Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2008, 14:00   #581
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Waarop baseer je die 200 000?
Ik weet niet of de statistieken die ik hoger gepost heb al dan niet rekening houden met genaturaliseerden of niet, dat wordt niet vermeld, maar als je het totaal aantal Marrokkanen vermenigvuldogt me een factor van 4, dan moet je ook die andere immigranten die genaturaliseerd zijn meetellen. Wat er op zou neerkomen dat 40% van de Belgische bevolking immigrant of van alochtoonse origine. Dat lijkt me heel zwaar overdreven.
.
Het aantal van 1 miljoen 'allochtonen' is wel correct (alle afkomsten)
Het is wel zo dat de meeste Marokkanen en Turken genaturaliseerd zijn.
Ik herinner mij dat begin njaren '90 ongeveer 150000 van Marokkaanse afkomst zijn; die 200-250 lijkt mij correct; maar kan wel opgezocht worden.
Maar in iedergeval zijn er veel meer Marokkanen dan 80000
Citaat:
Waar veralgemeen ik? Ik zeg nergens dat alle marrokkanen klagen. Alleen dat degenen die je altijd hoort meestal Marrokkanen zijn. Akkoord dat het een minderheid is, en dat is een reden te meer om er niet aan toe te geven.
.
men onderschat het, maar vaak ziet men van zichzelf niet dat men neigt tot veralgemenen door het woordgebruik. Ik geeft je het voordeel van de twijfel
Mbt de minderheid die meer eist==> hier mag men niet aan tiegven. Men mag natuurlijk zich afvragen wat ze meer opeisen en is het mogelijk zonder voor te trekken of een ander te benadelen. Het is niet zo zwart/wit. Daarom is het bealngrijk om te kijken naar wat er juist aan de hand is en (heel belangrijk) in de juiste context te plaatsen.
Citaat:
Het is ook die minderheid die juist méér rechten wil dan de rest van de bevolking.
Mijn vraag was: "waarom is het altijd dezelfde bevolkingsgroep die klaagt, eisen stelt?". En als antwoord krijg ik alleen maar blablabla en geen boemboem.
ik weet niet of het altijd dezelfde bevolkingsgroep (is dit geen mogelijke veralgemening ?) is die altijd klaagt. Volgens mij heeft het te maken met perceptie.
Daraom is heel belangrijk om heel goed te nuanceren en te preciseren.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 7 november 2008 om 14:01.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 14:05   #582
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom zou ik verd*rie moeten opgeven. Iedereen kan lezen waarvoor ik sta. Voor het behoud van onze vrije seculiere democratische westerse samenleving. Het probleem is dat sommigen onder ons uit misplaatst respect en verdraagzaamheid tot in het absurde ons regelrecht naar de islamverdommenis zitten te leiden. Hoog tijd voor een ander beleid.
kalm aan.

Ik ben ook voor een vrije seculiere democratische samenleving. Of het punt westers erbij moet ben ik niet van overtuigd--> ik ben meer een 'globalist'
==> kijk, we zijn het hier nagenoeg eens.

van dat naar de 'islamverdommenis' leiden, ben ik niet zo eens.

Zoals ik al zei: iedereen mag zijn eigenheid behouden, binnen (!!!!!° het kader van een seculiere samenleving.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 7 november 2008 om 14:05.
Oud 7 november 2008, 14:19   #583
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
kalm aan.

Ik ben ook voor een vrije seculiere democratische samenleving. Of het punt westers erbij moet ben ik niet van overtuigd--> ik ben meer een 'globalist'
==> kijk, we zijn het hier nagenoeg eens.
O neen, de aanpak van het probleem (als u dit al wil zien of onderkennen) is heel verschillend.... en dit probleem beste 'globalist' (met het fabeltje dat alle culturen gelijk of evenwaardig zijn) is globaal, wereldwijd dezelfde. En ja westers hoort er zeker bij, wat wij in het westen hebben is nl. uniek en waard om te behouden.

Waarom het Westen superieur is
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...17150f616e49c6

Citaat:
van dat naar de 'islamverdommenis' leiden, ben ik niet zo eens.
Uw aanpak (het huidige knuffelbeleid dus) leid ons alsmaar verder in de islamproblemen.

Bericht aan weldenkend links
http://victacausa---appendices.blogs...end-links.html

Citaat:
Zoals ik al zei: iedereen mag zijn eigenheid behouden, binnen (!!!!!° het kader van een seculiere samenleving.
Dan houd u geen rekening met islam. Het is ook maar sinds men met die 'verrijking' te maken kreeg dat zoiets als 'integratie met behoud van eigen identiteit' ter sprake kwam of 'integratie moet van 2 kanten komen' gewoonweg omdat islam iets anders niet toestaat, islam is immers meer dan 'religie' alleen. Hoe groter de ummah hoe groter dat de problemen worden en hoe meer onze vrije westerse seculiere samenleving in gevaar komt. Het enige wat de knuffelaars onder ons met hun wanbeleid bereiken is dat de ummah in ons land en omstreken op alle mogelijke manieren (gezinsherenigingen, huwelijken met partners uit moslimland van herkomst, regulariseringen van illegalen, kinderen van autochtone vrouwen (die met een moslimman gehuwd zijn) die als moslim worden opgevoed enz. enz) steeds maar zit te vergroten met alle gevolgen vandien voor nu en in de toekomst.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112815

http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9

Hoog tijd voor een ander beleid.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2008 om 14:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 14:58   #584
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
O neen, de aanpak van het probleem (als u dit al wil zien of onderkennen) is heel verschillend.... en dit probleem beste 'globalist' (met het fabeltje dat alle culturen gelijk of evenwaardig zijn) is globaal, wereldwijd dezelfde. En ja westers hoort er zeker bij, wat wij in het westen hebben is nl. uniek en waard om te behouden.

Waarom het Westen superieur is
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...17150f616e49c6

Uw aanpak (het huidige knuffelbeleid dus) leid ons alsmaar verder in de islamproblemen.

Bericht aan weldenkend links
http://victacausa---appendices.blogs...end-links.html

Dan houd u geen rekening met islam. Het is ook maar sinds men met die 'verrijking' te maken kreeg dat zoiets als 'integratie met behoud van eigen identiteit' ter sprake kwam of 'integratie moet van 2 kanten komen' gewoonweg omdat islam iets anders niet toestaat, islam is immers meer dan 'religie' alleen. Hoe groter de ummah hoe groter dat de problemen worden en hoe meer onze vrije westerse seculiere samenleving in gevaar komt. Het enige wat de knuffelaars onder ons met hun wanbeleid bereiken is dat de ummah in ons land en omstreken op alle mogelijke manieren (gezinsherenigingen, huwelijken met partners uit moslimland van herkomst, regulariseringen van illegalen, kinderen van autochtone vrouwen (die met een moslimman gehuwd zijn) die als moslim worden opgevoed enz. enz) steeds maar zit te vergroten met alle gevolgen vandien voor nu en in de toekomst.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112815

http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9

Hoog tijd voor een ander beleid.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
ik geef het op.
Oud 7 november 2008, 15:03   #585
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
ik geef het op.
Nu de herman de leys nog ...

Citaat:
Herman De Ley beschuldigde twee bekende dichters van intolerantie & xenofobie.

http://victacausa.blogspot.com/2008/02/blog-post.html

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2008 om 15:03.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 18:17   #586
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill, niet ik maar de realiteit is soms erg bitter: misschien is dit niet erkennen een beetje uw probleem omdat u die realiteit kunt negeren.
Het is jammer dat u die realiteit afwentelt op mijn persoon.
U moet echt eens het integratierapport 2008 uit Nederland eens lezen, ze bevestigen volkomen mijn eigen vaststellingen, zijn die onderzoekers volgens u ook 'bitter'?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 18:41   #587
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill, al eens aan een bediende in een iterimkantoor gevraagd waarom sommige werkgevers liever geen allochtonen wilden?
Of nog beter; aan werkgevers zelf?
Moet je toch eens doen!

Wat onderwijs achterstand en islamitische leer betreft, zet jongens en meisjes apart,dat is haram dat gemengd onderwijs, ze leiden elkaar af en als je ze apart zet zullen ze beter studeren.
Die mening betaat hoor en hoor je meer dan eens, vooral veel met Marokkaanse mensen praten helpt echt om iets te begrijpen.
Alice, al eens aan een bediende in een interim-kantoor gevraagd waarom sommige werkgevers liever geen vrouwen wilden?
Of nog beter, aan de werkgevers zelf?

Al eens gevraagd aan mijn werkgever waarom hij wel allochtonen aanwerft?
Moet je toch eens doen.

De mening dat je jongens en meisjes beter apart zet bestaat ook onder autochtonen.
Zowel onder allochtonen als onder autochtonen leeft er meer dan één mening.
Dat weet je toch wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 18:58   #588
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

1 Niet meer of minder dan een autochtoon die geen werk krijgt van een allochtoonse werkgever. In plaats van te klagen gaat die op zoek naar een werkgever die hem wel in dienst neemt.

2 Wat discriminatie betreft, weest u maar blij dat de islam het hier nog niet helemaal voor het zeggen heeft al is men daar uit respect al goed mee bezig. En dat geknuffel van de zogenaamde 'progressieven' onder ons heeft niet alleen betrekking op straathoekwerkers.

3 Zie jij een partij opgericht worden door en voor allochtonen ?

4 En terecht

5 Wat moet ik daar dan van vinden ? Toch niks mis mee ?
1 Als iemand niet aangeworven wordt is dit niet noodzakelijk discriminatie.
Als iemand niet aangeworven wordt om hij/zij vrouw of oud of mindervalide of Marokkaan of Senegalees is, is dit wel discriminatie.

2 Ik zou met de ene discriminatie blij moeten zijn, omdat een andere er niet is.
Ik keur elke discriminatie af. En jij? Ben jij daarin selectief?

3 Wie weet.
Kan je nog uitleggen waarom je het woord "allahtonen" gebruikt wanneer je Moslims bedoeld? Dat was de vraag.

4 Nog altijd off-topic.

5 Ik ben blij dat je vindt dat er niets mis mee is.
Oud 7 november 2008, 19:21   #589
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je nog uitleggen waarom je het woord "allahtonen" gebruikt wanneer je Moslims bedoeld? Dat was de vraag.
weet je het nu nog niet?

- een allahtoon is een allochtoon die de islamitische ideologie aanhangt

- een moslim is iemand in een moslimland die de islamitische ideologie aanhangt

- een allochtoon is iemand die zowel islamitisch als boeddhist als hindoestaan kan zijnn vermits die term niet verwijst naar iemands religieuze overtuiging.

- een bekeerlinge is een autochtoons (dom) meisje dat denkt dat Mohammed haar liever gaat zien als ze een zwart laken omdoet.

- een kaffer is een autochtoon die niets hoeft te weten van de islamitische ideologie

- een dhimmie is een autochtoon die vrijwillig de rol van tweederangsburger accepteert omdat hij in de waan verkeert dat dit verrijkend is.

Nog iets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 19:53   #590
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
- een kaffer is een autochtoon die niets hoeft te weten van de islamitische ideologie
Kafir bedoel je?
Oud 7 november 2008, 20:04   #591
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet je het nu nog niet?

- een allochtoon is iemand die zowel islamitisch als boeddhist als hindoestaan kan zijnn vermits die term niet verwijst naar iemands religieuze overtuiging.

- een bekeerlinge is een autochtoons (dom) meisje dat denkt dat Mohammed haar liever gaat zien als ze een zwart laken omdoet.

- een dhimmie is een autochtoon die vrijwillig de rol van tweederangsburger accepteert omdat hij in de waan verkeert dat dit verrijkend is.

Nog iets?
Jij wordt nog echt moslim.
Oud 7 november 2008, 20:04   #592
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
weet je het nu nog niet?

Nog iets?
Ja, ik vroeg Smiley "Waarom gebruik je het woord "allahtoon" als je een Moslim bedoelt?"

Ik dacht dat een Moslim iemand is die de Islam aanhangt, ongeacht waar hij zich bevindt.

Volgens Van Dale is een bekeerling iemand die van mening of godsdienst veranderd is.
Oud 7 november 2008, 20:56   #593
Geert C

Standaard

Prijsvraag: Op welke pagina van dit topic zal het eerste inhoudelijke bericht over het werkelijke programma van deze partij staan?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 00:25   #594
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geert C;heeft u het programma al gezien?
Mag discussie niet zonder dat iedereen het programma heeft gezien?
Oud 8 november 2008, 00:29   #595
Geert C

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar er zijn er hier die zonder enige vorm van bewijs beweren dat zij hier de sharia willen invoeren.

Ik heb graag wat bewijs voor dergelijke haast beledigende beweringen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 00:36   #596
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft u in buitenlandse kranten ook de berichtgeving gevolgd? Daarin kon je lezen dat ook het naleven van de Islamitische wetgeving een streefdoel is.

De Islamitische wetten zijn o.a de sharia; zo bekend bent u toch hoop ik wel wat Islamitische wetgeving betreft?
Oud 8 november 2008, 00:45   #597
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Heeft u in buitenlandse kranten ook de berichtgeving gevolgd? Daarin kon je lezen dat ook het naleven van de Islamitische wetgeving een streefdoel is.

De Islamitische wetten zijn o.a de sharia; zo bekend bent u toch hoop ik wel wat Islamitische wetgeving betreft?
Dat dit het uitenidelijke doel is, is zeker. Maar of ze het la direct in hun programma gaan zetten is een andere zaak. In hun plaats zou ik wachten tot ik een voldoende aanhang had.
Oud 8 november 2008, 01:10   #598
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Natuurlijk, maar er zijn er hier die zonder enige vorm van bewijs beweren dat zij hier de sharia willen invoeren.

Haast beledigend voor wie?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 01:15   #599
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot dan is de discussie enkel toeschrijven van intenties en zijn dus alle aantijgingen gebakken lucht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 06:47   #600
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

waarom vind jij dat een beledigende bewering? Heb je een islamfobie of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be