Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 12:19   #581
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zijn lijstje van veranderingen die hij wil doorvoeren in het gevangeniswezen zou voor opstanden zorgen.

Er zou een stressniveau heersen in de gevangenis dat alleen maar kan lijden tot een hele hoop doden en gekwetsten.

Hij zou al snel zonder cipiers gaan zitten, eenders hoeveel hij ze wil betalen.

Je kan een gevangenis bouwen zodat je er erg weinig nodig hebt,

doe ze allemaal nen halsband aan, met wat electrodes in, en een straffe batterij, niet luisteren, is remote getazerd worden,

je bouwt afgescheiden zones een cel heeft een voor en achterdeur, een kant om bij de andere gevangenen te komen, een kant om bij de bewakers te komen

enz... je maakt dit zo veilig , onveilig als je zelf wil, zijn er problemen in die gevangene zone, gewoon de ventilatie afschakelen en traangas of iets anders naar binnen pompen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 12:24   #582
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn lijstje van veranderingen die hij wil doorvoeren in het gevangeniswezen zou voor opstanden zorgen.

Er zou een stressniveau heersen in de gevangenis dat alleen maar kan lijden tot een hele hoop doden en gekwetsten.

Hij zou al snel zonder cipiers gaan zitten, eenders hoeveel hij ze wil betalen.
Idd, het moet leefbaar gehouden worden zeker voor de mensen die er dagelijks werken.
Straffen mag maar humaan en consisquent, kwellen leid alleen tot overgefrustreerde mensen die nog minder geschikt zijn om opnieuw te lossen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 12:36   #583
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Ja, dat is wel degelijk hetgeen ik beweer en die ik uit zeer betrouwbare bron weet, namelijk van personeel die werkt in de gevangenissen.
Het is zo dat diegene die je op intiem bezoek wil laten komen, dat je daar een gezinstoestand mee moet bewijzen die bestond alvorens je opgesloten werd. We praten dus over op hetzelfde adres wonen, zeker zes maanden alvorens u werd opgesloten.

Ik heb een nieuw lief uit de Oudemanstraat pakt dus geen verf.

Ik denk dan ook dat het gevangenispersoneel dat u dit verteld heeft ronduit staat te liegen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 12:39   #584
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is zo dat diegene die je op intiem bezoek wil laten komen, dat je daar een gezinstoestand mee moet bewijzen die bestond alvorens je opgesloten werd. We praten dus over op hetzelfde adres wonen, zeker zes maanden alvorens u werd opgesloten.

Ik denk dan ook dat het gevangenispersoneel dat u dit verteld heeft ronduit staat te liegen.
ah Xeno, nu gevangenispersoneel ter sprake komt ... zijn dat mensen die gebuisd zijn in t ingangsexamen voor de politie ... of moeten cipiers wel iets kunnen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 12:43   #585
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat zal een enorme stijging van verkrachtingen in de gevangenissen tot gevolg hebben.
So?

Een gevangenis kan beter geässocieerd worden als een gevaarlijke onveilige plek, dan een veilige rusthaven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 12:53   #586
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
In de beginperiode wel ja, wat op te lossen valt mits het binnensturen van troepen in de gevangenis om orde en rust te herstellen. 24u de tijd geven aan gevangenen om netjes vrijwillig terug in hun cel te gaan en braafjes te wachten. Ongehoorzaam = neergeschoten worden, zondermeer, geen pardon.
Rechten inperken gaat nooit zonder slag of stoot, maar de rechten die gevangenen gekregen hebben doorheen de laatste jaren zijn zo overdreven en wraakroepend, dat er ernstig ingegrepen moet worden.
Er moet trouwens een stevige kuis gehouden worden in het gevangenispersoneel, op vlak van moraliteit en vakkennis. Er zijn rotte appels die eruit moeten.
Over welke rechten gaat het dan eigenlijk?

Wat we weten is dat Belgie veroordeeld is door Europa omdat de rechten voor gevangenen die als dusdanig in Europa verplicht zijn hier niet van toepassing zijn.

Bij de veroordeling zei Onckelinx, "rechten geven aan de gevangenen? Nooit! Want anders moeten we morgen driekwart loslaten."

Dus ik ben heel benieuwd naar die rechten die de gevangenen hebben gekregen in de laatste jaren.

Nog even verder over uw post, men gaat de ongehoorzame gevangenen neerschieten? Men gaat in de gevangenis de cipiers met wapens laten rondlopen?

Dan voorspel ik u dat er inderdaad een aantal mensen gaan neergeschoten worden, en dat gaan niet alleen gevangenen zijn, wees gerust.

U moet eens opzoek gaan naar het aantal cipiers dat bijeen geslagen wordt in de gevangenissen, stel u eens voor dat er dan gevangenen en of internees zijn die met een geladen pistool of geweer rondlopen.

Ik garandeer u dat de cipiers geen wapens in de gevangenis willen.
Oud 18 januari 2010, 12:53   #587
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
So?

Een gevangenis kan beter geässocieerd worden als een gevaarlijke onveilige plek, dan een veilige rusthaven.
De cipiers gaan u nochtans het tegendeel vertellen.
Oud 18 januari 2010, 12:58   #588
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
So?

ze kunnen daar ook een paar varkens, schapen zetten, en als je het modern wilt doen, een mooie sexpop die kreunt op het juiste moment
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 13:01   #589
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah Xeno, nu gevangenispersoneel ter sprake komt ... zijn dat mensen die gebuisd zijn in t ingangsexamen voor de politie ... of moeten cipiers wel iets kunnen ?
Er zijn twee soorten cipiers, diegenen die met macht over mensen omkunnen, en dan de rest die dat niet kunnen en dus die macht misbruiken.

Het zijn dan ook gewoonlijk die laatsten die om de zoveel tijd overgeplaatst moeten worden omdat ze door een gevangene bijeen geslagen zijn.

Want geloof me nu, iedere persoon die het bloed onder zijn nagels uit gepest wordt heeft een punt waarop hij doorslaat.
Oud 18 januari 2010, 13:10   #590
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn twee soorten cipiers, diegenen die met macht over mensen omkunnen, en dan de rest die dat niet kunnen en dus die macht misbruiken.

Het zijn dan ook gewoonlijk die laatsten die om de zoveel tijd overgeplaatst moeten worden omdat ze door een gevangene bijeen geslagen zijn.

Want geloof me nu, iedere persoon die het bloed onder zijn nagels uit gepest wordt heeft een punt waarop hij doorslaat.
zo mild geworden Xeno
Oud 18 januari 2010, 13:32   #591
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo mild geworden Xeno
Met ouder worden zeker.
Oud 18 januari 2010, 13:36   #592
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Met ouder worden zeker.
lol
Oud 18 januari 2010, 13:44   #593
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Er zal wel kaf tussen het koren zitten, maar een beetje meer algemeen respect voor werkmensen die volcontinu tussen de marginalen zitten is gepast..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:36   #594
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat zal een enorme stijging van verkrachtingen in de gevangenissen tot gevolg hebben.
Is het aantal verkrachtingen in 't gevang gedaald, door de invoering van het intiem kontakt ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:43   #595
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dat zo is, dan vind ik dat dikke diskriminasie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 januari 2010, 15:58   #596
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat zo is, dan vind ik dat dikke diskriminasie.
Hoezo? Tegenover wie?
Oud 18 januari 2010, 17:49   #597
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Tegenover wie?
Ene gevangene mag neuken; de andere niet.
Omdat den ene toevallig één week vroeger een nieuwe relasie begonnen is dan de andere.
Of dat den ene die relasie kan bewijzen, en den andere niet.
Of dat den ene een vrouw heeft die daarover wil liegen, en den andere niet.

Ik ben natuurlijk wel voorstander om geen intiem bezoek toe te laten in 't gevang.
Het gevang moet geen all inkloezif vakansietoestand worden.

(tegelijk ben ik voorstander voor een soort soft-gevangenissen, voor die misdadigers die, als ze ontsnappen, geen kritisch gevaar zijn voor de samenleving .. bla bla ... of topik)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2010 om 17:50.
Oud 18 januari 2010, 18:26   #598
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ene gevangene mag neuken; de andere niet.
Omdat den ene toevallig één week vroeger een nieuwe relasie begonnen is dan de andere.
Of dat den ene die relasie kan bewijzen, en den andere niet.
Of dat den ene een vrouw heeft die daarover wil liegen, en den andere niet.
Er is veel discriminatie in de wereld, dat is juist opgemerkt.

Zo mag bijvoorbeeld iemand die vandaag zestien wordt een film zien die KTN is, en iemand die een week jonger is niet.
Oud 18 januari 2010, 21:41   #599
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fout! Er komen wel degelijk prostituées de gevangenissen binnen voor dit intiem bezoek die gevangenen verkrijgen. Het enige wat aangetoond moet worden is dat men een "stabiele intieme/liefdesrelatie" heeft met iemand die al enige maanden duurt, het is GEEN voorwaarde te bewijzen dat je er voordien een gezin mee vormde! Sommige gevangen schrijven nep-liefdesbrieven naar prostituées die deze beantwoorden, en na x-aantal maanden komen deze hoeren de gevangenis binnen om er regelmatig hun klandizie te bedienen. Probeer als justitie maar eens te bewijzen dat het hier niet gaat om een echte liefdesrelatie.

Hetzelfde gebeurt met vrouwelijke en mannelijke gevangenen die elkaar zien wanneer ze educatieve programma's volgen (lessen, opleiding) en waar de scheiding en tussen M en V niet altijd strikt is. Men schrijft brieven als gevangen naar elkaar en na x-aantal maanden mogen de twee "tortelduifjes" in de gevangenis de koffer induiken op kosten van u en ik.

Klinkt misschien ongeloofwaardig voor sommigen, maar het is de realiteit vandaag in onze Belgische gevangenissen.

Laatst gewijzigd door N-SA : 18 januari 2010 om 21:43.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:51   #600
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke rechten gaat het dan eigenlijk?

Wat we weten is dat Belgie veroordeeld is door Europa omdat de rechten voor gevangenen die als dusdanig in Europa verplicht zijn hier niet van toepassing zijn.

Bij de veroordeling zei Onckelinx, "rechten geven aan de gevangenen? Nooit! Want anders moeten we morgen driekwart loslaten."

Dus ik ben heel benieuwd naar die rechten die de gevangenen hebben gekregen in de laatste jaren.
Lees de Wet Dupont eens.

Citaat:
Nog even verder over uw post, men gaat de ongehoorzame gevangenen neerschieten? Men gaat in de gevangenis de cipiers met wapens laten rondlopen?
Neen, ik heb gezegd dat bij een eventuele opstand er speciale ordetroepen in de gevangenis worden gestuurd met de opdracht met scherp te vuren op al wie niet braafjes in zijn cel zit. De opstand zal vrij snel de kop ingedrukt zijn, wees gerust.

Citaat:
Dan voorspel ik u dat er inderdaad een aantal mensen gaan neergeschoten worden, en dat gaan niet alleen gevangenen zijn, wees gerust.
Er moeten inderdaad ernstige vragen gesteld worden bij de mogelijkheden tot weerbaarheid die gevangenen hebben. net daarom moeten fitness en gevechtssporten uit den boze zijn, maar moet misschien ook gedacht worden aan bijsturing van de gevangenisvoeding.

Citaat:
U moet eens opzoek gaan naar het aantal cipiers dat bijeen geslagen wordt in de gevangenissen, stel u eens voor dat er dan gevangenen en of internees zijn die met een geladen pistool of geweer rondlopen.

Ik garandeer u dat de cipiers geen wapens in de gevangenis willen.
Valt u dik tegen jongen, in mijn naaste familie zijn 2 cipiers.
En die zijn net zoals 90% van hun collega's vragende partij voor ernstige inperking van de rechten en privileges voor gevangenen, en een uitbreiding of herstel van hun eigen rechten als personeel.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be