![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vaak heb ik te maken met Vlamingen die tot ze horen en zien dat ik eigenlijk Franstalig ben plots tegen mij in een gebrekkig Frans beginnen.
Soms gaan er letterlijk weken en maanden door vooraleer ze het weten. En als ze mij dan in het Fr aanspreken pik ik zoals gewoon door in het Nl... maar toch zijn er die het telkens opnieuw proberen! Ik spreek vloeiend Nl en leef in Vlaanderen.. Waarom ze dat doen is mij een raadsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sheer poetry...
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 november 2009 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#584 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen het niet helpen, het is hun natuur geworden die onderdanigheid. Dat komt ervan als een volk kiest voor overleven door onderwerping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom moeten wij hier revolutie voeren? Om nog meer in weelde te kunnen zwemmen? Eén auto niet genoeg? Moet ge naast uw playstation 3 ook nog een Xbox 360 hebben? Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu zelf; wat ben je op wereldvlak als je enkel maar het Nederlands kent, dat nauwelijks gesproken en verstaan wordt in de rest van de wereld?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik voel mij alvast geen slaaf, bij gebreke aan zweepslagen, kettingen en arbeid dewelke onbezoldigd dient te worden verricht. Laat die slachtofferrol en dat inferioriteitscomplex toch eens varen. Op de duur wordt het een zichzelf vervullende profetie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaming doet dat vanuit zijn slavenmentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ongelooflijk toch dat veel Vlamingen nog zo zijn! Wat mijn geval betreft is het een minderheid die het telkens probeert, maar ik maak het heel regelmatig mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb op verschillende manieren actie gevoerd, rel geschopt, met katapulten geschoten, met molotovs gegooid, betoogd, ingebroken, over omheiningen geklauterd, . Ik ben met pepperspray en matrakken bewerkt, in elkaar geklopt met een gebroken neus en een hersenschudding als gevolg en ik heb in cellen gezeten van politiekantoren en gevangenissen. Meermaals. Ik maak me over de revolutie geen illusies en ik heb er geen geromantiseerd beeld van. Maar voor mij geldt niet zozeer de vraag of de revolutie nodig, plezant, comfortabel is. Ik denk dat ze onvermijdelijk is. De vraag is alleen welke richting ze uitgaat. Een revolutie is niet zo uitzonderlijk als wij het ons voorstellen. Er gebeuren er elk jaar wel een paar. Of aanzetten tot, pogingen. Citaat:
Maar er zijn momenten waarop een groot deel van de bevolking de indruk hebben dat ze niets meer te verliezen hebben, dat ze bedrogen worden waar ze bijstaan, bestolen, voor de gek gehouden. Waarop ze tot de vaststelling komen dat de overheid hun belangen niet verdedigt maar hen juist bedriegt. Op zo'n momenten is opstand, ook grootschalig, mogelijk. Zelfs in dit land. De enige keer dat ik er in dit land getuige van was, was in 1996, naar aanleiding van het zgn. Spaghetti-arrest in de zaak Dutroux. Er waren toen gedurende meer dan een week rellen aan zowat alle gerechtsgebouwen in zowat alle grote steden van het land. Rellen, elke dag, die niet door the usual suspects werden georganiseerd maar door jongeren, chauffeurs van de Lijn, havenarbeiders (in Antwerpen), arbeiders van Vorst, kinderen soms, hun ouders, passanten en eigenlijk door een dwarsdoorsnede van de bevolking. Mensen kwamen namelijk tot de vaststelling dat de overheid niet alleen hen, hun werkgelegenheid, hun veiligheid en hun belangen niet kon of wilde verdedigen (dat wisten ze al) maar dat de overheid zelfs de veiligheid van hun kinderen niet kon en wilde garanderen. Meer nog: men vermoedde (niet onterecht) dat de overheid het hele dossier liever wilde afsluiten zonder al te veel gevolgtrekkingen en conclusies. Ik was bijzonder verbaasd over die rellen, maar ze hebben me er ook van overtuigd dat een breedgedragen opstand ook in dit land niet onmogelijk is. Als men raakt aan wat voor de mensen belangrijk is. In dit geval hun kinderen. Er komen wellicht tijden waarin zich gelijkaardige situaties zullen voordoen. Ik denk aan de gevolgen van de kredietcrisis (die verre van voorbij is; zie Dubai) en die we eigenlijk nu pas beginnen voelen. Onze banken (en dus spaargelden en pensioenen) zijn verre van gered, onze werkgelegenheid smelt als sneeuw voor de zon, onze staatsbegroting staat zo zwaar in het rood dat belangrijke uitgaven (zoals ziekenzorg en pensioenen) in de nabije toekomst zeer zwaar om dragen worden en dat volgende generaties dat nog zeer fel zullen voeren. Ik hou het voor mogelijk dat de situatie dermate nijpend wordt dat in de nabije toekomst niet alleen jongeren uit de migratie de nood voelen om hun afkeer, woede en frustratie op straat uit te schreeuwen maar waarbij ze het gezelschap krijgen van werklozen, arbeiders die met ontslag bedreigd worden, gepensioneerden die hun pensioen kwijt zijn of mensen die uit hun huis gezet worden. Ter informatie: Citaat:
![]() |
![]() |