappelijk inzicht bestaat. ![]() De Koran is geschreven in een periode van immense onkunde, en daarom blaakt het van onzin, voor�*l letterlijk genomen. Hoe kan men nu ondoorgrondbare zaken uitleggen opdat een grote groep het voldoende begrijpen zal? Men vertelt het anders natuurlijk. Het wordt vooral tijd dat ze abiogenese eens kunnen bewijzen; dat zou pas een interessante versie van het scheppingsverhaal teweegbrengen. Het draait allemaal tenslotte daarom hè? Die Oerknal ontkracht een schepper niet, Abiogenese evenmin, maar die letterlijke interpretatie die krampachtig in het vaarwater van wetenschap wil terechtkomen wordt hopelijk absurder aanzien.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 december 2007 om 03:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder "Adam en Eva". Indien je dit letterlijk interpreteert, gelieve je dringend eens te verdiepen in de evolutieleer.