Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 23:14   #41
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een paar van je punten zijn contraproductief, zoniet levensgevaarlijk.
Een van de belangrijkste punten die ontbreekt, is rust. Veel, en goed getimede rust. Met jouw schema ga je zo de vernieling in.Blessures, prestatievermindering en zelfs totale Burnout volgt in de kortste keren.

Niettemin zie ik, dat ik een belangrijk woordje vergeten ben in mijn threadtitel: het cruciale woordje GRATIS (vooral voor niets-en minderverdieners - ik kom daarop terug)

Je moet je trouwens in elk geval niet financieel laten leegpompen door sportscholen om slank, sterk en fit te worden. Het gaat namelijk ook geheel gratis.
Levensgevaarlijk? wat dan wel? Karate? Gewichtheffen? Dan bent u slecht ingelicht.Tja, als je als bvb zestigjarige 3 maal per week 2 uur lang uiterst gewelddadige full-contact karate-gevechten doet, en als een bezetene aan het iron-pumpen gaat dat de stukken eraf vliegen, dat alles zonder goede rust, en uw energie in stand houdend met bakken en bakken straffe koffie, dan zul je het niet lang uithouden natuurlijk
Gewichtheffen moet geleidelijk aan gaan, nooit uzelf afbeulen.
Karate is helemaal niet zo gewelddadig als men zich dat voorstelt: het meest van de tijd is men aan het oefenen, geen gevechten aan het leveren, en men kan dat tot op hoge leeftijd doen. Ik ken mensen van meer dan zestig die zich nog steeds elke week oefenen : een sportschool is ook niet zo duur als u vertelt. "zich laten leegpompen"?! U gaat daar tussen de 200 �* 400 euros hoogstens per jaar aan uitgeven, meer niet.

Laatst gewijzigd door forumspook : 23 december 2007 om 23:23.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:27   #42
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moet je OOK cardio doen.
Van cardio word je slank en fit, maar niet lenig en sterk. Dus moet je wel nog wat méér doen.
Trouwens, alleen met trainen, hoe kompleet ook, kom je er ook niet.
karate= slank, fit, lenig, sterk. Een complete sport. Is zelfs goed voor uw neuronen. Want men moet constant beroep doen op dingen die men in het dagelijkse leven niet nodig heeft.
Oud 24 december 2007, 10:51   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
drie maal per week twee uur karate training ,
Dat is goed voor jonge mensen met fast twitch spiervezels (type 1 of witte). Die zijn echter aangeboren of niet. Het grootste deel van de bevolking niet dus. Bovendien verminderen die FT's snel met de leeftijd. Ik neem aan dat karateka's nog véél cardio doen erbovenop, want karate is van het interval-trainingstype dat niet noodzakelijk veel vet verbrandt maar wel koolhydraten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2007 om 10:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 10:56   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Levensgevaarlijk? wat dan wel? Karate? Gewichtheffen? Dan bent u slecht ingelicht.Tja, als je als bvb zestigjarige 3 maal per week 2 uur lang uiterst gewelddadige full-contact karate-gevechten doet, en als een bezetene aan het iron-pumpen gaat dat de stukken eraf vliegen, dat alles zonder goede rust, en uw energie in stand houdend met bakken en bakken straffe koffie, dan zul je het niet lang uithouden natuurlijk
Gewichtheffen moet geleidelijk aan gaan, nooit uzelf afbeulen.
Karate is helemaal niet zo gewelddadig als men zich dat voorstelt: het meest van de tijd is men aan het oefenen, geen gevechten aan het leveren, en men kan dat tot op hoge leeftijd doen. Ik ken mensen van meer dan zestig die zich nog steeds elke week oefenen : een sportschool is ook niet zo duur als u vertelt. "zich laten leegpompen"?! U gaat daar tussen de 200 �* 400 euros hoogstens per jaar aan uitgeven, meer niet.
Ik heb niets tegen karate, integendeel. Wou dat ik gevechtssporten gedaan had ipv krachtsporten...

Maar dat "ook op leeftijd", mag je dan uit mijn threadtitel wel weglaten.
Zie verder daarover hierboven, over fasttwitch.

Als ik de playboy foto's van Putin bekijk, besef ik wel dat mijn borsten uitgezakt zijn...
Karate zou dat misschien verhinderd hebben...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2007 om 11:00.
Oud 24 december 2007, 11:05   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben sinda een paar jaar aan het zogenaamde dikhuid dieet begonnen, waardoor je ook in de winterkou, wanneer anderen ziek zwak en misselijk worden, overeind blijft. Ik ben daarmee dus veel gezonder dan al die afgetrainde koulijers, en ik heb niet eens een trui of winterjas nodig.
Hier een afbeelding van me, bij de nieuwjaarsduik van vorig jaar.
Jammer dat je dan voor iedere nog fittere strandwandelaar op de loop moet gaan, en dan nog niet rap genoeg om te verhinderen dat je doodgeknuppeld wordt...
Oud 24 december 2007, 11:07   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
genoeg poepe
De liefdesdood in optima forma valt nog méér mee.
Oud 24 december 2007, 11:13   #47
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
karate= slank, fit, lenig, sterk. Een complete sport. Is zelfs goed voor uw neuronen.

Maar hoeveel mensen, die wél fit, slank, lenig en sterk willen worden, ga je voor karate weten te mobiliseren???
Het is een van de meest belastende sporten, dat wel. Ik zal trouwens eens nakijken hoe hoog hij scoort op de schaal van de "compleetheid".
Naar ik mij herinner:hoog.

Citaat:
Want men moet constant beroep doen op dingen die men in het dagelijkse leven niet nodig heeft.
Op vrienden die met je willen vechten???

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2007 om 11:17.
Oud 24 december 2007, 11:51   #48
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is goed voor jonge mensen met fast twitch spiervezels (type 1 of witte). Die zijn echter aangeboren of niet. Het grootste deel van de bevolking niet dus. Bovendien verminderen die FT's snel met de leeftijd. Ik neem aan dat karateka's nog véél cardio doen erbovenop, want karate is van het interval-trainingstype dat niet noodzakelijk veel vet verbrandt maar wel koolhydraten.
Cardio -training ken ik niet, maar zelf werk ik de hele dag buiten (onderhoud van een domein-houthakken, dode bomen omzagen, groententuin en grote boomgaard onderhouden), en s'avonds doe ik aan karate, 2 �* 3 maal per week dus + alle dagen een halfuurtje gewichtheffen. (twee gewichten van 14 kilo, en één wat zwaarder van 40 kilo). Ik slaap ongeveer 6 uur per dag, en eet 4 maal per dag (6 uur s'morgens, 12 uur, 6 uur savonds en rond 22 uur, na de training). Ik ben 48 jaar, dit put mij helemaal niet uit, integendeel, ik voel me ongemakkelijk als ik mij lichamelijk niet kan bezighouden. Ik eet zowat alles, zonder overdrijving, rook niet en drink niet.
Oud 24 december 2007, 11:59   #49
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=eno2;3168275][quote]

Maar hoeveel mensen, die wél fit, slank, lenig en sterk willen worden, ga je voor karate weten te mobiliseren???
Het is een van de meest belastende sporten, dat wel. Ik zal trouwens eens nakijken hoe hoog hij scoort op de schaal van de "compleetheid".
Naar ik mij herinner:hoog.

Op vrienden die met je willen vechten???[/quote]De mensen met wie je traint, worden inderdaad vrienden. In 8 jaar heb ik als enige verwonding een blauw oog (wel zo dik als een ei), en een gekneusde rib opgelopen. Dat valt best mee dus. Men leert in die sport pas z'n partners respecteren, er worden geen beledigingen heen en weer geslingerd, niemand word uitgelachen als hij iets (nog) niet kan, en men leert zijn spierinzet te controleren.Voor competities zijn er leeftijds -categorieën, voor de gevechten draagt men vuistprotecties (soort kleine boks handschoenen). Zoals onze sensei (trainer) zegt: "de gevangenissen zitten vol mensen die niet kunnen vechten". Als je niet kunt vechten, en je bent in gevaar, grijp je wel eens naar een mes, karateka's hebben dat minder snel nodig.
Oud 24 december 2007, 12:03   #50
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen karate, integendeel. Wou dat ik gevechtssporten gedaan had ipv krachtsporten...

Maar dat "ook op leeftijd", mag je dan uit mijn threadtitel wel weglaten.
Zie verder daarover hierboven, over fasttwitch.

Als ik de playboy foto's van Putin bekijk, besef ik wel dat mijn borsten uitgezakt zijn...
Karate zou dat misschien verhinderd hebben...
karate beoefenaars werken ook aan hun spieren, het doel is echter niet om ze te doen opzwellen, integendeel, dat is eerder lastig voor de bewegingen die we doen . Spieren moeten zowel hard als soepel zijn, je moet tonus hebben.
Oud 24 december 2007, 12:52   #51
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Mensen boven de 60 zouden normaliter niets meer mogen ondernemen om sterker, slanker en fitter te worden...
Want zo wordt het (forum)spook van de vergrijzing nog gruwelijker... Zeker als die bijna niet hebben bijgedragen tot de fondsen, waaruit ze dienen onderhouden te worden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 december 2007 om 12:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 12:58   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het aan Eno2

Zet je goede voornemens gericht om in daden!
Simpel: je hebt in feite maar één keuze in 't leven: oud worden of niet
Wil je niet oud worden moet je jong zelfmoord plegen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 16:50   #53
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mensen boven de 60 zouden normaliter niets meer mogen ondernemen om sterker, slanker en fitter te worden...
Want zo wordt het (forum)spook van de vergrijzing nog gruwelijker... Zeker als die bijna niet hebben bijgedragen tot de fondsen, waaruit ze dienen onderhouden te worden...

Een jaar of tien geleden heb ik eens nagedacht: mijn kaars langs de twee kanten blijven opbranden, en snel (jong) doodgaan, of het roer omwerpen, van levenswijze veranderen en zo oud mogelijk worden Ik koos voor de tweedde optie, vermits ik teveel plezier zou doen aan mijn vijanden door kapot te gaan, en verdriet aan de mensen die mij graag zien. Fuck vergrijzing dus: ik ga het proberen zo lang mogelijk uit te houden
Oud 25 december 2007, 13:23   #54
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat je dan voor iedere nog fittere strandwandelaar op de loop moet gaan, en dan nog niet rap genoeg om te verhinderen dat je doodgeknuppeld wordt...
Ik raad je wel aan om een behoorlijk knuppeltje mee te nemen, het beest op de foto is zo'n 4 tot 6 meter lang en weegt iets tussen de 2 en de 4 ton. En pas als je hem genoeg irriteert vind je uit hoe snel hij is op de 2 meter sprint.
Oud 25 december 2007, 21:33   #55
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

bij prestaties steeds voldoende rust inbouwen!
Bij aerobo inspanning lopen tegen bv 18km/u afstand bv.200 m minimum x 3 tot x5 rust inbouwen,dat kan aktief aerobe inspanning 600 m lopen aan 10 a 12 km/u of bij niet loopinspanningen aktieve rust met bv.lenigmakende oefeningen gedurende 3 a 5 x de tijd van de gevoerde inspanning.
Naarmate de ouderdom max. inspanningen vermijden en meer op uithouding werken weer met de nodige rust.
Oud 26 december 2007, 13:08   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
bij prestaties steeds voldoende rust inbouwen!
Bij aerobo inspanning lopen tegen bv 18km/u afstand bv.200 m minimum x 3 tot x5 rust inbouwen,dat kan aktief aerobe inspanning 600 m lopen aan 10 a 12 km/u of bij niet loopinspanningen aktieve rust met bv.lenigmakende oefeningen gedurende 3 a 5 x de tijd van de gevoerde inspanning.
Naarmate de ouderdom max. inspanningen vermijden en meer op uithouding werken weer met de nodige rust.
Die zult U waarschijnlijk tijdens uw actief leven ook wel bij de RTT vermeden hebben...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 16:10   #57
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zult U waarschijnlijk tijdens uw actief leven ook wel bij de RTT vermeden hebben...

gelukkig zijn er mensen zoals u die zich doodwerken: dat is weeral minder pensioen uit te betalen! Tof!
Oud 26 december 2007, 21:06   #58
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door de wind,door de regen,dwars door alles heen Chippeke,gij moogt da zeggen en ook prettige feestdagen gewenst.
Oud 27 december 2007, 04:09   #59
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
karate beoefenaars werken ook aan hun spieren, het doel is echter niet om ze te doen opzwellen, integendeel, dat is eerder lastig voor de bewegingen die we doen . Spieren moeten zowel hard als soepel zijn, je moet tonus hebben.
Vaneigens dat. Spieren moeten taai zijn, niet dik.

Tot voor een paar maanden ging ik 2 maal per week naar den thaibox. Daar was het een komen en nog sneller gaan van die spierbundels. Armen zo dik als hun hoofd maar nul fysiek. Eén rondje en het is meestal al adem happen (als ze het al zolang uithielden). Altijd prettig om te zien, zo ne buffel die meppen krijgt van ne gast die dertig kilo minder weegt.

Hoor ze graag bezig. Ne ganse dag op ne stoel hangen en dan denken dat ze met 3 * 2uurtjes fitness per week superman zijn.

En zoals je zegt, dat rusten is nergens goed voor.
Zit zelf in een heel specifieke tak in den bouw en werk gemiddeld 11uur per dag in de meest onmogelijke omstandigheden en meestal buiten.
Sport niet meer zo vaak als vroeger maar op 6 weken zet ik mezelf zo scherp als ne spijker. Hoe? 2*per dag 15km lopen met een rugzakje van 10kg: één km lopen, stoppen en 40 keer pompen, terug één km lopen en 50 sittups, één km lopen en 40 keer pompen, een km lopen en 50 sittups.................Onderweg nen boom tegenkomen en zo vaak mogelijk optrekken.
Aja, rugzakje steeds aanhouden.
Een mensenlijf is sterker dan de meesten denken en verslijt rapper van in de zetel te liggen dan van af te zien.

We gaan diene ouwe nekeer pakken, pakt dan meestel ook verkeerd uit.
Oud 27 december 2007, 11:17   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En zoals je zegt, dat rusten is nergens goed voor.
OK sport je dan maar kapot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be