![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen jij nu oppert als een mogelijkheid, namelijk dat Leterme een lakei van Verafstoot geworden is of dreigt te worden, dat is door de NVA al lang erkend als een risiko. Daarom zijn ze niet mee in die Randstad-regering mee ingestapt, en daarom hebben ze één parlementair gevraagd zich te onthouden. Ik bedoelde met "lakei" dus inderdaad wel degelijk een aantal mensen met verantwoordelijkheid, die hun verantwoordelijkheid liever niet opnemen, die onderdanig doen tegenover de lintjes-en-baronstitels-uitdelende roi de Laeken uit persoonlijk belang. (de letterlijke lakei, die de koffie of tee brengt, de deur opendoet, of als broodschrijver fungeert, die mens doet dat maar om zijn boterhammeke met beleg te verdienen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even in een helikopterke stappen en wat opstijgen, om den boel daar beneden eens te bekijken van op afstand, zonder de dagelijkse kleine interferenties:
senario 1: er was geen kartel tot stand gekomen. Dus nva piepklein, geen neo-tsjeven want de oude tsjeven teveel relatieve invloed, het blok iets meer stemmen dan nu, wellicht idem voor LDD. Gevolg: immobilisme op vlak van staatshervorming, voortmodderen zoals onder de V II. senario "V III": zie de aktualiteit. De lijn van de hengel die de dikke vis moet vangen is nog altijd aan boord. Geen goed aas voor de dikke vis met Pasen: gegarandeerde terugkeer naar Grand Zero van de formatiepogingen. Amuseren we ons of amuseren we ons niet?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ophitsing van andere strekkingen escaleren die feiten. VB:bert bleiter heeft gisteren aangekondigd voetbalstadions te bouwen in samenwerking met Nederland en niet met Wallonië. Dit zijn van die steken die steeds pijnlijker worden voor België. - Music for live: Geld voor het Vlaamse rode kruis dus niet voor de federale overkoepeling. Als je als partij hier aan mee kan werken zou het dom zijn die kans te laten liggen. Maar wees gerust, op 23 maart staan we weer op Ground Zero, want iedereen weet dat de N-VA de formatie kan laten barsten: zie maar hoe muisstil ze waren in de Kamer wanneer BDW aan het woord was. De schrik zit er in. Maar de formatie nu laten barsten zou stuiten op een publieke afkeer. Dit kunnen we missen als kiespijn. Op 23 maart zullen de tsjeven en konijnenstokers niet kunnen aantonen dat het werkt, en kunnen we met plezier de stekker uit de meerderheid trekken. Laatst gewijzigd door giserke : 25 december 2007 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin. De koning is geen mens maar een instelling. Een democraat heeft respect voor democratische instellingen, als ze democratisch zijn. Quod non.
|
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe kom je daar bij? Zonder NVA heeft de regering Albert II een ruime meerderheid van 95 �* 96 zetels. Willen ze echt een tweederde meerderheid (waarom zouden ze in godsnaam?), dan pakken ze er de SP-a of de Groenen bij.
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welintegendeel.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leon Degrelle en zijn Rex waren in het echt in feite verzetslieden zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heeft die echt een abortus geregeld voor iemand ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Boudewijn heeft me persoonlijk gevraagd die zaak te regelen. Voor mij was dat niet vanzelfsprekend: ik ben lid van Pro Vita, een beweging tégen abortus. Maar Boudewijn drong aan: 'Le cardinal est d'accord'. En dus heb ik het nodige gedaan. Het meisje, dochter van een dokter uit een Vlaams provinciestadje, heeft een abortus ondergaan in een katholiek ziekenhuis aan de Belgische kust.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga het kort houden (nu ja, eigenlijk zie ik nu achteraf dat het toch nog ne fameuze reply is geworden) : 1. Het feit dat je de verwijdering van een onbewust organisme in een embryonaal stadium gelijk stelt met 'babymoord' zegt meer over je gebrekkige kennis van biologie en anatomie dan van de huidige realiteit en context zelf die je zogenaamd verafschuwt. Je suggestie van onschuldige kinderen (sinds wanneer hebben ongeboren kinderen jonger dan 12 weken een mogelijk 'schuldbesef' dan?, is hier een wetenschappelijk bewijs van?) is helemaal te belachelijk om dood te doen (vat die 'dood 'hier geenszins op als een 'jeux des mots', 't was hier niet de bedoeling). 2. In je redenering van 'iemand die zestig jaar is en graag kinderen wilden ...': kinderen zijn geen bezit van iemand, het is niet zoals een stereoketen waarvan je de aanschaf overweegt. Kinderen krijgen is eigenlijk een maatschappelijke plicht die je aangaat om die kinderen op een verantwoorde wijze tot evenwichtige, gelukkige en volwassen burgers groot te brengen. Aanstaande moeders en vaders die om uiteenlopende redenen (drugsverslaafd, te arm, mentaal gehandicapt, emotioneel voor aanstaande kinderen niet kunnen zorgen, ...) hiertoe niet in staat zijn moeten op zijn minst de legale mogelijkheid bezitten om hun embryo of prille foetus (ik wil dit hier geen 'kind' noemen) na rijp beraad al dan niet te behouden. 3. Is het zoveel 'christelijker' en 'humaner' om een kind te laten ontwikkelen en geboren te worden als je op voorhand weet dat dit op een mislukt en ongelukkig leven uitdraait? Is het moreel beter te verantwoorden een kind tot 'kanonnenvlees' te laten opgroeien of het met helse pijnen te laten geboren worden (bijvoorbeeld bij lichamelijke afwijkingen die reeds via echo of punctie in een embryonaal of vroegfoetaal stadium kunnen worden vastgesteld) dan het als een primaire vrucht uit genade pijnloos te verwijderen? Dus je verkiest een 'ongelukkig' kind te laten geboren worden, jarenlang af te laten zien, nul komma nul levenskwaliteit te hebben, om het dan vervolgens na x aantal jaren leven in miserie te laten sterven? Ik geloof zelf niet in een god, maar moest ie bestaan, zou die dan werkelijk deze conservatief-christelijke manier van redeneren aanhangen? Ik ben nu misschien grootmoedig, maar ik ben zo zeker van m'n stuk dat ik vermoed dat ik die hypothetische god aan mijn kant zou hebben. 4. Moet bijvoorbeeld een meisje dat verkracht werd of tieners die onvoorzichtig zijn geweest heel hun leven gestraft worden, omdat toevallig op een fout moment een zaadcelletje de eicel vond? Of past het in je conservatief humanisme om hier een uitzondering toe te staan, enfin, ik bedoel dan in het geval van die verkrachting? Of ga je nog verder en redeneer je net zoals ettelijke moslimfundamentalisten dat meisjes / vrouwen die verkracht worden er allicht mede plezier aan hebben beleefd of het hebben uitgelokt en ze bijgevolg verantwoordelijk moeten zijn voor hun daden en de gevolgen moeten dragen (zoals het kind dragen, krijgen en poging tot opvoeding waarvan de vader een misdadiger is). 5. We zijn met 6,5 miljard mensen op de aarde. Een zinvol demografisch argument om abortus te verbieden om de menselijke soort voor uitsterving te behoeden kan je dus ook al niet meer geven. 6. Om ook iets uit mijn eigen leefwereld als argumentatie aan te halen: Ikzelf ben bevriend met een ouder koppel (ondertussen hoogbejaard) die ca. 40 jaar geleden een zwaargehandicapte zoon kregen (die ondertussen, godzij dank, reeds 10 jaar uit zijn lijden verlost is) met een waterhoofd. Deze jongen kende van bij zijn geboorte tot aan zijn dood geen enkele levenskwaliteit, kon niet lopen, niet praten, bijna niet zien en horen, niet zelf stoelgang produceren, etc. Bovendien lijdde hij zijn hele leven lang pijn. Het koppel leefde echter (voorheen) vrij traditioneel katholiek, en er was reeds zichtbaar vanalles mis bij het begin van de zwangerschap, maar van een abortus kon geen sprake zijn. Ik kan u vertellen dat dit koppel hun verdere leven (cynisch genoeg tot aan de dood van hun zoon, nu vinden ze op hun oude dag eindelijk terug wat levenskwaliteit, maar ze zullen de gemiste zaken nooit meer kunnen goedmaken) zo goed als kapot was en ze alleen maar met hun zoon bezig konden zijn. Die mensen zeiden regelmatig tegen mij dat ze hadden gehoopt dat ze door wat meer ruimdenkende mensen omringd zouden geweest zijn, dan konden ze via bepaalde kanalen aan betrouwbare abortusadressen in Nederland en Engeland geraken en aldaar de zwangerschap onderbreken. Dat had hun in alle geval veel ellende bespaart, en ook die kleine die niets plezier aan z'n leven heeft gehad. Is het dus volgens jou humaan en gerechtvaardigd die mensen zovele jaren + het kind in kwestie, zo te laten afzien? 7. Je kunt nooit 'pro-abortus' zijn, wel tegen 'contra-abortus', het is sowieso een moeilijke ingreep en geen voorbehoedsmiddel of zo, maar soms is het idd de best mogelijke en enige oplossing. Denk over mijn argumentatie maar eens goed na. Conclusie: koning Boudewijn had er bij mij definitief 'gelegen' vanaf de abortuskwestie. Hij profileerde zich hier als een religieus en dogmatisch fanaticus. Gelukkig kon onze 'liberale' politiek ons toen ook al religieus sektarisch verstarde en wereldvreemde vorstenhuis een halt toeroepen. Leve de democratie ! Natuurlijk was het van meet af aan duidelijk dat Boudewijn zich ziekelijk liet beïnvloeden door Fabiola, een godsdienstwaanzinnige Spaanse kwezel, tevens notoir lid van de sekte Opus Dei. Wat ik nu ga zeggen vind je misschien helemaal 'verwerpelijk', maar mijn moeder zei tegen me dat ze met haar gynaecoloog een (uiteraard niet op papier gestelde) afspraak had om wanneer er serieuze complicaties (waardoor de levenskwaliteit zo goed als nihil zou zijn) zouden optreden, mij niet tot het uiterste in leven zou houden, maar ervoor zou zorgen dat er ineens 'genoeg' mis zou gaan. Ik ken ook nog vele andere mensen die soortgelijke stilzwijgende afspraken hebben gemaakt. Wanneer ik later eventueel aan kinderen wil beginnen heb ik mij dan ook voorgenomen mij een goede en betrouwbaar en niet al te religieus fanatieke gyneacoloog te zoeken die mij hetzelfde kan garanderen en mijn kind niet onnodig nog eventueel jarenlang te laten afzien. Vind je dit niet kunnen? Wel, een kind onnodig laten creperen en zijn leven en dat van zijn ouders hypothekeren, dit onder het mom van je morele geweten, vind ik nog duizend maal erger. Nog vele groeten, maar dit moest me even van 't hart. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Onmiskenbare minachting door de franstaligen van de vlamingen en Vlaanderen, toen België een francofone staat was in 19e en begin 20ste eeuw. Waarmee tersluiks wordt bedoeld dat die onmiskenbare minachting sedert zowat een eeuw niet meer bestaat, hetgeen - zoals wij allen weten en dagelijks ervaren - een klinkklare leugen is. Het volstaat van bvb. te kijken naar de bijdragen van franstalige deelnemers aan dit forum... 2. Collaboratie Waarmee uitsluitend de collaboratie in Vlaanderen wordt bedoeld, vanzelfsprekend. Alsof er nooit collaboratie is geweest in Wallonië. Alsof alle vlamingen (het gaat om collectieve onrechtvaardigheden) schuldig waren of zijn aan de collaboratie. 3. De splitsing van BHV Collectieve onrechtvaardigheid van de vlamingen ten aanzien van de franstaligen ?? Dat is gewoon te gek voor woorden. Hoe kan een democratische meerderheidsbeslissing van een deelstaat (althans, van een kamercommissie ervan), volkomen conform de constitutie en de wetgeving, en betreffend haar eigen regio, collectief onrechtvaardig zijn ten aanzien van een andere deelstaat, die daar geen fluit mee te maken heeft ? Indien Albert II de Belgique (eigenlijk van Saksen-Coburg) dit alles daadwerkelijk en op die wijze zou bedoeld hebben met zijn stelling "collectieve onrechtvaardigheden", dan is hij dermate subjectief en onrechtvaardig ten aanzien van Vlaanderen en de vlamingen, dat zelfs de RTBF dit zou moeten aanklagen en zijn aftreden eisen. Meer waarschijnlijk, en zelfs zo goed als zeker is het, dat de RTBF er totaal niet voor terugschrikt om ook een kersttoespraak van haar koning te misbruiken door er een geheel eigen uitleg aan te geven, om er haar eigen extreem gekleurde opruicampagne mee te voeden, er haar kijkers verder mee te desinformeren, en er haar eigen vlamingenhaat mee te uiten. Wel wetend bovendien dat zij daarbij kan rekenen op de onvoorwaardelijke en blinde steun van een legertje provocateurs, waarvan enkelen op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je eerste argument is zelfs flagrant onwaar. Dat er van het begin af aan leven is, staat biologisch als een paal boven water en niemand is er tot nog toe in geslaagd de aan- of afwezigheid van bewustzijn vast te stellen. Ook de sprong van schuldigheid naar schuldbewustzijn houdt geen steek. Zelfs een volwassene kan schuldig zijn zonder zich van enige schuld bewust te zijn en dat is in onze beschaving een “verzachtende omstandigheid” die zeker geen gewone straf, laat staan de doodstraf kan verantwoorden. Ik vind het ook buitengewoon arrogant in de plaats van iemand anders te gaan bepalen of en hoe gelukkig hij of zij zal worden. We hebben sowieso allemaal een verschillend referentiekader. Maar ook bij mij heeft Boudewijn er gelegen, niet omdat hij zijn geweten volgde want dat was zijn goed recht maar wel omdat hij zijn fameuze schijnheilige verdwijntruuk uithaalde. Hij had het been stijf moeten houden en desnoods aftreden, maar hij is als de eerste de beste platvloerse politieker gezwicht voor zijn postje. Tot op dat ogenblik was ik Belgicist omdat België het ongeboren leven nog verdedigde. Toen dat wegviel was die staat voor mij zijn laatste bestaansreden kwijt en heb ik de weg gekozen van Groot-Nederland. En dat moet mij dan weer van ’t hart.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 3 januari 2008 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben er hiermee dus vrijwel zeker van dat onze ethische standpunten niet te verzoenen zouden zijn en dat ook nooit zullen zijn. Omwille van opvoedingsredenen, milieus waarin we vertoeven, karakter, levensbeschouwing, persoonlijke ervaringen, etc. De abortusdiscussies zijn een moreel heikel punt en elke 'speler' in die debatten zal zijn argumentatie (zoals ik ook heb gedaan) naar boven halen om zijn 'gelijk' proberen te halen. Dat je mij 'kromme' redeneringen verwijt, vind ik dan ook een nogal vreemde redenatie. Ik zou je ook 'kromme' redeneringen kunnen verwijten, maar dan belanden we in een straatje zonder eind en een welles/nietes spelletje. Ik beschouw je - alleszins met betrekking tot dit standpunt - als een dogmatisch christelijke conservatief en jij zult mij allicht - wederom alleen op basis van mijn standpunten in deze materie - als een progressieve 'goddeloze' liberaal beschouwen. Meningen over ethische kwesties mogen en moeten verschillend zijn en ze houden discussies als deze levendig. Probleem is echter dat men wel met een realiteit zit waarin het abortusprobleem zich voordoet en allerlei ethische argumentaties moeten dan ook geconcretiseerd worden in wetten en officiële voorschriften. Ik geef toe dat we dus in de praktijk nooit alle ethische invalshoeken met elkaar zullen kunnen verzoenen. Uiteraard ben ikzélf blij met hoe de wetgeving nu is en dat abortus niet langer als misdaad wordt vervolgd. Toch moet je toegeven dat dit momenteel voor iedereen de best mogelijke uitweg kan zijn. Mensen - zoals ik - die abortus in principe algemeen kunnen rechtvaardigen, riskeren geen vervolging meer zoals vroeger; mensen zoals jij in principe contra abortus hebben nog altijd de vrije wilsbeschikking om geen (of in de hoedanigheid en met steun van hun wederhelft) abortus te laten plegen en zelf de verantwoordelijkheid en de gevolgen te dragen. Voor ieder wat wils dus, of is het ook deze vrije wilsbeschikking die je aan banden wil leggen? Als je er natuurlijk vanuit gaat dat een hoopje cellen van enkele weken een eigen willetje heeft (waar is hier de wetenscahp?) en bijgevolg geen deelkan nemen aan die wilskeuze, komen we opnieuw in een straatje zonder eind. Ik durf hierbij gerust het motto te formuleren:'baas in eigen buik', voor ieder wat 'wils'. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij stoort aan de mening van godsdienstfanatisji over abortus, is eerstens dat ze zich toch zo absoluut moeten moeien met anderen hun levenshouding.
Dat ze begot hun eigen leden, vrienden-kerkgangers, afraden (of afdreigen met uit de godsdienst gezet te worden), maar dat ze andersdenkenden met rust laten. Tweedens, dat ze aan anderen direkt beginnen te preken over alternatieven zoals adoptie enz. Presies of andersdenken doen abortus zonder die dingen eerst te overwegen, presies of andersdenkenden abortus voor hun plezier doen. Derdens: natuurlijk moet geen enkele kaloten dokteur of verpleeger/verpleegster verplicht worden om mee te werken aan een abortus. Alleen wel dit: zelfs ieder privé-ziekenhuis wordt in Vlaanderen betaald door de overheid. De direktie moet zich dus organiseren dat je heel klantvriendelijk geholpen wordt, in elk (ik benadruk: in elk) daartoe geschikt ziekenhuis. (geschikt: vb. niet in een kliniekse waar ze alleen maar oogsjirurgie doen natuurlijk).
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 4 januari 2008 om 06:31. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Berten Bibber? Wie is dat?
![]() Ik ken wel Bertje de Bleiter. Is dat dezelfde? |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bert Van Laeken? was beetje nerveus bij de eedaflegging... tenzij het een of andere moeilijke ziekte was. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 januari 2008 om 11:47. |
||
![]() |