![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk is Belgie nog wel enige tijd overeind te houden. Maar wat gaat het ons kosten? Beide partijen dezelfde rechten geven wordt aan de overkant reeds als een zware toegeving van hun kant gezien. Zij zullen hiervoor een prijs vragen en ik denk dat we nogmaals gaan betalen. Na al hetgeen dat reeds betaald is in het verleden vind ik dit gewoon niet meer kunnen.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn de agressie van de Franstaligen dermate gewoon dat ze het niet eens als agressie of provocatie meer herkennen. Ze laten het tot zich komen en sommigen vragen zich zelfs af of het mss geen goed idee zou kunnen zijn, om zoiets als pasmunt te gebruiken. Daarom beste Vlaamse Politici, laat u eens gaan, doe ook eens een gewaagd voorstel. Je zal merken dat de Franstalige reactie niet op zich zal laten wachten. Vlamingen kijk dan vooral toe en leer hoe het moet als je wil gerespecteerd worden.
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Of die partij nu minder goed scoort dan in 2003 heeft ook niet zo gek veel belang: het blijft een middelgrote partij naar hedendaagse normen. Het is niet omdat een partij aan populariteit inboet, dat ze niets meer te betekenen zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel de andere partij de volgende vragen: Willen jullie meer zelfbestuur: "Non" Mogen wij meer zelfbestuur: "Non" Willen jullie van ons blijven voortprofiteren: "Oui" De enige ja die we dus kunnen krijgen is dus een ja op de vraag of ze verder mogen parasiteren op onze kosten. Wij zouden die houding moeten slikken omdat we hen niet zouden mogen dwingen om zelf verantwoordelijk te worden voor het eigen succes/falen. Daar ga ik zeker niet mee akkoord.
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Praten over een tripartite levert nog geen regering op. Voor het eerst in de geschiedenis heeft het Kartel Nee gezegd tegen het Waalse NON Ik kan me niet voorstellen dat het nu in een formatiepoging van Verhofstadt ineens anders zal zijn. Ook de komende maanden zal het kartel voet bij stuk houden. Als de franstaligen niet willen buigen ,dan barst Belgie. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() ach, als het om de knikkers gaat, dan liggen de afgebleekte lulletjes rozewater van de SP.A zeer dicht tegen de blauwgeschelpten.
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() .
Laatst gewijzigd door sjarel : 7 december 2007 om 09:44. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarbij ik nog niet spreek over BHV. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De VLD ziet de bui hangen , ze scoren al slecht enmet een verwaterd programma met PS is dat helemaal weg. In oranje-blauw kunnen ze zich nog wat rehabiliteren maar in tripartite is dit uitgesloten: geen belastingsvermindering (we blijven aan de top), geen aanpak werklozen,langer werken... Het blijft hoe dan ook razend boeiend. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 december 2007 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heeft de koning ook gezegd hoeveel jaar Verhofstadt kan aan blijven? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Waarom bekruipt me toch het gevoel dat na dit alles de Vlamingen zich ontzettend bedrogen gaan voelen?
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA zal mede geholpen door de Vlaamse en zeker Franstalige media het etiket onredelijk opgespeld krijgen. Iedereen tegen de NVA, dan wordt de druk wel erg groot bij cdnv om nva te laten schieten. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover komt, maar hoe meer partijen aan de tafel hoe verstikkender het waarschijnlijk voor nva gaat worden. Of CDNV zonder nva nog voldoende ruggegraat gaat hebben lijkt me zeer twijfelachtig?
![]() |
#57 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Waarom niet gewoon alle partijen samen rond de tafel zetten en laten stemmen; en wat de meerderheid stemt, wordt aanvaard.
Zou dat niet de beste oplossing zijn om de staatshervorming er al dan niet door te krijgen. Natuurlijk moeten eerst de duidelijke vragen bestudeerd en geformuleerd worden en nadien ter stemming voorgelegd. Als ALLE partijen op die manier hun stem kunnen uitbrengen, is dit toch de meest democratische vorm van stemmen!! Dit enkel voor wat de staatshervorming betreft: regeringsvorming is een andere kwestie. |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan iemand mij overigens eens een duidelijke tijdslijn geven van het geval BHV? Er is nu gestemd in de kamercommissie en er is aan de bel getrokken : wie moet nu wat doen tegen wanneer? |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat hij een goede inschatting maakt