Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 12:01   #41
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het heeft totaal niks te maken met adoptie. Bij adoptie is het niet de bedoeling dat men de kinderen verkracht.
Bij een huwelijk dan wel?
Oud 23 december 2007, 12:06   #42
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Het heeft alles te maken met het verkopen van een vagina annex baarmoeder. Volgroeid of niet volgroeid. Net zoals men vee verkoopt en verhandelt. Het feit dat men de koe nadien zelf van eten moet voorzien wil ook niet zeggen dat men de koe "adopteert".

Het is voor niks nodig er iets leukers van te maken dan het is: zuivere vrouwenhandel. (misschien komt er in sommige gevallen nog een schaap bij om de koop af te handelen).
Vanuit ons perspectief klopt dat inderdaad, ik zei dan ook expliciet dat men niet aan cultuurrelativisme dient te doen. Ik had het echter over het tafereel zelf, als onderdeel van de plaatselijke cultuur.
Oud 23 december 2007, 12:12   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Bij een huwelijk dan wel?
bij een islamitisch huwelijk zie ik het verschil niet zo duidelijk zitten nee.

De vrouw is verondersteld haar vagina+baarmoeder te verkopen en heeft er verder geen zeggenschap meer over. Ze MOET het mannetje terwille zijn, of ze nu wil of niet. dit lijkt me heel dicht in de buurt van verkrachting te liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 13:51   #44
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
De vrouw is verondersteld haar vagina+baarmoeder te verkopen en heeft er verder geen zeggenschap meer over. Ze MOET het mannetje terwille zijn, of ze nu wil of niet. dit lijkt me heel dicht in de buurt van verkrachting te liggen.
Dat is nu eenmaal de spijtige realiteit op vele plaatsen in de wereld. Wat zou de sociale statuut van Ghulam zijn moest ze niet getrouwd zijn en haar vader haar niet meer in haar onderhoud zou kunnen voorzien?

Laatst gewijzigd door Visjnu : 23 december 2007 om 13:53.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 12:49   #45
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dit is wat het Westen pedofilie noemt.
Totaal niet mee akkoord...ook in andere culturen zal dit beschouwd worden als pedofilie.
Vanaf de leeftijd van 14jaar is het 'sociaal' aanvaard in vele culturen om een meisje vanaf dan als vrouw te bestempelen.
In bepaalde culturen is dit een groot feest waar het kind heen uitziet...in Europa moeten de kinderen/vrouwen hun vrouwelijkheid wegsteken tot ze 18jaar zijn.
Oud 24 december 2007, 13:00   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de spijtige realiteit op vele plaatsen in de wereld. Wat zou de sociale statuut van Ghulam zijn moest ze niet getrouwd zijn en haar vader haar niet meer in haar onderhoud zou kunnen voorzien?
gezien blijkbaar volgens sommige culturen vrouwen zo achterlijk zijn dat ze niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, veronderstel ik dat haar status hetzelfde zal zijn als de geit van de familie.

Of wat wil je in feite bedoelen?

Dat het noodzakelijk is om je door de eerste de beste te laten verkrachten omdat je anders niet aan een boterham geraakt toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 december 2007, 13:14   #47
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
gezien blijkbaar volgens sommige culturen vrouwen zo achterlijk zijn dat ze niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, veronderstel ik dat haar status hetzelfde zal zijn als de geit van de familie.

Of wat wil je in feite bedoelen?
De geit van de familie behoort tot de familie en heeft bijgevolg waarschijnlijk een hogere status dan een meisje dat geen deel uitmaakt van een familie.

Citaat:
Dat het noodzakelijk is om je door de eerste de beste te laten verkrachten omdat je anders niet aan een boterham geraakt toch?
Dat is nogal plat en ongenuanceerd gezegd, maar daar komt het in principe op neer ja.
Oud 24 december 2007, 13:22   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geit van de familie behoort tot de familie en heeft bijgevolg waarschijnlijk een hogere status dan een meisje dat geen deel uitmaakt van een familie.

Dat is nogal plat en ongenuanceerd gezegd, maar daar komt het in principe op neer ja.
volgens mij bedoelen we beiden exact hetzelfde dus.

en dan zou IK respect moeten hebben voor een geloof en een cultuur die eerste alle rechten van hun vrouwen ontnemen en ze nadien ofwel enkel als prostitué kan beschouwen ofwel (en dat vinden ze nog leuker) hen verkrachten omwille van een boterham.

Laatst gewijzigd door circe : 24 december 2007 om 13:23.
Oud 24 december 2007, 14:06   #49
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
en dan zou IK respect moeten hebben voor een geloof en een cultuur die eerste alle rechten van hun vrouwen ontnemen en ze nadien ofwel enkel als prostitué kan beschouwen ofwel (en dat vinden ze nog leuker) hen verkrachten omwille van een boterham.
Ik denk niet dat iemand daar respect voor moet hebben, in tegenstelling zelfs, we zijn misschien zelfs moreel verplicht om daar iets tegen te doen. Deze toestanden zijn echter niet typisch voor een bepaald geloof of cultuur, maar zijn een rechtstreeks gevolg van de positie van de vrouw binnen de samenleving. We zien namelijk dezelfde (of veel ergere) toestanden op het platteland in Indie, in oost-Congo, enzovoort. Persoonlijk ben ik van mening dat de verbetering van de positie van de vrouw een van de belangrijkste (of misschien zelfs de belangrijkste) factoren is voor de verbetering van het welzijn in de wereld. Daarbij is het echter onproductief om te gaan focussen op hetgeen natuurlijkerwijs voortvloeit uit de huidige situatie.
Oud 24 december 2007, 20:57   #50
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iemand daar respect voor moet hebben, in tegenstelling zelfs, we zijn misschien zelfs moreel verplicht om daar iets tegen te doen. Deze toestanden zijn echter niet typisch voor een bepaald geloof of cultuur, maar zijn een rechtstreeks gevolg van de positie van de vrouw binnen de samenleving. We zien namelijk dezelfde (of veel ergere) toestanden op het platteland in Indie, in oost-Congo, enzovoort. Persoonlijk ben ik van mening dat de verbetering van de positie van de vrouw een van de belangrijkste (of misschien zelfs de belangrijkste) factoren is voor de verbetering van het welzijn in de wereld. Daarbij is het echter onproductief om te gaan focussen op hetgeen natuurlijkerwijs voortvloeit uit de huidige situatie.
Inderdaad, maar wij, inwoners van Europa, zouden onze imperialistische genen in bedwang moeten houden en ons niet zo snel 'moreel' verplicht' moeten voelen om er iets tegen te doen. Emancipatie komt van binnenuit de maatschappij en kan niet worden opgelegd door derden. Anders zal die gedoemd zijn om te mislukken. (cfr. vrouwen in Afghanistan lopen, ondanks 'de bevrijding' door de VS, nog steeds rond in allesverhullende boerka's.)

Ik zal u eens een voorbeeld geven van de emancipatie in die regio: zelfs mijn oma is, zo'n 65 jaar geleden in een dorpje van Pakistan, nog op haar 10e levensjaar aan een man van 30 jaar (= mijn opa) uitgehuwelijkt. Maar nu, in het jaar 2007, is zoiets door allerlei (o.a. buitenlandse) invloeden volledig onmogelijk geworden. Het wordt daar 'maatschappelijk' niet meer aanvaard.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 22:16   #51
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Inderdaad, maar wij, inwoners van Europa, zouden onze imperialistische genen in bedwang moeten houden en ons niet zo snel 'moreel' verplicht' moeten voelen om er iets tegen te doen. Emancipatie komt van binnenuit de maatschappij en kan niet worden opgelegd door derden. Anders zal die gedoemd zijn om te mislukken. (cfr. vrouwen in Afghanistan lopen, ondanks 'de bevrijding' door de VS, nog steeds rond in allesverhullende boerka's.) .
Daar ga ik absoluut volledig mee akkoord, maar ik denk dat onze morele verplichting ook op manieren kan ingevuld worden die niet paternalistisch zijn en die rekening houden met de eigenheid van die mensen. Ik ben zoiezo eerder voorstander van een evolutie dan een revolutie. Bepaalde projecten, zoals bijvoorbeeld scholing die zich specifiek richt op vrouwen, voldoen daar denk ik wel aan.
Oud 25 december 2007, 01:41   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Oké, da's rechtgezet.
Tot even de site bekeken, en wat lezen we daar?

http://www.nytimes.com/slideshow/200...IDESHOW_3.html

klinkt opeens anders hé.
dat betekent dat hij zijn dochter verkocht heeft...Aan een vieze pedofiel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 01:44   #53
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
dat betekent dat hij zijn dochter verkocht heeft...Aan een vieze pedofiel.
Zijn er dan propere pedofielen ?
Oud 25 december 2007, 01:52   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Zijn er dan propere pedofielen ?

ER zijn meer proper geschoren, gewassen en proper geklede pedofielen dan je denkt hoor.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 december 2007 om 01:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 01:53   #55
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zijn meer proper geschoren, gewassen en proper geklede pedofielen dan je denkt hoor.
Oud 25 december 2007, 01:55   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typfoutje van mij.

Maar ik bedoelde meer dat het beeld van een oude ongeschoren pedofiel niet altijd klopt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 december 2007 om 01:56.
Oud 25 december 2007, 01:56   #57
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Typfoutje van mij.

Ik mag het hopen.
Oud 25 december 2007, 02:00   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag het hopen.

Wees gerust.
Was gewoon het gevolg van hier posten en chatten tegelijk en even niet opletten.
Oud 25 december 2007, 11:16   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ga ik absoluut volledig mee akkoord, maar ik denk dat onze morele verplichting ook op manieren kan ingevuld worden die niet paternalistisch zijn en die rekening houden met de eigenheid van die mensen. Ik ben zoiezo eerder voorstander van een evolutie dan een revolutie. Bepaalde projecten, zoals bijvoorbeeld scholing die zich specifiek richt op vrouwen, voldoen daar denk ik wel aan.
Er is iets zoals de UVRM.
Buiten dat zal het me een worst wezen hoe ze ginds in de islamitische landen hun leven inrichten.
Wat me echter géén worst zal wezen is dat men als gevolg van hun miskleunen
a) massaal naar onze streken emigreert
b) HIER de boel komt verzieken
c) HIER even gaat vertellen welke tekeningetjes en filmpkes we wel en niet mogen maken
d) HIER nog eens komt mekkeren waarover we wèl en niet mogen praten
e) en HIER even komt gebruikmaken van de geplogenheden die WIJ hebben ingesteld en georganizeerd;

Men heeft oorzaak en gevolg: ofwel past men zich aan aan de hier geldende normen en waarden, inclusief werkattitude en levensattitude en dan kan men mee gebruik maken van de gevolgen van die levenshouding en attitude.
Ofwel behoudt men zijn eigen achterlijke cultuur, maar dan ook de gevolgen van zulke leefwijzen.

Dat we HIER volgens UH-HUH geen commentaar meer zouden mogen leveren op pedofiele achterlijke toestanden die GINDS gebeuren is er voor mij al over: wij kunnen er HIER over zeggen wat WIJ willen.

En nee, ik ben niet van plan om het arme schaapke ginder uit de klauwen van die vieze vent te gaan halen: dit laat ik over aan de poco wereldverbeteraars: "verbeter de wereld, begin op een ander".

Laatst gewijzigd door circe : 25 december 2007 om 11:16.
Oud 25 december 2007, 15:27   #60
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat we HIER volgens UH-HUH geen commentaar meer zouden mogen leveren op pedofiele achterlijke toestanden die GINDS gebeuren is er voor mij al over: wij kunnen er HIER over zeggen wat WIJ willen.
Dat heb ik nooit beweerd. Leer eens wat minder selectief lezen. Ik vind het geen goed, en zelfs een dom idee, om GINDS letterlijk in te grijpen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be