Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 17:45   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Grappig.

Weet er iemand wat dit juist betekent?
Dat de overheid - indien het geld wilt lenen - het dit duurder moet doen, omdat de onzekerheid over ene verder bestaan van België dreigt.
Dit is quasi per definitie slecht, omdat de overheid wel degelijk zich daar geen ene fuck van gaat aantrekken en 'wij' dus het gelag gaan betalen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 19:02   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Gewoon omdat hij politicus is,zijn zijn stellingen ineens onwaar en overdreven.
Neen, maar zijn stellingen dienen met de gepaste voorzichtigheid te worden geïnterpreteerd, net zoals bij andere politici.

Citaat:
En je gaat me niet vertellen dat iedereen niet allang vermoedde dat de economie ook zou beginnen te lijden onder het niet vormen van regering.
De Belgische economie heeft al zoveel klappen gekregen van de voorbije regeringen (onder Verhofstadt en co) dat dit er nog wel bij zal kunnen ...

Citaat:
dat het neit om significante gevolgen gaan weet ik ook wel maar wat niet is ...
zelfs die kleine gevolgen leek je al te minimaliseren en dat mag je volgens mij niet doen.
We'll see.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 22:31   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 22:55   #44
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Momenteel mijn bureaubladachtergrond.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 23:28   #45
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
'Eerste gevolgen voor economie zijn merkbaar'

BRUSSEL - Luc Coene, vice-voorzitter van de Nationale Bank van België verklaarde woensdag in de Kamercommissie Begroting en Financiën dat de politieke crisis in België tot nu toe weinig impact had op de economie, maar dat de eerste elementen de laatste weken zichtbaar worden.
Hij verwees naar het feit dat internationale makelaarshuizen de jongste tijd negatieve adviezen beginnen te geven over Belgische overheidsobligaties.

Daarnaast is er een dreigend begrotingstekort, voor dit en volgend jaar, terwijl er volgens het stabiliteitspact overschotten moeten worden geboekt.

De rente op overheidsobligaties was de laatste maanden al sterk gestegen, vooral als gevolg van de kredietcrisis wereldwijd. Dat de Belgische overheidsobligaties toch iets duurder geprijsd staan dan de buitenlandse, wijt Coene slechts in beperkte mate aan de aanslepende formatiecrisis.

'Het verschil met Nederland en Frankrijk bedraagt slechts zes tot zeven basispunten', luidde het. Concreet gevolg is wel dat België dus ook meer rente moet betalen op de herfinanciering van zijn staatsschuld.
svh

----------------
Link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF05122007_053

Mij lijkt het wat overroepen. Die stijging van de obligatieprijzen is maar klein, en lijkt niet eens een direct gevolg te zijn van de politieke toestand in het land. Dreigende begrotingstekorten zijn ook geen nieuw verschijnsel hier in België.

Dat voelen we al sinds de gedwongen invoering van dat stuk shit met name euro
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 00:15   #46
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat voelen we al sinds de gedwongen invoering van dat stuk shit met name euro
Idd jammer dat ze die hebben ingevoerd anders was onze munt al ingestort of ging die zeker nog instorten en Luxemburg met zich meesleuren.
Oud 7 december 2007, 01:38   #47
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het wat overroepen. Die stijging van de obligatieprijzen is maar klein, en lijkt niet eens een direct gevolg te zijn van de politieke toestand in het land. Dreigende begrotingstekorten zijn ook geen nieuw verschijnsel hier in België.
Idem; al dat gezaag van het VBO lijkt me ook maar verdacht. Nu ja, ze zouden zichzelf ook niet echt populair maken bij de aanstaande ministers mochten ze zeggen dat het hen geen bal kan schelen uiteraard.

Laatst heeft kredietratingbureau Fitch trouwens 'n speciaal rapport uitgebracht waarin ze duidelijk zeggen dat België nog steeds even kredietwaardig is als vroeger.

Ik denk dat de impact op de Belgische economie verwaarloosbaar is.

We mogen ook de positieve kant niet uit het oog verliezen: doordat er geen nieuwe wetten bijkomen, is er al honderdtachtig dagen niets veranderd aan de regelgeving in België. Dat moet een unicum zijn.
Oud 7 december 2007, 01:39   #48
Percalion

Standaard

Ik denk ook dat de invoering van de euro er niet zo heel veel toe doet.
Oud 7 december 2007, 01:44   #49
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Eerste gevolgen voor economie zijn merkbaar'

BRUSSEL - Luc Coene, vice-voorzitter van de Nationale Bank van België verklaarde woensdag in de Kamercommissie Begroting en Financiën dat de politieke crisis in België tot nu toe weinig impact had op de economie, maar dat de eerste elementen de laatste weken zichtbaar worden.
Hij verwees naar het feit dat internationale makelaarshuizen de jongste tijd negatieve adviezen beginnen te geven over Belgische overheidsobligaties.

Daarnaast is er een dreigend begrotingstekort, voor dit en volgend jaar, terwijl er volgens het stabiliteitspact overschotten moeten worden geboekt.

De rente op overheidsobligaties was de laatste maanden al sterk gestegen, vooral als gevolg van de kredietcrisis wereldwijd. Dat de Belgische overheidsobligaties toch iets duurder geprijsd staan dan de buitenlandse, wijt Coene slechts in beperkte mate aan de aanslepende formatiecrisis.

'Het verschil met Nederland en Frankrijk bedraagt slechts zes tot zeven basispunten', luidde het. Concreet gevolg is wel dat België dus ook meer rente moet betalen op de herfinanciering van zijn staatsschuld.
svh

----------------
Link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF05122007_053

Coene is een politicus.
Dat zegt genoeg.
Oud 7 december 2007, 08:28   #50
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Och toch wel, zonder Euro hadden we waarschijnlijk al lang een regering. Maar dan wel ten koste van BHV en de staatshervorming.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 10:21   #51
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard gevolgen economie

Citaat:
De invoering van de Euro biedt ons nu ongetwijfeld het voordeel van de stabiliteit van de munt. De huidige impasse met de regeringsformatie zou ongetwijfeld gevolgen gehad hebben voor de Belgische Frank. Dat kunnen we alvast aannemen als een van de voordelen van de Europese Gemeenschap. De inspanningen van Dehaene en co een tiental jaren geleden om België binnen te loodsen in de Euro hebben nu hun nut opgeleverd.

De gevolgen voor de economie zijn ook volgens Coene blijkbaar beperkt. Op termijn kunnen ze in het buitenland wellicht een juister beeld geven over de economische slagkracht in de verschillende deelstaten van ons land...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 11:03   #52
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
De invoering van de Euro biedt ons nu ongetwijfeld het voordeel van de stabiliteit van de munt. De huidige impasse met de regeringsformatie zou ongetwijfeld gevolgen gehad hebben voor de Belgische Frank. Dat kunnen we alvast aannemen als een van de voordelen van de Europese Gemeenschap. De inspanningen van Dehaene en co een tiental jaren geleden om België binnen te loodsen in de Euro hebben nu hun nut opgeleverd.

De gevolgen voor de economie zijn ook volgens Coene blijkbaar beperkt. Op termijn kunnen ze in het buitenland wellicht een juister beeld geven over de economische slagkracht in de verschillende deelstaten van ons land...

Was die stabiliteit zichtbaar in onze portemonnee,owké,goede zaak.Helaas is de realiteit gans anders.
Engeland is ook verre van failliet met hun ponden,integendeel.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 december 2007 om 11:04.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 11:58   #53
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Idem; al dat gezaag van het VBO lijkt me ook maar verdacht. Nu ja, ze zouden zichzelf ook niet echt populair maken bij de aanstaande ministers mochten ze zeggen dat het hen geen bal kan schelen uiteraard.

Laatst heeft kredietratingbureau Fitch trouwens 'n speciaal rapport uitgebracht waarin ze duidelijk zeggen dat België nog steeds even kredietwaardig is als vroeger.

We mogen ook de positieve kant niet uit het oog verliezen: doordat er geen nieuwe wetten bijkomen, is er al honderdtachtig dagen niets veranderd aan de regelgeving in België. Dat moet een unicum zijn.
Europa wil persé België behouden, dat is duidelijk.
Oud 7 december 2007, 12:09   #54
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Europa wil persé België behouden, dat is duidelijk.
Dat vind ik niet; ik heb nog niets gemerkt over buitenlandse regeringsleiders die hun bezorgdheid uiten over de toekomst van ons land, of wat dan ook.

Wat die euro betreft: misschien zou de frank een klein beetje geschommeld hebben, ja. Maar toch 'n beetje ernstig blijven: we zijn Colombia niet. Het is niet omdat we 180 dagen nodig hebben om 'n regering te vormen, dat onze munt plots sprongen van 50% zou beginnen maken zijn. (Lang geleden dat ik de irrealis nog bovengehaald had).
Oud 7 december 2007, 12:28   #55
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik niet; ik heb nog niets gemerkt over buitenlandse regeringsleiders die hun bezorgdheid uiten over de toekomst van ons land, of wat dan ook.

Wat die euro betreft: misschien zou de frank een klein beetje geschommeld hebben, ja. Maar toch 'n beetje ernstig blijven: we zijn Colombia niet. Het is niet omdat we 180 dagen nodig hebben om 'n regering te vormen, dat onze munt plots sprongen van 50% zou beginnen maken zijn. (Lang geleden dat ik de irrealis nog bovengehaald had).
Sprongen van 50% niet, maar een serieuze dalende trend die trouwens zou versterkt worden door de wispelturige beleggers. De Beleggers zouden de munt naar de afgrond hebben geholpen.

Het omgekeerde heb ik die regeringsleiders ook niet horen zeggen, die hebben allemaal schrik dat het gedaan zal zijn met België en wat de gevolgen voor Europa zullen zijn. Europa heeft zijn eigen doodsvonnis getekend door überhaupt België te creëren.
Oud 7 december 2007, 12:34   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Idd. Het zou ook maar raar zijn als onze economie significant in elkaar aan het zakken was ten gevolge wat politieke ruzie.
Oud 7 december 2007, 12:35   #57
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd. Het zou ook maar raar zijn als onze economie significant in elkaar aan het zakken was ten gevolge wat politieke ruzie.
Beleggers zijn fucking rare wezens.
Oud 7 december 2007, 12:46   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beleggers zijn fucking rare wezens.
Het is de laatste 15 jaar niet meer zozeer een kwestie van beleggen, maar meer van simpelweg speculeren geworden.

Laatst gewijzigd door Savatage : 7 december 2007 om 12:47.
Oud 7 december 2007, 13:17   #59
Percalion

Standaard

Citaat:
Sprongen van 50% niet, maar een serieuze dalende trend die trouwens zou versterkt worden door de wispelturige beleggers. De Beleggers zouden de munt naar de afgrond hebben geholpen.
Maar dat is dan weer goed voor de export!
Oud 7 december 2007, 13:17   #60
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat is dan weer goed voor de export!
Wallonië er bovenop en België splitst, iedereen content.

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 7 december 2007 om 13:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be