![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het gros van de "gebruikers" dat ik ken doet dat zeer bewust met mate, en puur recreatief (geen escapistische neigingen etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Banneling
|
![]() Wapenbezit zal waarschijnlijk in het verleden minder doden veroorzaakt hebben dan drugs...
Toch werd dat bezit (bijna) volledig verboden... Alhoewel matig en recreatief gebruik van wapens ongevaarlijk is… ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus antwoord op uw vraag 1) t' een overdosis ja 2) t' is heroine ja 3) t' is heroine ja Volgens mij stond 1,2 en 3 dus allemaal in ; 100'000 doden op 8 jaar tijd in 15 europese landen door overdosis heroine.
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de hypochrisie rond alcohol ? of dat de dodental door overdosis ( ruim gedefinieerd aldus het artikel ) het verhaal van piraat niet tot uitzondering maakt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongen...en ook anderen hier....leer eens focussen.
![]() |
#590 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kortom stukken objectiever dan die link die jij ons gaf Citaat:
Citaat:
vliegen is dan ook stukken veiliger dan autorijden want ik lees bv net ergens dat dat er bv 500 per jaar zijn in Nederland alleen dat maakt dan zo'n 4000 keer x ( toch wel groter dan 25 vermoedelijk ) btw en alcohol zowat 1900 ... dat maal 8 maal factor x voor heel Europa .... dat worden er dan wel een pak meer dan 100.000 vermoedelijk zie je wel dat die link van je niet zo objectief is ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men sprak over 100.000 drugsgerelateerde overlijdens waarvan de meerderheid aan overdosis tgv opiumderivaten ( opiaten ) dat is wel heel wat ruimer dan dat moest het enigsinds wat objectief benaderd zijn en men beschouwt in dat stuk alle drugs en niet alleen diegene die iligaal zijn dan is daarvan het leeuwenaandeel uiteraard ( vaak zeer noodzakelijke ) medicijnen Laatst gewijzigd door praha : 1 september 2008 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En op de verpakking staan niet erg smakelijke afbeeldingen afgebeeld... Dat men dat ook eens met uw genotsartikelen doet... ------------------------------- (en het is niet omdat mijn gebuur in het water springt, dat U dat ook moet doen)... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2008 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze info uit hetzelfde rapport vind ik ook zeer interessant. (op p.149 en p.48) Citaat:
Citaat:
Maar als je de cijfers vergelijkt, kan er me dan iemand uitleggen waarom cannabis verboden moet zijn? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Banneling
|
![]() Maar aangezien Nederland weloverwogen gekozen heeft voor een gedoogbeleid zal dat wel betekenen dat gedogen minder problemen geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta niet goed waarom men altijd vergelijkingen wil maken?
Alsof het dan minder erg is of zo? Dat is toch een focus probleem of een ontkenning tactiek. Net alsof men bij de dokter gaat met een hart probleem en de dokter zegt; jamaar er gaan er nog meer dood van griep! Hallo?
![]() |
#598 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ik een legaal, minder schadelijk, minder verslavend alternatief wil voor alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervelend en brengt niks op. Het probleem blijft staan.
![]() |
![]() |
#600 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk "het probleem" blijft bestaan. Op dit argument kreeg ik nog nooit van geen enkele tegenstander van legalisering een antwoord : "Vind je het dan positief om onze jeugd te vertellen : Alcohol, geen probleem, doe maar. Al de rest is allemaal slecht, des duivels. En als ze dan cannabis proberen en het blijkt toch niet zo slecht te zijn, waarom zouden ze de rest dan ook niet proberen? Waarom wil je geen consequent beleid? " In Nederland heeft men een gedoogbeleid, waarom? Omdat zij graag meer en grotere problemen hebben? Ik heb de indruk dat alleen Nederland onderzoek doet naar het gebruik van drugs en gevolgen. Blijkbaar willen zij alleen een weloverwogen beleid. |
|
![]() |
![]() |