Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 12:36   #581
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ge waart ook vet gebuisd voor geschiedenis of nie?
Zet u mee een tas koffie en een koekske en ga eens tegoei lezen:
Even concluderen: Filips de Stoute bemachtigde Vlaanderen 1369, via huwelijk met de erfdochter van Vlaanderen. Dan duurt het nog tot 1433 voordat zijn kleinzoon, Filips de Goede zijn klauwen in Zeeland, Holland en Friesland kan slaan (Brabant, deels 'Belgisch' en deels 'Nederlands' was al bemachtigd). De rest volgde druppelsgewijs. Vergeet niet: 'onder invloedssfeer vallen van' is niet hetzelfde als er 'eigenaar' van zijn, he.

Vooral Keizer Karel V heeft ervoor gezorgd dat de Nederlanden een geheel zijn gaan vormen. Niet lang later zijn ze alweer gesplitst geraakt. Garry zit er misschien niet pal bovenop, maar het zou ook moeilijk vallen alles van jaar tot jaar in kaart te brengen, niet?
kizzy is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:36   #582
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Bij mij ook. Andorra en Lichtenstein zijn ook zelfstandig. Maar wat stellen die landjes voor op wereldschaal?

Nederland en Vlaanderen vormen samen de tiende economie van de wereld.

Garry toch. Dat had u moeten weten.
Ik heb, als flamingant, er niet de minste behoefte aan om samen met Nederland de 10° ekonomie van de wereld te worden.

Ik heb er ook niet de minste behoefte aan om iets voor te stellen op wereldschaal.

Ik ben er wel voor om in goede samenwerking met de buren een fatsoenlijk en welvarend Europa te vormen; en met de verdere buren een welvarende wereld.

Maar mijn globalisme staat niet in de weg om hier thuis bij mij, een afsluitinkske te laten tussen den hof van de Hollanders en die van ons. (hetzelfde afsluitinkske dat er dringend moet komen tussen Walenland en wij ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:40   #583
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Dat is waarschijnlijk een gat in mijn kennis. Geen nood, ik ben er van overtuigd dat u dat wel zult invullen. Kunt u me even in kaart brengen welke 400 jaar precies? Ik kijk er alvast naar uit
Simpel.

Een recente publicatie van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen van de hand van de socioloog C.J. Lammers, getiteld Nederland als bezettende mogendheid 1648-2001 (2003).

Het is niet mijn favoriete literatuur, maar daarin schetst de scribent de karikaturale verhouding tussen Nederland en België van een door Holland gedomineerde eenheidsstaat, zoals de Belgische elites het altijd graag zagen en de massa voorspiegelden.

Vierhonderd jaar staan onweersprekelijk garant dat we:
- dezelfde taal met elkaar delen;
- dezelfde cultuur belijden;
- dezelfde schilderkunst hebben voortgebracht en
- dat we hechte familie-, vrienden- en kennissenrelaties hebben.
Ernst Niessen is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:42   #584
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de rest krijg ik er de sijskes van, van dat geleuter over de geschiedenis van voor het einde van wo2.

Dit is een politiek forum en geen forum om te stoeffen met wat fragmentarische kennis van vroege en late Middeleeuwen of aanverwanten.
Al die dinges hebben geen fluit invloed op wat er nu of morgen bekokstoofd zal worden - of niet bekokstoofd zal worden, god beware ons, - bij de huidige en komende staatshervormingen, onze onafhankelijkheid inbegrepen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:43   #585
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb, als flamingant, er niet de minste behoefte aan om samen met Nederland de 10° ekonomie van de wereld te worden.

Ik heb er ook niet de minste behoefte aan om iets voor te stellen op wereldschaal.

Ik ben er wel voor om in goede samenwerking met de buren een fatsoenlijk en welvarend Europa te vormen; en met de verdere buren een welvarende wereld.

Maar mijn globalisme staat niet in de weg om hier thuis bij mij, een afsluitinkske te laten tussen den hof van de Hollanders en die van ons. (hetzelfde afsluitinkske dat er dringend moet komen tussen Walenland en wij ...)
waarom altijd kijken naar Europa? is Europa soms beter?
het dient enkel om de invloedssfeer van Londen, Parijs en Berlijn uit te breiden, voor de oostbloklanden enkel voor subsidies.
indien NL en VL één land vormen, vormen we een politiek-economisch tegengewicht tegen Londen, Parijs en Berlijn en kunnen we via de EU aan de oostbloklanden vragen om te proberen hun eigen boontjes te doppen ipv constant subsidies te vragen.

wat zal een onafhankelijk Vlaanderen voorstellen? niets.
het zal enkel versmacht worden door Londen, Berlijn en Parijs.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 12:45.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:45   #586
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik durf dat ten stelligste tegen te spreken. Iedere Vlaming die weigert om Brussel te laten vallen bijvoorbeeld is voor mij sowieso al flaminganter.
Ik! ik! Ik!
Oud 25 augustus 2010, 12:47   #587
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weiger niet Brussel te laten vallen daar het overbodig is er een strijd om te voeren. Brussel heeft Vlaanderen meer nodig dan Vlaanderen Brussel en ik ben er van overtuigd dat op het uur van de waarheid Brussel eieren voor zijn geld zal kiezen.
Dan ken jij de Brusselaars niet. Meer en meer Vlaamse Brusselaars willen daar zelfs niet van weten. Het Brussels nationalisme steekt de kop op beste.
speurneus is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:48   #588
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dan ken jij de Brusselaars niet. Meer en meer Vlaamse Brusselaars willen daar zelfs niet van weten. Het Brussels nationalisme steekt de kop op beste.
en met hoeveel zijn die?
2 %? 3 %? vd Brusselse bevolking?
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:49   #589
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Vlaamse zelfgenoegzaamheid en Vlaams particularisme zijn storende factoren in de Nederlands-Vlaamse relaties.

Als we al niet in staat zijn met onze Vlaamse taalgenoten een gespreksrelatie te ontwikkelen die leidt tot betere verstandhouding over en weer en een zekere Nederlands-Vlaamse publieke opinie, wat valt dan te verwachten van het streven naar reële Europese eenwording dat zich uitstrekt tot steeds meer naties, zelfs buiten het Europese continent, met niet alleen heel verschillende talen maar die in cultureel opzicht ook veel meer van elkaar verschillen dan Nederlanders en Vlamingen?
Ernst Niessen is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:49   #590
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Brussel zonder Vlaanderen wordt één groot stort. En dat weet BRUSSEL OOK!
Zonder je bewering te staven kun je vanalles uitkramen.
speurneus is offline  
Oud 25 augustus 2010, 12:50   #591
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zoiets als Gents nationalisme of Mortsels nationalisme?

Want als iemand van Mortsel zegt dat ze de onafhakelijkheid van Mortsel gaan uitroepen, dan wordt die mens uitgelachen en weggehoond. Brussel zal hetzelfde lot ten deel vallen.
Oud 25 augustus 2010, 12:55   #592
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
indien NL en VL één land vormen, vormen we een politiek-economisch tegengewicht tegen Londen, Parijs en Berlijn en kunnen we via de EU aan de oostbloklanden vragen om te proberen hun eigen boontjes te doppen ipv constant subsidies te vragen.
Om je een breuk te lachen::
Jij moet echt aan de unif economie gaan doceren.

Laatst gewijzigd door speurneus : 25 augustus 2010 om 12:55.
speurneus is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:00   #593
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om je een breuk te lachen::
Jij moet echt aan de unif economie gaan doceren.
Shadowke heeft een punt.

Europa is hard op weg een door Berlijn en Parijs geleide eenheidsstaat te worden.

Met Nederland-Vlaanderen als tegenwicht is het geopolitieke eenrichtingsverkeer afgestopt.
Ernst Niessen is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:09   #594
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het dient enkel om de invloedssfeer van Londen, Parijs en Berlijn uit te breiden, voor de oostbloklanden enkel voor subsidies.

Sinds wanneer ben je nu zo tegen Europa ?
Henri1 is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:12   #595
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik moet helemaal geen tegengewicht vormen tegen Londen, Parijs, Berlijn, Madrid, Milaan ...
en van die verhaaltjes van door die steden versmacht te worden, heb ik evenveel schrik als samen met heel Europa versmacht te worden door de nieuwe wereldekonomie van de Chinezen.

Nu vind ik wel dat met zo'n drietal posts van mijnentwege tegen die Holland-Vlaanderen-lovers, dit trimester voldoende heb gereageerd in overeenstemming met wat hun clubje aan leden voorstelt.

De schoofzak is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:16   #596
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa is hard op weg een door Berlijn en Parijs geleide eenheidsstaat te worden.
Welk verschil maakt dat uit voor de gewone burger of dat vanuit Brussel, Amsterdam, Parijs of Berlijn geleid wordt?
Wat maakt mij dat uit naar welke stad je het bedrag van je belasting moet overschrijven?
Welk verschil maakt het uit welk standaardtaal je gebruikt in contact met de overheid. Als je die standaardtaal maar voldoende beheerst.
Zolang het beleid maar goed is.
pajoske is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:20   #597
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

who cares..nergens anders dan op dit vlaams nationalistisch forum word er door "enkelen" geluld over het samengaan met nederland..
Oud 25 augustus 2010, 13:22   #598
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Welk verschil maakt dat uit voor de gewone burger of dat vanuit Brussel, Amsterdam, Parijs of Berlijn geleid wordt?
Wat maakt mij dat uit naar welke stad je het bedrag van je belasting moet overschrijven?
Welk verschil maakt het uit welk standaardtaal je gebruikt in contact met de overheid. Als je die standaardtaal maar voldoende beheerst.
Zolang het beleid maar goed is.
Het zit toch ietske genuanceerder ineen hoor. (zelfs al is het een conditio sine qua non dat minstens het beleid goed moet zijn natuurlijk)

Check je eigen post eens aan het begrip kolonialisme: neger, zijt maar kontent, want wij doen goed voor jou.

De schoofzak is offline  
Oud 25 augustus 2010, 13:28   #599
Shadowke

Standaard

Citaat:
Nu vind ik wel dat met zo'n drietal posts van mijnentwege tegen die Holland-Vlaanderen-lovers, dit trimester voldoende heb gereageerd in overeenstemming met wat hun clubje aan leden voorstelt.
we zijn met meer dan je denkt
het reactionair flamingantisme (de vlaamsnationalistische tak van het BELGICISME) stelt in Vlaanderen daarentegen evenveel voor als het belgicisme

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 13:28.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 14:59   #600
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shadowke heeft een punt.

Met Nederland-Vlaanderen als tegenwicht is het geopolitieke eenrichtingsverkeer afgestopt.
Daar alleen al voor is de hereniging der Nederlanden noodzakelijk.
Niet enkel de wens van een paar nostalgisten die dromen van de goeie ouwe tijd en verlangen naar de "onwijze Willem".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be