![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vooral Keizer Karel V heeft ervoor gezorgd dat de Nederlanden een geheel zijn gaan vormen. Niet lang later zijn ze alweer gesplitst geraakt. Garry zit er misschien niet pal bovenop, maar het zou ook moeilijk vallen alles van jaar tot jaar in kaart te brengen, niet? |
|
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ook niet de minste behoefte aan om iets voor te stellen op wereldschaal. Ik ben er wel voor om in goede samenwerking met de buren een fatsoenlijk en welvarend Europa te vormen; en met de verdere buren een welvarende wereld. Maar mijn globalisme staat niet in de weg om hier thuis bij mij, een afsluitinkske te laten tussen den hof van de Hollanders en die van ons. (hetzelfde afsluitinkske dat er dringend moet komen tussen Walenland en wij ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#583 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een recente publicatie van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen van de hand van de socioloog C.J. Lammers, getiteld Nederland als bezettende mogendheid 1648-2001 (2003). Het is niet mijn favoriete literatuur, maar daarin schetst de scribent de karikaturale verhouding tussen Nederland en België van een door Holland gedomineerde eenheidsstaat, zoals de Belgische elites het altijd graag zagen en de massa voorspiegelden. Vierhonderd jaar staan onweersprekelijk garant dat we: - dezelfde taal met elkaar delen; - dezelfde cultuur belijden; - dezelfde schilderkunst hebben voortgebracht en - dat we hechte familie-, vrienden- en kennissenrelaties hebben. |
|
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rest krijg ik er de sijskes van, van dat geleuter over de geschiedenis van voor het einde van wo2.
Dit is een politiek forum en geen forum om te stoeffen met wat fragmentarische kennis van vroege en late Middeleeuwen of aanverwanten. Al die dinges hebben geen fluit invloed op wat er nu of morgen bekokstoofd zal worden - of niet bekokstoofd zal worden, god beware ons, - bij de huidige en komende staatshervormingen, onze onafhankelijkheid inbegrepen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#585 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het dient enkel om de invloedssfeer van Londen, Parijs en Berlijn uit te breiden, voor de oostbloklanden enkel voor subsidies. indien NL en VL één land vormen, vormen we een politiek-economisch tegengewicht tegen Londen, Parijs en Berlijn en kunnen we via de EU aan de oostbloklanden vragen om te proberen hun eigen boontjes te doppen ipv constant subsidies te vragen. wat zal een onafhankelijk Vlaanderen voorstellen? niets. het zal enkel versmacht worden door Londen, Berlijn en Parijs. Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik! ik! Ik!
![]() |
![]() |
#587 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan ken jij de Brusselaars niet. Meer en meer Vlaamse Brusselaars willen daar zelfs niet van weten. Het Brussels nationalisme steekt de kop op beste.
|
![]() |
![]() |
#588 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we al niet in staat zijn met onze Vlaamse taalgenoten een gespreksrelatie te ontwikkelen die leidt tot betere verstandhouding over en weer en een zekere Nederlands-Vlaamse publieke opinie, wat valt dan te verwachten van het streven naar reële Europese eenwording dat zich uitstrekt tot steeds meer naties, zelfs buiten het Europese continent, met niet alleen heel verschillende talen maar die in cultureel opzicht ook veel meer van elkaar verschillen dan Nederlanders en Vlamingen? |
|
![]() |
![]() |
#590 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als iemand van Mortsel zegt dat ze de onafhakelijkheid van Mortsel gaan uitroepen, dan wordt die mens uitgelachen en weggehoond. Brussel zal hetzelfde lot ten deel vallen.
![]() |
![]() |
#592 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jij moet echt aan de unif economie gaan doceren. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door speurneus : 25 augustus 2010 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
#593 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Europa is hard op weg een door Berlijn en Parijs geleide eenheidsstaat te worden. Met Nederland-Vlaanderen als tegenwicht is het geopolitieke eenrichtingsverkeer afgestopt. |
|
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en van die verhaaltjes van door die steden versmacht te worden, heb ik evenveel schrik als samen met heel Europa versmacht te worden door de nieuwe wereldekonomie van de Chinezen. Nu vind ik wel dat met zo'n drietal posts van mijnentwege tegen die Holland-Vlaanderen-lovers, dit trimester voldoende heb gereageerd in overeenstemming met wat hun clubje aan leden voorstelt.
|
![]() |
![]() |
#596 | |
|
![]() Citaat:
Wat maakt mij dat uit naar welke stad je het bedrag van je belasting moet overschrijven? Welk verschil maakt het uit welk standaardtaal je gebruikt in contact met de overheid. Als je die standaardtaal maar voldoende beheerst. Zolang het beleid maar goed is. |
|
![]() |
![]() |
#597 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Check je eigen post eens aan het begrip kolonialisme: neger, zijt maar kontent, want wij doen goed voor jou.
|
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
![]() het reactionair flamingantisme (de vlaamsnationalistische tak van het BELGICISME) stelt in Vlaanderen daarentegen evenveel voor als het belgicisme ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
#600 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet enkel de wens van een paar nostalgisten die dromen van de goeie ouwe tijd en verlangen naar de "onwijze Willem".