![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel goed dat die racist de propaganda t.b.v. de flamingantische partijen op zich wil nemen. Het hoeft niet altijd Maingain te zijn die zich daar mee bezig houdt, hé. Ook de commentaren op het artikel zijn wel boeiend, eigenlijk. Go, Ducarme, Go! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een confederaal model is per definitie een onstabiel systeem en de enigste maar dan ook de enigste reden waarom in Vlaanderen het confederaal model naar voor wordt geschoven is omdat ze weten dat er voor "seperatisme" absoluut geen meerderheid is en daarom proberen ze het dan maar via de achterdeur op een wat achterbakse manier. Een tweede reden is uiteraard dat een confederaal model de enigste constructie is waardoor Vlaanderen (in ruil voor een paar miljard euro huur) enige controle kan blijven uitoefenen op Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anyway, wat jij hier citeert is in rechtstreekse tegenspraak met het standpunt van het VB. Of ga je beweren dat het VB er niet voor wil uitkomen dat ze separatisten zijn? De terechte vraag van Zwartengeel was: ALS het zo zou zijn dat het confederalisme de voorbode van een splitsing was, waarom weigert het VB daar dan aan mee te werken? Is niet logisch, toch, tenzij de stelling verkeerd is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar alleen is't leven zoet, Waar men stil en ongedwongen Alles voor de Walen doet. Laatst gewijzigd door Zucht : 12 november 2009 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
|
![]() Ze hebben hier al uitgelegd dat je een onderscheid moet maken tussen Franstaligen en Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Qui prêche la haine? Franse ratten, Walen buiten, België barst, slogans FR? Y a-t-il un équivalent �* Mouscon, Enghien et Comines des tracasseries Peeters? Un équivalent du TAK? un équivalent de Leterme, ministre FR qui a dit que les FL sont intellectuellement inférieurs? Un équivalent des slogans racistes dans les stades (non condamnés)? Comme mon pseudo l'indique, je suis amateur d'opéra. A Liège, les opéras sont sous-titrés bilingue FR-NL. A Gand et Anvers, le FR est interdit: GeenAnderTaal. J'y vais quand même, connaissant le NL. A Gand, Bijloke, pour La muette de Portici (23.10.05, 1ère et denière représentation en Belgique depuis 1830), le spectacle a été interrompu par les cris de haine du TAK, au son du Vlaasme Leeuw, hymne officiel de la Flandre. " Ik denk beste Franstalige schrijver dat het allemaal begonnen is met "Het Vlaams/Nederlands is een taal niet geschikt voor universitair onderwijs" en "Sale Flamand, Tu pues".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom VB daar aan weigert mee te werken is dat het geen burgermietjes Vlaams-Nationalisten zijn zoals NVA (al zouden sommigen wel willen) en in mindere mate CD&V. Een andere reden is dat de manier waarop het confederalisme in Vlaanderen vaak wordt ingevuld helemaal geen confederalisme is. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 november 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren er dan Walen wél akkoord met de Vlaamse inspecties ? Heeft er een Waal mee voor splitsing BHV gestemd, of tegen een belangenconflict ? Wat is dan het verschil juist ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeg je? Die zijn ook Franstalig? Oh sorry. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt mij een nogal verregaand veralgemenende stelling. Ik weet wel dat u het hier over de Belgische Franstaligen hebt, maar ook dan is het al te kort door de bocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Banneling
|
![]() Dat blijkt, voor wat de belgicisten op dit forum en elders betreft, dé specialiteit van het huis te zijn. Het ergste is dat ze het zelf niet eens beseffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, ik beken, veel van mijn posts hebben als bestaansreden het koeieneren van azert. Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 november 2009 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is iemand die een vastgeroeste mening heeft, en deze steevast tegen wind en stroming verkondigt. Hij doet dit echter op een veel beschaafder wijze dan veel andere belgicisten, dus dat verdient enige waardering. Ik kan u zelfs melden dat sommigen van ons, waaronder ikzelf, ooit al diepgaander discussies met hem hebben gevoerd (probeert u dat maar eens met andere belgicisten !) waarbij we uiteindelijk dachten, nah, wie weet heeft hij nu toch een ietsje inzicht gekregen in de werkelijke toedracht van zaken. Grif toegegeven weliswaar : daarin hebben we ons telkens vergist. Maar goed, dat hij onverzettelijk bij zijn visie blijft, is niet verboden, nietwaar. Voor wat het kort door de bocht gaan betreft : mijn geest leent zich daar niet toe. Wie te kort door de bocht gaat riskeert knalhard tegen een muur aan te lopen. Vandaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
|
![]() Gelukkig dat u het zegt; want ik had er nog niets van gemerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de CD&V dringend de taaltoestanden in de Brusselse ziekenhuizen en administraties bij de EU-instellingen moeten gaan aanklagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je bent er toch nog, zie ik. Geef je nog altijd les in Brussel? Om even op je bericht in te gaan: ik vind die commentaren ook erg boeiend. Daaruit blijkt immers dat niet �*lle Frans-talige Belgen, en a fortiori commentaar-schrijvers op het forum van Le Soir, zo opgetogen zijn met wat die Ducarme of het FDF doorgaans uitvreten. Ik leer er ook uit dat de tactieken van bepaalde 'radicale' elementen uit de Vlaamse Beweging eerder contra-productief werkt. Ik hoop dat daar lessen uit worden getrokken (al vrees ik er een beetje voor). Het is nergens goed voor vastgeroest te zitten, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |