![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men zou ook kunnen stellen dat die evolutie niet echt meer nodig is om te overleven als soort, we hebben het nog nooit zo goed gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
social-engeneering soort. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() 't Is waar dat we de evolutie niet meer nodig hebben om te overleven, het is zover gekomen dat we een revolutie gaan nodig hebben.
Maar misschien ben ik een pessimist?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op de korte termijn stem ik voor HAMC, maar op de lange termijn voor eno2. Al ben ik van nature een optimist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Pas op, ik bedoel niet dat nu alles in orde is en dat evolutie zal stoppen. Dat valt niet te stoppen, alleen is het nu zo dat een genetische mutatie die vroeger de soort verzwakte vandaag de dag alleszins herkent wordt en enigzins bijgestuurt kan worden medisch gesproken.
Op genetische mutatieschaal gesproken, we spreken dan 10.000 jaar en 100.000 jaar, niet echt iets waar we van wakker moeten liggen. Op psychologische schaal gesproken, daar ben ik meer in geïnteresseerd, ik wil weten in hoeverre een psychologisch type door het subject zelf kan veranderd worden, in een ander type, werkelijk het primaat in het bewustzijn veranderen. Of dat überhaupt mogelijk is en in welke mate. Ik bedoel maar, als we allemaal het analytisch denktype waren, zouden we heel wat minder problemen hebben in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij zijn op enkele chromosomen na geen haar beter dan een schaap! Dus ook aan de biologische regels onderhavig! En ja dit betoog ( zoals het begon ) klopt volledig. Stel je 2 foute foetussen voor die prenataal zijn gerepareerd. Deze groeien en komen samen en planten zich voort ! => underbreeding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En daar zit nu eenmaal het verschil, we mogen dan wel genetisch 99% chimpansee zijn, maar we zijn geen chimpansees, anders leefden we in Congo in de bomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bij roofdieren en prooien overleven de snelsten. Hun snelheid is de essentiële factor voor hun overleving. In onze samenleving evolueren we meer en meer naar het overleven van de meest intelligente. Het inkomen, wat onze basis van overleven vormt, ligt hoger bij de intelectuelen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar je zou hier kunnen stellen dat het IQ de essentiële factor is. Het leefmilieu bepaald dus de overlevingsfactor. En wij mensen bepalen indirect ons leefmilieu. Er is dus een constante evolutie van de evolutietheorie zelf. De vraag is dus, waarheen willen wij zelf evolueren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Ik twijfel nog. Maar niet vanwege mijn erfelijke aandoening. Alle, ik ben niet roomser dan de paus.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ho maar wees gerust dat de revolutie op korte termijn komt. Ze is al bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zam : 18 december 2007 om 13:52. |
||
![]() |