![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens mij is 'marlientje' op school zo vaak gepest,
dat ze nu alleen nog maar met inbrekers en uitschot om kan gaan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft, gaven de inbrekers hun recht op privacy op toen ze inbraken. Bovendien heeft het tonen van die beelden niets te maken met de inbraak zelf, en zouden ze dus niet mogen dienen als verschoningsgrond. De enige die zich hier belachelijk maakt, Marlientje, ben jij.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Heb ooit eens een zaak gepleit voor een man die z'n honden afstuurde op een inbreker. Die verloor er een oor bij en vorderde schadeloosstelling. We hebben gewonnen (tegen mijn intuïtie in, moet ik bekennen); zelfs de schadeclaim die we hebben ingesteld omdat de inbreker de honden zou 'getraumatiseerd' hebben.
![]() ![]() ![]() Om maar te zeggen: af en toe kom je nog eens een rechter tegen met een stukje 'rechtvaardigheidsgevoel'. Ze zijn ondertussen wel vrij zeldzaam geworden...
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, het spreekt boekdelen dat jij het slachtoffer van een inbraak dan wel meteen de bak wilt indraaien, zonder verzachtende omstandigheden. Ik kan maar weinig redenen bedenken waarom jij het hier zo blijft opnemen voor zware criminelen. Een ordinaire provocateur? Of voel je je schuldig over iets?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Geen onzin, alleen bestaan die rechten niet uit "mogen" inbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Als dat artikel zou betekenen dat dat youtube-filmpje "niet mag", dan moet het als de bliksem afgeschaft worden. Met 19de eeuwse rechtsbeginselen kunnen we in de 21ste eeuw niets aanvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() En al zeker niet uit "privacy" of "waardigheid".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die "19de eeuwse rechtsbeginselen" waren een reactie op en rechtzetting van de middeleeuwse rechtsbeginselen: als jij terug naar de middeleeuwen wil ga maar aléén, je zal wél serieus in botsing komen met de maatschappij... PS "middeleeuws" tegen welke bevolkingsgroep lees ik dat steeds weer als scheldwoord? Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2007 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik geloof hier dus geen bal van...
1) Die mannen lopen daar ruim 2 minuten rond en geven niet de minste blijk van plan te zijn ook maar iets mee te nemen... behalve dan het toetsenbord (?) van de computer. 2) Bij het "doorzoeken" van de kasten doen ze toch wel erg hun best om geen rotzooi te maken. 3) De webcam staat aan... ik veronderstel dat daar dan ook een PC in de buurt moet zijn? Maar ook die blijft netjes onaangeroerd. Ik veronderstel dat ze op het einde nog zo vriendelijk waren om het licht terug uit te doen.
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() @ Filosoof
Kijk eens wie er in botsing komt met de maatschappij. Deze reacties komen niet van HLN-lezers, maar wel van ontwikkelde, weldenkende De Morgen-lezende intellectuelen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() PS voor Filo: ik heb niets geschrapt hoor, gewoon alle reacties op de site overgenomen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 december 2007 om 17:35. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Toen ik de beginpost las dacht ik eerlijk gezegd dat dit ironisch bedoeld was. My bad.
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() EDIT: iets verkeerd gelopen... sorry
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 december 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Nee, ik geloof dat er nog steeds mensen van haar kaliber rondlopen. Het plaatje in haar avatar zegt genoeg.
|
![]() |
![]() |