Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 21:19   #41
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Plichten tegenover wie en op basis van wat?
Tegenover je werkgever, op basis van je contract.

Citaat:
Dat denk ik niet.
Vandaar dat je niet teveel moet hopen om serieus genomen te worden...

En dat hoop je niet eerder... Maar probeer het eens zou'k zeggen.

Laatst gewijzigd door Sfax : 12 december 2007 om 21:19.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 23:56   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het zijn de treinbestuurders (machinistes) die staken, niet de loketbediendes of kaartjesknippers.
Hopelijk toch weer niet voor maaltijdcheques...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 00:03   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Arbeidscondities bepalen het menszijn, lijkt mij ook een deel van de economie, zelfs het meest belangrijke deel.
?

Niet iedereen is een arbeider en zelfs de meesten arbeiders hebben een leven buiten hun werk. De arbeidscondities vormen misschien 5% van het menszijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 00:06   #44
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ze zouden alleszins hun ongenoegen op een andere manier moeten uiten. De enigen die ze treffen, zijn de reizigers, en bij die hebben ze al niet teveel sympathie meer met al die stakingen van de laatste jaren.
Op TV zoeken ze altijd wel de meest verkrampte geconstipeerde azijnpisser om eens te gaan klagen over de vertragingen. In praktijk vielen ze al-bij-al wel best mee. Het valt mij op dat veel mensen net gemoedelijker zijn bij vertragingen. Zo heb ik al vastgezeten in treinen die onderweg bijna twee uur stilstonden (toen door ene technisch mankement), en dan beginnen de reizigers spontaan met elkaar te kletsen. Je weet dat je te laat bent, je kan er niets aan doen, dus maken veel mensen er maar het beste van.
Ook is het volkomen terecht waarom de treinbestuurders staken: de NMBS moet dringend de onderbemanning eens aanpakken. Ze hebben de aanwerving van nieuwe mensen véél te lang laten aanslepen.

Maar au fond heb je wel een punt: de stakers treffen net diegenen die juist hun voornaamste bondgenoot is (of zou moeten zijn): de reizigers. De vakbonden zouden beter eens denken aan een aantal andere acties. Het gijzelen van de directie lijkt me bijvoorbeeld een beter idee. Zo tref je geen onschuldigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 00:12   #45
Chipie
Banneling

Standaard

Het doet wel lang vooraleer de bond van de treinreizigers in actie treedt en personeel van de NMBS gijzelt...
Oud 13 december 2007, 00:42   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het doet wel lang vooraleer de bond van de treinreizigers in actie treedt en personeel van de NMBS gijzelt...
Waarom zouden wij de mensen gijzelen die ons dagelijk stipt op tijd op onze bestemming brengen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 02:21   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Sippie is in form
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 02:22   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hopelijk toch weer niet voor maaltijdcheques...

voor een tankkaart
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 08:08   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

staken is een recht, maar moet ook als allerlaatste middel gebruikt worden. Onschuldige mensen gijzelen is trouwens geen recht, als je dan staakt, zorg er voor dat het aangekondigd is, dat de mensen weten waar ze voor staan. en communiceert duidelijk naar de reizigers waarom je staakt.

ik denk niet dat 10% van de reizigers achter de stakers staan hoor, of ze moeten zich bijzonder goed verstoppen.
Oud 13 december 2007, 08:54   #50
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Aanbod van arbeidskrachten is voldoende groot, die luie stakers zijn ze beter kwijt dan rijk.
daarom dat er 300 treinbestuurders tekort zijn?
Hoe zou je het zelf vinden wanneer je nu nog niet wist of je moet werken op kertsavond, kerstdag, oudejaar en nieuwjaar ? die situatie doet zich wel bij de treinbestuurders voor. In de cao was afgesproken dat de dienstregeling voor feestdagen min 6 weken op voorhand zou bekend zijn. Nu zal voor de directie december 24 weken tellen misschien?
Tracht in bovenstaande situatie iets te regelen voor de feestdagen, vb restaurant bestellen ? mijnheer we komen, tenzij ik moet werken ?
Oud 13 december 2007, 09:05   #51
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Laat staan dat ze op tijd rijden.
de procedure om van front te veranderen (naar de andere kant rijden) vraagt 6 minuten (buiten dienststellen van de bezette stuurpost, naar de andere kant gaan , stuurpost in dienst stellen, veiligheidscontroles :werking van de remsystemen versturen van het ALASCA-SMS, invullen van de volgfiche (telocband "babbelaar, tachoschijf bij trucks),instellen van de radio.
En de ingenieurs van de NMBS voorzien in hun plannen 3 minuten.
Als je dus verder dan het 1é lager naar school geweest bent kan je al volgen
Oud 13 december 2007, 09:07   #52
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
daarom dat er 300 treinbestuurders tekort zijn?
Hoe zou je het zelf vinden wanneer je nu nog niet wist of je moet werken op kertsavond, kerstdag, oudejaar en nieuwjaar ? die situatie doet zich wel bij de treinbestuurders voor. In de cao was afgesproken dat de dienstregeling voor feestdagen min 6 weken op voorhand zou bekend zijn. Nu zal voor de directie december 24 weken tellen misschien?
Tracht in bovenstaande situatie iets te regelen voor de feestdagen, vb restaurant bestellen ? mijnheer we komen, tenzij ik moet werken ?
Zo zullen er waarschijnlijk wel nog veel werknemers zijn...

Is dat evenwel een reden om zonder aankondiging duizenden mensen te gijzelen?

Ik kom ook veel zaken tegen, die me niet zinnen... Geeft me dat dan het recht/een reden om U en uw geliefden te gijzelen?

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 december 2007 om 09:08.
Oud 13 december 2007, 09:07   #53
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
staken is een recht, maar moet ook als allerlaatste middel gebruikt worden. Onschuldige mensen gijzelen is trouwens geen recht, als je dan staakt, zorg er voor dat het aangekondigd is, dat de mensen weten waar ze voor staan. en communiceert duidelijk naar de reizigers waarom je staakt.

ik denk niet dat 10% van de reizigers achter de stakers staan hoor, of ze moeten zich bijzonder goed verstoppen.
nochtans wanneer de reizigers op de hoogte gesteld worden van de werkelijke toestand tonen zij heel veel begrip.
Ik kan verstaan dat het allerminst leuk is om te laat te komen hetzij thuis of op het werk(school), maar als de directie enkel maar wil luisteren als er een staking is ........
Oud 13 december 2007, 09:16   #54
giserke
Banneling

Standaard

Ik had gisterenavond ferm zin tegen één van die mannen hun Kl***en te stampen. Ik heb de bus naar Deinze mogen nemen, en overstappen naar kortrijk. Bijna 2u onderweg.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 09:18   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
nochtans wanneer de reizigers op de hoogte gesteld worden van de werkelijke toestand tonen zij heel veel begrip.
Ik kan verstaan dat het allerminst leuk is om te laat te komen hetzij thuis of op het werk(school), maar als de directie enkel maar wil luisteren als er een staking is ........
Als dagelijkse treinreiziger merk ik bitter weinig begrip bij medereizigers op voor wilde stakingen hoor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be