![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je als nationalist voorstander van een groot Nederland | |||
Ja, in de katholieke traditie |
![]() ![]() ![]() |
12 | 50,00% |
Ja, in de protestantse traditie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Neen, ik wens een katholiek Belgie |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
Neen, ik wens een protestants Nederland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een vraag hierbij: zijn Noord-Brabant en Limburg nu niet net die gebieden die België in 1839 opnieuw moest afstaan?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Limburg wel, tenminste het zuidelijk gedeelte. ik weet niet of dat voor de gehele huidige provincie geldt. Noord-Brabant niet, dat was indertijd de uitvalsbasis voor de Tiendaagse Veldtocht.
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Samenwerking België en Nederland (benelux) ging niet (in eerste plaats) uit van nationalisten. Calvinistische / katholieke veschillen bestaan nog nauwelijks. In ons Nederlands taalgebied zijn de verschillen niet groter of kleiner dan bv in D of Fr. Ik meen dat er in brede Vlaamse kringen (Vlaamsnationalisten zijn geen nauwkeurig afgebakende wezens!) een vrij grote eensgezindheid bestaat: Nu (veel) meer autonomie voor Vlaanderen, nauwere samenwerking met Nederland om gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Aldus groeien we weer naar mekaar toe, en dan zien we wel. Laatst gewijzigd door luc broes : 16 december 2007 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij dan maar eens uit wat het Zwitsers Eedgenootschaft is? Een protestantse bond? Een katholieke bond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, alleen Limburg werd opgedeeld in twee delen. Ook al omdat Limburg eigenlijk een aparte status had binnen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (het was immers niet zomaar een provincie zoals Luik of Antwerpen - toen nog Midden-Brabant genoemd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Scheiding van kerk en staat, seculiere Nederlanden!
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is een gebeurtenis in 1581 relevant voor de huidige beslissingen? Ik vind van niet. Er zijn overigens tal van landen met een multireligieuze bevolking:
Dus ik vind je argumenten niet erg zinvol, eerder gezocht om toch maar de hond te kunnen slaan. Veel belangrijker vind ik de huidige toestand. Hoe ga je bijvoorbeelde de sociale zekerheid van België en Nederland verzoenen? Ik wil maar gewoon een vinger uitsteken naar de pensioenen, bij ons zijn dat herverdelingsuitkeringen waar de Nederlanders echte pensioenfondsen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Dat was als compensatie voor het verlies van Franstalig Luxemburg uit die Duitse Bond. Dat werkt ook voort in de titel van de commissaris van de koningin in Limburg: daar heet dat gouverneur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat weet ik. Maar ik heb het over de aparte status van Limburg in het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, waar Jan gewag van maakte. De Duitse Bond verloor Franstalig Luxemburg immers toch maar pas bij de Belgische afscheiding?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN